W123 jarrupalavalo vilkkuu
W123 jarrupalavalo vilkkuu
Moi, vaihdoin eteen kaikki jarruosat uusiksi. Yhdestä kuluneisuuden anturista hieroutui johto rikki, jonka epäilin aiheuttavan merkkivalon vilkkumista. Ajeltuani päivän vaihdoin uuden anturin illalla, mutta edelleen vilkkuu, mielestäni pyörän pyörimisen tahdissa?! Toiseen suuntaan ratista kääntäessä vilkkuu voimakkaammin kuin toiseen suuntaan/suoraan ajaessa.
Mistä tämä voisi johtua? Merkkivalo siis todellakin vilkkuu, eikä pala yhtäjaksoisesti jarrutettaessa.
Mainittakoon, että toinen vanhoista satuloista oli ATE, toinen Bendix. Uudet ovat ATE:t. Bendixin paloja paikoillaan pitävä systeemihän on erilainen. Käytin kuitenkin Bendixin hässäkkää kiinni päivän ajan, jolloinka se pyörän pyöriessä hankasi vähän jarrulevyyn. Eihän nyt tuosta irronnut metallipöly voi sotkea antureiden toimintaa?
Mistä tämä voisi johtua? Merkkivalo siis todellakin vilkkuu, eikä pala yhtäjaksoisesti jarrutettaessa.
Mainittakoon, että toinen vanhoista satuloista oli ATE, toinen Bendix. Uudet ovat ATE:t. Bendixin paloja paikoillaan pitävä systeemihän on erilainen. Käytin kuitenkin Bendixin hässäkkää kiinni päivän ajan, jolloinka se pyörän pyöriessä hankasi vähän jarrulevyyn. Eihän nyt tuosta irronnut metallipöly voi sotkea antureiden toimintaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onko jarrupalojen kulumisesta kertova valo eri kuin jarrunesteen vähyydestä kertova?
Mulla vilkkui valo taulussa ja kun ohjekirjasta luin mitä tarkoittaa niin nesteet vähissä. Lisäsin jarrunestettä niin lakkasi.
Annoin vilkkua muutaman viikon, sitten se alkoi palamaan kokoajan. Silloin vasta lisäsin.
Mulla siis -85 230E W 123
Mulla vilkkui valo taulussa ja kun ohjekirjasta luin mitä tarkoittaa niin nesteet vähissä. Lisäsin jarrunestettä niin lakkasi.
Annoin vilkkua muutaman viikon, sitten se alkoi palamaan kokoajan. Silloin vasta lisäsin.
Mulla siis -85 230E W 123
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Simppeli systeemi
Tuo kuluneisuuden indikaattori on mitä simppelein systeemi. Eli, kun johdon pää tapaa jarrulevyn, saa systeemi maita ja valo syttyy. Sama tapahtuu, jos maita tulee jostain väliltä.
Johtojen ja liittimien tarkistusta suosittelen... Jos poistat ne johdon pätkät, niin loppuuko vilkunta? Laitoitko kuparitahnaa palojen liukumiseksi? Tuliko vahingossa yhteys johdon ja jarrusatulan väliin?
Johtojen ja liittimien tarkistusta suosittelen... Jos poistat ne johdon pätkät, niin loppuuko vilkunta? Laitoitko kuparitahnaa palojen liukumiseksi? Tuliko vahingossa yhteys johdon ja jarrusatulan väliin?
Terveisin
Tero
Tero
Hmm, jännää, minusta kun sitä on nimenomaan suositeltu palojen ylä- ja alareunaan jumiutumisen estämiseksi. Aiemminkin sitä olen käyttänyt eikä ongelmia ole ollut.mjo33400 kirjoitti:Kuparitahnaa ei missään tapauksessa pidä käyttää koska se johtaa sähköä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lisää
...juu laita vaan sitä kupari tahnaa. Alumiinitahna olisi vielä parempaa,
koska jotkut perfektionistit sanovat, että kupari voisi aiheuttaa jotakin sähkömekaanista syöpymää ( rauta + kupari = sähköä ). En ole itse kuitenkaan havainnut mitään tällaista vaikutusta.
Mitä tuohon valon vilkutukseen tulee, niin jostakin sen piuhan on pakko saada jotenkin "maita" ?. Jos jossakin tunnistimen pää on kulunut esille ( = valo on syttynyt, niin piuha on entinen, eli voi aiheuttaa virhehälytyksen ).
koska jotkut perfektionistit sanovat, että kupari voisi aiheuttaa jotakin sähkömekaanista syöpymää ( rauta + kupari = sähköä ). En ole itse kuitenkaan havainnut mitään tällaista vaikutusta.
Mitä tuohon valon vilkutukseen tulee, niin jostakin sen piuhan on pakko saada jotenkin "maita" ?. Jos jossakin tunnistimen pää on kulunut esille ( = valo on syttynyt, niin piuha on entinen, eli voi aiheuttaa virhehälytyksen ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei liikaa
Juu, ei tuon kuparin kanssa muuten mitään ongelmaa ole, ellei sitä ole vahingossa laitettu siten, että pala-anturi yhdistyy sen välityksellä maihin...
Terveisin
Tero
Tero