VITO112CDi/Raitisilmasuodatin
VITO112CDi/Raitisilmasuodatin
Vito112CDI Vm.2000
Missä sisäilmansuodatin sijaitsee?
Mitä täytyy purkaa että saa vaihdettua?
Missä sisäilmansuodatin sijaitsee?
Mitä täytyy purkaa että saa vaihdettua?
Re: VITO112CDi/Raitisilmasuodatin
Hakutoiminto ja "raitisilmasuodatin AND Vito"
Löytyy juttua sen vaihtamisesta. Käytännössä ei mitään tarvitse "purkaa".
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: VITO112CDi/Raitisilmasuodatin
Jos se on toi boksi joka on puhaltimen jälkeen tuolla kaiken keskellä niin tais jäädä vaihtamatta. pelkässä katsomisessa meni rystyset verilleveskola kirjoitti:Hakutoiminto ja "raitisilmasuodatin AND Vito"

Pitäs olla auto ajossa koko ajan

ei muuta kuin pelkääjän puolelle jalkatilaan ja sieltä näkyy keskikonsolin alla noin 4x30 cm. muovinen luukku jossa molemmissa päissä on läppä.
Tämä luukku on kiinni vain ns.uralukituksella eli vedä luukkua itseesi päin...liikkuu noin 1 cm.ja sieltä alta paljastuu itse suodatin.
Tämä luukku on kiinni vain ns.uralukituksella eli vedä luukkua itseesi päin...liikkuu noin 1 cm.ja sieltä alta paljastuu itse suodatin.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Niin purkaa ei tarvii mutta on se pirun ahdas paikka ottaa pois...nooh voi sen vaihdattaa vehollakin niin tulee hyvä.
30 min riittää ekalla kerralla, tokalla mennee 10 minuuttiin.
30 min riittää ekalla kerralla, tokalla mennee 10 minuuttiin.
mnkki kirjoitti:ei muuta kuin pelkääjän puolelle jalkatilaan ja sieltä näkyy keskikonsolin alla noin 4x30 cm. muovinen luukku jossa molemmissa päissä on läppä.
Ei osu silmään luukkua.Onhan teilläkin toi ilmastointi ettei sen takia ole eri systeemi?
Pistän kuvan jalkatilasta konsolille, kun opettelen sen laiton..
Koskee vähän remppaa kuin remppaa Viton kohdalla....tai no sisävalon saa kyllä helposti vaihdettuavanttom kirjoitti:<...>, mutta työasento on semmonen, että vähänkin huonoselkäisemmän kannattaa harkita toisenkin kerran...

Suodatin vaihdettu!

Luukku oli jumissa

Tuli vaihdon jälkeen ilmastointiinkin kunnon tehot..
KL-Varaosissa kerrottiin kun ostin uuden suodattimen että suodatin sijaitsee konepellinkotelossa

- vito500tkm
- Asiantuntija
Re: Suodatin vaihdettu!
Kannattaa desinfioida kenno myös, kun suodatin on irti.Vito112 kirjoitti:Kyllä se vaihdettua sai...kun vaan viitti vähän hikoilla.
Luukku oli jumissamustaa pölyä tippu vaan saumastaja kun ruuvarilla veti aukipäin. olihan se suodatinkin ihan pikimusta.
KL-Varaosissa kerrottiin kun ostin uuden suodattimen että suodatin sijaitsee konepellinkotelossa
Onnistuu se ilmakanavastakin moottoritilan puoleltakin, mutta sillon ei tule niin hyvä. Yleensä yli 150tkm ajetuissa suomiautoissa kenno vihertää jo

Jep.jep..
Kyllä tuli puhdistettua kanavat eturiteliköstä lähtien, kun ensimmäisenä tuli purettua tosiaan toi konepellin verhoilukotelo
Varaosamyyjän neuvon mukaan.Ei löytynyt sieltä.No sitten tuli avattua toi tuuletinmootorikotelo .Ei näkynyt sielläkään suodatinta.No sitten VASTA lähdin hakemaan tietoja täältä foorumista.
Täällähän ongelma oli tuttu ja homma tuli kuntoon..
Mittarissa nyt 176Tkm.

Täällähän ongelma oli tuttu ja homma tuli kuntoon..
Mittarissa nyt 176Tkm.
Re: Jep.jep..
Juu ei näitä kannata kysyä KL varaosista eikä merkkikorjaamoltakaan, kaikkea sontaa on saanut kuulla, enemmän epätosia juttuja kuin tosia. Täältä löytyy aina joku, joka on sen keksinyt missä se vaihdettava osa luuraa ja miten helposti / halvalla vaihdetaan ja jollei löydy niin sitten keksitään yhdessä tuumin.
Motonet myi aikoinaan ja ehkä vieläkin sellaista köyhän miehen suodatinta sinne konehuoneen ilma-aukon eteen. Se ei kuitenkaan ole se "oikea" Viton raitisilmasuodatin. Samanmoisen voi itse tehdä vaimon sukkahousuista, jotka toki pitää desinfioida ennen käyttötarkoituksen muutosta, tai no ei vältämättä, onhan meitä moneen junaan
Toki tuollainenkin suodatin olisi hyvä olla olemssa niin ei kaikki paska kulje sen puhallinmoottorin läpi.
No nyt kun sinulle tuli tutuksi tuo raitisilmamoottorin sijainti niin tiedät mistä sen kohtapuoliin vaihdat. Se todennäköisesti hiljenee seuraavien 50 ...100 tkm aikana, sieltä kuluu hiilet loppuun. Itse vaihdoin pelkät hiilet ja taas on menty eteenpäin, tosin sen laakerit hieman ääntävät, joten koko moottorinkin vaihto voisi olla suotavaa, hintaluoka taisi olle 100 €.
Pyysin merkkihuollon määräaikaishuollossa vaihtamaan kaikki suodattimet, myös raitisilmasuodattimen. No loppulaskussa ei tuota suodatinta ollut, joten rupesin hommaan itse. Silloiin selvisi miksei sitä oltu vaihdettu, eihän sitä voitu vaihtaa kun ei siellä ollut mitään suodatinta.
Olisi pitänyt asiakkaana älytä pyytää raitisilmasuodattimen asennus 
Motonet myi aikoinaan ja ehkä vieläkin sellaista köyhän miehen suodatinta sinne konehuoneen ilma-aukon eteen. Se ei kuitenkaan ole se "oikea" Viton raitisilmasuodatin. Samanmoisen voi itse tehdä vaimon sukkahousuista, jotka toki pitää desinfioida ennen käyttötarkoituksen muutosta, tai no ei vältämättä, onhan meitä moneen junaan

No nyt kun sinulle tuli tutuksi tuo raitisilmamoottorin sijainti niin tiedät mistä sen kohtapuoliin vaihdat. Se todennäköisesti hiljenee seuraavien 50 ...100 tkm aikana, sieltä kuluu hiilet loppuun. Itse vaihdoin pelkät hiilet ja taas on menty eteenpäin, tosin sen laakerit hieman ääntävät, joten koko moottorinkin vaihto voisi olla suotavaa, hintaluoka taisi olle 100 €.
Pyysin merkkihuollon määräaikaishuollossa vaihtamaan kaikki suodattimet, myös raitisilmasuodattimen. No loppulaskussa ei tuota suodatinta ollut, joten rupesin hommaan itse. Silloiin selvisi miksei sitä oltu vaihdettu, eihän sitä voitu vaihtaa kun ei siellä ollut mitään suodatinta.

-
- Sisäänajossa
Re: Suodatin vaihdettu!
Vito112 kirjoitti:Kyllä se vaihdettua sai...kun vaan viitti vähän hikoilla.
Luukku oli jumissamustaa pölyä tippu vaan saumastaja kun ruuvarilla veti aukipäin. olihan se suodatinkin ihan pikimusta.
Kl varaosat taas, ostaako ihmiset sieltä vielä jotain. Kannattaa aina kysyä veholtakin, saattaa vanhempiin mersuihin saada halvemmallakin,,, tai ainakin sopivia osia.