Apua! W124 puhaltimen moottorin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Apua! W124 puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli kävi otsikonmukainen laite temppuamaan 250 D:ssä, ettei edes apukuskin oven lyöminen kiinni enää käynnistänyt puhallinta.

Ostin Venetmäeltä uuden Bosch-moottorin (70 e) ilman siivikkoa. Täydellinen paksetti olisi maksanut 200 e (mitä sitten sisältäisikään?). Ongelmaksi muodostui tuon siivikon irroittaminen vanhasta moottorista. Kun ei lähde sitten millään. Purkaamon poika sanoi, että kyllä lähtee, kun toinen pitää siivikosta jalkovälissä ja toinen lyö napakasti tuurnalla tms. moottorin akseliin. Vaan ei, tiedä sitten mikä olisi lähtenyt, jos vasara olisi lipsahtanut... :oops: Lopputulos oli se, että siivikon "tukirangoista" napsahteli muutama irtipoikki, ja täytyy ostaa uusi siivikko.

Saako tuota siivikkoa erikseen? Varaosanroa siinä ei ainakaan ollut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jukkasakari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 18.11.2003 15:26
Paikkakunta: Lapua

LEKA & SIIVIKKO

Viesti Kirjoittaja jukkasakari »

Vasara on oikein käytettynä kelpo kalu,mutta ei sovi siivikon irroittamiseen! Vaarana on aina se,että ankkuri lähtee myös liikkeelle iskuvoiman suuntaan.Kehittele hommaan ulosvedin,jolla on myös riittävästi kantopintaa.Onnea tv jukkasakari
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kyllä se lähtee. Toinen pitää sormilla kiinni siivikon keskeltä, siis siitä navasta kiinni. Toinen lyö tuurnalla ja vasaralla erittäin teräviä iskuja. Tosiaan tuo siivikko on melko heiveroinen, joten ei kannata ottaa rummun ulkoreunasta kiinni. Täytyy myöntää, että homma on melko hankala.

Yksi vaihtoehto on virittää jotain millä saa otteen rummun navasta. Viimeisessä mihin vaihdoin motin, käytettiin kahta 5tuuman naulaa, jotka väännettiin L-muotoisiksi. Nauloilla otettiin kiinni navasta ja kärkipihdeillä puristettiin nauloja, että ne pysyy navan alapuolella ja kaveri koputteli rummun irti.

Jos sait tuosta mitään selvää ni hyvä. :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

BMW:n tuli tuo moottori vaihdettua ja hyvänä apuna toimi kattilallinen kuumaa vettä. Niin se täydellinen paketti olisi sisältänyt pelkästään lisäksi sen roottorin, eli ei kannata hajoittaa. Takaisin laitossa kannattaa olla varovainen ettei se akseli mene "sisään", tai mitenkä tuon nytten kuvailisi..En mie tiiä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin