SLK 230 K pulley kit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

SLK 230 K pulley kit

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Onko kukaan Suomessa laittanut pulley kittiä SLK:hon?
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

En tiedä mitä toi Kleemannin versio sisältää, mut varmaan ainakin on arvokas. Itse meinasin tilata täältä: http://www.aspracing.com/
Sulla varmaan riittää pelkän hihnapyörän vaihto, mikä ei maksa tuolta kuin 650 USD.
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Niin ja jos löytyisi useampia kiinnostuneita voisi tehdä kimppatilauksen huiman alennuksen toivossa...
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Kimppatilauksessa olisin mukana ainakin minä. 8)

Mutta katsotaan nyt ensin montako voimanpuutteesta kärsivää saadaan kasaan.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Pistäkääs linkkejä noihin kitteihin.
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Jollain tullut hieman ongelmia Kleemannin asennuksen jälkeen:
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... ulley.html
No hajoo kai noita ilman virittelyäkin...
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Mullon joku hihnapyörä viritys tossa 230 kompurassa mutta mikä juttu toi
MAF anturin siirtämis homma....miksi ja minne?
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Täytyy tehdä vanhemman mallin SLK:hin. Eli jos sulla on face lift malli niin ei tarvitse muuta kun rulla vaihtaa ja hymy levenee. Tosin sain vietistäsi käsityksen, ettet ole viritystä itse tehnyt niin mistä tiedät ettei MAF ole siirretty... Lisää tietoa löytyy: http://www.benzworld.org/forums/r170-slk-class/.
Hakuun vaikka linh pulley kit.
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

-99 mallin laite ja sen verran tutkinut että on alkuperäisellä paikalla eli tarviiko paikkaa vaihtaa...löysin tollaisen sivun jossa homma kerrotaan http://www.maicastle.com/iamslam/maf/MafReloc.html
....englannin ymmärryskin on mulla vähän niin ja näin :oops: onneksi on hyvät kuvat :)
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Tossa sun linkissä on se syy aika yksiselitteisesti kerrottu: There's a "power hole" between 2000 and 3000 rpm where if you accelerate hard, you get no power. Power returns after you get beyond the 3000 rpm mark.
Eli kun iskee lämän tiskiin niin 2000-3000rpm:n välillä ei oikein ole potkua ja tämä korjaantuu siirtämällä MAF. Oletko huomannut autossasi ko. ongelmaa?
Tähän sarjaanhan kuulu muuten myös kylmemmät tulpat ja bensansäädin.

Olettaisin, että kaikki nämä modit ovat tarpeellisia. Kokemusta tosin ei ainakaan vielä ole.
Sulla ei ole varmaan tietoa minkä puljun virisetti sulla on?
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

En ole tietoinen kenen setti on mutta vois olla ton :http://www.hamann-motorsport.de/opera/01d22.htm
koska korisarja on tuon firman tekele niin vois olettaa että olis
siellä viritettykin...tai sitten ei.
Tulpat on orginaali arvoilla...paineen säätimestä en tiedä...
mistä sen näkee onko vaihdettu,siirtänen tuon maffin koska
tuntuis vähän miettivän tolla kierros alueella,toi putken alapään kiinnitys jäi
mulle vähän epäselväksi...miten pysyy kun ei enää tule klipseillä?
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Mielekiintoinen aihe. Täytynee itsellekkin talven mittaan laitella pulley kit, jotta pääsisi lähemmäksi tasalukua :D

On se kumma juttu että ei tuunaus kiinnosta enään yhtään kun on konehuoneessa potentiaalia :D
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Oishan se kiva jos joku käyttäs vehkeensä myös penkissä niin tulisi varmistus että muukin kuin ääni lisääntyi :lol:
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Näin on ja mielellään vielä ennen ja jälkeen.
Tulen varmaan näin tekemään, jos tuon satsin tilaan.
Tosin aikaisintaan keväällä...
Teitkö muuten karira asennuksen itse?
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jamppa00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.03.2006 20:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja jamppa00 »

---
karira: ...Kuumetta voi kohentaa kun soitat Karille Koskisen Autokorjaamoon http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1143 , hän on Kleemannin maahantuoja ja antaa varmasti hyviä vinkkejä, saattaapa vielä sanoa että tämän paketin ollessa kyseessä voi kysyä myös minulta.
...
---

Paljonko sarja kustansi ja mistä tilasit?
Entä paljonko asennus koskisella maksoi?

Alkoi kiinnostamaan moinen paketti.. vaikka auto onkin toistaiseksi myynnissä.. huom. toistaiseksi, hehh ;) Tulispa kevät pian niin ei tarvisi myydä (lue: ei voi enää siinä vaiheessa myydä) ;)

---
jamppa
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Jampalle tiedoksi et Jenkeistä saa vanhemman mallin SLK:hon satsin 1200 USD, johon sit rahti (<100 USD) ja tietty tullimaksu. Asennuksen pitäis pystyä tekemään itse, mutta juuri tuo hihnapyörän vaihto arvelluttaa. Toisaalta, jos vaihdattaa hihnapyörän jossain liikkeessä, niin viittiikö sitä enää lopuissa pikkuhommissa käsiään liata...
Pai tö vei SKL:han on myös loistava talviauto :D
Avatar
jamppa00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.03.2006 20:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja jamppa00 »

Joo.. ajelin omallani viime helmikuusta lähtien ja on todella lämmin ja ok talviautona... nyt laitoin talveksi seisontaan.. ajelen vitaralla talven yli:) ja välillä vähän toisenlaisissa maastoissa;) Ja ehkä muutenkin olisi joku "neliveto" citymaasturi vaihteeksi kiva kokeilla, crv, rav4,...

Hinta: menee vielä kipukynnyksen yli tuo noin 1xxx euroa... harmi. No tottakai, ei halvalla mitään nykyään saakkaan, hehh.

Edelleen kiinnostaisi miten paljon Kariralle tuli maksamaan loppujen lopuksi:)

---
jamppa
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jamppa00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.03.2006 20:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja jamppa00 »

Ok.. joskus Koskiselta kyselinkin hintaa paketille kun sattui olemaan hyllyssä moinen. Tuolloin vain ajattelin että on vähän kalliin oloinen ja että saakohan noita halvempia paketteja. Mutta että tuntuu ettei taida olla vieläkään sisua/riittävästi tarvetta kun en kauppaan asti ole jo päässyt, hehh.

Yksi ajatus oli joskus teettää siivapyörät eräällä tekijällä muttei siitä ole, ainakaan vielä tullut mitään: lopullisen inspiraation ollessa hukassa:). Remmejä kun saa muistaakseni ihan "tuuman" välein suunnilleen. Eikä tuo ole mahdottomuuskaan ammattimiehelle/laitteille.

---
Jamppa
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

karira kirjoitti: C36AMG:n napa
s
= W124 200D napa, jos tuolla tarkoitetaan kampiakseliin tulevaa laipaa...
Mutta onhan se AMG tietenkin "myyvempi" malli kun 200 D...

ps. Myydään käytetty SLR 199 mallin seisontajarrun vivusto hintaan 658€. Tosin sama löytyy jokaisesta W201 autostakin...... Tai vaikka takaluukun verhoilun kiinnikkeet samaan autoon löytyy myös W123 Mersusta... Tai Maybach:in ilmasuodattimen kumityyny, sama kun W124 300 turbodieselissä ja eräs alustan kumitulppa on numeroltaan A110 987 00 39, joten on kotoisin kuusikymmentä luvulta ja löytyy lähes kaikista mahdollisista kuorma-, linja, paketti, henkilö ym. autoista... Eli kyllä niitä yhtäläisyyksiä löytyy jos jostakin, mutta onhan se hienomipaa myydä tavara kalliiman auton statuksella.

Sori, oli vaan pakko avautua... EI herneitä nenään, kiitos.....
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

laitoin tonne oman palstan sitä kimppa tilausta varten

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

oliko joku jo laittanut pulley/boostkittiä w202 sedani kompuraan? itellä harkinnassa kuhan töiltä kerkeis
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

Juu eli koskisen karilta kyselin omaani kittiä, homma ja hinta muuten macho bueno, mutta softaa ei vissiin löydy kleemanilta ollenkaan, onko kellään kokemuksia noista "tehosoftauksista" joita tekee esim eurovanne oy jne? tekevätkö ne hyvästi vai pahasti kittiasennettuun koneeseen? vai missäs teetän tarvittavan softauksen*?
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
Janner2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 25.01.2006 12:22

Viesti Kirjoittaja Janner2 »

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tietääkseni tosta softapäivityksestä ei ole mitään iloa. Jos sulla on 2.3l kompurakone, niin ei tarvii ku tilata uusi hihnapyörä esim. ASP racingiltä rapakon takaa. Eikä maksa juuri mitään eli 650 taalaa.
Vastaa Viestiin