Sisätilanlämmittimen asennus
Sisätilanlämmittimen asennus
Olen aikeissa tänä iltana asentaa sisätilanlämmittimen autooni, mutta en ole vielä lyönyt lukkoon asennuspaikkaa. Mahdollisuuksia lienee kaksi, hansikaslokeron alapuolelle tai sitten oikeanpuoleisen jalkatilan vasemmanpuoleiseen seinään. Onko kenelläkään kokemuksia, onko noissa paikoissa johtoja tai muita releitä verhoilun alla tai jotain muuta kriittistä, jota pitäisi varoa asennuksen yhteydessä?
W210 E220 CDI -01
Totanoin.
Et maininnut onko virtapiuha jo vedetty, (nähtävästi).
Kardaanikoteloon pelkääjän puolelle voi ainakiin laittaa. Takana menee koteloissa kaapelinippu.
Itselläni on tämä sama edeessä ja olen miettinyt kahden erillisen ämmpärin asentamista. Nyt lämppäri on kardaanikotelossa ja ikkunan alareuna ei meinaa sulaa kovemmilla pakkasilla. Samalla on myös takakontti jäässä (farkku). Onkohan joku löytänut noihin ongelmiin hyvää ratkaisua.
Et maininnut onko virtapiuha jo vedetty, (nähtävästi).
Kardaanikoteloon pelkääjän puolelle voi ainakiin laittaa. Takana menee koteloissa kaapelinippu.
Itselläni on tämä sama edeessä ja olen miettinyt kahden erillisen ämmpärin asentamista. Nyt lämppäri on kardaanikotelossa ja ikkunan alareuna ei meinaa sulaa kovemmilla pakkasilla. Samalla on myös takakontti jäässä (farkku). Onkohan joku löytänut noihin ongelmiin hyvää ratkaisua.

W210 290TD T
Kannattaako sitä nyt mihinkään ruuvata viemään jalkatilaa ja tekemään verhoiluihin reikiä. Itse käytän sisätilanlämppäriä irrallisena. Ehtoolla kun sen asettelee kyynärnojalle puhaltamaan tuulilasiin päin niin on mielestäni ollut paras lopputulos.
Noihin jäätymisiin vaikuttaa kosteus ja lika sekä riittävä lämmitysaika puhaltimelle sekä tiivisteiden käsittely silikonilla syksyisin. Vähintään tunnin täytyy puhallinta pitää talvella aamuisin päällä. Taikka siis ajastin sen päällä pitää...
Noihin jäätymisiin vaikuttaa kosteus ja lika sekä riittävä lämmitysaika puhaltimelle sekä tiivisteiden käsittely silikonilla syksyisin. Vähintään tunnin täytyy puhallinta pitää talvella aamuisin päällä. Taikka siis ajastin sen päällä pitää...
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
totta mooses kannattaa asentaa, ruuveistä jää niin pienet reiät että jos ne kangaspaneeliin asentaa niin ne jää piiloon kun asennus telineen ottaa joskus mahdollisesti pois.
Paras paikka mielestäni on hanttarin jalkatila, keskikonsolin puoli. Siihen vaihdekepin ja radion välimaastoon kohille kun laittaa niin puhaltaa kaikki ikkunat sulaksi ja lämmittää parhaiten sisätilan. Ei vie jalkatilaa ollenkaan (ainakaan e-malleista, c:stä en mene vannomaan)
Eipä tarvii sitä helkutin möykkyä siirrellä sinne sun tänne jokapäivä ja tapella irti olevien johtojen kanssa
Paras paikka mielestäni on hanttarin jalkatila, keskikonsolin puoli. Siihen vaihdekepin ja radion välimaastoon kohille kun laittaa niin puhaltaa kaikki ikkunat sulaksi ja lämmittää parhaiten sisätilan. Ei vie jalkatilaa ollenkaan (ainakaan e-malleista, c:stä en mene vannomaan)
Eipä tarvii sitä helkutin möykkyä siirrellä sinne sun tänne jokapäivä ja tapella irti olevien johtojen kanssa

Mikä ajastin? Meil on aina tuhissut koko yön puhaltimet. Kyl pysyy auto kuivana. Mutta mielummin pari tuntia kauemmin ja 350W kuin 1200W tunnin.humina kirjoitti:Noihin jäätymisiin vaikuttaa kosteus ja lika sekä riittävä lämmitysaika puhaltimelle sekä tiivisteiden käsittely silikonilla syksyisin. Vähintään tunnin täytyy puhallinta pitää talvella aamuisin päällä. Taikka siis ajastin sen päällä pitää...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Repsikan jalkatilan oikeassa laidassa tuo lämppäri möllöttää. Muovilevy irti ja pultti/mutteri kiinnityksellä lämppärin tukilevy kiinni. Kannattaa olla tarkkana, ettei tule liian pitkillä pulteilla, koska sen levyn takana kulkee "pari" johtoa ja letkua. Sovitus on lämppäristä riippuen "melko" tarkka, mutta mulla ainakain se sopi sinne.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Tein eilen illalla asennuksen hansikaslokeron pohjaan. Siihen tuo oli helppo kiinnittää, kun siinä oli semmoinen muovilevy. Ainoastaan puhallussuunta jäi liian alas, aamun puolen tunnin lämmitys ei sulattanut laseja. Täytynee harkita asennuspaikan vaihtamista siihen keskikonsolin kylkeen. Se on vain harmillisen "ahdas" paikka kun omassa mallissani on siinä kangasverhoilussa semmoinen verkkotasku tavaroille, joka on ollut hyötykäytössä. Nyt tavarat täytyy siirtää siitä sitten pois, että lämmittimen saa mahtumaan siihen tilalle.
W210 E220 CDI -01
Tuo ratkaisu olisi varmasti minullakin tehokkain, mutta...humina kirjoitti:Kannattaako sitä nyt mihinkään ruuvata viemään jalkatilaa ja tekemään verhoiluihin reikiä. Itse käytän sisätilanlämppäriä irrallisena. ...
Sattuu vaan olemaan omakohtainen huono kokemus. Eräänä aamuna ihmettelin miksi ikkunat on umpihuurussa vaikka yöllä ei ole ollut edes kovin kylmä. Auto olikin täys savua. Salkku oli unohtunut jalkatilaan ja lämppärin päälle. Onneksi ei mitään vakavampaa sattunut. Kitkerä haju haihtui noin viikossa eikä salkuunkaan jäänyt pahempia jälkiä.
Irtonainen lämppäri on aina turvallisuusriski. Lämppäri mm. tärisee aika paljon toimiessaan ja saattaa kääntyä vaikka mihin asentoon.

W210 290TD T