124 300 tdt piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

124 300 tdt piristys

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

Tarkoitus olisi piristää turbo farkkua hieman mutta riittääkö Schwitzer S2B ahdin 7mm elementeille (imu 51 pako 60) :roll:
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Re: 124 300 tdt piristys

Viesti Kirjoittaja makeST »

Ilu. kirjoitti:Tarkoitus olisi piristää turbo farkkua hieman mutta riittääkö Schwitzer S2B ahdin 7mm elementeille (imu 51 pako 60) :roll:
riippuu mitä haet ??? räväkkää lähtöä vai "muulin potkua"
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

Kunhan jonkunverran saisi lisä potkua myllyyn. Minkälaisiin tehoihin noilla pääsis.
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

turbo guruista suurimmat saa sanoa mitä saat tolla ahtimella mut pienempihän toi on hx40:stä eli ns.normi ajoon sopivampi ahdin..veikkaus et 500-1000kiekkaa aikasemmin rupee ahtaa..riippuu paljon myös muista koneen osista.kansi jne..
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Toi on passeli sinne 300-350 tehoilla karkeasti arvioiden.
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

Mauri H. kirjoitti:Toi on passeli sinne 300-350 tehoilla karkeasti arvioiden.
Kyllä noi tehot riittäisi aivan hyvin. autohan on tällähetkellä vakio säädöissä ja alkuperäis ahdin paikallaan mutta irrallaan olisi Schwitzerin ahdin entisestä om 617 koneesta. joten tekisi mieli kokeilla sitä tuohon om 603 seen. Onko muuten Schwitzerin kiinnitys sama kuin kkk ahtimen. :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sama kiinnitys, mutta jos se turbo on jaetulla pakopesällä niin aivan alhaalta se ei jakamattomassa pakosarjassa herää. Itsekin olen käyttänyt aikanaan S2B:tä vakiosarjassa, 1,5 kilon paineet on tolle sopivat, enempi on liikaa.
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

Täytyy talvenaikana vaihtaa ahdin ja asentaa cooleri. Pumppu pitää käyttää mynällä. eiköhänse silloin piristy. :lol:
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

No niin pumppu pikapuolin menossa pp:lle 7mm elementtien vaihtoon. Taitaa vaan jäädä toi vakio ahdin vielä toistaseksi paikalleen kun eihän mulla ollu siinä Schwitzer S2B:n ahtimessa hukkista ollenkaan. Saattais 7mm elementeillä ahdot nousta pilviin ja vakio sarjaan hukkista ei oikein taida saaha asennettuu. :oops: Voisko imusarjaan laittaa jonkun säädettävän paine kellon/ rajottimen ettei paineet kasvais liikaa :shock:
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

:twisted: Nyt olis pumppu laitettu ja ahdin vaihdettu, sain myös hukkaportin sinne väliin taiteiltua. Cooleri meinas teettää töitä kun on toi ilmastointi romppeet edessä mutta kyllä se sinne meni kuiteski. Ahdin vaan herää jossain 3000 kierroksen tienoilla kunnolla mukaan. Mitenkä hx40: lähtee mukaan :?:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuohon edelliseen viestiin piti vielä kommentoida, että imusarjan painetta ei kannata säädellä millään ylipaineventtiilillä, kun se ilman vuodattaminen imusarjasta nostaa pakopaineet korkeaksi ja sitten se varsinkin hajoaa.

...ja kansa vaatii kuvia :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

Viimeksi muokannut juuso he, Su 07.01.2007 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

Mites muuten on katsastuksen kanssa pitääkö käyttää penkissä ja onko riihimäen ympäristössä hyviä pekitys paikkoja.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jos on kuuleri niin pittää käyttää penkissä :!:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

MItes ihmeessä sait sen välijäähdyttimen sopimaan? Olisiko kuvia? Hitsautitko putket vai mistä sait? Mitä kautta putket kulkevat? MItä maksoi?

Itsellä on ilmastoitu 300 TDT 4matic -91 ja näyttää siltä, ettei tuonne ilmastoinnin kennon eteen mitään mahdu, kun siinä on puhallin. Ja jos kenno mahtuisikin, niin putket eivät.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

kyllä ne sinne sopii oikein hyvin, kun pientä suunnitelua harjoitat. :D

syylareitten ala, ja ylä kiinnikkeet uusiksi, siirtää pari senttiä sisäänpäin, ja flektin lavoista muutama sentti pois.. ja ehdottomasti uudet koneen kumityynyt :!: muuten saattaa kovissa jarrutuksissa ottaa flekti kiinni syylariin, jos pääsee kone liikkumaan liikaa. :wink:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

C.A.R sarkkola p 0400-122017 löytyy Hauholta läheltä tuulosta, siellä on käyny paljon dieseleitä ja lappu kelpaa hyvin ainakin takumäen konttorilla Hämeenlinnassa
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Ilu.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ilu. »

JarkkoN kirjoitti:MItes ihmeessä sait sen välijäähdyttimen sopimaan? Olisiko kuvia? Hitsautitko putket vai mistä sait? Mitä kautta putket kulkevat? MItä maksoi?

Itsellä on ilmastoitu 300 TDT 4matic -91 ja näyttää siltä, ettei tuonne ilmastoinnin kennon eteen mitään mahdu, kun siinä on puhallin. Ja jos kenno mahtuisikin, niin putket eivät.

Kyllähän siellä hieman ahdasta on mutta ajan kanssa ne sinne sain sopimaan. Välijäähdytin mahtui ilmastointikennon alapuolelle... Putket ovat suoraa alumiini putkea + silikooni mutkia. :lol:
Vastaa Viestiin