SLK 230 K pulley kit
SLK 230 K pulley kit
Onko kukaan Suomessa laittanut pulley kittiä SLK:hon?
En tiedä mitä toi Kleemannin versio sisältää, mut varmaan ainakin on arvokas. Itse meinasin tilata täältä: http://www.aspracing.com/
Sulla varmaan riittää pelkän hihnapyörän vaihto, mikä ei maksa tuolta kuin 650 USD.
Sulla varmaan riittää pelkän hihnapyörän vaihto, mikä ei maksa tuolta kuin 650 USD.
Jollain tullut hieman ongelmia Kleemannin asennuksen jälkeen:
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... ulley.html
No hajoo kai noita ilman virittelyäkin...
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... ulley.html
No hajoo kai noita ilman virittelyäkin...
Täytyy tehdä vanhemman mallin SLK:hin. Eli jos sulla on face lift malli niin ei tarvitse muuta kun rulla vaihtaa ja hymy levenee. Tosin sain vietistäsi käsityksen, ettet ole viritystä itse tehnyt niin mistä tiedät ettei MAF ole siirretty... Lisää tietoa löytyy: http://www.benzworld.org/forums/r170-slk-class/.
Hakuun vaikka linh pulley kit.
Hakuun vaikka linh pulley kit.
-99 mallin laite ja sen verran tutkinut että on alkuperäisellä paikalla eli tarviiko paikkaa vaihtaa...löysin tollaisen sivun jossa homma kerrotaan http://www.maicastle.com/iamslam/maf/MafReloc.html
....englannin ymmärryskin on mulla vähän niin ja näin
onneksi on hyvät kuvat 
....englannin ymmärryskin on mulla vähän niin ja näin


Tossa sun linkissä on se syy aika yksiselitteisesti kerrottu: There's a "power hole" between 2000 and 3000 rpm where if you accelerate hard, you get no power. Power returns after you get beyond the 3000 rpm mark.
Eli kun iskee lämän tiskiin niin 2000-3000rpm:n välillä ei oikein ole potkua ja tämä korjaantuu siirtämällä MAF. Oletko huomannut autossasi ko. ongelmaa?
Tähän sarjaanhan kuulu muuten myös kylmemmät tulpat ja bensansäädin.
Olettaisin, että kaikki nämä modit ovat tarpeellisia. Kokemusta tosin ei ainakaan vielä ole.
Sulla ei ole varmaan tietoa minkä puljun virisetti sulla on?
Eli kun iskee lämän tiskiin niin 2000-3000rpm:n välillä ei oikein ole potkua ja tämä korjaantuu siirtämällä MAF. Oletko huomannut autossasi ko. ongelmaa?
Tähän sarjaanhan kuulu muuten myös kylmemmät tulpat ja bensansäädin.
Olettaisin, että kaikki nämä modit ovat tarpeellisia. Kokemusta tosin ei ainakaan vielä ole.
Sulla ei ole varmaan tietoa minkä puljun virisetti sulla on?
En ole tietoinen kenen setti on mutta vois olla ton :http://www.hamann-motorsport.de/opera/01d22.htm
koska korisarja on tuon firman tekele niin vois olettaa että olis
siellä viritettykin...tai sitten ei.
Tulpat on orginaali arvoilla...paineen säätimestä en tiedä...
mistä sen näkee onko vaihdettu,siirtänen tuon maffin koska
tuntuis vähän miettivän tolla kierros alueella,toi putken alapään kiinnitys jäi
mulle vähän epäselväksi...miten pysyy kun ei enää tule klipseillä?
koska korisarja on tuon firman tekele niin vois olettaa että olis
siellä viritettykin...tai sitten ei.
Tulpat on orginaali arvoilla...paineen säätimestä en tiedä...
mistä sen näkee onko vaihdettu,siirtänen tuon maffin koska
tuntuis vähän miettivän tolla kierros alueella,toi putken alapään kiinnitys jäi
mulle vähän epäselväksi...miten pysyy kun ei enää tule klipseillä?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
---
karira: ...Kuumetta voi kohentaa kun soitat Karille Koskisen Autokorjaamoon http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1143 , hän on Kleemannin maahantuoja ja antaa varmasti hyviä vinkkejä, saattaapa vielä sanoa että tämän paketin ollessa kyseessä voi kysyä myös minulta.
...
---
Paljonko sarja kustansi ja mistä tilasit?
Entä paljonko asennus koskisella maksoi?
Alkoi kiinnostamaan moinen paketti.. vaikka auto onkin toistaiseksi myynnissä.. huom. toistaiseksi, hehh
Tulispa kevät pian niin ei tarvisi myydä (lue: ei voi enää siinä vaiheessa myydä) 
---
jamppa
karira: ...Kuumetta voi kohentaa kun soitat Karille Koskisen Autokorjaamoon http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1143 , hän on Kleemannin maahantuoja ja antaa varmasti hyviä vinkkejä, saattaapa vielä sanoa että tämän paketin ollessa kyseessä voi kysyä myös minulta.
...
---
Paljonko sarja kustansi ja mistä tilasit?
Entä paljonko asennus koskisella maksoi?
Alkoi kiinnostamaan moinen paketti.. vaikka auto onkin toistaiseksi myynnissä.. huom. toistaiseksi, hehh


---
jamppa
Jampalle tiedoksi et Jenkeistä saa vanhemman mallin SLK:hon satsin 1200 USD, johon sit rahti (<100 USD) ja tietty tullimaksu. Asennuksen pitäis pystyä tekemään itse, mutta juuri tuo hihnapyörän vaihto arvelluttaa. Toisaalta, jos vaihdattaa hihnapyörän jossain liikkeessä, niin viittiikö sitä enää lopuissa pikkuhommissa käsiään liata...
Pai tö vei SKL:han on myös loistava talviauto
Pai tö vei SKL:han on myös loistava talviauto

Joo.. ajelin omallani viime helmikuusta lähtien ja on todella lämmin ja ok talviautona... nyt laitoin talveksi seisontaan.. ajelen vitaralla talven yli:) ja välillä vähän toisenlaisissa maastoissa;) Ja ehkä muutenkin olisi joku "neliveto" citymaasturi vaihteeksi kiva kokeilla, crv, rav4,...
Hinta: menee vielä kipukynnyksen yli tuo noin 1xxx euroa... harmi. No tottakai, ei halvalla mitään nykyään saakkaan, hehh.
Edelleen kiinnostaisi miten paljon Kariralle tuli maksamaan loppujen lopuksi:)
---
jamppa
Hinta: menee vielä kipukynnyksen yli tuo noin 1xxx euroa... harmi. No tottakai, ei halvalla mitään nykyään saakkaan, hehh.
Edelleen kiinnostaisi miten paljon Kariralle tuli maksamaan loppujen lopuksi:)
---
jamppa
Ok.. joskus Koskiselta kyselinkin hintaa paketille kun sattui olemaan hyllyssä moinen. Tuolloin vain ajattelin että on vähän kalliin oloinen ja että saakohan noita halvempia paketteja. Mutta että tuntuu ettei taida olla vieläkään sisua/riittävästi tarvetta kun en kauppaan asti ole jo päässyt, hehh.
Yksi ajatus oli joskus teettää siivapyörät eräällä tekijällä muttei siitä ole, ainakaan vielä tullut mitään: lopullisen inspiraation ollessa hukassa:). Remmejä kun saa muistaakseni ihan "tuuman" välein suunnilleen. Eikä tuo ole mahdottomuuskaan ammattimiehelle/laitteille.
---
Jamppa
Yksi ajatus oli joskus teettää siivapyörät eräällä tekijällä muttei siitä ole, ainakaan vielä tullut mitään: lopullisen inspiraation ollessa hukassa:). Remmejä kun saa muistaakseni ihan "tuuman" välein suunnilleen. Eikä tuo ole mahdottomuuskaan ammattimiehelle/laitteille.
---
Jamppa
= W124 200D napa, jos tuolla tarkoitetaan kampiakseliin tulevaa laipaa...karira kirjoitti: C36AMG:n napa
s
Mutta onhan se AMG tietenkin "myyvempi" malli kun 200 D...
ps. Myydään käytetty SLR 199 mallin seisontajarrun vivusto hintaan 658€. Tosin sama löytyy jokaisesta W201 autostakin...... Tai vaikka takaluukun verhoilun kiinnikkeet samaan autoon löytyy myös W123 Mersusta... Tai Maybach:in ilmasuodattimen kumityyny, sama kun W124 300 turbodieselissä ja eräs alustan kumitulppa on numeroltaan A110 987 00 39, joten on kotoisin kuusikymmentä luvulta ja löytyy lähes kaikista mahdollisista kuorma-, linja, paketti, henkilö ym. autoista... Eli kyllä niitä yhtäläisyyksiä löytyy jos jostakin, mutta onhan se hienomipaa myydä tavara kalliiman auton statuksella.
Sori, oli vaan pakko avautua... EI herneitä nenään, kiitos.....
laitoin tonne oman palstan sitä kimppa tilausta varten
oliko joku jo laittanut pulley/boostkittiä w202 sedani kompuraan? itellä harkinnassa kuhan töiltä kerkeis
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta
Juu eli koskisen karilta kyselin omaani kittiä, homma ja hinta muuten macho bueno, mutta softaa ei vissiin löydy kleemanilta ollenkaan, onko kellään kokemuksia noista "tehosoftauksista" joita tekee esim eurovanne oy jne? tekevätkö ne hyvästi vai pahasti kittiasennettuun koneeseen? vai missäs teetän tarvittavan softauksen*?
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta