W201" kökkötraktori"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vieras

W201" kökkötraktori"

Viesti Kirjoittaja Vieras »

:o Ajoin tossa ykspäivä W201 Mersulla, kyllä oli konu laite...ihanku ois ajanu -80 luvun takapotku Opelia tai Fordia...ei tartte ikinä semmosta ostaa,jos haluan kökkötraktorin tai sahapukin -niin ostan VOLVON.

Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine. :wink:
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

aha. ihan kiva tietää.......

Tästä ei taida muuta irrota kuin kinastelua. Provo yrityksenä varmaan ihan hyvä.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tämä lienee niitä mihin ei pitäisi vastata lainkaan mutta pakkohan se on.
Lienevätkin sitten 80-luvun ooppelit ja voortit....(80-luvun takapotku opel?) melkoisen mukavia autoja.
Nimittäin ainakin allek. muutaman vuoden 201 kokemukset ovat aivan päinvastaisia,mukavampi sillä oli ajella kuin esim. 1999 accordilla.
Mutta tietysti jos ajokokemus rajoittuu johonkin kilometrin taajamalenkkiin kuskin ensin ajeltua sillä äitin 205 peugeotilla niin saattaahan se tuntua "kökkötraktorilta".
Mutta jos kerran 80-luvun taunukset olivat samantasoisia kuin 201 mese niin taidanpa sittenkin hankkia tuliterän taunuksen :lol: kehitys lienee jatkunut?
Ja riippuu tietysti vähän auton tarpeestakin, jos menohaluja etsii niin ei kannata lähteä 200d:n ohjaimiin vaan katsella vaikka jotain 190 2,5 16V.
Ei pitäisi olla kovin "kökkö" enää.
No, Mersuistahan voidaan olla montaa mieltä mutta harvemmin on kuultu omistajan kutsuvan Mersuaan ooppeliksi.
Ja kyllähän se Mersu on pienikin Mersu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: W201" kökkötraktori"

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ikiliikkuja kirjoitti::o Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine. :wink:
Neekerimallisinkin Mersu on aina Mersu, jopa ohjaustehostimettomana :shock: sen ajettavuus on ylivertaisen keveää verrattuna esim. Talbotiin, jonka siis pitäisi etuvetoisena olla ajettavuuden ylintä kastia :lol: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Täältä myös eriävä mielipide.
W201 tuntuu oikealta mersulta viimeistään sen jälkeen, kun on käynyt tutustumassa uuteen "pienimpään" eli tuoreeseen C-sarjaan. :evil:

Anteeks vaan kaikki C-miehet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ei mulla ainakaan ole mitään muuta pahaa sanottavaa w201:stä, kuin se kojelauta, ei ole oikein Mersumaisen näköinen, mutta kaippa siihenkin silmä tottuisi ajan kanssa...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jarski kirjoitti:Ei mulla ainakaan ole mitään muuta pahaa sanottavaa w201:stä, kuin se kojelauta, ei ole oikein Mersumaisen näköinen, mutta kaippa siihenkin silmä tottuisi ajan kanssa...
Verratkaapa W201:n kojelautaa -88 Corollan kojelautaan...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

kaverilla on tuonti 2,3 sportline -92 malli nahoilla ym. met. musta. on pirun nätti ja tosi hyvä ajaa, varsinkin mutkatietä :twisted: . konee vääntää upeesti alhaalta, paremmin kun mun naku. tosin yläkierroksilla meno hyytyy :( .
faijalla on w202 250tdt ja on vielä parempi ajaa...ja Saksassa oli vuokralla uusi w203 kompurafarkku, kyllä silläkin ajeli eli ei se c-mersukaan hassumpi ole!
itse vierastan vähän noita a-mersuja :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8796
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu tämä on taas näitä... jos ei tykkää mesestä nii ei sinua kukaan pakota sillä ajamaan... ajele vaan sillä jaappanin pojan corollalla.... ite kyllä olen todennu hyviksi autoiksi.. ei kai niitä muuten kahta olisi... :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Corolloita on ollu useita ja kyllä ne kelpokulkineita oli! Töröjä ajettavia ja ruostu käsiin mutta käyttövarmuus pesee mennen tullen teinimersun.

Niin mulla on itelläni viimenen oikee Mersu elikkä w123-85 "norsunkyrpä"
niinkuin eräs ystäväni tuota antiikkimöhkälettä nimittää.Se on laiska ja kuluttaa hirveesti naftaa (8l/100km) huippu nopeus 145km/h mutta pakkohan se on joutomiehenkin jollain kulkee jos ei oo varaa AUTOON niin sitten vanha DIESEL rätky.

Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi-toisaalta ei sen ajo-ominaisuudet ole kyllä kovinkaan sporttiset kovin on yliohjautuvaa sorttia ja mitätön kuljetuskapasiteetiltaan-ja ylihinnoiteltu koko kinneri.

Tää on mielipide-Ei provo! :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

:lol:


oot päässyt varmaan suomen huonokuntoisimman w201 rattiin :roll:



vai että 80-luvun corolla varma tekniikkaisempi ja vähemmän ruostuva ku saman ikäinen mersu , huh sen verran kova väite et jätän kommentoimisen sikseen :lol:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

miksu.80 kirjoitti:juu tämä on taas näitä... jos ei tykkää mesestä nii ei sinua kukaan pakota sillä ajamaan... ajele vaan sillä jaappanin pojan corollalla.... ite kyllä olen todennu hyviksi autoiksi.. ei kai niitä muuten kahta olisi... :)
jepulis 8)


on muute hieno ässä sulla kuvassa!!

lisää kuvia ?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ikiliikkuja kirjoitti:Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi
Corollako sitten on vaununveturi :?:
Mulle ei ainakaan tule enään yhtään corollaa, vaikka ilman sais.
Yhdestä sain tarpeekseni :?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ikiliikkuja kirjoitti:Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi...
No miten olis...

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
MiTk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Pe 13.06.2003 11:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja MiTk »

Ikiliikkuja kirjoitti:Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi
Kuka nyt mitään kuselta haisevaa lasikuitukoppia nyt haluaisikaan hinata....???
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: ..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Timo L. kirjoitti:
Verratkaapa W201:n kojelautaa -88 Corollan kojelautaan...
No, on se sittenkin ihan hieno se kojelauta. W201:ssä meinaan :lol:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

tai sit verratkaapa ku tuli eka w201 vuonna 1984 niin oliko se pikkasen edellä ku joku riisirauta, datsun cherry tai corollat niin kyllä oli..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

tovayryn kirjoitti:tai sit verratkaapa ku tuli eka w201 vuonna 1984 niin oliko se pikkasen edellä ku joku riisirauta, datsun cherry tai corollat niin kyllä oli..
Niinpä!

Vaikka kun katsoo kuinka monessa muussa sen ikäisessä autossa on muovipuskurit...eipä tule mitään muuta autoa mieleen kun Ford Sierra niin ja tietysti mersun w126 mikä taisi tulla jo pari vuotta aikaisemmin markkinoille kun 201!?
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1326
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

190

Viesti Kirjoittaja Ari »

Itseasiassa ekat pikkumersut tuli jo 1982 vuoden lopussa.Eipä ole kait Suomeen kerinnyt,kun vanhimmat myynti-ilmoituksissa on vm.-83.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: 190

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Ari kirjoitti:Itseasiassa ekat pikkumersut tuli jo 1982 vuoden lopussa.Eipä ole kait Suomeen kerinnyt,kun vanhimmat myynti-ilmoituksissa on vm.-83.
Ja vertaapa vain jotakin muita -82 mallisia autoja W201seen.

-82 Taunus/Granada: Epäergonomisia muinaismuistoja 70-luvun alusta, mallikaarensa loppupäässä (Sierra mullistikin sitten Fordien muotoilun)

-82 Corolla: 70-luvun tekniikkaa jossa kantikasta puolen millin peltiä ympärillä. Kolariturvallisuus kuin moottoripyörässä. Kaikki vivut ja nippelit väärässä paikassa.

-82 Volvo 240-sarja: faceliftattu 140-sarja ja tekniikka 60/70-luvun vaihteesta. Ekokatastrofi bensajuoppo. Kolarissa ei autoon tule naarmuakaan mutta matkustajat kärsivät kun kori ei sido törmäysenergiaa.

-82 Accord: Neljännesmillin paksuisten suojaamattomien peltien ansiosta ruostuu läpi jopka puolelta, mittaristossa on kyllä joka sortin vilkkuvaloa á la Tokio by Night joiden toimintoja ei kerkiä ikinä opettelemaan kun kaikki hallintalaitteetkin ovat väärällä paikalla. Ajettavuus on kuin hetekalla kuulalaakerien päällä. Vetelee ja luistelee kuin kalamies.

-82 BMW e21: ergonominen mutta antiikkinen 60-luvun jäänne, säälittävän pieni tiloiltaan.

-82 BMW e28: viime vuoden uutuusmalli joka näyttää ja tuntuu edelleen 70-luvun kärryltä ja sitähän se onkin, vain lievästi faceliftattu e12.

- 82 W123: alustarakenteeltaan ja moottoreiltaan museokelpoinen mallikaaren loppupäähän ehtinyt muinaismuisto joka toki kestää ja on hieno ajettava. Näyttää siltä niinkuin se olisi suunniteltu 60-luvulla - niinkuin pitkälti onkin.

- 82 Opel Kadett D-body. Etuvetoinen hirvitys josta moni omistaja on todennut, että olisi saanut jäädä valmistamatta koko malli. Vika-altis ja epäkäytännöllinen ruostepommi katkeilevalla nokkahihnalla sun muilla mukavilla "ominaisuuksilla". Maailman harvoja viistoperiä joissa takalasi on silti kiinteästi asennettu ja takaluukku alkaa vasta lasin jälkeen.

- 82 VW Golf: Liian pieni ja surkeasti varusteltu koirankoppi, tekniikka 70-luvun alusta ja muotoilu samoin. Huokeahko hinta kompensoi puutteita.

ja sitten:

-82 MB W201. Uusinta moottoritekniikkaa, mullistava alustarakenne jota käytettiin sittemmin suoraan W124sessa. Ei yhtään osaa vanhoista malleista, ajattoman tyylikäs muotoilu. Ergonomia huippuunsa hiottua ja työn jälki viimeisteltyä. Enemmän tilaa kuin useimmissa yllämainituissa autoissa joskin takapenkki ei oikein kolmelle aikuiselle sovi ja kahdellekin aikuiselle jalkatila on aika niukka. Selkeästi perheauto eikä taksi siis.

Että tämmöstä.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pysyn edelleen toteamuksessani että COROLLAN tekniikka pesee mennentullen samanikäisen MERSUN w201-En ole missään vaiheessa väittänytkään COROLLAN peltejä erityisen vankoiksi.

Japanin kotteroissa on vakiovarusteena semmosia herkkuja joita saa MERSUUN ostaa ylihinnoiteltuna tehtaan lisävarusteena.

Toisaalta MERSUN hintapolitiikka johtuu siitä että ratsastetaan "muka" laatuauton maineeella-jollaisia olivat wanhat KUNNON MERSUT joista viimeinen oli w123, tekniikka ja MERSUT on kehittyneet sen jälkeen tosin huonompaan suuntaan ns. kertakäyttösuuntaan.Onhan se tietysti hyvä asia viherpipertäjien kannalta kun ei enää loju purkamoilla MERSU merkkisiä paskakasoja pilaamassa ympäristöä-vaan osat on kierrätetty 80% tarkuudella uusiomateriaaleiksi.
Ajamani w201 ei kyllä maailman huono yksilö ollut se oli erään LAMMlaisen forum kirjoittajan biili.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: Huh.Huh!!!!!!!!
:wink: Voishan tätä paskanjauhantaa jatkaa,että tyttöystävän äiti antoi paremmat jne!!!
:shock: Herätys????
"ikiliikkuja" haluaa vaan keskustelua niin kuin myydään mb ja galub.
Mutta onko siellä edes sitä autoo myynnissä tai jotain?? :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Toisaalta MERSUN hintapolitiikka johtuu siitä että ratsastetaan "muka" laatuauton maineeella-jollaisia olivat wanhat KUNNON MERSUT joista viimeinen oli w123, tekniikka ja MERSUT on kehittyneet sen jälkeen tosin huonompaan suuntaan ns. kertakäyttösuuntaan.Onhan se tietysti hyvä asia viherpipertäjien kannalta kun ei enää loju purkamoilla MERSU merkkisiä paskakasoja pilaamassa ympäristöä-vaan osat on kierrätetty 80% tarkuudella uusiomateriaaleiksi.
Ajamani w201 ei kyllä maailman huono yksilö ollut se oli erään LAMMlaisen forum kirjoittajan biili.
Painu sinne coROLLA worldiin ylistämään tuota nuuskarasia pellistä ja muovista tehtyä näppärää surman loukkoa :twisted:

Kanavan nimihän on MERSUFOORUM ja mielestäni juttusi on täysi provo, höystettynä hatarilla perusteilla.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, -88 ja -90 Corollat omistaneena on pakko mainita:

Ensinäkin ne herkut, mitkähän ne ovat???? Corollassa on tasan lämmitetty kuskin penkki (onneton vastus, lämmittää vain selkää) ja keskuslukko, ja siinähän ne varusteet sitten olivatkin.

Toisekseen Corolla on karmea ajettava, letku alusta, onneton etujousitus joka tekee eturenkaiden pidon olemattomaksi -> ei minkäänlaista etenemiskykyä ja puskee ihan karmeasti.

Corolla on tosi kylmä, 20 asteen pakkasilla ei paljoa viitsi takkia avata, ilman kierto on puutteellinen, ikkunat huurtuvat.

Kuten mainittua, jousitus on tosi löysä, eli perä on lytyssä pienelläkin kuormalla, ja auto on kauhea ajaa, tehostamaton, raskas ja hidas ohjaus pahentaa tilannetta.

Corollan vahvuus on moottorin ja laatikon kestävyys, kulutus sen sijaan on yllättävän korkea ollakseen noinkin tehoton ja kevyt auto 1.6:sella koneella, suorituskyky on juuri ja juuri riittävä, käyrrykin tuli 105 hv ruiskukoneella jotenkuten perässä, mutta auto vaappui kuin ankka ja kierroksia on pakko pitää päällä jotta pääsee eteenpäin, alavääntöä ei ole nimeksikään.

Tässä Highlighteja näin ensi alkuun.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Herkkuja

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No Koljan juttuun ei paljoa ole enää lisäämistä, voin sanoa samoin myöskin 88-mallisen Corollan omistaneena* - tämä oli Liftback ja vielä oikein SE-malli :lol: Ja ne varusteet + herkut: keskuslukitus löytyi, siinä kaikki. Persgrillit sitten tietysti ja auki olevan oven varoitusvalo. Enpä nyt sanoisi varustelua mitenkään ylenpalttiseksi, etenkin kun kaikki "sisäänrakennetut" fiksut ideat puuttuivat, jotka taas jokaisesta Mersusta löytää - vaikka ne perusasussaan kovin spartalaisilta vielä 80-luvulla olivat näyttävinäänkin.
Muuten kyllä Corolla vs. MB on aika kaukaa haettu vertailukaksikko..... kone ja loota kyllä tosiaan ovat kestävää sorttia, kuten muissakin japseissa noin pääsääntöisesti.

Entisellä työkaverilla on samanlainen samana päivänä hankittu Rokolla, nyt reilut 350 tkm ajettu, ja kone + laatikko tosiaan kukkuvat vielä suht. virkeinä, mutta muu auto l. pellit ja muu tekniikka on hyvää vauhtia haihtumassa alta, vaikka auto on hoidettukin.

* noista ajettavuusasioista johtuen kestin kyseistä laitetta alle 20 tkm, vaikka se uutena hankittiinkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Taas loistaa järki tälläkin foorumilla; yksi vertaa Toyota Corollaa ja tenavatähteä, ja toiset mylvivät vastakommentteja :shock: Miksei samantien vertailla Suzuki Altoa ja W140:stä? Corolla on hyvä ja toimiva auto hintaluokassaan, vastaavasti Mersu on laadukas ja loistava peli omassa luokassaan. Uskallan väittää näin jopa W201:n osalta, vaikkei ole kyseisestä mallia ikinä edes ajanut.
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
Jukka K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:18
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka K. »

Mogge kirjoitti:Taas loistaa järki tälläkin foorumilla; yksi vertaa Toyota Corollaa ja tenavatähteä, ja toiset mylvivät vastakommentteja :shock: Miksei samantien vertailla Suzuki Altoa ja W140:stä? Corolla on hyvä ja toimiva auto hintaluokassaan, vastaavasti Mersu on laadukas ja loistava peli omassa luokassaan. Uskallan väittää näin jopa W201:n osalta, vaikkei ole kyseisestä mallia ikinä edes ajanut.
jep puhut asiaa. Itse omistan tällä hetkellä yhden 201:sen ja sekin on hyvä auto jos ei tarvitse ruhtinaallisia tiloja ja kilpa-auton ominaisuuksia.
w201 on 12. autoni ja edelliset on ollut laidasta laitaan, mutta kaikki ovat ajaneet asiansa.

mulla on ollut jopa Suzuki Alto -84 ;)
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca

Take It Easy Is Job 1.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: 190

Viesti Kirjoittaja Leka »

Oli tossa ylempänä puhetta pikku-Mersun edellä olosta sen tullessa markkinoille. Olihan se 80-luvun alussa moderni auto. Alustateknilliset ratkaisut edustivat Mersun uusinta uutta ja paljon oli uusia yksityiskohtia, joita sitten käytettiin 124:ssa. Pisti vähän silmään, kun aikaisemmin kirjoitettiin, ettei monessa autossa ollut muovipuskureita tuona ajan kohtana. Ei muuten
pidä paikkaansa. Jo 70-luvun alussa moni valmistaja mm. Rellu käytti pikkuautossaan (oliko malli nyt 5 ) niitä eikä se Mersussakaan ollut uusi juttu (W126).

Henkka siinä vertailikin pikku-Mersua tuon ajan autoihin, mutta ainakin 300-sarjan Bemarista puuttuu kommentit (se uudempi joka tuli -82). On meinaan täysin vertailukelpoinen ominaisuuksiltaan 190:n kanssa, vaikka siinä onkin vielä onnettomammat takatilat kuin pikku-Mersussa.
Henri Junkkala kirjoitti:- 82 W123: alustarakenteeltaan ja moottoreiltaan museokelpoinen mallikaaren loppupäähän ehtinyt muinaismuisto joka toki kestää ja on hieno ajettava. Näyttää siltä niinkuin se olisi suunniteltu 60-luvulla - niinkuin pitkälti onkin.
123-miehenä en millään malta olla tuomatta näkökantaani ilmi (sori vaan). Ei ne 123:n alustaratkaisut niin kovin 60-luvulta ole. On syytä muistaa, että W126:ssa käytetään hyvin pitkälle samoja alustaratkaisuja ja nehän oli vielä 90-luvun alussa käytössä ja varsin toimiviksi todettu. Pikku-Mersun bensakoneet periytyivät hyvin pitkälle 123:n moottoreista. Parhaimpana esimerkkinä 2,3, joka on täysin sama kone. Vaikka 123 nykypäivänä näyttää aika museokelpoiselta oli se 80-luvun alussa vielä suht nykymuotoiltu. Vertaa kilpailijoiden mallit Audi 100 (se vanhempi), BMW 500. Vuonna 83 autojen keskimääräinen ilmanvatuskerroin oli 0,53 kun 123:n nykyään jo laatikkomaiselta tuntuva vastaava oli 0,42 eli keskimääräistä parempi ja vielä arvokkaan ja tyylikkään näköinen. Oli ihan pakko heittää noi tohon, mutta suotakoon se nyt.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onko muka näin et w123 2.3 on muka täysin sama kuin w201 2.3, epäilen vahvasti :?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:onko muka näin et w123 2.3 on muka täysin sama kuin w201 2.3, epäilen vahvasti :?
Pääpiirteissään täysin sama, poikkeuksena tietenkin hydrauliset venttiilinnostimet jotka tulivat 1980-luvun lopulla, sekä olisiko se ollut tyhjäkäynnin sähköluisti mikä oli ekstraa. Itse olen verrannut 1986 W124 230 E:tä omaani.

Saattaahan niitä pieniä yksityiskohtia olla muitakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin