200cdi ei käy yli 3000 rpm
200cdi ei käy yli 3000 rpm
Terve! Mistähän johtuu, kun 200 cdi ei käy yli 3000 rpm 3+4+ d-vaihteella? Autolla ajettu nyt n. 470 000 km ja just vaidettiin ilmamassamittari, mutta seei asiaa parantanut. Sain ohjeen pestä vielä katti ja pakari, mutta askarruttaa vaan?? Satakunnan Autotalo otti Porissa emännältä vikakoodin lukemisesta 113,- € ja siihen kuului myös joku pientarvikelisä. Melko kallista (DNA:n mainosta siteeraten
Vikatilassa siis edelleen. Haulla löytyy kohtalaisen paljon debatointia aihepiiristä, esim. "cdi AND vikatil*".
Lyhyesti listattuna:
- ilmamassamittari (ei siis pitäisi vaivata enää, kun kerran vaihdettu)
- imusarja tukossa ja/tai läpät jumissa
- ahtopaineanturi (MAP, itse anturin viat lienevät harvinaisia; itsellä oli sille johtava letku luovuttanut)
- ahtopaineputket vuotaa jostain
- ahdin
- välijäädytin vuotaa
- katti tukossa
Muitakin syitä varmaan löytyy, muut täydentäkööt. Vikakoodit antavat paremmin vinkkiä, saitteko tulosteen testeristä mukaan?
Lyhyesti listattuna:
- ilmamassamittari (ei siis pitäisi vaivata enää, kun kerran vaihdettu)
- imusarja tukossa ja/tai läpät jumissa
- ahtopaineanturi (MAP, itse anturin viat lienevät harvinaisia; itsellä oli sille johtava letku luovuttanut)
- ahtopaineputket vuotaa jostain
- ahdin
- välijäädytin vuotaa
- katti tukossa
Muitakin syitä varmaan löytyy, muut täydentäkööt. Vikakoodit antavat paremmin vinkkiä, saitteko tulosteen testeristä mukaan?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
.
Mikähän on auton malli ja vuosimalli ?
Sellainen vikatila, jossa ei varsinaista vikakoodia tule näkyviin "tavan" diaknostikka- ohjelmilla (star-diaknose kuitenkin jotain ehdottaa), eikä mitään merkkivaloa syty mittaritauluun, taitaa olla mahdollista vaan silloin, kun varsinaisen häiriön syy liittyy jotenkin ahtopaineeseen.
Siis, se voi olla liian suuri, tai liian pieni.
Moottorin käyttöjärjestelmässä on kullekkin käyttö tilanteelle, tietty haarukka, tai ohjelman pyyntö, joidenka arvojen sisällä toteutuneen ahtopaineen arvon pitäisi olla.
Myös ilmamassamittarilla on "valvova" rooli tässä kompuksessa.
Ilmaa täytyy mennä myös ohjelmoitu ( =valmistajan tietämä, todellinen) määrä.
Jos em. asiat ei ohjelman mukaisesti toteudu -> seuraa vikatila/"varmasti turvallinen tehotaso" moottorin suojaamiseksi vakavilta vaurioilta.
Ilman vähyyteen, tai paljouteen liittyvät syyt isk jo listasikin.
Egr (pakokaasujen kierrätys) liittyy asiaan siten, että jos kierrätys juuttuu pois päältä, menee moottoriin liikaa ilmaa, jos taas se venttilli juutuu auki, menee moottoriin liian vähän ilmaa.
Ilmamassamittari valvoo sen kierrätyksen toimintaa.
Ilmeisesti vikakoodit on jotenkin viitanneet sen toimintaan.
Vika voi johtua niin monesta syystä, että ilman tarkempaa vinkkiä, menee ihan varmasti arvuutteluksi.
Vika on aivan erinlainen, riippuen siitä onko ilmaa liikaa , tai liian vähän.
Kaikkien letkujen ja putkien kunto kannattaa tarkistaa ja imusarjojen läpät.
Ahtimellekkin saattaa mennä ohut letku, joka on tärkeä.
Imusarjan läpistä, kierrätyksen toiminnasta ja vikatiloista on kirjoiteltu runsaasti täällä.
Hakua vaan peliin.
Kannataa aina pyytää joku tuloste niistä vikakoodeista, jos ei minkään muun takia, niin edes myöhemmän reklamoinnin takia.
Vaikka auto tulisi kuntoonkin, sitten ne vasta tärkeitä ovatkin, nimittäin ne täytyy silloin heti tänne ilmoitaa, niin siitä on toisillekkin jotain hyötyä.
Mikähän on auton malli ja vuosimalli ?
Sellainen vikatila, jossa ei varsinaista vikakoodia tule näkyviin "tavan" diaknostikka- ohjelmilla (star-diaknose kuitenkin jotain ehdottaa), eikä mitään merkkivaloa syty mittaritauluun, taitaa olla mahdollista vaan silloin, kun varsinaisen häiriön syy liittyy jotenkin ahtopaineeseen.
Siis, se voi olla liian suuri, tai liian pieni.
Moottorin käyttöjärjestelmässä on kullekkin käyttö tilanteelle, tietty haarukka, tai ohjelman pyyntö, joidenka arvojen sisällä toteutuneen ahtopaineen arvon pitäisi olla.
Myös ilmamassamittarilla on "valvova" rooli tässä kompuksessa.
Ilmaa täytyy mennä myös ohjelmoitu ( =valmistajan tietämä, todellinen) määrä.
Jos em. asiat ei ohjelman mukaisesti toteudu -> seuraa vikatila/"varmasti turvallinen tehotaso" moottorin suojaamiseksi vakavilta vaurioilta.
Ilman vähyyteen, tai paljouteen liittyvät syyt isk jo listasikin.
Egr (pakokaasujen kierrätys) liittyy asiaan siten, että jos kierrätys juuttuu pois päältä, menee moottoriin liikaa ilmaa, jos taas se venttilli juutuu auki, menee moottoriin liian vähän ilmaa.
Ilmamassamittari valvoo sen kierrätyksen toimintaa.
Ilmeisesti vikakoodit on jotenkin viitanneet sen toimintaan.
Vika voi johtua niin monesta syystä, että ilman tarkempaa vinkkiä, menee ihan varmasti arvuutteluksi.
Vika on aivan erinlainen, riippuen siitä onko ilmaa liikaa , tai liian vähän.
Kaikkien letkujen ja putkien kunto kannattaa tarkistaa ja imusarjojen läpät.
Ahtimellekkin saattaa mennä ohut letku, joka on tärkeä.
Imusarjan läpistä, kierrätyksen toiminnasta ja vikatiloista on kirjoiteltu runsaasti täällä.
Hakua vaan peliin.
Kannataa aina pyytää joku tuloste niistä vikakoodeista, jos ei minkään muun takia, niin edes myöhemmän reklamoinnin takia.
Vaikka auto tulisi kuntoonkin, sitten ne vasta tärkeitä ovatkin, nimittäin ne täytyy silloin heti tänne ilmoitaa, niin siitä on toisillekkin jotain hyötyä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Pakoputken voi helpommin tarkistaa siten, että irroitat sen vaan irti siitä (ensimmäisen) katin jälkeen, niin että pakokaasut menee auton alle, eivätkä jää nyt ihan moottoritilaan.
Se katti on moottorin toiminnan kannalta tarpeeton.
Irroitus, hieman keskittynyttä työskentelyä vaikkapa rautakangen kanssa siinä, vohvelit roskiin ja entinen, puhdistettu pönttö takaisin -> ei todellakaan ahdista siitä enää.
Näiden temppujen jälkeen voit sulkea pois vioista sen puolen.
Kokeile sitä hakua.
Samanlaatuisista vaivoista, ja niiden ratkaisuista on paljon juttua.
Jos niistä löytyisi sopivia vinkkejä.
.
Pakoputken voi helpommin tarkistaa siten, että irroitat sen vaan irti siitä (ensimmäisen) katin jälkeen, niin että pakokaasut menee auton alle, eivätkä jää nyt ihan moottoritilaan.
Se katti on moottorin toiminnan kannalta tarpeeton.
Irroitus, hieman keskittynyttä työskentelyä vaikkapa rautakangen kanssa siinä, vohvelit roskiin ja entinen, puhdistettu pönttö takaisin -> ei todellakaan ahdista siitä enää.
Näiden temppujen jälkeen voit sulkea pois vioista sen puolen.
Kokeile sitä hakua.
Samanlaatuisista vaivoista, ja niiden ratkaisuista on paljon juttua.
Jos niistä löytyisi sopivia vinkkejä.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
sekä alipainetoimisten venttiilien kalvot. Itsellä on EGR:n kalvo rikki, mutta tässäpä ei olekaan ilmamassamittaria.tuikku kirjoitti:.
...Kaikkien letkujen ja putkien kunto kannattaa tarkistaa ja imusarjojen läpät.
Ahtimellekkin saattaa mennä ohut letku, joka on tärkeä...
Tuolta lisätietoa siitä, mitä itsellä oli.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Mulla 220 TDI -02 aj. 95 t., ja ei nouse kierrokset ja veto loppuu 100 km maissa. Olarin Veho vaihtoi uuden katalysaattorin tonnilla,koska kertoi sen tukkeutuneen. Ongelma oli poissa 300 km ja taas sama vika, hävetti moottoritiellä kun ohitus jäi kesken... Vikatilaa ei näkynyt testeissä eikä auton tietokoneessa. Ostin auton kesäkuussa, olen ajanut sillä 9000 km ja Veho sanoi, että takuut eivät kuulu tällaisissa kuluvissa osissa kuvioon. Mulla on ollut parikymmentä autoa elämän aikana, eikä missään ole ilmennyt alle 100 t. samantyyppistä vikaa. Vaikuttaa siis siltä, että omassa autossankin on vastaanvankaltainen juttu, mutta koska ei ole paikkaa kronkalata pakoputkia, täytyy mennä takaisin Veholle...
Suosittelen Kahvimaan autoa
Olisivat varmaan hoitaneet halvemmalla tuon kattihomman. Tyypillistä merkkiliikkeen rahastusta. Ostitko yksityiseltä vai liikkeestä?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Tässähän se kumma juttu onkin, että kun auton sammuttaa ja käy itse kahvilla, taas on kierrokset normaalit ja veto hyvä, mutta jos alat kiihdyttämään moottoritiellä, kone ikäänkuin tukkeutuu ja veto loppuu. Auton ostin Olarin Vehosta, ja ajattelin huoltoon viedessäni, että takuuhan tällaisen ongelman vastaa, mutta mitä vielä. Auto on huollettu Suomi auto.