Oireet nämä ja vain nämä:
1.Vilkut eivät pelaa (hätävilkut kylläkin)
2.Pyyhkimet toimivat silloin tällöin yleensä kun auto on kylmä ja kuiva (mut eivät just nyt kun syysmyrsky lyö päälle)
3.Takalasin lämmittimen kytkin ei pysy päällä
Diagnoosini: relekombinaatio on mennyt rikki ainakin osittain. Seuraava kysymys kuuluu mistä tuo rele löytyy kun se ei nähtävästi ole sulakeboxin alla, eikä hätävilkkukatkaisijan takana (vaihdekepin vieressä)? Hätävilkku nakuttaa mittariston takana ja on lykky jos paneelia ei tarvi ruveta purkamaan tuon releen takia. Voisiko joku asiaan perehtynyt kertoa kokemuksistaan, sillä nyt alkaa oleen kiire tuon vaihtamiseksi. (polliisikin pysäytti jo kerran mut ei sentään rapsauttanu)
NH
Vilkkurele sökönä? W201 190 -87
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Just vaihdoin kakkosneloseen sen monitoimireleen, taitaa se juttu löytyä kakkossivulta. Kuitenkin, kun mulla oli rele sökönä niin ei toiminut varotusvilkutkaan. Vilkut, tihku ja takalasinlämppäri olivat myös pimeinä.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Tosiaan tuota relettä en ensialkuun bongannut millään ja epäilin sen piiloutuvan jonnekin mittariston taakse (mikä olisi aivan liian typerä toteutus ollakseen mersun) mut sit se löyty kun taskulampun kanssa tsiikasin poksin perälle. Epäonni onnessa on se että vaikka releen sinne vaihdoin ei mikään keino saa autoani iloisesti vilkuttamaan ja mikä tärkeintä pyyhkimään ikkunoita...
Eli rele ei sitten auttanut mitään, joten pitänee kaivella jostakin releen kuitti ja lampsia takaisin motonettiin hakemaan viikseä. Kalliiksihan tämä tulee mutta muukaan ei näköjään auta. Epäilen ettei viiksen sähköliittimien rapsuttelu paljoa auta koska käytännössä se ei toimi edes osittain...
Se ihmetyttää kovasti et jos tuo on kuitenkin pelannut osittain (yleensä silloin kun auto on juuri käynnistetty tai sillä on ajettu vasta vähän matkaa), niin että mikä kumma saa virran katkeamaan viiksestä sitten vähän aijan kuluttua. Tekeekö lämpölaajeneminen jotenkin tepposensa? Vaikea sanoa kun en tuota viiksen rakennetta tunne.
Eli rele ei sitten auttanut mitään, joten pitänee kaivella jostakin releen kuitti ja lampsia takaisin motonettiin hakemaan viikseä. Kalliiksihan tämä tulee mutta muukaan ei näköjään auta. Epäilen ettei viiksen sähköliittimien rapsuttelu paljoa auta koska käytännössä se ei toimi edes osittain...
Se ihmetyttää kovasti et jos tuo on kuitenkin pelannut osittain (yleensä silloin kun auto on juuri käynnistetty tai sillä on ajettu vasta vähän matkaa), niin että mikä kumma saa virran katkeamaan viiksestä sitten vähän aijan kuluttua. Tekeekö lämpölaajeneminen jotenkin tepposensa? Vaikea sanoa kun en tuota viiksen rakennetta tunne.

.:N