manuaali supereiden rynkytys??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
manuaali supereiden rynkytys??
liekö kukaan saanu tuota rynkytystä pois? jos, niin mikä lääkitys moiseen??
ittellä kohta työn alla ne vivustot + iskari sinne, vaan mahtaako tuolla olla vaikutusta?
ittellä kohta työn alla ne vivustot + iskari sinne, vaan mahtaako tuolla olla vaikutusta?
Re: manuaali supereiden rynkytys??
ei vaikutusta... tosin ilman iskaria en ole kokeillutkaan. laitoin uuden iskarin pumpun yhteydessätaistovainaa kirjoitti: ittellä kohta työn alla ne vivustot + iskari sinne, vaan mahtaako tuolla olla vaikutusta?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Mahtaa johtua juuri siitä, että talvirenkaan runko on niin paljon pehmeämpi, että se toimii vaimentimena.taistovainaa kirjoitti:mihinkäs tämä rengas juttu perustuu?
antaako korkeaprofiilinen niin paljo myöten, että tasoittaa menon, vai??
Lieneekö kukaan kokeillut vaihtaa jäsympiä tyynyjä/rättiniveliä mahtaneeko parantaa tilannetta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
itte olen aikeissa moiseen ryhtyä kunhan ehtiää.
vaikka org. kummirättinivelet yms. on ymmärtääkseni suht ok.
mutta asiasta mitään tietämässä, eikös noissa 2.3 16 190 koriin tehdyissä ole ne leppoisammat kumit?
että tuosta pääsee pelkillä kumeillakin jäykempiin, ilman uretaaniin siirtymistä??
vai onko odotettavissa kovempaa ryskettä?
vaikka org. kummirättinivelet yms. on ymmärtääkseni suht ok.
mutta asiasta mitään tietämässä, eikös noissa 2.3 16 190 koriin tehdyissä ole ne leppoisammat kumit?
että tuosta pääsee pelkillä kumeillakin jäykempiin, ilman uretaaniin siirtymistä??
vai onko odotettavissa kovempaa ryskettä?
lähes mahdotonta tietyllä kierros alueela ja sitten sopiva lipuminen on mahdotonta kun täytyy ajella letkassa kylä rinki nopeudella niin on ykkönen liian pieni kakkonen rynkyttää ja kolmonen rynkyttää..taistovainaa kirjoitti:jaa no se voi sitte olla aika lievääkin sun rytyytys??
mites tuota kuvailisit.
onko se vain lievästi häiritsevää, vai tekeekö ajon mahdottomaksi tietyllä rpm:llä (1500-2000)??
ittellä on kyllä tuo jälkimmäinen.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
orkkiksilla ollaan matkassa... pumppu on hiukan vanha ja tiettävästi voisi olla päivityksen tarpeessa. puslissa ei väljää oo ja rättinivelet/kummit on uusittu. vakio pumpulla ei minkään moista nykimistä havaittavissa mutta vakiossa onkin nykimisen esto sähköinentaistovainaa kirjoitti:olekkos päivittäny noita kumeja/rättiniveliä yms. puslaa, vai olekko orginaaleilla liikenteessä??



2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: manuaali supereiden rynkytys??
mää pistin yhen jousen lisää pumpun vivuston palautukseen et saa paremman tuntuman kaasujalalle.....(tai laita automattiloota nii ei rynkytä) ei kai siihen oo lääkitystä mun tietääkseni.....?ajamalla oppii jos on vähänkää perehtyny tekniikkaan/virityksiin.javascript:emoticon(':idea:')taistovainaa kirjoitti:liekö kukaan saanu tuota rynkytystä pois? jos, niin mikä lääkitys moiseen??
ittellä kohta työn alla ne vivustot + iskari sinne, vaan mahtaako tuolla olla vaikutusta?
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Omassa 124:ssa on isot tapit ja manuaaliloota 2-massapyörällä. Kaasuvivuston iskari on vaihdettu, bonanzapiiri (kitkavaimennin) asennettu ja sähköisen nykimisenestolaitteen kanssa puuhasteltu.
Yhteenvetona voisi todeta, että iskari ja kitkavaimennin auttavat silloin, kun rynkyttäminen selkeästi heiluttaa moottoria. Tasakaasuajosta alkavaan pikkuhiljaa voimistuvaan nykimiseen puree parhaiten sähköinen estopiiri.
Tuota omaa ei oikein enää saa hytkyttämään, vaikka ajaisi kokemattomampikin. Suurelta osin sähköisen nykimisen eston ansiota.
Yhteenvetona voisi todeta, että iskari ja kitkavaimennin auttavat silloin, kun rynkyttäminen selkeästi heiluttaa moottoria. Tasakaasuajosta alkavaan pikkuhiljaa voimistuvaan nykimiseen puree parhaiten sähköinen estopiiri.
Tuota omaa ei oikein enää saa hytkyttämään, vaikka ajaisi kokemattomampikin. Suurelta osin sähköisen nykimisen eston ansiota.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Mulla rytkyttää vanha w123 300d vapari jos pienillä vaihteilla ajaa ja tasakaasulla.Siinä on säädetty pumppu ja koneremontti just tehty välityksinä 200d:n 3,92 perä.Mulle riittävästi tuntuu kiihtyvän ja silloin kun nykiminen alkaa nousee vaan hymy suu pieliin "hei tämähän nykii melkein kuin superi"
.Aika pientä tosin taitaa olla nuo mun auton nykimiset supereihin verrattuna ja muutenkin se taitaa mulla olla enemmänkin jalasta johtuvaa eli jos pikkuvaihteella ajaa(1 tai 2)ja sen millin painaa kaasua auto "hyökkää"
ja samalla kun löysää seuraa kova moottori jarrutus.


auto w123 200D/300DT vm, -81
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
eipä taida saada muutakuin isolla rahalla eli -89 loppuvuodesta on olleet vakiona kiinni ja kyselin itsekkin pumpun "sähköistämistä" niin hankalaa tuo tuppaa olemaan jälkikäteen asennella nuita härpättimiätaistovainaa kirjoitti: sähköinen nykimisenesto...mahtaako noita pyöriä marketit pullollaan, onkos noilla hintaa, voiko moisen väkästellä jostain tarvikeosista?

mites oota paloviita puuhastellu sen pumpun kanssa että on alkanut pelaamaan sähköjen kanssa ja mitä oireilua aluksi tuli sähköjen myötä?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Nykiminen on melkeimpä ominaisuus kaikissa vanhemmissa dieselmersuissa, mekaanisella pumpulla. Kuten aiemmin joku totesikin, niin renkailla on merkitystä myös. Korkeaprofiilinen ei nyhdä kuin puolet 215/40-17 verrattuna...
Moottorin tyynyt, kytkinlevy, kardaanin rätit, kaikki takakelkan tyynyt, perän välys, vetareiden välykset yms. vaikuttavat myös nykimiseen. Uudemmat C ja E- mallit sähköpumpulla eivät nyi yhtään, joten perussyy on pumpussa kaikesta huolimatta.
Ilmiö unohtuu, kun tottuu autoon. Raskaalla jalalla nykiminen ei ole niin iso ongelma...
Moottorin tyynyt, kytkinlevy, kardaanin rätit, kaikki takakelkan tyynyt, perän välys, vetareiden välykset yms. vaikuttavat myös nykimiseen. Uudemmat C ja E- mallit sähköpumpulla eivät nyi yhtään, joten perussyy on pumpussa kaikesta huolimatta.
Ilmiö unohtuu, kun tottuu autoon. Raskaalla jalalla nykiminen ei ole niin iso ongelma...
Moottori ohjauksineen on -95 mallia, eli pumpussa on alunperinkin ELR-järjestelmä.Terho P kirjoitti: mites oota paloviita puuhastellu sen pumpun kanssa että on alkanut pelaamaan sähköjen kanssa ja mitä oireilua aluksi tuli sähköjen myötä?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
sama järjestelmä taitaisi olla minunkin mersussa vm -89 mutta pumppu on ainakin toistaiseksi vanhamalli ja ilman sähköjä... olenkin tuumaillut että nuo nykimis estolaitteet eli elr än siirtäisi/ vaihtaas /päivittäisi tuon pumpun sähkölliseksi niin loppuisikohan ongelmatpaloviita kirjoitti:Moottori ohjauksineen on -95 mallia, eli pumpussa on alunperinkin ELR-järjestelmä.Terho P kirjoitti: mites oota paloviita puuhastellu sen pumpun kanssa että on alkanut pelaamaan sähköjen kanssa ja mitä oireilua aluksi tuli sähköjen myötä?

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus