Viton SRS valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lounela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 20.08.2006 20:06

Viton SRS valo

Viesti Kirjoittaja lounela »

Viton airbag (SRS) valo palaa ja Veho pyytää 1200€ uudesta boxista asennettuna
Käytettyä ei tunnu löytyvän Suomesta. Eikö saa muuten sammutettua?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: Viton SRS valo

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

jsuomala kirjoitti:Viton airbag (SRS) valo palaa ja Veho pyytää 1200€ uudesta boxista asennettuna
Käytettyä ei tunnu löytyvän Suomesta. Eikö saa muuten sammutettua?
Mikä vika boxissa? Mikä vikakoodi muistissa?
Jos yksikkö vika niin eihän se auta kun uusia.
Aika suolanen hinta tuo 1200€ .
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

samainen valo jää itsellänikin aika-ajoin palamaan, mutta tähän mennessä sammunut aina uudelleen startattua.

:idea:
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

valo johtuu johtosarjan huonoudesta. Eli liittimen lankoja menee poikki. ihan normi vika cdi vitoissa... Isä oli hurja kaveri ja purki laitteen irti mittali ja juotti uudet paremmat päät. Sitten vaan veholle vikakoodi nollaamaan... Ks korjaus toiminut 2 vuotta... Meidän auto oli 1,5 v vanha kun hajosi tuo johtosarja.

Siis en ole varma että onko sinun autossasi kyse tästä ongelmasta. Mutta ainakin meillä alkoi polttamaan srs:n valoa kun ongelma tuli. Ja tiedän useamman cdi viton missä ks. ongelma on ollut ja korjaantunut tällä 1200€ johtosarjalla...
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nii, siitä pitäisi lähteä liikkeelle, että käy ensin luetuttaa vikakoodit ja sitten rupeaa kaivelemaan sitä että missä kohtaa se vika siinä "piirissä" on. Ohmimittauksella EI saa mitata, sillon rupeaa paukkumaan ja airbag järjestelmää ei saa korjata jos ei tiedä mitä tekee!!! Vaan viepi sitten autonsa asianmukaiseen korjaamoon.
Usein autoissa viat on johtoliittimissä esim. istuimien alla (turvavyönkiristimet) ja kuljettajan turvatyynyn kosketinrullassa jossa johdot pyörii ohjauspyörän mukana. Myös muissakin panoksien johtoliittimissä voi kontaktivikaa olla. Johtoliitinviat helppo ja halpa korjata, mutta jos vika muualla niin sitten maksaa (tyynyt, kiristimet, ohjausyksikkö, johtosarja).
Vastaa Viestiin