
Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine.

Neekerimallisinkin Mersu on aina Mersu, jopa ohjaustehostimettomanaIkiliikkuja kirjoitti:Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine.
Verratkaapa W201:n kojelautaa -88 Corollan kojelautaan...jarski kirjoitti:Ei mulla ainakaan ole mitään muuta pahaa sanottavaa w201:stä, kuin se kojelauta, ei ole oikein Mersumaisen näköinen, mutta kaippa siihenkin silmä tottuisi ajan kanssa...
No miten olis...Ikiliikkuja kirjoitti:Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi...
Kuka nyt mitään kuselta haisevaa lasikuitukoppia nyt haluaisikaan hinata....???Ikiliikkuja kirjoitti:Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi
Niinpä!tovayryn kirjoitti:tai sit verratkaapa ku tuli eka w201 vuonna 1984 niin oliko se pikkasen edellä ku joku riisirauta, datsun cherry tai corollat niin kyllä oli..
Ja vertaapa vain jotakin muita -82 mallisia autoja W201seen.Ari kirjoitti:Itseasiassa ekat pikkumersut tuli jo 1982 vuoden lopussa.Eipä ole kait Suomeen kerinnyt,kun vanhimmat myynti-ilmoituksissa on vm.-83.
Painu sinne coROLLA worldiin ylistämään tuota nuuskarasia pellistä ja muovista tehtyä näppärää surman loukkoaToisaalta MERSUN hintapolitiikka johtuu siitä että ratsastetaan "muka" laatuauton maineeella-jollaisia olivat wanhat KUNNON MERSUT joista viimeinen oli w123, tekniikka ja MERSUT on kehittyneet sen jälkeen tosin huonompaan suuntaan ns. kertakäyttösuuntaan.Onhan se tietysti hyvä asia viherpipertäjien kannalta kun ei enää loju purkamoilla MERSU merkkisiä paskakasoja pilaamassa ympäristöä-vaan osat on kierrätetty 80% tarkuudella uusiomateriaaleiksi.
Ajamani w201 ei kyllä maailman huono yksilö ollut se oli erään LAMMlaisen forum kirjoittajan biili.
jep puhut asiaa. Itse omistan tällä hetkellä yhden 201:sen ja sekin on hyvä auto jos ei tarvitse ruhtinaallisia tiloja ja kilpa-auton ominaisuuksia.Mogge kirjoitti:Taas loistaa järki tälläkin foorumilla; yksi vertaa Toyota Corollaa ja tenavatähteä, ja toiset mylvivät vastakommenttejaMiksei samantien vertailla Suzuki Altoa ja W140:stä? Corolla on hyvä ja toimiva auto hintaluokassaan, vastaavasti Mersu on laadukas ja loistava peli omassa luokassaan. Uskallan väittää näin jopa W201:n osalta, vaikkei ole kyseisestä mallia ikinä edes ajanut.
123-miehenä en millään malta olla tuomatta näkökantaani ilmi (sori vaan). Ei ne 123:n alustaratkaisut niin kovin 60-luvulta ole. On syytä muistaa, että W126:ssa käytetään hyvin pitkälle samoja alustaratkaisuja ja nehän oli vielä 90-luvun alussa käytössä ja varsin toimiviksi todettu. Pikku-Mersun bensakoneet periytyivät hyvin pitkälle 123:n moottoreista. Parhaimpana esimerkkinä 2,3, joka on täysin sama kone. Vaikka 123 nykypäivänä näyttää aika museokelpoiselta oli se 80-luvun alussa vielä suht nykymuotoiltu. Vertaa kilpailijoiden mallit Audi 100 (se vanhempi), BMW 500. Vuonna 83 autojen keskimääräinen ilmanvatuskerroin oli 0,53 kun 123:n nykyään jo laatikkomaiselta tuntuva vastaava oli 0,42 eli keskimääräistä parempi ja vielä arvokkaan ja tyylikkään näköinen. Oli ihan pakko heittää noi tohon, mutta suotakoon se nyt.Henri Junkkala kirjoitti:- 82 W123: alustarakenteeltaan ja moottoreiltaan museokelpoinen mallikaaren loppupäähän ehtinyt muinaismuisto joka toki kestää ja on hieno ajettava. Näyttää siltä niinkuin se olisi suunniteltu 60-luvulla - niinkuin pitkälti onkin.
Pääpiirteissään täysin sama, poikkeuksena tietenkin hydrauliset venttiilinnostimet jotka tulivat 1980-luvun lopulla, sekä olisiko se ollut tyhjäkäynnin sähköluisti mikä oli ekstraa. Itse olen verrannut 1986 W124 230 E:tä omaani.epk kirjoitti:onko muka näin et w123 2.3 on muka täysin sama kuin w201 2.3, epäilen vahvasti