Meidän farkkumesestä katkesi ensimmäisten kovien yöpakkasten jälkeen tuo vaijeri jolla tyhjäkäyntiä säädellään. Ikävä ominaisuus kun yrittää kylmällä koneella ajella kaupunkiajoa, kierrokset on aikasta alhaalla ja pitää jatkuvasti kaasutella.
Tilasin sitten uuden vaijerin ja valittavana oli kaksi eri pituutta, toinen oli 1000 mm ja toinen 1065 mm. Lyhyempää löytyi päivän varoitusajalla varastosta joten tilasin semmoisen. Kysymys kuuluukin (ettei tarvisi turhaan tuolla Siperian ilmastossa konepellin alla kykkiä) mistä tietää kumpaa pituutta sen vaijerin täytyy olla? Kaverin mukaan (on japsivaraosaliikkeessä töissä) tieto löytyy ainoastaan valmistenumerosta, mutta eipä auta meikäläisen tapauksessa kun kone on vaihdettu jälkeenpäin..

Eli Mersumiehet, apuja kaivataan jälleen kerran.
Ja muut W123 200D:n omistajat, millaisissa pakkasissa teidän motit on lähteneet käyntiin ilman esilämmitystä? Tolppapaikat kun on taloyhtiössä aika kortilla (yhteensä 2 kpl) ja kadunvarsiparkissa pitää säilyttää autoa..
Ja vielä; miten kauan hehkutus teillä kestää? Mulla talvella pahimmassa tapauksessa jopa n. 40-50 sekuntia. Aina on kyllä lähtenyt käyntiin noin sekunnissa, pakkasta on pahimmillaan ollut tosin vasta n. -17c. Hehkut on edellisen omistajan toimesta vaihdettu vuosi sitten.
Ja vielä; polttoaineen loppumisen varoitusvalo on pimeänä, voisiko johtua siitä että mittariston vasemman puolen taustavalotkaan eivät toimi? Onko tuo varoitusvalo samassa sulakkeessa tai jotain? Eikös ne sulakkeet löydy sieltä mittaritaulun takaa? Vai onko koko mittaritaulun valaistus samassa sulakkeessa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ikiliikkuja on keksitty jo kauan sitten - MB diesel