Ikinä ennemmin en ole haukkunut uusia "malleja"!! Mutta nyt on kyllä pakko sanoa että jos toi E-sarjalainen tulee myyntiin joskus tuollaisena(mikä todella epätodennäköistä) niin hyppään kyllä kilpailevan autonvalmistajan kehonsiirtovälineeseen auton(lue:Mersu) sijasta
Edit: Tosin toi C sarjalainen näyttää aika hyvältä ainakin nokasta!
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Ei noiden mallien ulkonäössä ole mitään suoranaisesti "kipeetä" mutta ei myöskään mitään sykähdyttävää. Jos keulan säleikön muuttaisi ja laittasi logogoksi vaikka (jo mainitun) Kia:n merkin, -niin mitä sitten. Siitejä uusia moderneja auton koreja.
Bisneksen kanalta voi olla hyvä (ehkä), että auto ei erotu liikaa massasta ja seuraa trendejä, mutta lopputulos on aika mitään sanomaton. Se että auto on mersu niin sen ulkonäöltä odottaisi tiettyä itsevarmuutta, ylpeytä ja ajatonta tyylikkyyttä. Jopa aavistus röyhkeyttä voisin linjoissa suvaita.
Muotoilu on vaikea laji, mutta se että aletaan "kopioimaan" muiden merkkien tyylejä on jokinlaista muotoilioiden munattomuutta.
Eemelin uudistuminen on vielä sen verran kaukana, varmaankin noin 2-3v, että sen kuvista voi toko jotain päätellä, muttei ehkä sittenkään kovin paljoa.
Tulevia C-sarjalaisia jo sen sijaan lienee oikeasti olemassa ja valmistus on lähtökuopissaan..uusi C kun kuitenkin esitellään tuota pikaa, joten sen ulkomuoto varmaankin tullee olemaan hyvin pitkälti "kuvien" mukainen.
CLK:nkin uudistuminen lienee kuitenkin noin 2v päässä, joten senkään lopullisesta muodosta ei varmaan voi vielä ihan kaikkea päätellä. Tosin helpostihan se on arvattavissa että sen ulkomuodossa tullee olemaan suht paljon piirteitä CL:stä ja uskoisin että myös CLS:stä..ja vähemmän C:stä..paitsi ulospäin näkymätöntä tekniikkaa.
Kaikenkaikkiaan hyvinhän nuo uudet Mersumallit ovat noudatelleet samaa muotoilukieltä, jonka ensimmäinen näyte taisi olla CLS ja oikeastaan myös SLK, Ässä seurasi sujuvasti perässä, kuten myös CL, joten ei siinä mikään varsinainen profeetta tarvitse olla että suunnilleen arvaa miltä muut mallit tulevat näyttämään uudistuessaan.
Pitikö nuo helkkarin fordfocuslevikkeet ottaa sitten koko mallistoon. Jos kaikki focukset, avensikset, passatit ynnä muut jo näyttävät tuolta, niin miksi johtotähden täytyy peesata ja lähteä muotioikkuihin mukaan ? Nuo Eemelin etulamput ovat taas askel huonompaan, toivottavasti eivät jää tuollaisiksi. Ei jummarra ei... huoh, prkl
Nykyisestä w211:stä kun ei isompia silmään sattuvia vikoja löydy, nätti auto. Mielestäni vain kontin kannessa oleva jarruvaloliuska on typerä moka, koska saa tähden näyttämään "tupatulta". Faceliftin "lerppahuuli-look" puskuri on entistä rumempi, peilit ovat nätistyneet.
Tosin lompakkoon katsottuna riski joutua kärsimään omakohtaisesti tuosta muotoilusta on aika etäinen...
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
E-sarja on liian BMW:mainen. Kaikki noudattaa samaa linjaa ajovalojen kanssa.
Kysymys kuuluukin MIKSI??
Mersu mersuna ja beemarit bemarina! Sun muut riisipussit!
Tiettyä eurooppalaisuutta pitää näistä autoista kyllä löytyä (poikkeavuutta muuhun maailmaan)
UAZ VS.Saab johan eron näkee!!!
Että näkee ettei niitä mikää Alabaman puskajussi ole suunnitellut!
Oma linja tälle tontille :lol:Hyi Vit**U!!
Taidan pysyä näissä vanhemmissa Eurooppalasissa AUTOISSA!!
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 23.11.2006 23:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Paremman näköisiä nuo on kuin nykyiset mallit. Jos ovat vielä toimintavarmempia ja pysyvät maalissa pitempään kuin nykyiset, niin ilokseenhan tuommosella vielä joskus ajelee.
Sama kommentti, kuin tohon "Uusi E-malli" -juttuun:
Täällä foorumilla on useasti mielipiteitä, että W124 on viimeinen oikea Mersu. Tällä menolla W210 on viimeinen muusta automassasta erottuva Mersu. Tämän jälkeen kaikki sitten sulautuukin muitten autojen massaan... Kiilamainen muoto, joka voisi olla mikä auto vaan... No vähän kärjistäen...
Niin..kyllähän sitä usein kuulee että 124 on "viimeinen oikea Mersu", mutta kyllä se vaan niin on että pakko se on Mersunkin uusiutua ja pysyä aikansa mukana.
Se nyt vaan on niin että ne ajat ovat ohi jolloin konservatiivinen muotoilu ym olivat päivän sana.
Jos Mersu ei pysty muotoilunsa puolesta vastaamaan siihen mitä kuluttajat haluavat ja pysyvät muotoilussaan viivoittimella piirretyssä "muuttolaatikko-linjassa", niin aika äkkiä katoavat myös asiakkaat kilpailijoiden tuotteiden ostajiksi.
Mielestäni CLS on oiva esimerkki siitä miten Mersulla osattiin elää ajassa, niin muotoilun kuin muidenkin kuluttajien tarpeiden mukana. Myönnän että kritisoin kovastikin sitä "kuka nyt ylipäätään tarvitsee CLS:ää kun on olemassa CLK,CL,E ja S"..mutta hyvinpä on CLS myynyt..
Samoin kritisoin kovastikin CLS:n ulkomuotoa "liian futuristisena ja peristeisestä Mersu-linjasta poikkeavana"..vaan olenpa joutunut siinäkin perumaan epäilykseni. CLS on erittäin onnistunut auto muotoilultaan ja uskoisin että juuri muotoilu on ollut merkittävä tekijä CLS:n suosiossa.
Ei ole paluuta "vanhoihin Mersuihin" muotoilunkaan osalta..onneksi..koska jos niin tehtäisiin, olisi Mersu taatusti tuota pikaa melkoisissa talousvaikeuksissa.