Mitä mahtaa fyysisesti pumpussa tapahtua kun 124 dieselin sammuttaa? Alipainekekelloon tulee kun avaimesta kääntää alipaine, mikä saa liikkeen aikaan. Mutta millainen osa sit pumpussa liikkuu? Polttoaineenkulun se katkaisee ja auto sammuu. Ja kun alipaine katoaa, systeemi palautuu normitilaan missä käynti on mahdollista. Autohan ei sammu avaimesta jos alipainejärjestelmässä on vikaa.
Kiinnostais tietää onko siellä jokin venttiili tahi liukusysteemi? Ja voiko se systeemi jäädä joskus sellaiseen asentoon, missä polttoaineen kulku olis osittain estynyt ja auto tehoton?
124 syöttöpumpun tapahtumat
mun 200d tekee ainakin välillä sitä, että sammutin jää osittain päälle.ja silloin on tehot kateissa. viimeks kun tuntu tehottomuutta kurkkasin sammuttimen vipua,ja kas kummaa oli noussu vaan pikkusen ns.sammutusasennosta.nyppäsin alipaineletkun irti ja vipu nous normaaliin asentoonsa.mikä lie jumittaa?vai virtalukkoko temppuilee?