W124-300-24V: käyntihäiriöt
W124-300-24V: käyntihäiriöt
Haulla yritin kattoa, mutta en oikein saanut täsmäämään auton oireisiin elikkä:
- tyhjäkäynti lähes 1000 rpm
-kone yskii kiihdyttäessä, erityisesti siinä 1500 rpm paikkeilla
-kun päästää kaasun niin pakoputkessa paukkuu
-käy tyhjäkäyntiä muutenkin huonosti, joskus saattaa vika poistua sammuttamalla auton ja starttaamalla uudestaan
ei merkitystä onko kone kylmä vai lämmin em.oireiluihin
Mistäs kannattaisi lähetä vikaa etsimään ? Krypnonitellä taisi ainakin olla omakohtaista kokemusta näistä koneista, mites muut ?
- tyhjäkäynti lähes 1000 rpm
-kone yskii kiihdyttäessä, erityisesti siinä 1500 rpm paikkeilla
-kun päästää kaasun niin pakoputkessa paukkuu
-käy tyhjäkäyntiä muutenkin huonosti, joskus saattaa vika poistua sammuttamalla auton ja starttaamalla uudestaan
ei merkitystä onko kone kylmä vai lämmin em.oireiluihin
Mistäs kannattaisi lähetä vikaa etsimään ? Krypnonitellä taisi ainakin olla omakohtaista kokemusta näistä koneista, mites muut ?
pakoputken pauke
Eikös tuo pakoputken paukkiminen tule siitä, kun bensailmaseos syttyy palamaan vasta pakoputkessa. Eli sytytys on liian myöhässä?!? Kannattaa vilkasta ettei tuo virranjakaja ole päässyt liikkumaan...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: pakoputken pauke
Virranjakaja on suoraan nokasa kiinni. Ei pääse liikumaan.sundiz kirjoitti:Eikös tuo pakoputken paukkiminen tule siitä, kun bensailmaseos syttyy palamaan vasta pakoputkessa. Eli sytytys on liian myöhässä?!? Kannattaa vilkasta ettei tuo virranjakaja ole päässyt liikkumaan...
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Viittaa oireet vahvasti perinteiseen sytytyspuolen hapettumiin. Eli virranjakajan kansi puhtaaksi tai uusiksi ja uudet tulpanjohdot, niin jo toimii.
Pahentuessaan tekee sitä että käy miten sattuu ja veto häipyy kokonaan ajoittain. Joskus teki myös sen että vaikka kävi täysin oireetta ja sammutti ja yritti käynnistää uudestaan, niin ei millään. Kun antoi seistä muutaman tunnin taas pelasi, jos pelasi.
Vaihdoin muutaman hinausretken jälkeen koko sytytyspuolen osat, niin toimii kuin kello
.

Pahentuessaan tekee sitä että käy miten sattuu ja veto häipyy kokonaan ajoittain. Joskus teki myös sen että vaikka kävi täysin oireetta ja sammutti ja yritti käynnistää uudestaan, niin ei millään. Kun antoi seistä muutaman tunnin taas pelasi, jos pelasi.

Vaihdoin muutaman hinausretken jälkeen koko sytytyspuolen osat, niin toimii kuin kello

MB 300CE 24V
MB ML320
MB ML320
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Noniin nostetaan topickki ylös. itsellä on vastaavaa oireilua toisen cupeen kanssa. Vaihdettu alkuperäis tulpat, virranjakajankansi, pyörijä ja puola. Myös tulpanjohdot uusittu (Kl-varaosa tarvike). Mitä seuraavaksi. Käy hivenen heikosti. paukkuu putkessä jos käyttää kierroksilla ja vapauttaa nopeasti kaasun. Käy kylmäkäynistyksen jälkeen nätisti ensimmäiset 30s Sen jälkeen käy huonommin. Käynti paranee hivenen koneen lämmittyä. Kierroksilla takertelee myös (1500-2000). Osaako joku Guru neuvoa?
220.128 Black Mirror
Re: W124-300-24V: käyntihäiriöt
Tulikos tähän selvyyttä itesellä samaa vikaa. Turha tosin varmaan kysä näin vanhaan ketjuun 
Käyttis w220 S320 - 99
Harrastepeli w124 CE300 24v - 91
Projekti w116 SE 280
Harrastepeli w124 CE300 24v - 91
Projekti w116 SE 280