autokaupan karua totuutta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
autokaupan karua totuutta.
ostin vm.1995 malin 180c keväällä joka oli helmi. ajettu 97 tkm. ilmeni käyntiongelma joka ilmeni siten että tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltelivat ja kun lähti ajamaan pakilla tai 1-vaihteella siten että vähän painoi kaasua kierrokset noin 1100/rpm alkoi mahdoton jojo ilmiö auto käyttäytyi kuin 5-luvun fordson major. veholla käytettiin moneen kertaan ja tulos sama ei vikaa. lopulta käytin autosähköihin erikoistuneessa korjaamossa jossa todettiin koe ajon yhteydessä joku mättää kone ei käy puhtaasti alakierroksilla. itse huomasin että polttoainepaineen säätimessä ilmavuoto se uusittiin. asia vähän parani mutta vika ei poistunut. Meni usko vehoon ja koko merkkiin koska 1000e mennyt eikä vikaa edes pystytty paikallistamaan. sanoin rouvalle että vaihdetaan merkkiä.. Autosta maksoin liikeeseen 9500e ja veholle huoltoon ja lämmittimen asennukseen/tarkastukseen noin 1000e ..Katselin liikeitten pyyntejä samanlaisista mutta enempi ajetuista niin olivat luokkaa 8000-13000 (vastaavan kuntoinen kuin omani oli yleensä yli 10000 vaikka ajettu enempi.Aloitin kierroksen Laakkoselta missä kyselin vaihtoa ww boraan.myyjä kaseli ylimalkaan ilman että ovia avasi ja tarjosi luokkaa 5000e mb. Niiden oma helmi oli kyllä hinnoiteltu niin että ei ainakaan kalliimpaa löydä.Silmiini pisti niiden pihassa saman vuotinen suomi mb joka oli samaa vuosimallia ja puoltaenempi ajettu maantiesuolassa lionnut yksilö ja hinta oli vain 10000e joten se siitä liikeestä.seuraavaksi arvelin että skoda voisi olla vaihtoehto mentiin liikeeseen ja kyseltiin myyjältä vaihtoa. myyjä sanoi että heillä on periaate päätös ettei tehdä kauppaa tuontiautoista johon ihmeissäni kyselin vähämpä näkyy UUdenkaupungin tuotteita teilläkin.Eihän tietääkseni suomessa ainakaan skodaa tehdä Yhteenvetona ajattelin ajelempa huonolla mb kunnes kilvet palautan mutta en osta ainakaan kivikylän pukupelleiltä mitään ymmärrän kyllä että autokaupat ovat liikelaitoksia joiden tavoitteena on tuottaa voittoa omistajilleen mutta jos joka alalla pyrittäisiin samoihin % voisi kyseessä olla katastrofi
Re: autokaupan karua totuutta.
Tuotanoin, suostuit siis maksamaan kuitenkin huollosta jota ei tehty? Miten olisi kuluttaja-asiamiehen kyselytunti?itäpyöräilijä kirjoitti:Meni usko vehoon ja koko merkkiin koska 1000e mennyt eikä vikaa edes pystytty paikallistamaan.
Ne tietää mihin hintaan tuontiautoja saa maahan veroineen. Säästö on ainakin 30%. eli 10000 arvoisen suomiauton saa saksasta 3000€ + verot ym. kulut 3000€ ainoa miinus on se että se on yksityisesti maahantuotu (jos joku sen miinukseksi laskee että autolla ei ole ajettu suolassa ja se on ajettu puolet vähemmän.). Jobbareiden bisnes.itäpyöräilijä kirjoitti:myyjä sanoi että heillä on periaate päätös ettei tehdä kauppaa tuontiautoista
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Ostit auton keväällä liikkeestä ja maksoit itse 1000 euron valohoidon ja muut korjaukset? Et ole kuullut 6 kk:n virhevastuusta? Auton myyneellä alv-velvollisella autokauppaan erikoistuneella liikkeellä on laissa säädetty velvollisuus antaa autolle 6 kk:n niin sanottu toimivuustakuu, eli virhevastuu. Tämä pykälähän osaltaan selittää liikkeiden korkeaa pyyntihintaa yksityisiin nähden - joutuvat pelaamaan varman päälle jos autoon tulee vikoja puolen vuoden aikana.
eeviiskyt
Joo, siis kuulostaa ihmeelliseltä
Miksi et valittanut asiasta myyjälle. Ja eikait kukaan anna huoltaa autoaa 1000eurolla merkkihuollossa jos auto ei tule kuntoon
Sanot että antavat sulle rahat takasin ja laittavat vanhat osat takaisin jos vika ei kerran ollut niissä. Sinähän maksat niille tuntipalkkaa siitä että ne tutkii mikä on vialla, et siitä että ne vaihtaa osia niinkuin haluavat.


ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
ongelmana on että auton myyvä liikeen omistaja on tuttu ja ei tiennyt ongelmasta vilpittömästi. veholla tehtiin myös vian etsimisen yhteydessä huoltona ruiskun uudeleen ohjelmointi ja mootorin testaaminen. kuitenkin siellä vakuutettiin että kyseessä on ominaisuus joka on lähtenyt suunittelupöydältä. autoa on mahdotonta kaupata yksityiselle joka koe ajaa ja toteaa vian. autoa ostaessani myyjä sanoi ja luuli oikeasti että vika on tulpissa tai polttoaine suodattimessa. autosähköihin erikoistuneessa liikkeessä sanottiin että jos ei tule vika koodia on vaihdettava osa kerrallaan ja kustannukset voi olla 0-------5000 ja lopputulos on onnesta kiinni. joten uskottavuus luotettavuuteen meni 

Ei voi syyttää kuin itseään jos ostaa tutulta jo valmiiksi ongelmaisen auton. Niin valitettavaa kuin nuo ongelmat onkin.
Noissa 'mahdottomissa' vioissa on yleensä yksi yhdistävä tekijä:
Ne lakkaavat olemasta vaikeita ja mahdottomia sillä sekunnilla kun konepellin alla käy henkilö joka tietää mitä tekee. Merkkivaltuutettu ammattilainen ei välttämättä ole mikään guru diagnosoimaan ongelmia ja eri liikkeiden henkilöiden asiantuntemuksissa on järkyttävän suuria eroja.
Vrt. linja-autokuski ja Mika Häkkinen - kumpikin kuljettaa autoja työkseen.
Huollatan itse kummatkin autoni 110km päässä toisessa kaupungissa koska paikallisen huollon osaamiselta on mennyt luotto.
Noissa 'mahdottomissa' vioissa on yleensä yksi yhdistävä tekijä:
Ne lakkaavat olemasta vaikeita ja mahdottomia sillä sekunnilla kun konepellin alla käy henkilö joka tietää mitä tekee. Merkkivaltuutettu ammattilainen ei välttämättä ole mikään guru diagnosoimaan ongelmia ja eri liikkeiden henkilöiden asiantuntemuksissa on järkyttävän suuria eroja.
Vrt. linja-autokuski ja Mika Häkkinen - kumpikin kuljettaa autoja työkseen.
Huollatan itse kummatkin autoni 110km päässä toisessa kaupungissa koska paikallisen huollon osaamiselta on mennyt luotto.
Viimeksi muokannut e320, La 14.10.2006 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanha fakta: autokaupoissa ei ole ystäviä!!! Ja edelleen voi sanoa, että Veho ei osaa hommaansa jos tuommoisesta perusautosta ei saada tuommoista vikaa pois. Ei muutakuin vähän ANGSTIA kehiin 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Aivan, hyvät tutut ei ota kavereiltaan noin helkkaristi voittoa. Kavereille myydään minimikustannuksilla, ellei vain välitetä ilman palkkaa.Cmeli kirjoitti:Vanha fakta: autokaupoissa ei ole ystäviä!!!
Vähän kyllä muakin tällanen söis aika rankasti. Tonnilla ne olis vaihtanut melkeen kaikki tärkeimmät osat koneeseen, jos tietäis mitä tekee

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Itellä oli reilut 3 v. ja 100 tkm C180A ja pakko se oli lopulta uskoa, ettei siitä ole välineeksi, jolla siirrytään ONGELMITTA paikasta A paikkaan B. Saman tyylinen ongelma oli itelläkin + muutama kymmenen isompaa tai pienempää. 124:n aikaisemmin omistaneena uskottelin itelleni, että vielä se tämäkin on aito laatupeli, vaan ei. Lopulta laitoin C-Mersun eteenpäin ja ostin -04 farmari-Mondeon vakuuttuneena siitä, ettei huonompaan ainakaan voi enää mennä?! Yhteistä Mersun kanssa taitaa olla ruostuvat ovien kittisaumat (jonka ongelman Ford tunnustaa reilusti ja hoitaa takuuhommat narisematta, eikä tarvitse nöyristellä ja anella) erona h..vetin paljon paremmat ajo-ominaisuudet, varustus... Kyllä se vaan on totta se monesti näilläkin sivuilla todettu viisaus: 124-sarja oli viimeinen Mersu joka oli aikanaan edellä muita merkkejä, nyt on tullut puolenkymmentä merkkiä rinnalle ja ohikin halvemmalla hinnalla vaan...... Saa kommentoida!
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Nämä tuntuvat olevan yleisiä kommentteja täällä foorumillakin ja kuuleehan vastaavia heittoja automiesten piireissä muuallakin.hessut32 kirjoitti:vaan eipä tunnu vieläkään mikään merkki menneen w124:sen edelle. paskoja tuntuu olevan kaikki uudet autot!
Totuushan kyllä on se että esimerkiksi W211 on joka osa-alueella parempi auto kuin W124, onhan tuossa noin viidentoista vuoden kehitys välillä. Tämä väite perustuu ihan omiin ajokokemuksiin, itse omistan kakkosnelosen ja faijan kaksykstoistasella tulee ajeltua sillointällöin, usein pitkiäkin reissuja.
Toki myönnetään että uudemmissa on ollut laatuongelmia, pikkuvikoja ja joitain isompiakin murheita, mutta ihan puhtaasti toimiessaan esim. W211 on ihan HYVÄ AUTO, paskaksi sanominen on kyllä mielestäni liioittelua.
Jos Mersun tehdas tekisi edelleen W124 malleja (kun ne oli niin pirun hyviä!) niin tehdas olisi ollut jo aikaa konkurssissa.
Tämä ei myöskään tarkoita että W124 olisi huono, päinvastoin, erittäin hyvä auto ajaa edelleen ottaen ikäluokan huomioon.
Osin vähän kärjistettyä tekstiä, myönnetään, mutta joskus täytyy puolustaa Mersun nykytuotantoakin, nehän on monien meidän foorumilaisten tulevia autoja!
,ja tätäkin saa kommentoida...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kyllä tuli mieleen entiset röntät kun tuolla sohjossa ajelin.
Monta hyvää asiaa näissä uusissa mersuissa on mitä ei tule ajatelleeksi.
Esimerkkeinä vaikka seuraavat seikat:
Luiston esto ,jolla pääsee liikkeelle aika vaikeastakin paikasta joka ei onnistu ilman sitä ,väitätpä mitä tahansa mutta näin se vaan on.
Toinen hyvä on ajonvakaus järjestelmä.
APS jarrut etenkin kun ei ole aina tietoa kelistä.
Turvataso on paljon korkeammalla tasolla.
On turvatyynyä joka nurkassa,korin teräkset on suurlujuusterästä matkustamon kohdalla.
Turvavyöt on varustettu mukavuus toiminnolla.
Lämpiävät peilit ja istumet ja webasto.
Sisällä pimeän valot ,aut peilit himm,
Tässä jotain aluksi.
Tuntuuko nyt vanhat hyviltä???
Monta hyvää asiaa näissä uusissa mersuissa on mitä ei tule ajatelleeksi.
Esimerkkeinä vaikka seuraavat seikat:
Luiston esto ,jolla pääsee liikkeelle aika vaikeastakin paikasta joka ei onnistu ilman sitä ,väitätpä mitä tahansa mutta näin se vaan on.
Toinen hyvä on ajonvakaus järjestelmä.
APS jarrut etenkin kun ei ole aina tietoa kelistä.
Turvataso on paljon korkeammalla tasolla.
On turvatyynyä joka nurkassa,korin teräkset on suurlujuusterästä matkustamon kohdalla.
Turvavyöt on varustettu mukavuus toiminnolla.
Lämpiävät peilit ja istumet ja webasto.
Sisällä pimeän valot ,aut peilit himm,
Tässä jotain aluksi.
Tuntuuko nyt vanhat hyviltä???

Aivan, kuinka moni haluaisi olla kolarissa w124:lla jos voisi olla w211 ratissa. Kehitys on muutakin kuin ongelmia elektroniikassa.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Tuntuu. Noi o iha turhii vehkeit, asioita joilla ei ole mitään muuta merkitystä ku se, että naapuri tulee ehkä kateelliseksi... ellei sattumalta minunlainen tyyppi ole naapuris. Airbägit ja ABS löytyy myös W124. Elektroniikkahan on kaiken pahan alku ja juuri. Tietysti jos haluaa luulla osaavansa ajaa niin sittenhän se on hankittava tietokoneauto.kaltio15 kirjoitti:Tuntuuko nyt vanhat hyviltä???
Kuitenkin... Joku päivähän tollanen varmaan itelläkin on. Tai sitten ei.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
en tarkoitakkaan mitään 1,5miljoonaa ajettua 200d taxia. mutta esimerkiksi tuo minun 300d turbo -91 siinä on air bag, abs, asd, tasonsäätö, penkinlämmittimet, ilmastointi, sähkösäätöiset penkit molemmin puolin, vakionopeudensäädin,yms. eli kaikki mitä autossa tarvitsee olla. ajettu 416000 ja on vielä lähes uuden veroisessa kunnossa. voin taata että menee kuin juna verrattuna isän w211:seen ja on hiljaisempi rengasääniltään ja kone melulta. eikä tarvitse viedä veholle tuon tuostaki tiputukseen!
Non niin. Tuossapa yläpuolella ketjussa on monelaista asiaa, joihin summa summarum kommentoisin seuraavaa:
Kun autotehtaalla mietitään, että mimmonen auto tehtäs, jotta menis kaupaksi, niin oleellista on ensin saada se myytyä uutena, eikö ? Tällöin mietitään, että mitä kaikkea vimpainta siihen tungettais, jotta se uuden auton ostaja valkkaisi juuri tämän meidän tuotteen, eikä toista merkkiä. Mesehän on tunnetusti premium-luokan laite, jossa pitää olla kaikki mahdollinen vitkutin, kun kerran hintakin on päätä huimaava. No näin saadaan vehjettä jonkin verran myytyä. Ei uuden ostajaa juuri kiinnosta, mikä on kunto 10 vuoden päästä. Ostaa jo seuraavan ennen sitä. Ei siis kannata tehdä maailman tappiin kestävää vehjettä perusvarusteilla. Ei sitä kukaan osta.
Nyt sitten astuu kuvaan auton seuraava(t) käyttäjä. Tästähän ei tuo tehdas liene millään lailla kiinnostunut, eihän se heille mistään mitään maksa, paitsi ehkä varaosista !!! No niin tässähän yhtälö on valmis. Eka käyttäjä saadaan lankaan reippailla varusteilla. Ja seuraavilta saadaan maksimi summa varaosista. No semmoista se nyt on business, että rahat pois. Eipä sen kummempaa. Kuitenkin:
En ainakaan minä 6-v vanhaa Meseä ostaessani hakenut kaikista halvinta kyytiä. Kyllähän sitä on vaikka mitä totaalisen ankeita Tojotoita ja Golffeja ja halvalla menee. Paljon mieluummin maksan hiukka lisää ja saan jo paljon tasokkaampaa kyytiä. Ei harmita pienet rempat (eikä vähän isommatkaan), kun on mieleinen auto ajella.
Ihan eri homma, jos haetaan perusautoa ja sitten se varmaksi peruspeliksi ajateltu roppaa. Silloin menee hermot sekä ajellessa, että rempatessa. Tämä on jo liian karsee kohtalo tämmöselle reissaajalle, joka istuu työkseen vuosittain satoja tunteja autossa.
Eli Meseä alle vaan ja viimesen päälle pelit kuntoon. Kyllä kelpaa ajella.
Kun autotehtaalla mietitään, että mimmonen auto tehtäs, jotta menis kaupaksi, niin oleellista on ensin saada se myytyä uutena, eikö ? Tällöin mietitään, että mitä kaikkea vimpainta siihen tungettais, jotta se uuden auton ostaja valkkaisi juuri tämän meidän tuotteen, eikä toista merkkiä. Mesehän on tunnetusti premium-luokan laite, jossa pitää olla kaikki mahdollinen vitkutin, kun kerran hintakin on päätä huimaava. No näin saadaan vehjettä jonkin verran myytyä. Ei uuden ostajaa juuri kiinnosta, mikä on kunto 10 vuoden päästä. Ostaa jo seuraavan ennen sitä. Ei siis kannata tehdä maailman tappiin kestävää vehjettä perusvarusteilla. Ei sitä kukaan osta.
Nyt sitten astuu kuvaan auton seuraava(t) käyttäjä. Tästähän ei tuo tehdas liene millään lailla kiinnostunut, eihän se heille mistään mitään maksa, paitsi ehkä varaosista !!! No niin tässähän yhtälö on valmis. Eka käyttäjä saadaan lankaan reippailla varusteilla. Ja seuraavilta saadaan maksimi summa varaosista. No semmoista se nyt on business, että rahat pois. Eipä sen kummempaa. Kuitenkin:
En ainakaan minä 6-v vanhaa Meseä ostaessani hakenut kaikista halvinta kyytiä. Kyllähän sitä on vaikka mitä totaalisen ankeita Tojotoita ja Golffeja ja halvalla menee. Paljon mieluummin maksan hiukka lisää ja saan jo paljon tasokkaampaa kyytiä. Ei harmita pienet rempat (eikä vähän isommatkaan), kun on mieleinen auto ajella.
Ihan eri homma, jos haetaan perusautoa ja sitten se varmaksi peruspeliksi ajateltu roppaa. Silloin menee hermot sekä ajellessa, että rempatessa. Tämä on jo liian karsee kohtalo tämmöselle reissaajalle, joka istuu työkseen vuosittain satoja tunteja autossa.
Eli Meseä alle vaan ja viimesen päälle pelit kuntoon. Kyllä kelpaa ajella.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Ongelmahan on se että moni luulee että heillä on nykyisin hinnoin varaa mersulla ajeluun ja sitten tulee pettymys kun viimeisillä rahoilla ostetaan mersu ja sitä ei olekaan varaa sitten pitää yllä.
Sitten kirjoitellaan katkeria puolelle sun toiselle miten Toyota on parempi - helvetti miksei sitten ostanut suoraan sellaista?
Jos ei muuhun ole varaa.
Sitten kirjoitellaan katkeria puolelle sun toiselle miten Toyota on parempi - helvetti miksei sitten ostanut suoraan sellaista?

Ei halpa hinta ole munkaan mielestä järkevä Mesen ostoperuste. Toisaalta ei se sopivasti käytettynä ja diesel-versiona ostettuna mitenkään kohtuuttoman kalliskaan ole. Mutta ihan turha on kuvitella, että kaikki kulut laskien Mese olis halvempi, kuin kaikista eniten ostetut massatuotteet, eli vaikka Toyota 1.6 -karvalakkivarusteilla. Tämä siis jos puhutaan edes jotakuinkin samanikäisistä vehkeistä.e320 kirjoitti:Ongelmahan on se että moni luulee että heillä on nykyisin hinnoin varaa mersulla ajeluun ja sitten tulee pettymys kun viimeisillä rahoilla ostetaan mersu ja sitä ei olekaan varaa sitten pitää yllä.
Sitten kirjoitellaan katkeria puolelle sun toiselle miten Toyota on parempi - helvetti miksei sitten ostanut suoraan sellaista?Jos ei muuhun ole varaa.
Tämmösiä "vaihdanpa Toyotan Meseen, niin saan halvempaa kyytiä" -juttuja väliin näkee. Voi olla, että kun laskee pelkät polttoainekulut, niin näin onkin. Ja sitten jos hakee Harakiri Oy:stä osat ja tekee ihan kaikki rempat itte. Vaikka tarttis ensin rakentaa autotalli ja hommata kaikki työkalut ja näille ei laske mitään. Mutta sitten, kun vaihdetaan isolla turbo-bensa-koneella + automaatilla oleva paljon ajettu Volvo (tai vastaava ihan tolkuton bensankulutin) diesel-Meseen, niin tällöin voi vaikka vähän tulla säästöäkin, jos hyvin sattuu.
Mutta onpa vaan niin, että tällä 6-pyttysellä Mesellä vielä vuodenkin ajelun jälkeen joka reissu tuntuu liian lyhyeltä. On täysin hintansa väärti.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No tätäpä olen itekkin miettinyt et hommais tuommosen kohtuu tuoreen mersun eli vaikkapa sen uuden corollan hintasen,auton hankintaan kyllä varat riittäis mut tuo ylläpito sit onkin pistänyt miettimään kun täältä näitä kauhutarinoita lueskelee,itse ei ihmeitä noille autoille pysty enää tekemään ja kun tässä asunto-velallisiakin ollaan ei oikein pysty mahdottomia vara rahastoja pitämään auton oikuttelun varallae320 kirjoitti:Ongelmahan on se että moni luulee että heillä on nykyisin hinnoin varaa mersulla ajeluun ja sitten tulee pettymys kun viimeisillä rahoilla ostetaan mersu ja sitä ei olekaan varaa sitten pitää yllä.
Sitten kirjoitellaan katkeria puolelle sun toiselle miten Toyota on parempi - helvetti miksei sitten ostanut suoraan sellaista?Jos ei muuhun ole varaa.

W124 300D aut -89
Kuten nimimerkissä totean -elämä on kovaa ja vittumaista ja päättyy kuolemaan- Jos haluaa vaihtaa yhteiskuntaluokkaa ja selittää sitten, että ei ole varaa niin mitäpä siihen sanos
Elämässä pitää oikesti miettiä mitä haluaa ja vasta sitten ajatella autoasioita!

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Täytyy tässä todeta nyt 80000km ajettuani C-mallin cdi:llä. Aikaisemmilla autoillani ei yhdelläkään ajaminen ole ollut noin edullista. Vaikka lasketaan kaikki määräaikaishuollotkin. Aikaisemmin on ollut uusiakin autoja laidasta laitaan.
Moni luulee, että mersu ei tarvitse huoltoa, mutta kone se on sekin. Määräajallaan, kun tekee huollot, niin saa ajella aika huolettomia kilometrejä. Lisäksi mersun huollattaminen on todella edullista, kun ei tarjoa mersunhuoltoketjun liikkeisiin. Omallani on nyt ajettu 200000 km ja keväällä vaihdettiin etupyöränlaakerit ja takajarruletkut. Siinä ovat tehdyt remontit ja nekin ovat kuluvia osia. Huollot olen teettänyt 20000km välein. Hovikorjaaja on autostani huolehtinut. Itse olen vienyt vaan euroja tiskille. Riippuen huollosta 100- 250 e.
Laakerit molemmin puolin ja jarruletkujen vaihto tuli tekemään kaikkineen töineen hivenen yli 200 e. En usko, että moneenkaan autoon saa yhtään sen halvemmalla jos toisella teetättää. Lisäksi vie polttoainetta niin minimaallisesti, että vähemmällä jos kulkee, niin neste menee konkurssiin jos kaikki autot kuluttaisi yhtä vähän. Tankillisella mennään n. 1200- 1400km.
Moni luulee, että mersu ei tarvitse huoltoa, mutta kone se on sekin. Määräajallaan, kun tekee huollot, niin saa ajella aika huolettomia kilometrejä. Lisäksi mersun huollattaminen on todella edullista, kun ei tarjoa mersunhuoltoketjun liikkeisiin. Omallani on nyt ajettu 200000 km ja keväällä vaihdettiin etupyöränlaakerit ja takajarruletkut. Siinä ovat tehdyt remontit ja nekin ovat kuluvia osia. Huollot olen teettänyt 20000km välein. Hovikorjaaja on autostani huolehtinut. Itse olen vienyt vaan euroja tiskille. Riippuen huollosta 100- 250 e.
Laakerit molemmin puolin ja jarruletkujen vaihto tuli tekemään kaikkineen töineen hivenen yli 200 e. En usko, että moneenkaan autoon saa yhtään sen halvemmalla jos toisella teetättää. Lisäksi vie polttoainetta niin minimaallisesti, että vähemmällä jos kulkee, niin neste menee konkurssiin jos kaikki autot kuluttaisi yhtä vähän. Tankillisella mennään n. 1200- 1400km.
Peli on raakaa ja sitä pelataan jarru- ja kaasupolkimellaSergey kirjoitti:Tietysti jos haluaa luulla osaavansa ajaa niin sittenhän se on hankittava tietokoneauto.kaltio15 kirjoitti:Tuntuuko nyt vanhat hyviltä???
.


"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Minulle riittää kunhan auto on varmatoiminen eli ei mielellään mitään turhia varusteita jotka hajottuaan on niin helkkarin kalliita korjata, auton korjattaminen kun maksaa nykypäivänä muutenkin mansikoita. Aiemmassa w123 mersussa meni koneeseen 5 johtoa ja kaasukin oli vivuilla eli varmatoimisempaa kulkinetta tuskin on ja eikös se viimeinen aito mersu ole tuo w124 koppanen? Eräällä tutulla on seittemäs mersu menossa (nyt väyrynen) ja on nykysen ja pari aiempaa kironnut ja sanoi että pitäis löytää hyväkorinen w124 ja siihen kun sijoittaa alustaan pari tonnia niin saa autoa vuosiksi. Appiukko raskaan kaluston mekaanikko ja ajelee -80 mallin w123 240d joka sillä ollut jo 20 vuotta eikä edes harkitse vaihtoa uudempaan. Itse vaihdoin mersusta tuohon farmarivolkkariin ja onhan tuossa hyviäkin puolia mutta kyllä w123 hienosti kulki kunnon renkailla, tehoton vaan oli.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Tässä on kyllä totuuden siemen, jos ei itsellä ole tieto / taitoa niin mitä "hienompi" ja mitä vanhempi ja varsinkin jos se on käyttöautona ja kilsoja tulee niin lompakolle käy ja raskaasti, sama hiuka tuoreemmissakin, itsellä ei ollu varaa uusiin niin hommattiin käytettyjä ja pelkästään kaiken maailman korjailuun on mennyt vuodessa n. 4000€ toisesta meni katalysaattori, toisesta kaasuläppä, toiseen huolto 2200e jne jnee320 kirjoitti:Ongelmahan on se että moni luulee että heillä on nykyisin hinnoin varaa mersulla ajeluun ja sitten tulee pettymys kun viimeisillä rahoilla ostetaan mersu ja sitä ei olekaan varaa sitten pitää yllä.
Sitten kirjoitellaan katkeria puolelle sun toiselle miten Toyota on parempi - helvetti miksei sitten ostanut suoraan sellaista?Jos ei muuhun ole varaa.
Sitten kun soittaa sille autokaupan mukavalle kaverille joka osto tilanteessa oli pyytelemässä lapsensa kummiksi, hyvä kun vastaa ja jos vastaa niin kyyti on kylmää jooo ei kuulu meille jne, soitellaan, jep jep pärjäile
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Rupeaa pikkuhiljaa huolestuttamaan. Ihmiset luulee että niiden autossa olevat hienot turvavarusteet pelastaa tilanteessa kuin tilanteessa jos onnettomuus sattuu kohdalle. Nopeudetkin varmaan sovitetaan sen mukaan eli mitä enemmän turvavarusteita- sen lujempaa uskalta ajaa. Itse en paljon niihin turvavarusteisiin luottaisi. Paras turvavaruste on ennakoiva ajotapa. Monesti on tullut sillä säästettyä kaverin boonukset kun on varautunut yleisesti tunnetuissa kolaripaikoissa. Varsinkin nykyään on kuljin niin mieluisa ettei viitti sitä ehdon tahdon rikkoa (w126 300 sdl). Mielestäni ko. autossa on kaikki tarvittavat varusteet mitä autossa tarvii olla ja p.aineenkin kulutus kohtuullista. Miksi keksiä pyörää uudelleen jos se on jo keksitty?!!!!
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
petri.n kirjoitti:Täytyy tässä todeta nyt 80000km ajettuani C-mallin cdi:llä. Aikaisemmilla autoillani ei yhdelläkään ajaminen ole ollut noin edullista. Vaikka lasketaan kaikki määräaikaishuollotkin. Aikaisemmin on ollut uusiakin autoja laidasta laitaan.
Moni luulee, että mersu ei tarvitse huoltoa, mutta kone se on sekin. Määräajallaan, kun tekee huollot, niin saa ajella aika huolettomia kilometrejä. Lisäksi mersun huollattaminen on todella edullista, kun ei tarjoa mersunhuoltoketjun liikkeisiin. Omallani on nyt ajettu 200000 km ja keväällä vaihdettiin etupyöränlaakerit ja takajarruletkut. Siinä ovat tehdyt remontit ja nekin ovat kuluvia osia. Huollot olen teettänyt 20000km välein. Hovikorjaaja on autostani huolehtinut. Itse olen vienyt vaan euroja tiskille. Riippuen huollosta 100- 250 e.
Laakerit molemmin puolin ja jarruletkujen vaihto tuli tekemään kaikkineen töineen hivenen yli 200 e. En usko, että moneenkaan autoon saa yhtään sen halvemmalla jos toisella teetättää. Lisäksi vie polttoainetta niin minimaallisesti, että vähemmällä jos kulkee, niin neste menee konkurssiin jos kaikki autot kuluttaisi yhtä vähän. Tankillisella mennään n. 1200- 1400km.


