
AUTO SAKSASTA
AUTO SAKSASTA
uusintana TV 2 tiistaina16.12. klo 14:40 Täällä pohjan tähden alla. 

Olihan tuossa hyvä aihe dokumentille, harmi kun ei ehtinyt katsoa ihan alusta. Oli opas ainakin hyvin opastamassa kokoajan ja kaikissa toimissa... 
Joku aika sittenhän tuli myös muistaakseni 45min-ohjelmassa dokumenttia kun kaveri haki 850-farmi Volvon Saksasta.

Joku aika sittenhän tuli myös muistaakseni 45min-ohjelmassa dokumenttia kun kaveri haki 850-farmi Volvon Saksasta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Palasipa taas autokuume tuon dokkarin myötä... Jonain päivänä tästä on itsekin varmaankin lähdettävä sen W202 230 Kompressorin perään... 

S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Joo niin tuli ohjelma TV 2. Oli se ihan hyvä. Meidän mersu on kans tuontiauto. Autoliikkeestä ostettu joten en itse ole sitä hakenut mutta hyvin on pelannut, sisusta on kuin uusi, ajettu ei oo kun vasta 120tkm, ei tunnu kauheen isolta lukemalta, sitä ei sitten tiedä onko ruuvattu mittaria mutta huoltokirjan mukaan ei ole. =)
Ja noin 5-vuoden kuluttua ystävämme sergei katselee moskovan tv:stä dokumenttia jonka nimi on Mersu Suomesta....noihin aikoihin näitä romuja aletaan varmaan kauppaamaan sitten tuohon suuntaan.
Mutta sehän on sitä kierrätystä parhaimmillaan, ensin bratwurstinmurskaaja myy romunsa tänne ja kun se on ajettu täysin loppuun voidaan se välittää jälleen sopuhintaan itäiselle kaatopaikallemme.
En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi joku hakee jonkin W201 lahnan saksanmaalta kun niitä täälläkin tarjotaan taskurahalla pilvin pimein.
Itse lähden siinä vaiheessa autonhakuun kun pyörien päälle sijoitettava rahamäärä alkaa olla luokkaa 100.000€.
Jossain noissa hinnoissa saattaa jo havaita jotain säästävänsä.
Olisi mielenkiintoista joskus seurata sellaisen kanssaihmisen sielunelämää joka lähtee autonhakureissulle jonkin 1000 euron säästämisen toivossa/takia...
Kannattavampaa olisi sitten hankkia vaikka fiat 127...siinä säästää vielä enemmän.
Tai voihan olla niinkin että ymmärtämättömyyteni johtuukin vain siitä etten itse ole koskaan säästänyt rahaa autojen ostamiseen vaan ostan mieluummin auton ja makselen muutaman vuoden pois jne jne....Säästämällä se mulla ei oikein vain luonnistu,ei tulis koskaan laitettua lyhennyssummaa kokonaisuudessaan säästöön ja vaikka tässä onnistuisikin niin saisi ajella jollain todellisella ruoskalla tuon säästämisajankin....nyt kun vaihdetaan aina pykälää parempaan niin kohtuullisella kulkimella liikutaan aina tuo pari välivuottakin. Tai jos olisin ryhtynyt innokkaasti säästämään niin ensi kesänä voisin alkaa ehkä jo katsella nykyisen coupeni kaltaista vekotinta enkä suinkaan clk:ta kuten suunnitelmissa tällä haavaa. Tai ainakin olisi jäänyt pari mielenkiintoista coupeiluvuotta väliin.
Mutta sehän on sitä kierrätystä parhaimmillaan, ensin bratwurstinmurskaaja myy romunsa tänne ja kun se on ajettu täysin loppuun voidaan se välittää jälleen sopuhintaan itäiselle kaatopaikallemme.
En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi joku hakee jonkin W201 lahnan saksanmaalta kun niitä täälläkin tarjotaan taskurahalla pilvin pimein.
Itse lähden siinä vaiheessa autonhakuun kun pyörien päälle sijoitettava rahamäärä alkaa olla luokkaa 100.000€.
Jossain noissa hinnoissa saattaa jo havaita jotain säästävänsä.
Olisi mielenkiintoista joskus seurata sellaisen kanssaihmisen sielunelämää joka lähtee autonhakureissulle jonkin 1000 euron säästämisen toivossa/takia...
Kannattavampaa olisi sitten hankkia vaikka fiat 127...siinä säästää vielä enemmän.
Tai voihan olla niinkin että ymmärtämättömyyteni johtuukin vain siitä etten itse ole koskaan säästänyt rahaa autojen ostamiseen vaan ostan mieluummin auton ja makselen muutaman vuoden pois jne jne....Säästämällä se mulla ei oikein vain luonnistu,ei tulis koskaan laitettua lyhennyssummaa kokonaisuudessaan säästöön ja vaikka tässä onnistuisikin niin saisi ajella jollain todellisella ruoskalla tuon säästämisajankin....nyt kun vaihdetaan aina pykälää parempaan niin kohtuullisella kulkimella liikutaan aina tuo pari välivuottakin. Tai jos olisin ryhtynyt innokkaasti säästämään niin ensi kesänä voisin alkaa ehkä jo katsella nykyisen coupeni kaltaista vekotinta enkä suinkaan clk:ta kuten suunnitelmissa tällä haavaa. Tai ainakin olisi jäänyt pari mielenkiintoista coupeiluvuotta väliin.
Boss kirjoitti:
En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi joku hakee jonkin W201 lahnan saksanmaalta kun niitä täälläkin tarjotaan taskurahalla pilvin pimein.
totuus on kuitenkin että Saksan autot on keskimäärin varmasti ruosteettomampia ja paremmin varusteltuja.
ja mitä hintaan tulee niin esim W201 2,3 Sportline nahoilla (vm 91-93) ym. herkuilla maksaa etelä-Saksassa 2000-3000 ja mitä Suomessa??10000-12000!
ja Saksassa on mukava käydä juomassa maittavat weissbierit vaikkea autoa ostaisikaan ts. voi ottaa myös lomailun kannalta.
auton ostamisen pätkällä en ota sen enempää kantaa, kerran olen uuden Opelin ostanut ja sai jäädä viimeiseksi (sekä ko automerkki että maksutapa).
ps. mulle on 1000e rahaa! ja sitä joutuu tienaamaan aika monta tuntia töissä!
En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi joku hakee jonkin W201 lahnan saksanmaalta kun niitä täälläkin tarjotaan taskurahalla pilvin pimein.
totuus on kuitenkin että Saksan autot on keskimäärin varmasti ruosteettomampia ja paremmin varusteltuja.
ja mitä hintaan tulee niin esim W201 2,3 Sportline nahoilla (vm 91-93) ym. herkuilla maksaa etelä-Saksassa 2000-3000 ja mitä Suomessa??10000-12000!

ja Saksassa on mukava käydä juomassa maittavat weissbierit vaikkea autoa ostaisikaan ts. voi ottaa myös lomailun kannalta.

auton ostamisen pätkällä en ota sen enempää kantaa, kerran olen uuden Opelin ostanut ja sai jäädä viimeiseksi (sekä ko automerkki että maksutapa).

ps. mulle on 1000e rahaa! ja sitä joutuu tienaamaan aika monta tuntia töissä!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tavallaan oikeassa
Jos ajelee pääsääntöisesti uudehkoilla autoilla niin kyllä ne suomessa on luultavasti yhtähyviä. Mutta jos haluaakin ajella vanhoilla klassikoilla niin kuin minä.Tarkoitan 123,124,126. Niitäpä onkin vaikea löytää suomesta yhtä hyvinä kuin esim: saksasta. Melkein kaikista suomiautoista on ajettu pohjat kiinni jäisiin kinoksiin ja sieltä se ruostuminen alkaa. 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Haku turnee
Kyllä tuo auton haku Germaaniasta on ihan mukava homma jos haluu katella muita kun noita corollia ja maksalaatikoita .
Eikä se ole ihan noin monimutkaista kun toi ohjelma anto ymmärtää.
Terveisin Jamppa
mersuja on
Eikä se ole ihan noin monimutkaista kun toi ohjelma anto ymmärtää.
Terveisin Jamppa
mersuja on
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
joo kyl sieltä mersun tai jonku muun _auton_ vois tuua, vaan täälläki oli jo mk3 ekkeri tuontikilvissä ja e30bemari ja 99 saappi!! niin kaikkee ne sieltä kantaa tyhmät 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Eikös ne voi myös olla niitä "siirtokilvillä" liikkuvia suomi-autoja? Poistettu joskus kilvistä. jne..tovayryn kirjoitti:joo kyl sieltä mersun tai jonku muun _auton_ vois tuua, vaan täälläki oli jo mk3 ekkeri tuontikilvissä ja e30bemari ja 99 saappi!! niin kaikkee ne sieltä kantaa tyhmät
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no tuo kyllä selittäs paljon, ku herättää kyl pahennusta, jos ne tuommoisia kantaavat suomeen :\AMG kirjoitti:Eikös ne voi myös olla niitä "siirtokilvillä" liikkuvia suomi-autoja? Poistettu joskus kilvistä. jne..tovayryn kirjoitti:joo kyl sieltä mersun tai jonku muun _auton_ vois tuua, vaan täälläki oli jo mk3 ekkeri tuontikilvissä ja e30bemari ja 99 saappi!! niin kaikkee ne sieltä kantaa tyhmät
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
No nuo Saappaat, Mk3 Eekkerit ja muut vastaavat menisivät jo kyllä yli ymmärryksen. Pois lukien tietty kaikki erikoisemmat versiot.tovayryn kirjoitti:joo kyl sieltä mersun tai jonku muun _auton_ vois tuua, vaan täälläki oli jo mk3 ekkeri tuontikilvissä ja e30bemari ja 99 saappi!! niin kaikkee ne sieltä kantaa tyhmät
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Bimmer kirjoitti:No nuo Saappaat, Mk3 Eekkerit ja muut vastaavat menisivät jo kyllä yli ymmärryksen. Pois lukien tietty kaikki erikoisemmat versiot.tovayryn kirjoitti:joo kyl sieltä mersun tai jonku muun _auton_ vois tuua, vaan täälläki oli jo mk3 ekkeri tuontikilvissä ja e30bemari ja 99 saappi!! niin kaikkee ne sieltä kantaa tyhmät
no kyllä ne nyt silleen tajuais, vaan ku noi just oli semmosii tavallisii paskoi


X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Kyllä se taitaa niin olla, että Venäjälle menee nykyään ne hienoimmat käytetyt autot - ainakin mitä tuota rallia Hangosta itärajalle olen seurannutBoss kirjoitti:Ja noin 5-vuoden kuluttua ystävämme sergei katselee moskovan tv:stä dokumenttia jonka nimi on Mersu Suomesta....noihin aikoihin näitä romuja aletaan varmaan kauppaamaan sitten tuohon suuntaan.
Mutta sehän on sitä kierrätystä parhaimmillaan, ensin bratwurstinmurskaaja myy romunsa tänne ja kun se on ajettu täysin loppuun voidaan se välittää jälleen sopuhintaan itäiselle kaatopaikallemme.
En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi joku hakee jonkin W201 lahnan saksanmaalta kun niitä täälläkin tarjotaan taskurahalla pilvin pimein.
Itse lähden siinä vaiheessa autonhakuun kun pyörien päälle sijoitettava rahamäärä alkaa olla luokkaa 100.000€.

Näin kyseisestä tv-dokumentista ainoastaan loppupätkän; kaveri olisi siis tuonut W210:n ja arvioi, että lopullinen hinta jäisi n. 19 tuhanteen euroon. Vaikken saanutkaan selville tämän kärryn koneen kokoa, varustetasoa, vuosimallia tai ajokilometrejä, niin kyllähän tuo on edullinen hinta Väyrysestä

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
No jaa...tovayryn kirjoitti:joo kyl sieltä mersun tai jonku muun _auton_ vois tuua, vaan täälläki oli jo mk3 ekkeri tuontikilvissä ja e30bemari ja 99 saappi!! niin kaikkee ne sieltä kantaa tyhmät

Mutta oli siellä jotain hauskaakin:Jotkut häiskät FFp-foorumilla kirjoitti:Kyllä minusta on säälittävää raahata just nuita halvimpia autoja mitä löytyy ja sitten näitä wanhoja diisseli mersuja. Tällä menolla kun tuonti jatkuu niin alkaahan nuista vanhoista mersuista olla ylitarjontaa ja saa halvalla.
*klips*
Juu, noi taximersut on kyllä aivan naurettavia. Aivan karmeita ajaa, eivätkä ole mitään dieselpihejä, kauhean näköisiä ja yleensä aivan paskassa kunnossa.
En ymmärrä noiden vanhempien suomalaisten miesten logiikkaa. Pakko olla mersu ja nyt kun niitä saa "halvalla" niin haetaan halvin mitä saksasta löytyy. Vaikka suomesta samalla rahalla olis saanut ehkä jopa parempi kuntosen.
*klips*
eilen justiinsa joku rallitti ihan hulluna jollain ikälopulla farkkumersulla teippikilvissä.. jotenkin huvitti kun aloin miettimään että omistaja voi nyt mainita kaikille tuoneensa "mersun saksasta".. mietin vaan että saiskohan samaan hintaan tai pienellä lisällä jonkun hieman uudemman muun merkkisen?
*klips*
heh. vanha turkkilaisen taksimersu taksiväreissä. oli jo ostajaa itteäänkin vituttanu, mutta kun oli päättänyt ostaa mersun ja muuta ei ollut tarjolla.. ässäaudeja ym. muita normaalia parempia autoja olisi ollut riveittäin, mutta ei kelvannut.

Yhdessä **stuksen komeassa ja isossa S-sarjan mersussa oli aivan takapuskurin alareunassa teksti "köyhät kyykkyyn". Ja tosiaan täytyi oikein kumartua että sen pystyi lukemaan. Huikea repeäminen kun sen luki. xD
*klips*
Eräässä TODELLA matalassa 123-korisessa Mersussa, Varsinais-Suomessa, on pieni, trukista peräisin oleva tarra "Korkea painopiste, kaatuu helposti".
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Taitaa olla ihan totta tuo, että venäjälle menee huimat määrät loistopirssejä.Mogge kirjoitti:Kyllä se taitaa niin olla, että Venäjälle menee nykyään ne hienoimmat käytetyt autot - ainakin mitä tuota rallia Hangosta itärajalle olen seurannutBoss kirjoitti:Ja noin 5-vuoden kuluttua ystävämme sergei katselee moskovan tv:stä dokumenttia jonka nimi on Mersu Suomesta....noihin aikoihin näitä romuja aletaan varmaan kauppaamaan sitten tuohon suuntaan.
Mutta sehän on sitä kierrätystä parhaimmillaan, ensin bratwurstinmurskaaja myy romunsa tänne ja kun se on ajettu täysin loppuun voidaan se välittää jälleen sopuhintaan itäiselle kaatopaikallemme.
En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi joku hakee jonkin W201 lahnan saksanmaalta kun niitä täälläkin tarjotaan taskurahalla pilvin pimein.
Itse lähden siinä vaiheessa autonhakuun kun pyörien päälle sijoitettava rahamäärä alkaa olla luokkaa 100.000€.![]()
Näin kyseisestä tv-dokumentista ainoastaan loppupätkän; kaveri olisi siis tuonut W210:n ja arvioi, että lopullinen hinta jäisi n. 19 tuhanteen euroon. Vaikken saanutkaan selville tämän kärryn koneen kokoa, varustetasoa, vuosimallia tai ajokilometrejä, niin kyllähän tuo on edullinen hinta Väyrysestä
Uusia mersujakin siella myydään kuulemma kohtuu määrät, ja mersumiehet siellä jopa sanovat, että mersujen keski-ikä esim. moskovassa olisi reilusti alle vuoden. Tuttavan mukaan katukuvasta päätellen sen voisi välillä jopa uskoakin...
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Tulihan tuota vaalimaan rajanylityspaikka tutuksi,kun oli 3 vuotta viisumi tuonne ryssiin ja kyllähän sinne meni rekkalasteittain joka päivä uusia autoja,mersuja ja isoja maastureita.
Yksi kerta kattelin kun jonossa seisottiin,niin vieressä olleessa autonkuljetusrekassa oli 6 kpl isoja mersuja joiden etusiivessä komeili v 12
Että kyllä siellä naapurissa komeita autoja kurvailee,mutta kyllä sitä toistakin ääripään mossea vielä on ja paljon.
Yksi kerta kattelin kun jonossa seisottiin,niin vieressä olleessa autonkuljetusrekassa oli 6 kpl isoja mersuja joiden etusiivessä komeili v 12

Että kyllä siellä naapurissa komeita autoja kurvailee,mutta kyllä sitä toistakin ääripään mossea vielä on ja paljon.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Kyllähän se niin on tosi asiassa että äiti Venäjälle ne kaikkein parhaat saksalaiset käytetyt menevät. Ja ne mitä vanja ei huoli, päätyvät Puolaan, Viroon ja muihin ent. NL:n "pakkosiirtomaihin".
Ja mitä niiltä jää yli, päätyy Suomen teille.
En tiedä varmaksi, mutta kaverit ovat kertoneet..
Aika hurjia tuontipirssejä olen kyllä itsekin nähnyt. Eräs nöösipoika kehuskeli kavereilleen tuomaansa Audi 100:sta huoltiksen pihalla kovaan ääneen:
"Joo, tää on nyt tää 2,3 kuattro. Täss on kaikki sähköheepelit, paitsi sähköikkunat ja sähkökattoluukku...ja ajettu vaan 120 tuhatta"
Ja auto oli siis vanhanmallinen (joku -86 omkring)
Miksi nähdä vaivaa tuoda moinen rotisko, kun jobbarit ovat pullollaan näitä
Pitäisi nostaa vanha sanonta taas kartalle: " Mitä snää paskal teet ku ei sul ol eres peltoo.."
Ja mitä niiltä jää yli, päätyy Suomen teille.
En tiedä varmaksi, mutta kaverit ovat kertoneet..

Aika hurjia tuontipirssejä olen kyllä itsekin nähnyt. Eräs nöösipoika kehuskeli kavereilleen tuomaansa Audi 100:sta huoltiksen pihalla kovaan ääneen:
"Joo, tää on nyt tää 2,3 kuattro. Täss on kaikki sähköheepelit, paitsi sähköikkunat ja sähkökattoluukku...ja ajettu vaan 120 tuhatta"

Ja auto oli siis vanhanmallinen (joku -86 omkring)
Miksi nähdä vaivaa tuoda moinen rotisko, kun jobbarit ovat pullollaan näitä
Pitäisi nostaa vanha sanonta taas kartalle: " Mitä snää paskal teet ku ei sul ol eres peltoo.."

Gyl määki Turuus..
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Re: Sergei
Muutaman kerran päivässä suunnilleen tulee Suomenpuoleinen puomi ohitettua,ja sitten u-käännöksellä toisesta puomista takaisin.....-O- kirjoitti:Oletkos Bossi käynyt koska viimeksi itärajan tuollapuolen? Ajattelin vaan, että ajat on vähän muuttunu siitä, kun Saranat vietiin täältä sinne takasin....
Viimeisestä ihan Venäjän matkasta on vierähtänyt kyllä jo kuukauden päivät ja huvikseni en tuolla rajan takana kyllä edes kävisi.
Venäläisellehän Mersun hankinta on edelleenkin jonkinlainen elämän päämäärä ja jossain vaiheessa kun sinne alkaa muodostua edes jonkinlaista "keskiluokkaa" jolla on varaa hankkia joku muutaman tonnin Mersu niin kyllä niitä varmasti aletaan hakea täältäkin kissojen ja koirien kanssa(Saksastahan Mersut ovat tuossa vaiheessa jo loppuneetkin).
Onhan tuota omaanikin jo yksi piippalakki kysellyt, hintaa vain oli kuulemma vielä vähän liikaa ja olisi antanut vaihdossa jonkun n.1990 farmaripassatinraadon.
No en sitten oikein keksinyt että mitä tekisin jollain pitkäkilpisellä passatilla, myisin takaisin turaklandiin? Tuollaisesta passatista ei ole veli-venäläinen itsekään maksanut varmaan kovin montaa sataa euroa.
Mutta sen voisin kyllä ennustaa että kun ryssykät alkavat päästä eroon noista Ladoistaan(joiden lasissa muuten lukee, lujaa laatua lada...eli vielä niitä suomesta vietyjä romuja) niin kyllä sieltä laadukkaamman perään lähdetään, ja sieltä sitä aletaan katselemaan mistä halvimmalla saa....osaa nekin jobbarit välistä vetää joten varmaan jossain vaiheessa tulee eteen että Viipurilaisen toppahousun on edullisempaa hakea mersu rajan takaa kuin tuottaa saksasta ja maksaa kuluja auton hinnan verran päälle. Aika nihkeästi palkitaan muuten nuo kuriirit jotka ajaen/laivalla tuovat noita venäjänvientejä tuohon pihalle,kun joskus kysäisin kuskilta että mitä hän itse tienaa hommastaan niin ukko vastasi että käteen jää noin 120€/auto....no ehtiihän sitä pari reissua viikossa jos oikein innokas on.
Tuosta laskettuna kuukaudessa voisi autokuski tienata huimat 480€

Ja se on kuitenkin venäläisessä mittakaavassa edelleen ihan huipputasoa.
Pasi M. kirjoitti:Yhdessä **stuksen komeassa ja isossa S-sarjan mersussa oli aivan takapuskurin alareunassa teksti "köyhät kyykkyyn". Ja tosiaan täytyi oikein kumartua että sen pystyi lukemaan. Huikea repeäminen kun sen luki. xD



Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Sergei
Tuohan lupaa vaan hyvää; mikäli pidän Mersuani vuosia ja ajan sen täkäläisen mittapuun mukaan loppuun, niin löytyypähän kuitenkin vielä ostajaehdokkaita itärajan takaaBoss kirjoitti:Venäläisellehän Mersun hankinta on edelleenkin jonkinlainen elämän päämäärä ja jossain vaiheessa kun sinne alkaa muodostua edes jonkinlaista "keskiluokkaa" jolla on varaa hankkia joku muutaman tonnin Mersu niin kyllä niitä varmasti aletaan hakea täältäkin kissojen ja koirien kanssa(Saksastahan Mersut ovat tuossa vaiheessa jo loppuneetkin).

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91