Eroja C200 cdi/116 hp/122hp/220 cdi/143hp vm 2003 ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Eroja C200 cdi/116 hp/122hp/220 cdi/143hp vm 2003 ?
2003 vuoden alkuvuoden autoissa 200cdi on tuo 116 hp moottori ja n. heinäkusta alkaen 122 hp moottori. Tuliko autoon silloin muita muutoksia ja onko tehon nosto tehty pelkästään ohjelmoimalla/lastulla. Entä 220 cdi onko tehon nosto tehty ohjelmoimalla/lastulla vai onko muita eroja 200 cdi:hin?
Cdi moottorisissa autoissa on ollut ainakin kolmea eri lisälämmitin versiota vakiona: Webasto, Webasto+sähkövastus, pelkkä sähkövastus. Mitenkähän 2003 vuoden malleissa on. Vai vaihtuukohan lämmitin tuon tehokkaamman 200cdi version myötä?
Tarkoitus on tuoda 200cdi tai 220 cdi farkkumersu vm.2003 saksasta.
Cdi moottorisissa autoissa on ollut ainakin kolmea eri lisälämmitin versiota vakiona: Webasto, Webasto+sähkövastus, pelkkä sähkövastus. Mitenkähän 2003 vuoden malleissa on. Vai vaihtuukohan lämmitin tuon tehokkaamman 200cdi version myötä?
Tarkoitus on tuoda 200cdi tai 220 cdi farkkumersu vm.2003 saksasta.
Kuulopuheiden mukaan 220:ssä esimerkiksi suuttimet suuremmat. (Päivittämällä saat siis 220:sestä hiukan enempi lisätehoa)
Sanovat myös että 220:ssä on jotkut esim. voimansiirron osat samoja kuin 270:ssä. Haepas nimim. "Tuikun" kirjoituksia Foorumista, hän on muistaakseni käsitellyt aihetta.
Sanovat myös että 220:ssä on jotkut esim. voimansiirron osat samoja kuin 270:ssä. Haepas nimim. "Tuikun" kirjoituksia Foorumista, hän on muistaakseni käsitellyt aihetta.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Powered by DIGITUNING Serial
.
Kesäkuu, 03 jälkeen valmistetuissa on tehty tekniikkaan jotain muutoksia.
Ruiskutuspaine nousee 1600bar, ja tehokin 200sessa, 220sessä tehoa ei tuossa vielä nostettu.
Joitakin muitakin pikku muutoksia tekniikassa, ei mitään mullistavaa.
200sen ja 220 erot ihan minimaalliset.
Sopivia varusteita rastimalla niitä ei olekkaan.
Elä kysy, mitä, kukaan ei tiedä. Riippuu ilmeisesti eniten kuun asennosta valmistusajankohtana.
Uusimmassa moottorissa yksi varma ero, tasapainoakseli, joka on 220,sessä.
Manuaalivaihteisessa todennälöisesti kytkimessä eroa, mutta sekin riippuu myös varusteista.
200sen ja 220sen ero on tehty ihan ohjelmoimalla.
Moottoria ei kannata niin ajatella.
Sellainen kori joka miellyttää ja paljon niitä varusteita.
Nimittäin näitä on kyllä runsaasti ihan suomessakin.
Kesäkuu, 03 jälkeen valmistetuissa on tehty tekniikkaan jotain muutoksia.
Ruiskutuspaine nousee 1600bar, ja tehokin 200sessa, 220sessä tehoa ei tuossa vielä nostettu.
Joitakin muitakin pikku muutoksia tekniikassa, ei mitään mullistavaa.
200sen ja 220 erot ihan minimaalliset.
Sopivia varusteita rastimalla niitä ei olekkaan.
Elä kysy, mitä, kukaan ei tiedä. Riippuu ilmeisesti eniten kuun asennosta valmistusajankohtana.
Uusimmassa moottorissa yksi varma ero, tasapainoakseli, joka on 220,sessä.
Manuaalivaihteisessa todennälöisesti kytkimessä eroa, mutta sekin riippuu myös varusteista.
200sen ja 220sen ero on tehty ihan ohjelmoimalla.
Moottoria ei kannata niin ajatella.
Sellainen kori joka miellyttää ja paljon niitä varusteita.
Nimittäin näitä on kyllä runsaasti ihan suomessakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
[quote="tuikku"].
Kesäkuu, 03 jälkeen valmistetuissa on tehty tekniikkaan jotain muutoksia.
Ruiskutuspaine nousee 1600bar, ja tehokin 200sessa, 220sessä tehoa ei tuossa vielä nostettu.
Vääntöä tosin nostettiin siinä samalla 315nm kasvoi arvoon 340nm.
Oho juhlapäivä 100 viestiä
Kesäkuu, 03 jälkeen valmistetuissa on tehty tekniikkaan jotain muutoksia.
Ruiskutuspaine nousee 1600bar, ja tehokin 200sessa, 220sessä tehoa ei tuossa vielä nostettu.
Vääntöä tosin nostettiin siinä samalla 315nm kasvoi arvoon 340nm.
Oho juhlapäivä 100 viestiä

W213 220d +W242 electric drive
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Kiitoksia jo edellämainituista tiedoista.
Moottori lehden mukaan mallivuotta 2003 edeltäneissä oli ruosteongelmia mutta 2003 lähtien ei enää pitäisi olla. Oletteko kuulleet tästä? Mistä vuosimallista lähtien mersuissa on 30 vuoden ruostumattomuustakuu? Joskushan se oli 8 vuotta.
Onko tasapainoakseli myös tuossa tehokkaammassa versiossa 200 cdi moottoria elikäs 122 heppaisessa?
Mitenkäs se lisälämmitin, minkälaisia versioita teillä on?
Moottori lehden mukaan mallivuotta 2003 edeltäneissä oli ruosteongelmia mutta 2003 lähtien ei enää pitäisi olla. Oletteko kuulleet tästä? Mistä vuosimallista lähtien mersuissa on 30 vuoden ruostumattomuustakuu? Joskushan se oli 8 vuotta.
Onko tasapainoakseli myös tuossa tehokkaammassa versiossa 200 cdi moottoria elikäs 122 heppaisessa?
Mitenkäs se lisälämmitin, minkälaisia versioita teillä on?
Vanhemmassa versiossa sitä ei ole ollenkaan.tuikku kirjoitti:.
Uusimmassa moottorissa yksi varma ero, tasapainoakseli, joka on 220,sessä.
Siitä akselista ei kannata kamalasti kiihdytellä.
Käsittääkseni W203 korimallissa ei vakiona ole Webastoa.
Vaan sähköinen elementti lisälämpöä tuomassa.
Ihan hyvin lämpö riittää.
Sitä en tosin tiedä, kuuluuko se keskieuroopassa taas sitten varustukseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuo lisälämppäri on varmastikin jokin versio Winterpaket:ista, ainakin VAG:n tuotteissa oli aika monen tasoisia talvipaketeita, alkaen jopa tehdas asennetuista talvirenkaista.tuikku kirjoitti:Sitä en tosin tiedä, kuuluuko se keskieuroopassa taas sitten varustukseen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ruosteongelmista tuli mieleen. Jos nanolakkapinta jotenkin liittyy asiaan niin se on 203:ssa vasta n. 2004 alkaen. Tarkkaa aikaa on vaikea saada selville. Oma on tehty 6/2003 eikä ole nanolakkaa pinnassa. Mutta ei toi omani ainakaan ole vielä ruosteessa, vaikka onhan se jo yli 3 vuotta vanha 

W213 220d +W242 electric drive