Jäähdytysnesteessä öljyä
Jäähdytysnesteessä öljyä
Vähän tuntuu,että olis öljyä jäähdytysnesteessä.Ainakin paisuntasäiliön
korkki on aika tatinassa ja pinnalla on mustaa mörjää.Mistä pääsee tänne?
Ei ainakaan öljy vähene moottorista,mitä tietysti normaalia kulumista.
Moottoriöljy ei mielestäni lisäänny.Aika pian se vaihtais väriäkin ja voitelukyky
menis aika äkkiä.Mitään ongelmia ei ole ollut.Ainoastaan tuo pieni nykiminen
joskus nopeudella 60-70km/h.Tämäkin voi johtua tuosta pumpusta.
Uskaltaako tällä ajella vielä?c220d-98(ei cdi) automaatti
korkki on aika tatinassa ja pinnalla on mustaa mörjää.Mistä pääsee tänne?
Ei ainakaan öljy vähene moottorista,mitä tietysti normaalia kulumista.
Moottoriöljy ei mielestäni lisäänny.Aika pian se vaihtais väriäkin ja voitelukyky
menis aika äkkiä.Mitään ongelmia ei ole ollut.Ainoastaan tuo pieni nykiminen
joskus nopeudella 60-70km/h.Tämäkin voi johtua tuosta pumpusta.
Uskaltaako tällä ajella vielä?c220d-98(ei cdi) automaatti
Jäähdytysnesteessä öljyä
Tuo kans tuli ensimmäiseksi mieleen.Täytyy huomenna käydä liikkeessä,missä olis mittatikku lootaan.Näkee sitten jo määrästä tai väristä.
Mistä vaan sitten sekoo joukkoon?Syylärissäkö?
Mistä vaan sitten sekoo joukkoon?Syylärissäkö?
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Jäähdytysnesteessä öljyä
Eipä tuo loota ole vielä mitenkään oireillut.Täytyy ruveta tutkimaan.
En vielä ole tutkinut,kuinka lootan putket kulkevat jäähdyttimessä.Ei varmaan oikein mitään muuta mahdollisuutta ole?
En vielä ole tutkinut,kuinka lootan putket kulkevat jäähdyttimessä.Ei varmaan oikein mitään muuta mahdollisuutta ole?
Tuntuu olevan nykyään aika yleistä tuo laatikon lauhduttimen vuoto,ikävä kyllä silloin myös pakkasnestettä pakkaa kulkeutumaan vaihteistoon päin.
Glykoli irrottaa tehokkaasti kitkapintojen liimat eli vaihteistoremontti on silloin odotettavissa, ikävä kyllä.
Täällä on ainakin veholla joku testimetodi jolla analysoivat vaihteistoöljyssä olevan glykolin, en tiedä mihin perustuu.Saavat kuulema tuloksen heti, aikaisemmin näytteet on joutunut lähettämään analysoitavaksi.
Offtopic:
Jos jollain on ko. testimetodista parempaa tietoa niin olisin erittäin kiinnostunut.
jariN
Glykoli irrottaa tehokkaasti kitkapintojen liimat eli vaihteistoremontti on silloin odotettavissa, ikävä kyllä.
Täällä on ainakin veholla joku testimetodi jolla analysoivat vaihteistoöljyssä olevan glykolin, en tiedä mihin perustuu.Saavat kuulema tuloksen heti, aikaisemmin näytteet on joutunut lähettämään analysoitavaksi.
Offtopic:
Jos jollain on ko. testimetodista parempaa tietoa niin olisin erittäin kiinnostunut.
jariN
Jäähdytysnesteessä öljyä
Tuli tsekattua laatikon öljyt.Kaikki tuntuu olevan niinkuin pitäiskin.Eipä oo
vähentynyt tai lisääntynyt.Öljyillä ajettu 40tkm.Ajattelin vaihtaa syksyllä,kun tulee
paljon vedettyä raskasta traileria.Mitähän noilla öljyillä yleensä ajetaan,60-70tkm?
Eipä tässä sitten niin suurta murhetta olekkaan,toivottavasti
Luultavasti syy on kuitenkin kannen tiivisteessä.Ilmeisesti
paine on toiseen suuntaan suotuisa.Öljyt ei lisäänny moottorissa eikä juuri
vähenekään.Vuoto ei ole nyt niin kauhean suuri kuitenkaan.Mekaanikon mukaan kannattaa seurata tilannetta,mutta antaa olla vielä toistaiseksi.
Milläs tuon rasvaisen jäähdytysjärjestelmän saa puhtaaksi,kun se aika koittaa?Kyllähän siitä rasvasta vähän tatinaa tulee.
Onkohan vähän niinku ominaisuus mersuissa?Vanhassa 124:ssa
muistan kans nähneeni paisuntasäiliössä öljytippoja.En tehnyt asialle sen kummenpaa,vaan jatkoin ajoa.Auto oli minulla 5-6 vuotta ja toimi vielä myyntihetkelläkin.
vähentynyt tai lisääntynyt.Öljyillä ajettu 40tkm.Ajattelin vaihtaa syksyllä,kun tulee
paljon vedettyä raskasta traileria.Mitähän noilla öljyillä yleensä ajetaan,60-70tkm?

Eipä tässä sitten niin suurta murhetta olekkaan,toivottavasti

Luultavasti syy on kuitenkin kannen tiivisteessä.Ilmeisesti
paine on toiseen suuntaan suotuisa.Öljyt ei lisäänny moottorissa eikä juuri
vähenekään.Vuoto ei ole nyt niin kauhean suuri kuitenkaan.Mekaanikon mukaan kannattaa seurata tilannetta,mutta antaa olla vielä toistaiseksi.
Milläs tuon rasvaisen jäähdytysjärjestelmän saa puhtaaksi,kun se aika koittaa?Kyllähän siitä rasvasta vähän tatinaa tulee.
Onkohan vähän niinku ominaisuus mersuissa?Vanhassa 124:ssa
muistan kans nähneeni paisuntasäiliössä öljytippoja.En tehnyt asialle sen kummenpaa,vaan jatkoin ajoa.Auto oli minulla 5-6 vuotta ja toimi vielä myyntihetkelläkin.
Öljyn testaukseen käytetään sellaista "indikaattoria", en millään muista nimeä. katon kun menen duuniin seuraavan kerran. otetaan öljynäyte mittalasiin, lisätään "indikaattori" sekä 50 prosenttista rikkihappoa. odotetaan että seos muuttuu tietyn väriseksi, eli ilmoittaa onko öljyssä glykolia vai ei. työmaalla testataan vain moottoriöljyjä, mutta sama aine käy muihinkin kohteisiin...
" Mersu-entusiasti"