Ylijänniterele

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Ylijänniterele

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Kysymys kuuluu voiko autolla ajaa kun tämä on irti? Releestä ilmeni ajan patinaa eli oli syöpynyt korjaus kelvottomaksi.Vaikuttaako abs:ssään kun syttyi samalla abs merkkivalo mittaristoon kun otin irti sekä lisärikastin lopetti toimimasta.Tämä rele on kahdella sulakkeella ja auto on 300TE. :cry:
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Kokeile. Ei jarrut ainakaan häviä koska ovat mekaaniset mutta absi ei välttämättä toimi. Mun auto ei lähde edes käyntii ilman tuota relettä. Mutta jatkoa ajatellen osta ihmeessä uusi.
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Ylijänniterele

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Vai ei lähde käyntiin mulla toimii ihan normaalisti taitaa mulla olla joku maanantai malli. Tiistaina tulee uus. :lol:
Avatar
laxmarin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 03.12.2005 23:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylijänniterele

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

Olisiko antaa vinkkiä tuollaisen hintaluokasta ja mahdollisesta ostopaikasta? Omassa pikkumersussani kyseinen mokkula on kiukutellut jo pidempään, joten uutta tarvittaneen pian.

Kiitos!
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Mitenkäs tuo rele lähtee irti? Sehän sijaitsee siinä akun takana... Ihan vetämälläkö vai? Kun ei uskalla enää mennä voimalla väkisin vääntämään. On tullut sen verran jo aiheutettua vahinkoa verhoiluun ynnä muihin paikkoihin kun ei ole oikein osannut availla/irrotella osia...
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

ihan vetämällä lähtee.

ota siitä pohjaliittimestä (musta) kiinni, ja siihen nähden vedän releen irti.

ei tietenkään yhdellä kädellä koko releestä.. muuten tulee johdot mukana :lol:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Ylijänniterele

Viesti Kirjoittaja dansku »

laxmarin kirjoitti:Olisiko antaa vinkkiä tuollaisen hintaluokasta ja mahdollisesta ostopaikasta? Omassa pikkumersussani kyseinen mokkula on kiukutellut jo pidempään, joten uutta tarvittaneen pian.

Kiitos!
veholta, tai boschilta. hintaluokka on n.85€
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ylijänniterele

Viesti Kirjoittaja lufsen »

pasi124 kirjoitti:Vai ei lähde käyntiin mulla toimii ihan normaalisti taitaa mulla olla joku maanantai malli. Tiistaina tulee uus. :lol:
Niin no tämä on sähköisellä Bosch HFM -ruiskulla ja muutenkin sähköisempi kuin toi 300nen että kyllä tää on ihan varmaan tehty vähintääkin torstaina :P
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Ylijänniterele

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

KL varaosat sieltä omaan 60€ maksaa.Taitaa olla yleinen vika onneks on helppo vaihtaa ei tarvii ressata ton takia, vaikuttaa vielä useaan toimintaan.
Avatar
WK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 08.06.2004 21:36

Viesti Kirjoittaja WK »

Itsellä omassa 190:ssä huonokylmäkäynnistys.Mahtaako tässä olla ylijänniterelettä olleenkaan ku en oo löytänyt? Autohan oli 2.0 -84.
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Onko tämä ylijännitesuojarele nyt se pääsyyllinen huonoon käynnistykseen?
Varsinkin kylmä sellaiseen?
Mullahan kävi tällä lailla;
kekes kirjoitti:En tiedä liittyykö tähän,mutta eilen kun menin kauppaan pelas normaalisti,mutta sitten kun piti lähteä,ei millään käyntiin.
Sitten roplasin sytytysjohtoja ja puolan johto irti,lähti käyntiin,mutta huonosti,
Ja kun anto kaasua tyhjäkäynnistä sammui.
No pääsin Sammonkadun Teboilille ja piti sieltä kysyä neuvoa,eivät kerinneet vilkaiseen,kaveri joka olis osannnut käyttä testeriä oli poissa.
Mese ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan.

Noh ei siinä auttanut kun tilata Maanojan hinuri ja lähin autosähkökorjaamo oli Määttänen & Pohja Sammonvaltatiellä.
No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.

Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.

Kannattaskohan se relekin tarkastaa,ettei ole tinaukset kärsineet,niinkuin joku
täällä kirjoitteli.
Tästä lisää täällä;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Taidan hakea KL:stä uuden,jos ei enempää maksa kuin 60 €.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Vastaa Viestiin