Arvon herrat apua kaivataan w124 300-24 murheeseen.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Arvon herrat apua kaivataan w124 300-24 murheeseen.
Elikkä tänään lähdin autoa käyttämään pesussa/vahauksessa ennen talviseisontaa. Eikös auto jättäny huoltoaseman pihaan. Auto nyt on seisonu viimisen 3 viikkoa. Tapahtuma alkoi kun yhtäkkiä tyhjäkäynnillä kierrokset rupesi vaeltaan ja sitten auto sammui. tämän jälkeen auto starttautti aivan normaalisti, mutta ei käynnistynyt.
Odottelin tunnin että kone oli kylmä ja taas lähti käyntiin palmun alta. Noh sain ajettua auton pesuun ja sieltä lähdettäessä taas teki saman. Odottelin taas että kone jäähtyi ja sit sain jälleen käyntiin palmun alta. seuraavaksi käyttelin auton lämpöiseksi kierrosten ollessa 2000 siihen asti kunnes moottorilämmöt nousivat 80 asteeseen. cupee kävi nätisti, mutta jos antoi kierroksia ja yhtäkkiä päästi kierrokset alas niin putkessa pamahti. noh onneksi sain auton ajettua kotipihaan. Kotipihassa huomasin että konepellin alta tuli vesihöryä. Selvisi että syylärikin on ruvennut vuotamaan (vähän onneksi). Syyläri nyt menee uusiksi, mutta missä tuo sytyspuolen vika oikeen piilee? Kylmänä auto käy nätisti
mutta kun kone rupeaa lämpiämään, niin pätkiminen alkaa (tyhjäkäynnillä). Ainakin kori värisee tyhjäkäynnillä. Ajossa tienpäällä ei huomaa mitään oireita..
virranjakaja,sytytysjohdot,puola vai sytytysyksikkö? vaiko kampiakselin asentotunnistin?
Onhan noita cupeita tuossa kaksi pihassa, mutta ei huvittas mennä nyt sorkkimaan tuota toista, kun toimii vallan mainiosti. En halua että on kaksi cupeeta kohta korjauskunnossa.. Osaako joku ammattilaisena sanoa missä vika piilee, vai pitääkö vaan vaihtaa kaikki?
Odottelin tunnin että kone oli kylmä ja taas lähti käyntiin palmun alta. Noh sain ajettua auton pesuun ja sieltä lähdettäessä taas teki saman. Odottelin taas että kone jäähtyi ja sit sain jälleen käyntiin palmun alta. seuraavaksi käyttelin auton lämpöiseksi kierrosten ollessa 2000 siihen asti kunnes moottorilämmöt nousivat 80 asteeseen. cupee kävi nätisti, mutta jos antoi kierroksia ja yhtäkkiä päästi kierrokset alas niin putkessa pamahti. noh onneksi sain auton ajettua kotipihaan. Kotipihassa huomasin että konepellin alta tuli vesihöryä. Selvisi että syylärikin on ruvennut vuotamaan (vähän onneksi). Syyläri nyt menee uusiksi, mutta missä tuo sytyspuolen vika oikeen piilee? Kylmänä auto käy nätisti
mutta kun kone rupeaa lämpiämään, niin pätkiminen alkaa (tyhjäkäynnillä). Ainakin kori värisee tyhjäkäynnillä. Ajossa tienpäällä ei huomaa mitään oireita..
virranjakaja,sytytysjohdot,puola vai sytytysyksikkö? vaiko kampiakselin asentotunnistin?
Onhan noita cupeita tuossa kaksi pihassa, mutta ei huvittas mennä nyt sorkkimaan tuota toista, kun toimii vallan mainiosti. En halua että on kaksi cupeeta kohta korjauskunnossa.. Osaako joku ammattilaisena sanoa missä vika piilee, vai pitääkö vaan vaihtaa kaikki?
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No jos sulla oikeen kaksin kappalein niitä löytyy samalla tekniikalla niin vaihda toisesta ensix tulpanjohdot ja kokeile silleen poistuuko vika.
Pikku hiljaa vaan osia ehjästä pelistä toiseen niin kyllä se vika löytyy ennen pitkään.
Syttypuolella mä luulisin sen vian kyllä olevan.
Pikku hiljaa vaan osia ehjästä pelistä toiseen niin kyllä se vika löytyy ennen pitkään.
Syttypuolella mä luulisin sen vian kyllä olevan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tiedän kyllä tuon oljenkorren, mutta ajattelin jos joku osais sanoa heti missä vika kiikastaa. Tiedän myös itsekkin että sytytyspuolella se vika piilee.. Noh kesäcupee saa odottaa hetken. Tarvitsee tilata tuo virranjakaja ja pyörijä. Katsoa mitä tapahtuu. Sen jälkeen tulpanjohdot. Sitten kun tulee se vaihe että tarvitsee syttyyksikkö vaihtaa, niin siinä kohtaa tarvitsee lainata toisesta autosta..
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tarvitsee tässä sit pistää tilaukseen nuo johdotkin virranjakajan kera..
kallista kokeilua tosin jos vika onkin jossain muualla.. Noh sen näkee sitten.
Onko kukaan tilannu KL-varaosista noita johtoja sun muita, että onko laatu kohdallaan?.. Hinnoista päätellen luulisi olevan
johdot 150e
virranjakajan kansi 155e (onko eroa bremi ja bosch valmisteisella: kokemuksia?)
pyörijä 40e
kallista kokeilua tosin jos vika onkin jossain muualla.. Noh sen näkee sitten.
Onko kukaan tilannu KL-varaosista noita johtoja sun muita, että onko laatu kohdallaan?.. Hinnoista päätellen luulisi olevan
johdot 150e
virranjakajan kansi 155e (onko eroa bremi ja bosch valmisteisella: kokemuksia?)
pyörijä 40e
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kallistahan se on mutta kannattaa jos meinaat pitää kauemmin noita kärryjä.Kryptonite kirjoitti:Tarvitsee tässä sit pistää tilaukseen nuo johdotkin virranjakajan kera..
kallista kokeilua tosin jos vika onkin jossain muualla.. Noh sen näkee sitten.
Onko kukaan tilannu KL-varaosista noita johtoja sun muita, että onko laatu kohdallaan?.. Hinnoista päätellen luulisi olevan
johdot 150e
virranjakajan kansi 155e (onko eroa bremi ja bosch valmisteisella: kokemuksia?)
pyörijä 40e
KL:ltä tuli mulle kesällä kynttilänjohdot (n.150ecua), motonetiltä virranjakajan kansi ja pyörrin (yht.88,50ecua).
Ihan hyvää palikkaa on ollu mitä nyt oon ajellu molemmilla osilla.
Mainoksena vaan että KL:ää suosin enemmän.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
heitän villin arvion??? Ei vois olla kannentiiviste? olisko mahdollista ettei paisuntaastian korkki laske paineita pois ja kannentiivisteessä on vika ja purkaa jäähdytinnesteen paineen suoraan sylinteriin viottuneen kansipahvin läpi? Itsellä kävi japsissa osittain näin tosin puski paineet nesteistä öljyyn kansipahvin kautta ja kerran vain vilahti öljynpaineen valo ja kaikki oli valmista vaihtoon... oli vellit ja soosit sekaisin ja alakerta ja kannen pyörivät osat kappaleena ja se oli sen auton loppu omalta kohdalta...
Toivottavasti olen väärässä...
Tuntuu vain tutulle nuo oireet, että temppuilee lämpimänä ja käy kuin enkeli kylmänä....
Toivottavasti olen väärässä...
Tuntuu vain tutulle nuo oireet, että temppuilee lämpimänä ja käy kuin enkeli kylmänä....
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Mutta eikö se näkyis nesteistä jo että menee sekaisin? Öljyt on kirkkaat ja myös on jäähdytysneste. Ja jos sylinteriin menee suoraan jäähdytysneste niin eikö se sit loppujen lopuksi valu pakosarjaan ja pakoputkea pitkin ulos?kualeppi2 kirjoitti:heitän villin arvion??? Ei vois olla kannentiiviste? olisko mahdollista ettei paisuntaastian korkki laske paineita pois ja kannentiivisteessä on vika ja purkaa jäähdytinnesteen paineen suoraan sylinteriin viottuneen kansipahvin läpi? Itsellä kävi japsissa osittain näin tosin puski paineet nesteistä öljyyn kansipahvin kautta ja kerran vain vilahti öljynpaineen valo ja kaikki oli valmista vaihtoon... oli vellit ja soosit sekaisin ja alakerta ja kannen pyörivät osat kappaleena ja se oli sen auton loppu omalta kohdalta...
Toivottavasti olen väärässä...
Tuntuu vain tutulle nuo oireet, että temppuilee lämpimänä ja käy kuin enkeli kylmänä....
Nyt on vielä tilanne se että nuo sähköflektien päälle on lentänyt jäähdytysnestettä. Muualta konehuone on kuiva.. Tosiaan jäähdyttimen muovipäädyt ovat kuivat mitä nopeasti katoin, mutta siitä keskeltä se on märkä.. (en paikallistanut vuotoa vielä) Tarvii sitä tässä tutkia kun jaksaa. Nyt kuitenkin auto on seisonnassa ja eikä liiku ennen kevättä..
220.128 Black Mirror
Minulla alkoi japsi ruoska kujeilemaan kuvailemallasi tavalla ja minä en siitä hätiköiny... Seuraava oire oli että jäähdytin nestettä hävisi öljynvaihdolle (N. 7500 km) noin 0,5 litraa. tarkistin öljyt ja nesteet ennen ajoon lähtöä ja kappas noin 30 km eteenpäin ja kerran vain öljynpaine valo vilahti... Ei muuta kuin katsomaan pellin alle, kaikki näytti normaalille, kunnes nostin öljynmittatikkua... Sieltä löytyi harmaata velliä. No näppäränä miehenä auto halliin kone auki ja tutkimaan. Kannentiiviste oli vuotanut kahdesta kohti. Toinen oli sylinterin ja vesitilan välistä ja toinen vesitilan ja öljykanavan välistä... Sylinteristä oli paine päässyt vesitilaan, jonne se keräsi paineen, koska jäähdyttimen korkki ei ollut päästänyt paineita pois vikansa takia, jolloin heikoin lenkki(??? luulin että joku letku lähtis irti) petti. Eli kannentiivisteeseen toinen paineen kulkukohta vesitilasta öljykanavaan. Ennen kuin öljynpaine tipahti (Töhnä tukki anturinkin) oli kaikki valmista. Kansi sökö alakerta kilkatti... Tuntui tudella hienolle siinä vaiheessa.... Toivon että se on sytytyspuolella se vika, kuten viottunut tulpanjohto, pääsee paljon helpommalla ja ei mene norttia läheskään niin paljon....
oletko miettinyt paljonko äänenvaimentimeen sopii nestettä ennen kuin se valuu? Paljonkos nesteestä ehtii haihtua kun kuumat pakokaasut virtaa ohi?
Itse en havainnut muita oireita, kuin että ei tahtonu lähteä lämpimänä käyntiin ja että nestettä hävis vaihtovälillä noin puoli litraa vain yhden ainoan kerran....
Itse en havainnut muita oireita, kuin että ei tahtonu lähteä lämpimänä käyntiin ja että nestettä hävis vaihtovälillä noin puoli litraa vain yhden ainoan kerran....
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kokeile ensiksi, ennen kuin tilaat mitään, sitä sytytysboxia toisesta kupeesta. Se on helppo jo nopea testi näin aluksi.
Jos pakoputkessa paukkuu, niin silloin sytytys pätkii, eli bensaa menee raakana läpi ja sytytyksen tapahtuessa pakoputkessa palaa. Jos autosi on katilla varustettu tuo paukuttelu rikkoo helposti katin, joten ei kannata turhaan paukutella.
Monesti vialliset syttäboksit toimivat kylmänä ja lämmetessään alkavat oirehtia. Jakajan kansi myös kannattaa irroittaa, kuivata ja putsata sisältä ja samalla tarkastaa pyörijä. Näkee jo silmällä, jos osat alkaa olla hapettuneita vaihtokuntoon. Myös tulpanjohtojen paikat jakajan kannessa monesti hapettuvat.
Jos pakoputkessa paukkuu, niin silloin sytytys pätkii, eli bensaa menee raakana läpi ja sytytyksen tapahtuessa pakoputkessa palaa. Jos autosi on katilla varustettu tuo paukuttelu rikkoo helposti katin, joten ei kannata turhaan paukutella.
Monesti vialliset syttäboksit toimivat kylmänä ja lämmetessään alkavat oirehtia. Jakajan kansi myös kannattaa irroittaa, kuivata ja putsata sisältä ja samalla tarkastaa pyörijä. Näkee jo silmällä, jos osat alkaa olla hapettuneita vaihtokuntoon. Myös tulpanjohtojen paikat jakajan kannessa monesti hapettuvat.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Niinkuin jo aiemmin postasin, jakajassa kosteutta ja/tai hapettumaa. Autohan oli seissut jonkin aikaa joten oireet on ihan samat kuin omassani oli. Pikakorjauksena CRC:tä sinne jakajan sisään niin herkee rytkymästä.Harri S kirjoitti:Jakajan kansi myös kannattaa irroittaa, kuivata ja putsata sisältä ja samalla tarkastaa pyörijä. Näkee jo silmällä, jos osat alkaa olla hapettuneita.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)