Apua cruisen asennukseen(-99 C 200 CDI)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bang
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 27.08.2006 22:50

Apua cruisen asennukseen(-99 C 200 CDI)

Viesti Kirjoittaja Bang »

Auttakaapa hieman jälkiasennuscruisen laitossa, kun tuli luvattua emännän pikkuveljelle. Omat vehkeet on amerikkalaisia, ja vuosimallitkin "hieman" vanhempia kuin tämä otsikon mukainen laite.

Cruise on merkiltään LiteOn, ja ohjeet on oikein seikkaperäiset. Ongelma onkin että pitäs vielä laittaa uusi viiksi rattiputkeen monitoimiviiksen taakse / yläpuolelle, ja eläissäni en ole airbag-rattia irroittanut...eli tähän asiaan jos sais hyviä ohjeita? Ja onko siellä rattiputken sisällä tilaa sille cruisen viikselle, ja kuinkas johdotus menee putken sisällä?

Nopeuspulssi ilmeisesti(?) löytyy mankan takaa ISO-liittimestä, ainakin ohje näin kertoo...?

Muita hyviä vinkkejä / "älä tee näin"-osastoa ym. hyödyllistä infoa aiheesta?

Kiitos ja kumarrus etukäteen, keskiviikkona pitäs aloittaa rojekti...:roll:

-tuleva uusi mersuharrastemekaanikko-
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Nostetaampas tämä , kenellä oisi vinkkejä asennukseen . Koitetaan siis asennella joskus VDO n cruisea samanmoiseen autoon kuin tuolla kerrottu on .
Alkuperäinen viiksi siinä , ja vaijerilla ilmeisesti pelittää . Kuulunee omansa erillinen johtosarja.

Mahtaisiko olla kellekkään jäänyt kytkentäohjetta tuommottisesta ?
Ja kaikki tieto nyt kiinnostaisi aiheesta muutenkin, että sujuisi vähemmällä tuskailulla :D

Jossain Saksansivulla oli viiksen asennus kuvineen, mutta ei auennut se, että kellä oisi joku tieto siitä viiksen asentamisesta jne .

Ja käykö autossa oleva kytkimen katkaisija myös cruiselle , vai pitääkö olla omansa sinne lisäksi ? Autossa siis n se kierrosrajoitus, jos ei käynnistyksen jälkeen paina kytkintä, niin ei ota täysiä kierroksia-siis paikallaan ei kierrä . Voiko tuohon kytkeä myös säätimen kytkin katkasijan, sama kysymys jarrulla, auton omaanko liitetään ?

Joku voisi ketoilla kuka VDO , n asennellut dsl cdi c malliin . Haulla ei oikein kunnollista tietoa löytynyt juuri tällasesta.
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

kukaan ei tiedä ??? :shock:
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Mersusi on ilmeisesti manuaalivaihteistolla varustettu..vai kuinka?
Mites onko autosi jo elektroonisella virtalukolla varustettu?

Saattaa kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä, mutta kuuluu kiinteästi tähän vakkari asiaan. :wink:
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Jaa, juu -empäs huomannut kertoilla noita . Eli on manuaali ja sillä ihmeen isolla virta-avaimella kyllä .
Oisi kyllä apuja jos joku kertoilisi aiheesta :roll:
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Käyppäs veholta hakemassa autoosi pelkkä vakionopeudensäätimen viiksi. Usko tai älä, niin sinulla on mahdollisesti pelkän viiksen ostamisen jälkeen autossasi vakkari toiminta valmiudessa, muutamaa pikku tarkistusta ja kytkentä juttua lukuunottamatta. :wink:

Lisää aiheesta koitan kirjoitella sinulle vielä tänään YV:llä.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Juu niin olen asian ymmärtänyt , mutta mistäpä tietää . Kovin vähän faktatietoa silti tuntuu olevan .
Vastaa Viestiin