w124 300d 93-95 varusteet

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

w124 300d 93-95 varusteet

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Tuommoisen hankinta olisi kiikarissa. Nyt vielä mietityttää onko noissa kaikissa vakiona luistonesto, ASD taitaa olla oikea lyhenne? Tehoahan on näillä keleillä jopa 200D:ssä riittävästi näyttäviin kuvioihin :lol:

Onko jollain jopa laittaa linkkiä tai skannattua esitettä tuon vuosimallin mersun vakiovarusteista?

Olen kyllä lukenut vinkkejä mitä kannattaa katsoa ennen osto mutta eihän kertaus pahaa tee, eli mitkä ovat top 5 kohteet?
:roll:
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ei ole luistonestojärjestelmä vakiona. Ja lyhenteistä ASR = luistonestojärjestelmä ja ASD = automaattinen tasauspyörästönlukko. ABS-jarrut ovat luonnollisesti vakiona.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Täältä löydät skannaamani hinnastot ja varusteluettelot, jotka nimimerkki Marko ystävällisesti nettiin laittoi. Taitaa olla neljäs kuva ylhäältä päin, joka käsittää W124 E:tä. Kuvat ovat isoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

W124 mallit muutuivat syksyllä 93, eli tuli E-mallit. tärkeimpiä muutoksia mm. moniventtiili dieselkoneet. myös keulan ja perän ilme muuttui jonkin verran.

jos haet kolmesatkua niin harkitse 24V konetta, on enempi voimaa (136 vs 113hv) ja pienempi kulutus. myös turbo (huom 12v) on harkinnan arvoinen mutta aika usein voi olla väärin käytetty ja kansivikainen.

jos tuontiautoa hakee niin kilometrien suhteen on uskottava ainoastaan sitä miltä auto näyttää ja tuntuu, usein huoltokirjakin on tekaistu. osta ennemmin auto jossa on 350tkm mittarissa ja on ehjä kuin auto jossa on 200 tkm mittarissa ja kuskin penkki loppu...

korjattavia kohteita, esim:

-kardaani (mm.etukumi)
-moniurahihnahässäkkä
-joskus vesipumppu
-EGR kannattaa kytkeä pois
-kannentiiviste vuotaa
-naftapuolella vuotoja
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Juu, tuontipeli on tarkoitus hakea. Luistoneston puuttuminen kyllä hieman harmittaa mutta tarkkuutta kaasujalkaan.... Vois antaa jollekin paikalliselle kyvylle, (Ossi Vuohtoniemi, bayerncar.com) tehtäksi etsiä auto ja itse kävis vaan hakemassa pois.

Kävin hetki sitten ajamassa vm 94 e250 d:n jossa on tuo 83 kw ja hieman jäin kaipaamaan lisää tehoa joten tuo moniventtiilikone 300d:stä vois olla OK.

Suomen tullihan on rajannut aika tarkasti minkälainen kannattaa tuoda, farkku olisi kiva mutta prosentti 38 % ei kiva, samoin turbosta rokotetaan. Joten harkinnassa on perus sedan vm93-95. Onko kenelläkään tietoa vaikuttaako manuaali/ tomaattiloota veroprosenttiin?

Kiitokset vastauksista, etenkin esite oli loistohomma. Selvisi taas paljon lisää!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

äähh..sillä luistoestolla mitään tee.. :twisted:
jep, Ossihan kait vaikuttaa Munchenissä. en ole tavannut livenä mutta puhelimessa vaikutti kohtuu asialliselta.
on muuten sitten Saksan maallakin noi 24V kiven alla. ja parhaat menee ennekuin täältä pohjolasta kerkiää pelipaikalle. :(
siinä esitteessä ei mun mielestä ollu 24v teknisiä tietoja laisinkaan :?:
oma on manuaali mutta jos nyt olisin ostamassa, ottaisin ehdottomasti tomaatin!!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

luistonesto

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyllä mielestäni luitonesto on mesessä pakollinen varuste . On kokemusta kun toi vaimon 300 da on talvella niiin liukas verrattuna tohon sprinntteriin, niin onhan se sprintterikin aika "transitti" ilman luiton valvontaa.

Terveisin Jamppa
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

korjattavia kohteita
-EGR kannattaa kytkeä pois


MOI Ahti, E300D, kollega ...mulla se a ---tomaatti.

Miksi ?? Nyt menee senverran yli hilseen koko diesel / Kat - jutut, että täytyy
tunnustaa tietämättömyys.
Minulla saksalaisissa papereissa puhutaan Euro 2 katalysaattorista.
Mikäkö se on? Ei ainakaan pölläytele kiihdytyksissä !
Mitkä ovat katsastuksen vaatimukset Suomessa.
MInulla on tallessa vuoden vanha todistus Saksasta.

Viitsisitkö valaista.....tai joku muu.



:? :?:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, siis noissa uusimmissa W124:sissa on dieseleissäkin katti, se on ns. kylmä pönttö, eli siihen ei liity mitään tunnistimia tai antureita.

Tuon katin olemassa olon tunnistaa muuten siitä että katillinen ekä pönttö on varustettu poikittaisviivoilla, sellaisilla vähän syvennetyillä, katiton pönttö on ihan sileä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12759
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös tuo egr ole se pakokaasun takaisin kierrätys systeemi, joka kannattaa tosiaan ottaa pois käytöstä ?
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Jos ton pakokaasujen takasinkierrätyksen poistaa,niin muuttuukohan päästöt,luulisinpa niin.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12759
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

make kirjoitti:Jos ton pakokaasujen takasinkierrätyksen poistaa,niin muuttuukohan päästöt,luulisinpa niin.

jep, mutta pysyy silti suomen rajoissa puhtaasti, saksalaisten päästörajat , pöh :x

yhen tutun w202 poistettu myös toi systeemi, eikä mitään ongelmia päästöjen kanssa, pysyy kone karstattomana, ja tehoakin tulee lisää 8)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Pakokaasun kierrätyksen tarkoitus on vähentää typpioksidi päästöjä. Eikös katsastuksessa mitata vain niitä hiukkaspäästöjä :arrow: miten paljon pakoputkesta tulee nokea? Eli ei taida olla vaikutusta hiukkaspäästöihin, vaikka EGR:n ottaa pois.
w115,123,124,126,210 yms.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Eikös tohon systeemiin kuulu aika tavalla rekvisiittaa?
Eli ilmapumppu,putkistot ,egr-venttiili,ehkä jotain antureitakin?
Millä olette nuo reiät tukkineet,kun putket on poistettu?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jos EGR:n haluaa pois päältä, ei sen osia kannata poistaa, tukkii vaan sen ilmakellon päälle tulevan alipaineletkun, niin EGR ei enää avaudu.

Kuva

Mulla on tuossa letkussa sisällä 6 mm kierretankoa parin sentin pätkä, juuri naftia ja toimii hyvin.

Tosin Coolerin asennuksessa koko hässäkkä saa kyytiä, täytyy jollain tukkia ne reiät sitten.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jamppa:

joo 500E ja Suomen talvi vois olla aika huono yhdistelmä ilman luistonestoa :twisted: mutta kyllä tolla nakulla hienosti pärjää (kun ei ole nääs tota voimantynkää) :( , varsinkin kun on manuaali. Paljon paremmin etenee kuin esim. toi mun GMC lava-auto tai joku B-Ascona tai Taunus tai... :wink:

Tapioh:

juu, Euro 2 taitaa olla mullakin. Ja kyllä pöllyää kun rupee olemaan 5k rundarissa...mutta ei tietenkään samaan malliin kuin jossain vanhoissa Volvoissa(VW).
Paljonko sulla oli savuarvo leimalla?

Niin sellanen "kylmä" katti on tosiaan mullakin ja siihen systeemiin kuuluu ne EGR vimpaimet.
Ei mulla kyllä ole ilmapumppua, tiedän että esim ameriikan autoissa niitä on harrastettu jo 80-luvulta.
Tuleekohan toi EGR sanoista "exhaust gas recirculation" tai jotain..?

Itse poistin systeemin niin että otin välitangon pois, lukitsin kierrätysläpän täysin aukiasentoon,(eli että ottaa raitista ilmaa kokoajan), tulppasin ap-letkut,
En usko että leimalla tulee ongelmia koska siellä mitataan vaan nokea...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

osta ennemmin auto jossa on 350tkm mittarissa ja on ehjä kuin auto jossa on 200 tkm mittarissa ja kuskin penkki loppu...
Kuskin penkki saattaa kulua nopeastikin puhki, esim kaupunki ajossa jossa joutuu nousemaan autosta usein. Ja tämä ei ole itse keksimää juttua vaan autoverhoilijan kertomuksia.

omassa autossa(ajettu 160000km) oli kuskin penkki kulunut puhki reunasta.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

enska kirjoitti: Kuskin penkki saattaa kulua nopeastikin puhki, esim kaupunki ajossa jossa joutuu nousemaan autosta usein. Ja tämä ei ole itse keksimää juttua vaan autoverhoilijan kertomuksia.
omassa autossa(ajettu 160000km) oli kuskin penkki kulunut puhki reunasta.
Jep. Sama vaiva Möttösellä.
Nuo selkänojan sivutuet nousee niin korkealle, että "laikanpulskealla otteella" ratista nurkka tulee kyynärpään tielle.
Ja kun ratti on vielä alhaalla, niin istuimelle täytyy melkeimpä pujottautua.
Antaa kyllä niin hyvän sivutuen, ettei auta kuin sietää kompromissina.
Penkin verhoilu lienee ensi kevään rojekteja...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jorma-k kirjoitti:
enska kirjoitti: Kuskin penkki saattaa kulua nopeastikin puhki, esim kaupunki ajossa jossa joutuu nousemaan autosta usein. Ja tämä ei ole itse keksimää juttua vaan autoverhoilijan kertomuksia.
omassa autossa(ajettu 160000km) oli kuskin penkki kulunut puhki reunasta.
Jep. Sama vaiva Möttösellä.

Tuttua tarinaa. 250 D:hen ostettiin uusi penkki (siis hyvä käytetty), kun mittarissa oli n. ½ miljoonaa kilometriä, vuosi taisi olla 1998 tai 1999. No, nyt on penkin kulma ollut auki jo toista vuotta, ja kilsoja se 710 000...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin