Tuossa keväällä oli vartailua ns halparenkaista ja merkkirenkaista. Tällöin oli monellakin käsitys, ettei sillä merkillä ole niin merkitystä, kaikkihan ne samanmoisia ovat. Nyt käsi sydämmelle, kokemuksia halutaan kuulla, sillä syksyn sateet on jo tulleet tänne eteläänkin ja liukasta alkaa olemaan.
Kertokaa kokemuksia omista renkaista, mitä teillä oli allanne, koko, mikä auto, paljonko tuli kilsoja ja ennen kaikkea, oma mielipide, miten rengas toimi.
Eli kun topickin aloitin, niin tässä omat kokemukseni. Autoni on S202 tehtaan Sport paketilla varustettuna, rengas on Pirelli Rosso 225/45-17. Vanne on lievästi väärä, sillä leveys 8" on kyllä OK, mutta et 30, olisi saanut olla et 35, niin ei olisi ottanut edes isommassa röykyssä mihinkään kiinni. Ajokilometrejä tähän mennessä 25 tkm ja kuluminen on ollut kohtuullista, edessä pintaa noin 4-5 mm ja takana 3-4 mm. Paineille tuo rengas oli erittäin tarkka, sillä lieväkin ylipaine edessä johti huomattavaan uraherkkyyteen, kun taas alipaine sai rungon mutkissa antautumaan. Rengasmelu oli kohtuu voimakas, mutta vastavuoroisesti vielä nyttenkin pito on erinomainen niin kuivalla ja kuumalla asfaltilla, kuin kylmällä ja märällä. Pito tuossa renkaassa on parhaimpia, mitä minä olen koskaan siviili renkaassa tavannut.
Ainoat miinukset ovat siis uraherkkyys, mikä voi kyllä johtua väärästä raideleveydestä, sekä äänekkyys.
Suurin plussa on tuo märkä pito. Rengas on erittäin johdonmukainen myös vesiliirrossa, se alkaa tasaisesti ja myös loppuu tasaisesti ja kynnys nousta vesiliirtoon on vasta kohtuu suurella vesimassalla.
Peruskouluarvostelulla renkaalle arvosanaksi 9-
Loppuraporttia kesärenkaista
Loppuraporttia kesärenkaista
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mulle vaihdettin uudet pappakokoiset 195/65-15H Pirelli P6 renkaat Toukokuun alussa alkuperäisille alumiinivanteille. Renkaathan tuli RengasOnlinen kautta huimaan noin 286€ hintaan. Painoja niihin meni todella vähän. Alkuperäinen Michelin oli saman kokoinen mutta V nopeusluokkaisena. Havaintona oli pehmentynyt käytös poikkisaumoissa Micheliiniin verrattuna ja muutenkaan ei ollut moitittavaa omassa käytössäni. Ajan pääsäntöisesti Helsinki-Mäntsälä väliä moottoritietä ja nopeus siinä 120-140km/h. Kilometrejä niille kertyi tähän päivään mennessä n. 17500km ja pintaa näytti olevan takana jäljellä 5mm ja edessä 7mm. Takapyörien kulumista on hieman ehkä vauhdittanut satunnainen pinnan palaminen ja vaunuakin tuli vedeltyä n 1tkm. Kokonaisuutena olen tyytyväinen renkaisiin.
W213 facelift 220d 4-matic mojave silver+W242 electric drive