-89 W201 2.0ruisku -> 2.5turbo diesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

-89 W201 2.0ruisku -> 2.5turbo diesel

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Nyt kaipaan apua tuon projektin suunnitteluun. :o
Käykö tuo kone suoraan tuohon vakio 4-loviseen lootaan?

Kestääkö vaihteisto/perä tuon koneen tuoman väännön?

Eikös w201:sta tehty myös tuota 2.5turbokiissel mallia, oliko eroja voiman siirron kanssa?

Paljonko tuolla 281tuhatta ajetulla koneella ja apulaitteilla on nykymarkkinoilla kysyntää?

Käykö 124:n 2.5 turbodiesel koneeksi?

Turha ehdotella auton vaihtoa, koska kyseessä on PROJEKTI!

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kylläpä se käy ku nostaa reikään, mutta se että kannattaako sitten 2.5turboD:n jatkoksi laittaa nelos manuaalia on ihan toinen juttu :roll:

Kytkin/vauhtipyörä kannattaa laittaa vaikka 300deestä niin pitää paremmin.

Voimansiirto luultavimmin kestää hyvin vakio 2.5dt:n tehot/väännöt....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Jube kirjoitti:Kylläpä se käy ku nostaa reikään, mutta se että kannattaako sitten 2.5turboD:n jatkoksi laittaa nelos manuaalia on ihan toinen juttu :roll:
Automaattia vai getrackia siinä vaisusti ehdottelet? Saattaahan siinä 4-lovisessa se vaihdevälin pituus rassata.

Tuolla "myydään mersuja"-osiossa on yksi 124turboD, kolari auto, olisiko siitä järkevää ottaa kone/laatikko? ehkäpä perä myös.. :roll:

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

juku_h kirjoitti:
Jube kirjoitti:Kylläpä se käy ku nostaa reikään, mutta se että kannattaako sitten 2.5turboD:n jatkoksi laittaa nelos manuaalia on ihan toinen juttu :roll:
Automaattia vai getrackia siinä vaisusti ehdottelet? Saattaahan siinä 4-lovisessa se vaihdevälin pituus rassata.

Tuolla "myydään mersuja"-osiossa on yksi 124turboD, kolari auto, olisiko siitä järkevää ottaa kone/laatikko? ehkäpä perä myös.. :roll:

-Jukka
No lähinnä ihan normi 5v manuaalia ehdottelen ku se ei oo läheskään yhtä kallis kuin getrac.
Miksei automaattikin, mutta kun auto on aluperin manuaali niin ei tarttis muokkailla.

Kyllähän se "viisainta" ois ostaa turbokone, laatikko ja perä+vetarit jostain kolariautosta niin helpoimmalla pääsee...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Jos "simuloidaan" niin että ostan tuon 124:n, siirrän tekniikan
(ainakin osittain)siitä tuohon omaan..Miten muutos katsastus?

Esim: Kun w124 kolari auto maksaa sen 1000€,
paljonko sitten saan tuolla omalla bensa tekniikalla kun myyn sen?

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Taitaa olla kysymyksessä 250td, eli farmari tuolla myyntiosastolla. Lue ajatuksen kanssa koko ilta tätä turbo-osiota, niin olet aamulla viisaampi..... :lol:

Helpoin on ostaa valmis turbod auto, ei maksa vaivaa alkaa muuttamaan bensaa-autosta. Esim. nettiautossa on 3700 ja 4500 eurolla 190 2.5turboja kaupan. Bensa-auton tekniikka ei ole juuri minkään arvoinen käytettyjen osien markkinoilla.
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Kuten alussa mainitsin, suunnittelu pohjalla tämä vielä on..
Paljon hyvää tietoa on tullut, koskien projektia..Kiitokset siitä.
Varmasti jos hyvän kokonaisuuden haluaa, niin saa satsata rahaa jonkinverran.
Ja ei minulle paljoa säästöä diiselissä kerry kun ajua vuodessa on n.20 000km.
Joten annan vielä toistaiseksi ajatuksen hautua ja tankata bensaa.. 8)

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Vastaa Viestiin