metallitiivisteen asennus om603
metallitiivisteen asennus om603
Onkos virityskansa käyttänyt noiden metallitiivisteiden kanssa mitään lisätiivistysainetta? Joidenkin mielestä kannattaisi laittaa ohuelti moottorisilikonia tiivisteen ulkoreunoille jotta kone pysyisi ulkopuolelta siistinä. Samoin on tullut kehotusta öjykanavan lisätiivistykseen.
Kokemuksia???
Kokemuksia???
Re: metallitiivisteen asennus om603
Ei ole kuultu, jotta om603 tarvitsisi metallisen tiivisteen. [Vai onko siinä vakiotiiviste metallia?] Mikäli tiiviste palaa niin vika on kannessa tai lohkossa. Kun sieltä on jarrutettu vakiotiivisteellä 400 ... 500 HP niin kyllä sillä pitäisi pärjätä.
Mikäli edellä olevissa on vikaa niin metallinen tiiviste toimii vielä huonommin kuin alkuperäinen. metallista tiivistettä ei tahdo saata tiiviiksi.
Ajattelin itse liimata kannentiivisteen tälläisellä: 3M Scotch-Weld DP490 [rakenteellinen epoxiliima]
Toinen vaihtoehto olisi VHT kannentiivisteliima , jota kannattaa käyttää ihan perustiivisteellekin.
Mikäli edellä olevissa on vikaa niin metallinen tiiviste toimii vielä huonommin kuin alkuperäinen. metallista tiivistettä ei tahdo saata tiiviiksi.
Ajattelin itse liimata kannentiivisteen tälläisellä: 3M Scotch-Weld DP490 [rakenteellinen epoxiliima]
Toinen vaihtoehto olisi VHT kannentiivisteliima , jota kannattaa käyttää ihan perustiivisteellekin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kyllä metalli tiiviste on paljon parempi ja ei tarvitse lisä liimoja!
OM 606 turbo koneessa ja 605 turbossahan ne on jo vakiona!
ittellä rupes 603 paffitiivisteellä vuotamaan jo 1,8 baarin paineilla, eikä ollu kannessa mitään vikaa!
käyttäähän jopa volkswagen tdi malleissaan peltitiivistettä...
OM 606 turbo koneessa ja 605 turbossahan ne on jo vakiona!
ittellä rupes 603 paffitiivisteellä vuotamaan jo 1,8 baarin paineilla, eikä ollu kannessa mitään vikaa!
käyttäähän jopa volkswagen tdi malleissaan peltitiivistettä...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
Liekkirenkaat vaativat koneen purkamisen ja lohkon koneistamisen. Muutenhan ne olisivat jo paikoillaanM.K kirjoitti:Tutkikaas mitä erillisillä liekkirenkailla saisi aikaan

Puhutaan ilmeisesti vähän eri asioista kun puhutaan tehtaan tekemästä metallitiivisteestä ja itse tehdystä...
Onko se metallitiiviste umpimetallia vai millainen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jep jep, ei se mitään tarvitse muttei "liimaamisesta" haittaakaan ole. Valmistajan ohjetta aina kannattaa noudattaa, jos semmonen on olemassa.tuomazzz kirjoitti:se on kolme kerroksinen peltitiiviste!
Tuolla kupariliimalla voi vetää niin pääsee essonbaarissa elvistelemään hightech moottorilla

kevlar on muuten kuitumateriaalia, jota käytetään labrakäytön valokuitujenkin suojaamiseen, saadaan lasisen hiuksen ohuen kuidun suojaamiseksi elastinen rakenne, joka kestää vetoa vaikka kuinka.
Tiivisteen vuotamisongelmat esiintyvät ymmärtääkseni noilla "jäykillä" itsetehdyillä yms. levyillä ja niihin kannattaa suhtautua vakavasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kestävyydestä en osaa sanoa mutta varmasti hankala saada pitämään. Senpä takia se pitää pehmentää sekä liimata ja huolella.tuomazzz kirjoitti:joo, eikös se kupari tiiviste oo semmonen melko saatanan kestävä, mutta aika hankala saaha pitämään??
Nyt on tullut vähän sellaista indikaatiota suunnalta jos toiseltakin, jotta _dieselissä_ saattaa täyskuparitiiviste olla vähän heppoinen materiaali. No kun suomalainen ei usko ennen kuin itse kokeilee niin mehän sen sitten kokeilemme ja savun hälvettyä tilaamme cometin mittatilaustiivisteen jenkeistä tai jostakin.
Kuparitiivisteen heikkous lienee siinä miten se kestää suuren puristuksen aiheuttamaa lämpökuormaa, siinä sylinterin seinämässä eli paras olisi tiiviste, johon on integroitu "liekkirenkaat".
Lisää tietoa: www.skg.fi