W126:n aluvanteet
W126:n aluvanteet
Elikkä simppeli kysymys. Minkänäköiset on w126:n alkuperäiset aluvanteet? On tullu varmaan vastaan monesti mutta en nyt saa päähäni. Paljonkohan kustantaa kierros kyseisiä vanteita ja mistähän löytäis?
Olen pikku hiljaa kyllästynyt ajeleen noilla leveillä renkailla. Auton mukana kun tuli aikanaan stillauton 8x16 vanteet. Voipi vaan olla ettei noita vanhoja vanteita huoli kukaan on sen verran iäkkäät vaikkakin kohtuu kuntoiset. Niin vielä eikös noille 8 tuuman vanteille kapein lakipykälien mukaaan sallittu rengas ole 215 tai 225.
Olen pikku hiljaa kyllästynyt ajeleen noilla leveillä renkailla. Auton mukana kun tuli aikanaan stillauton 8x16 vanteet. Voipi vaan olla ettei noita vanhoja vanteita huoli kukaan on sen verran iäkkäät vaikkakin kohtuu kuntoiset. Niin vielä eikös noille 8 tuuman vanteille kapein lakipykälien mukaaan sallittu rengas ole 215 tai 225.
Re: W126:n aluvanteet
Kun ei tiedä renkaan profiilia, niin katsastahan itse tuolta STRO-normistosta.Taimo kirjoitti:Niin vielä eikös noille 8 tuuman vanteille kapein lakipykälien mukaaan sallittu rengas ole 215 tai 225.
Orggisvanteinahan on ollut mm.
Vanhemmissa noita "barokkivanteita" ja uudemmissa noita "16-reikäisiä".
Enemmän näihin alkuperäisyyksiin perehtyneet voinevat tarkentaa näitä vannemalleja.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: W126:n aluvanteet
Barokit oli ennen faceliftiä 1979/80-1985, 15-reikäiset faceliftin jälkeen 1985-91.Juhis. kirjoitti:Orggisvanteinahan on ollut mm.
Vanhemmissa noita "barokkivanteita" ja uudemmissa noita "16-reikäisiä".
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mielenkiintoista, oisko noin matalaprofiilinen orkkiskoko? Mersun omat lähteet antaa originaalikooksi 500 SEC 81-85 vuosimalleille 205/70 R 14.Kinnunen kirjoitti:C126 -82:essa tuo alkuperäinen rengaskoko näytti olevan 205/55-14.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ei voi pitää paikkaansa, miettikäähän miten pieni tuollainen kumi on. Originaalikoko on kuten Eldorado sen mainitsi.Kinnunen kirjoitti:C126 -82:essa tuo alkuperäinen rengaskoko näytti olevan 205/55-14.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuommoistenhan täytyy näyttää jo tosi hassulta ison SEC:n alla... kumma juttu että otteessakin on ihan väärä koko ???Kinnunen kirjoitti:No on minustakin kyllä ihmeellisen pienen olonen kumi, mutta niin ainakin tuossa oman yksilön rekisteriotteessa lukee. Samoin vararengas on koko 205-55/14.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Juu kyllähän esim tuolla http://www.500sec.com/catalog/images/420_560/24.jpg sanotaan rengaskooksi 205/65-15, ja tuohan on varmaan suora kopio C126-esitteestä. Itelläni on alla secissä eessä 235/45-17 ja takana 255/40-17 kumit ja ne on kans merkitty rekisteriotteeseen, eli sinälläänhän tuolla vakiorengastusmerkinnällä ei oo väliä, mutta ihmetyttää miten siinä noin lukee.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Villinnäköinenhän tollanen iso w126 on pienillä renkailla...
Itellä tossa 126:n lang versiossa on auton runkoon tatuoitu minimi renkaiksi 15" 205x70.. ja on tosiaan hyvät ajaa... Toisinku tos kakkosautossa (vm. 01opel omega) olevat 16" 225 leveet kesä tassut,,, ihan hirveet uraisilla teillä.. ei tunnu sopivaa tietä niille löytyvän täältä
PS. enkä muuten tiennyt, että 126n vanteiden ET:n tulisi olla 30 tai alle... ostin auton vanteilla jonka ET oli 35. Muuten mahtuu, mutta edessä kuskin puolen raidetangon kumitiiviste vastasi vanteeseen ja muutenkin raidetanko oli hivenen lähellä.. Kait noihin saa jotan paloja joka tuo isommalla et:llä varustettua vannetta ulospäin...
Itellä tossa 126:n lang versiossa on auton runkoon tatuoitu minimi renkaiksi 15" 205x70.. ja on tosiaan hyvät ajaa... Toisinku tos kakkosautossa (vm. 01opel omega) olevat 16" 225 leveet kesä tassut,,, ihan hirveet uraisilla teillä.. ei tunnu sopivaa tietä niille löytyvän täältä
PS. enkä muuten tiennyt, että 126n vanteiden ET:n tulisi olla 30 tai alle... ostin auton vanteilla jonka ET oli 35. Muuten mahtuu, mutta edessä kuskin puolen raidetangon kumitiiviste vastasi vanteeseen ja muutenkin raidetanko oli hivenen lähellä.. Kait noihin saa jotan paloja joka tuo isommalla et:llä varustettua vannetta ulospäin...
Muutes mitä vanteen halkaisijoita tuossa tarkoitat... Omassa W126:ssa on orkkiskoko 185R14 tai 195/70R14. Nyt alla kesikset 205/70R15 ja talvikset 215/65R15 ja hyvin pelaa.Pegasus kirjoitti: Itellä tossa 126:n lang versiossa on auton runkoon tatuoitu minimi renkaiksi 15" 205x70.. ja on tosiaan hyvät ajaa... Toisinku tos kakkosautossa (vm. 01opel omega) olevat 16" 225 leveet kesä tassut,,, ihan hirveet uraisilla teillä.. ei tunnu sopivaa tietä niille löytyvän täältä
Kait noihin saa jotan paloja joka tuo isommalla et:llä varustettua vannetta ulospäin...
Tuollaisia paloja saa Saksasta, just olen odottamassa tänne hotellille baijeriin toimitusta MB-Aluradilta yhteen 325bemuun levitysadaptereita...sanoin poitsulle kun kierteet korkkasi että pilipalikamoja mutta minkäs teet kun saksantuontibimmerissä tollaset Artecit oli alla mitkä kaipas moisia levitysadaptereita. Ei taida alumiini kestää...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
15" vanteet alla... Tämä meikän modelli on vm86.. "Facelift" --> joihin alettiin laittaan 15" vanteita.. Ja vieläpä USA-malli jykevillä puskurilla, niin että voi vaikka vauhtia muille puskea
Ja noiki mitkä tarttis levike paloja on 15" vanteet.. Tosin laitoin ne myyntiin.. ja Jos ens kesänä sais jotkut 17" vanteet alle..
Ja noiki mitkä tarttis levike paloja on 15" vanteet.. Tosin laitoin ne myyntiin.. ja Jos ens kesänä sais jotkut 17" vanteet alle..
126 vanteet
On 126:ssa ollut alkuperäisenä 8-reikäiset vanteetkin, ainakin -91 tai jopa -90.
Siis kokoa 7x15 ja et 25.
W140:ssa ne olivatkin sitten jo kokoa 16".
Siis kokoa 7x15 ja et 25.
W140:ssa ne olivatkin sitten jo kokoa 16".
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07