Mitä murheita CDI??
Mitä murheita CDI??
No niin, on vakavati harkinnassa vm,00-02 E200-320T cdi
Haluaisinkin nyt kuulla että mitä kaikkia "mukavia" murheita näissä on..
Olettaen tietoa kuitenkin löytyy jonkin verran??
Haluaisinkin nyt kuulla että mitä kaikkia "mukavia" murheita näissä on..
Olettaen tietoa kuitenkin löytyy jonkin verran??
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Ei nuissa mitään murheita ole, kulutus osia kaikki.. 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Juu kaupastahan uutta osaa saa ja rahalla asentajia.
Olen omalla ajanut 3000km ja korjauksiin on mennyt 992€.
Lohdutukseksi voin kertoa ettei mitään tehty moottoriin ja autollakin on kilsoja takana 380tkm, huolto tehtiin mandaatilla 'korjataan mitä löydetään'.
Mutta näin perstuntumalla tuo cdi tuntuu vikaherkemmältä kuin tuo vanha 320 bensaversio. On can-can väylää, turboa, urboa ja venttiiliä imusarjassa.

Olen omalla ajanut 3000km ja korjauksiin on mennyt 992€.

Lohdutukseksi voin kertoa ettei mitään tehty moottoriin ja autollakin on kilsoja takana 380tkm, huolto tehtiin mandaatilla 'korjataan mitä löydetään'.
Mutta näin perstuntumalla tuo cdi tuntuu vikaherkemmältä kuin tuo vanha 320 bensaversio. On can-can väylää, turboa, urboa ja venttiiliä imusarjassa.
Tässä jotain:
- ruoste ovissa, etujousikupeissa ja etupalkissa
- suuttimen lämpöprikat/tiivisteet
- suuttimien ylivuotoputket/letkut
- ilmamassamittarit (samaa vikaa kuin BMW E39, Volvo V70, VW TDi, Audi TDi, jne)
- imusarjan karstoittuminen (samaa vikaa kuin Opel DLi/DTi, jne)
- niveliä, puslia ja tukivarsia (samaa vikaa kuin VW, Audi, Volvo, BMW, Opel, jne)
- ruoste ovissa, etujousikupeissa ja etupalkissa
- suuttimen lämpöprikat/tiivisteet
- suuttimien ylivuotoputket/letkut
- ilmamassamittarit (samaa vikaa kuin BMW E39, Volvo V70, VW TDi, Audi TDi, jne)
- imusarjan karstoittuminen (samaa vikaa kuin Opel DLi/DTi, jne)
- niveliä, puslia ja tukivarsia (samaa vikaa kuin VW, Audi, Volvo, BMW, Opel, jne)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Ruostetta ei ole kaikissa autoissa ?
Omaa kulkupeliä olen nyt muutaman päivän työkseni vahaillut ja koittanut löytää ruostekohtia ,mutta onneksi huonolla menestyksellä.
Auto 210 vm 2000,ovien tiivisteet ja listat olen käyttänyt irti ja ei siellä missään ollut ruostetta.
Olen vahannut kolme kertaa vuodessa ainakin auton ja ovet erityisellä huolella.
Niin ei tämä ole cdi koneesta johtuvaa?
Jos huoltaa konetta uskoisin olevan pitkä ikäisiä ja taloudellisia ja ennen kaikkea tehokkaita verrattuna edelliseen tekniikkaan.
Omaa kulkupeliä olen nyt muutaman päivän työkseni vahaillut ja koittanut löytää ruostekohtia ,mutta onneksi huonolla menestyksellä.
Auto 210 vm 2000,ovien tiivisteet ja listat olen käyttänyt irti ja ei siellä missään ollut ruostetta.
Olen vahannut kolme kertaa vuodessa ainakin auton ja ovet erityisellä huolella.
Niin ei tämä ole cdi koneesta johtuvaa?
Jos huoltaa konetta uskoisin olevan pitkä ikäisiä ja taloudellisia ja ennen kaikkea tehokkaita verrattuna edelliseen tekniikkaan.
Viimeksi muokannut nautseri, To 21.09.2006 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mitä murheita CDI??
Mulla ostaessa 160 tkm mittarissa 9 kk sitten, nyt 195. Webaston vesipummpu vaihdettu ja molemmat raidetankojen päät (yht. 600 ekee). Auto on pelannut aivan loistavasti kaikin puolin, mutta:Allu D. kirjoitti:No niin, on vakavati harkinnassa vm,00-02 E200-320T cdi
Haluaisinkin nyt kuulla että mitä kaikkia "mukavia" murheita näissä on..
Olettaen tietoa kuitenkin löytyy jonkin verran??
Ruosteet valitettavasti vaivaa näitä vuosikertoja. Useilla tutuilla (n. 300 tkm ajettuja) sama, että tyyppivika. Mulla ja muilla etummaisten ovien alareunat, lokarien kaaret ja takaluukun lukon ympärys. Takuuseen on menny, ettei kustannuksia... En ottaisi tätä ihan fataalina hommana, kyllä niitten kanssa pärjää. Veholle takuuseen vaan laittoon ja kunnon massaus ja läpikäynti, ettei ole "pommia". Sitten hoitoa, vahausta, tarkkailua ja sillee...
Eri asia on sitten, jos haluaa täysin huolettomat kilsat. Sitten unohda koko juttu... Mutta millä muulla ton ikäsellä saat täysin huolettomat kilsat ?
Jos löydät sopivan, niin panosta 320:een. Sitä et arvatakseni kadu. Suoran kutosen väännöllä moni pikku rassaus-homma unohtuu... Eipä nuo polttoainekulutkaan ole merkittävästi isommat, kun 4-5 pyttysissä. Oon mitannu viime 15 tkm tankilliset ja keskikulutus mun sekalaisessa ajossa tasan 7. Ajotietokone huijaa, että menis muka vaan 6,5.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Juu niinhän ne ajoivat. Mutta kysyjän vuosihaarukan 00-02 välillä olevan 320 cdi koneella on kovin vähän tekemistä tuon uuden V6 koneen kanssa.Hemingway kirjoitti:320CDI:n täytyy olla luja kone. 100000 mailia kolmella summittain valitulla moottorilla taitettiin suuressa testissä kuukauden aikana keskinopeudella 225, ilman mitään moitteita. Sen jälkeen ajettiin läpi ameerikan keskikulutuksella 4,75 kaikilla kolmella kaaralla.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Mulla ollu paras reissu saman mittarin mukaan 4.9l/100kme320 kirjoitti:Mulla meni parhaimmillaan Rovaniemen reissulla 5.3l/100km ajotietokoneen mukaan. Todellinen kulutus lienee 6 pintaan.

Keskikulutus noin seittemän,ennen ohjelmointia noin puoli litraa enemmän.
Vuosimalli -01 ja 400tkm lähenee enkä vielä ole ruostetta löytänyt,positiivinen yksilö??? Auton pesu silloin kun likainen,yleensä

Niin,sama homma autoa kattoessa että 200 tai 220CDI,kokeilu 270CDI:llä ja ihastuminen 320CDI:iin. Mikään ei enää auttanut,vajaa moottoriset sai unohtaa samantien


Joo näinhän tässä pääsi itelläkin käymään. Toisin kyllä vaikka 220:stä saa ihan kulkevan pelin ohjelmapäivityksellä (170 hp ja kulutuskin pienenee). Yhdellä tutulla on tämmönen ja ihan ok. 200:sen ongelmana ainakin noilla vuosikerroilla on, että suuttimet on pienet jne. Pelkkä ohjelmapäivitys ei siis oikein auta. Eli 220 kannattaisi olla, vaikka koneen tilavuus onkin sama.jpk kirjoitti: Niin,sama homma autoa kattoessa että 200 tai 220CDI,kokeilu 270CDI:llä ja ihastuminen 320CDI:iin. Mikään ei enää auttanut,vajaa moottoriset sai unohtaa samantienEli parempi ettei kokeile isompia jos pienemmän aikoo ostaa
Tuo (todellinen) kulutus maantiepätkällä siististi ajaen (80-100 km/h) pyörii tuolla 6:n paikkeilla. Enempi ohitellenkin aina alle 6,5. Ajotietokone voi joskus näyttää luokkaa 5, mutta tämä ei pidä oikeasti paikkaansa, ei ainakaan, jos mukana on koko reissu. Jos kesken ajon nollaa ja sitten mittaa vain pätkän, jolloin ollaan koko ajan tasaisessa liikkeessä, niin silloin saa alle 5 lukemat. Pitää muistaa myös, että webaston kulutus ei ole luvussa mukana. Kokemuksen mukaan (muuta kymppitonni kyytillä puolin, toisin) 220 vie ehkä 0,3 - 0,5 litraa vähempi, kuin 320, siis maantiellä ja motarilla.
Sitten vielä remppa-asiaa yhteenvetona: Kaksi tuttua ajellu näillä 200 tkm kumpikin, mulla siis vasta tuo 35 tkm, yht. siis yli 400 tkm. Rempat (lukuunottamatta vakio-huoltoa, renkaita, jne. tavallista)
- Jo aiemmin mainitut ruosteet
- Alustan osia, niveliä, yht. ehkä 1500-2000 ekellä (S-mese kuulemma syö puoli tusinaa alustan osia aamupalaksi, mutta kyllä tämäkin viimeistään lounaalla ne popsii.)
- Suosituksesta huolimatta automaatti-loota öljyt n. 100 tkm välein
- Pikku-vikaa: webasto-remppaa, kuskin peili rikki kun joku neste poistu sieltä, normaalia jarrujen rassausta.
- Monen merkin ongelmia, eli kiusallisia pikku-vikoja sähköissä ja yleensä varusteiden toimintavarmuudessa ei ole.
Sitten vielä karstoittumis-asiaa:
- Motaria vaan oikein reipasta vauhtia (mulla joka viikko reitillä 100-500 km) ja vaikka nelonen silmään väliilä pätkäksi. Reippaat kiihdytykset (kierrokset saa mennä tappiin) ja vältetään pitkästi pelkkää nurkka-ajoa. Tällä lailla ei savuta (eli karstoitu imusarjat) ainakaan mulla.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -