Holaa
Muistan lukeneeni joskus tältä palstalta että jotkut olivat ehostaneet väyrysen ajovaloumpioita konstilla jos toisellakin.
Kertokaapas kuinka hyvin hiekkapuhalletut umpiot saisi takaisin entiseen loistoonsa, muuten kuin kävelemällä puotiin.
Ja kuinka kauan toimenpiteet ovat toimineet ts. ovatko umpiot äkkiä samannäköiset, hillityn harmaat.
-Make
Väyrysen silmien ehostus
Minä olen kans omastani kiillottanut silmät. Aikaa toimenpiteestä on puoltoistavuotta, kyllä ne on pysyny kirkkaana. Tosin ihan uuden loistoon minä en niitä saanut, kiiltävät kumminkin mutta läheltä katsottuna ovat kiveniskua ympäriinsä. Mutta harmaus auton naamasta poistui ja sehän oli iso parannus se...
Eikös nimimerkki timi.lin maininnut lakanneensa lyhdyt...Saisko tuolla tavalla vielä kirkkaammat, mitenkähän kesto...
Pitäis laittaa itelle nuo jälkiasennus xenonit paikoilleen kun on jo keväästä asti ollut työpödän laatikossa...ja ne ledi parkit odottaa myös asennusta. Pitäisköhän vuosikatsastus hoitaa kuiten ekaks, varmuuden vuoksi...
-Jussi-
Eikös nimimerkki timi.lin maininnut lakanneensa lyhdyt...Saisko tuolla tavalla vielä kirkkaammat, mitenkähän kesto...
Pitäis laittaa itelle nuo jälkiasennus xenonit paikoilleen kun on jo keväästä asti ollut työpödän laatikossa...ja ne ledi parkit odottaa myös asennusta. Pitäisköhän vuosikatsastus hoitaa kuiten ekaks, varmuuden vuoksi...
-Jussi-
W212
Kuinkas se Jussi suoritti toimenpiteen?[/quote]
Autosta oli tuolloin lamput irroitettuna. Vein lamput lasit kaverin työpaikalle jossa hioin ensin karkealla hiontavahalla ja sitten hienommalla. Lopuksi vahaus autovahalla.
Vaikkakin koneella hioin ja kunnon aineilla(mönjien merkkiä en muista)niin tunti tuossa hupeni pelkkään kiillotustyöhön ennen kuin silmät kirkastuivat..
Lamppuja en irroittanut itse, ne hain merkkiliikkeestä irroitettuna koska auto oli tuolloin siellä "huollossa". Puskurin taitaa joutua irroittaan, että lamput saa irti. Mutta varmistakoon viisammat...
Itse lampun lasit(muovit) on kiinni vaan niillä nipsuttimilla ja irtoavat herkästi, kun lyhty on pöydällä. Jos puhdistat lampun heijastinpintoja pölystä vältä voimakkaita pesuaineita äläkä hankaa. heijastinpinta "tummuu" jo hellästä pyyhkäisystäkin" Eli jos viruttais vaan vedellä...
-Jussi-
Autosta oli tuolloin lamput irroitettuna. Vein lamput lasit kaverin työpaikalle jossa hioin ensin karkealla hiontavahalla ja sitten hienommalla. Lopuksi vahaus autovahalla.
Vaikkakin koneella hioin ja kunnon aineilla(mönjien merkkiä en muista)niin tunti tuossa hupeni pelkkään kiillotustyöhön ennen kuin silmät kirkastuivat..
Lamppuja en irroittanut itse, ne hain merkkiliikkeestä irroitettuna koska auto oli tuolloin siellä "huollossa". Puskurin taitaa joutua irroittaan, että lamput saa irti. Mutta varmistakoon viisammat...
Itse lampun lasit(muovit) on kiinni vaan niillä nipsuttimilla ja irtoavat herkästi, kun lyhty on pöydällä. Jos puhdistat lampun heijastinpintoja pölystä vältä voimakkaita pesuaineita äläkä hankaa. heijastinpinta "tummuu" jo hellästä pyyhkäisystäkin" Eli jos viruttais vaan vedellä...
-Jussi-
W212
Minkäs vuotisia teillä on nuo autot? "Vanhanmallisesta" (1996-2000) ei ainakaan tarvi puskuria irroittaa, vain tuon valojen ja puskurin välissä olevan lipareen, homma kirkastuu varmasti kun löytää kiinnityspisteet.jussi70 kirjoitti:Lamppuja en irroittanut itse, ne hain merkkiliikkeestä irroitettuna koska auto oli tuolloin siellä "huollossa". Puskurin taitaa joutua irroittaan, että lamput saa irti. Mutta varmistakoon viisammat...
Facelift-mallista ei kokemusta, siinähän ei tuollaista erillistä osaa ole valojen alapuolella. Mutta kuvista katseltuna tulee mieleen että voisiko tuon alimman valojen kiinnitysruuvin saada auki tuosta valonpesurinluukun kautta?
Kuvat: valo ja puskuri.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996