Mielenkiintoinen vika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Mielenkiintoinen vika

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Ford transit 98 2,5di alkaa välillä ajossa käymään kolmella pytyllä. Äsken ajoin 10km ja kävi kolmella, ei auta kaasuttelu. Jonkun aikaa kun käy tyhjäkäyntiä niin käynti korjautuu. Aluksi ajattelin ,että imusarjasta irtoaa karstaa joka menee venttiilin väliin mutta siinä on pakko olla jotain vikaa kun se tekee yhä useammin ja pitempään samaa oiretta. Ei ymmärrä. :roll:
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Oula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 28.08.2006 20:17
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Oula »

suutinhan se siellä takertelee , ei sen kummempaa
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Pakko vastata, pahoittelen kaikille jo nyt :oops: Mutta kaikki v..un Fordit pitäs ajaa saatanan isoon monttuun ja peittää suurella määrällä soraa ja muuta kiinto-ainesta :twisted:
Ja jos on pakko puhua niistä 'ns autoista' niin eikö niille ole omat kanavansa?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mielenkiintoinen vika

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Dieselpower kirjoitti:Ford transit 98 2,5di alkaa välillä ajossa käymään kolmella pytyllä. Äsken ajoin 10km ja kävi kolmella, ei auta kaasuttelu. Jonkun aikaa kun käy tyhjäkäyntiä niin käynti korjautuu. Aluksi ajattelin ,että imusarjasta irtoaa karstaa joka menee venttiilin väliin mutta siinä on pakko olla jotain vikaa kun se tekee yhä useammin ja pitempään samaa oiretta. Ei ymmärrä. :roll:
KÖH! Imusarjasta irtoaa karstaa?! Ensinnäkään imusarjassa ei ole karstaa ja toisekseen ei venttiilikoneisto pikku rippeistä välitä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko tuo pumppusuutin kone vai yhteispaine vehe jossa suuttimia ohjaillaan sähköllä?
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mielenkiintoinen vika

Viesti Kirjoittaja IP »

lufsen kirjoitti:KÖH! Imusarjasta irtoaa karstaa?! Ensinnäkään imusarjassa ei ole karstaa ja toisekseen ei venttiilikoneisto pikku rippeistä välitä.
Hyvin yleinen ongelma pakokaasun takaisinkierrätyksellä varustetuissa dieseleissä (ml. Mersut) ovat kierrätettyjen pakokaasujen tukkimat imusarjat, joten kyseinen ongelma on hyvinkin mahdollinen.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Mika.T kirjoitti:Onko tuo pumppusuutin kone vai yhteispaine vehe jossa suuttimia ohjaillaan sähköllä?
Se on ihan perinteinen suoraruiskukone bosch jakajapumpulla. Nyt selvis sen verran eli ykköspytty lakkaa käymästä ja suutin putkea kun löysää niin alkaa käymään silläkin sylinterillä. Paikallisessa merkkihuollossa sanottiin että suutin voisi tehdä tuon, vetää jostain jotenkin ilmaa. Älkää kysykö mistä, mutta niin mahdottomalta kun se kuullostaakin.
RED POWER IHC DT-358
Vastaa Viestiin