metallitiivisteen asennus om603

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 15.07.2004 22:01
Paikkakunta: keski-suomi

metallitiivisteen asennus om603

Viesti Kirjoittaja e500 »

Onkos virityskansa käyttänyt noiden metallitiivisteiden kanssa mitään lisätiivistysainetta? Joidenkin mielestä kannattaisi laittaa ohuelti moottorisilikonia tiivisteen ulkoreunoille jotta kone pysyisi ulkopuolelta siistinä. Samoin on tullut kehotusta öjykanavan lisätiivistykseen.
Kokemuksia???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: metallitiivisteen asennus om603

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole kuultu, jotta om603 tarvitsisi metallisen tiivisteen. [Vai onko siinä vakiotiiviste metallia?] Mikäli tiiviste palaa niin vika on kannessa tai lohkossa. Kun sieltä on jarrutettu vakiotiivisteellä 400 ... 500 HP niin kyllä sillä pitäisi pärjätä.

Mikäli edellä olevissa on vikaa niin metallinen tiiviste toimii vielä huonommin kuin alkuperäinen. metallista tiivistettä ei tahdo saata tiiviiksi.

Ajattelin itse liimata kannentiivisteen tälläisellä: 3M Scotch-Weld DP490 [rakenteellinen epoxiliima]

Toinen vaihtoehto olisi VHT kannentiivisteliima , jota kannattaa käyttää ihan perustiivisteellekin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

kyllä metalli tiiviste on paljon parempi ja ei tarvitse lisä liimoja!
OM 606 turbo koneessa ja 605 turbossahan ne on jo vakiona!
ittellä rupes 603 paffitiivisteellä vuotamaan jo 1,8 baarin paineilla, eikä ollu kannessa mitään vikaa!
käyttäähän jopa volkswagen tdi malleissaan peltitiivistettä...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tutkikaas mitä erillisillä liekkirenkailla saisi aikaan :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

M.K kirjoitti:Tutkikaas mitä erillisillä liekkirenkailla saisi aikaan :roll:
Liekkirenkaat vaativat koneen purkamisen ja lohkon koneistamisen. Muutenhan ne olisivat jo paikoillaan :roll: mutta joo, nuo tavalliset mersun koneet on tuntuneet oimivan tavan kaupasta saatavilla tiivisteillä.

Puhutaan ilmeisesti vähän eri asioista kun puhutaan tehtaan tekemästä metallitiivisteestä ja itse tehdystä...

Onko se metallitiiviste umpimetallia vai millainen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

se on kolme kerroksinen peltitiiviste!
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuomazzz kirjoitti:se on kolme kerroksinen peltitiiviste!
jep jep, ei se mitään tarvitse muttei "liimaamisesta" haittaakaan ole. Valmistajan ohjetta aina kannattaa noudattaa, jos semmonen on olemassa.

Tuolla kupariliimalla voi vetää niin pääsee essonbaarissa elvistelemään hightech moottorilla :lol:

kevlar on muuten kuitumateriaalia, jota käytetään labrakäytön valokuitujenkin suojaamiseen, saadaan lasisen hiuksen ohuen kuidun suojaamiseksi elastinen rakenne, joka kestää vetoa vaikka kuinka.

Tiivisteen vuotamisongelmat esiintyvät ymmärtääkseni noilla "jäykillä" itsetehdyillä yms. levyillä ja niihin kannattaa suhtautua vakavasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

joo, eikös se kupari tiiviste oo semmonen melko saatanan kestävä, mutta aika hankala saaha pitämään??

ja kyllä määki nuo "moniventtiili koneen kannentiivisteen käyttöohjeet" oon saanu joltaki hieman kokeneemmalta ST mieheltä...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuomazzz kirjoitti:joo, eikös se kupari tiiviste oo semmonen melko saatanan kestävä, mutta aika hankala saaha pitämään??
Kestävyydestä en osaa sanoa mutta varmasti hankala saada pitämään. Senpä takia se pitää pehmentää sekä liimata ja huolella.

Nyt on tullut vähän sellaista indikaatiota suunnalta jos toiseltakin, jotta _dieselissä_ saattaa täyskuparitiiviste olla vähän heppoinen materiaali. No kun suomalainen ei usko ennen kuin itse kokeilee niin mehän sen sitten kokeilemme ja savun hälvettyä tilaamme cometin mittatilaustiivisteen jenkeistä tai jostakin.

Kuparitiivisteen heikkous lienee siinä miten se kestää suuren puristuksen aiheuttamaa lämpökuormaa, siinä sylinterin seinämässä eli paras olisi tiiviste, johon on integroitu "liekkirenkaat".
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin