pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin
pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin
elikkäs lueskelin tuossa että muillakin on tehonnälkä. joten kerätään porukka kasaan jaeiku kompuratallia kasaamaan =) jos nyt kimppatilausta ensin
1996 w202 c230 kompressor sport[/img]
1996 w202 c230 kompressor sport[/img]
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ehdottomasti lähden kimppaan mukaan. Minkä valmistajan kamoja olit ajatellut?
ASP tuntuu elevan hinta-laatusuhteeltaan paras. Hihnapyörät on valmistettu originaaleista hitsaamalla ja hiomalla. Hinta muistaakseni jotain 600-800$
Tunnetumpien valmistajien kalikat, kuten kleemann jne... ovat käsittääkseni valmistettu valamalla ja ovat kevyempiä jne... En tiedä lieneekö sillä merkitystä, mutta hinnat ainakin ovat huomattavasti kovempia.
ASP tuntuu elevan hinta-laatusuhteeltaan paras. Hihnapyörät on valmistettu originaaleista hitsaamalla ja hiomalla. Hinta muistaakseni jotain 600-800$
Tunnetumpien valmistajien kalikat, kuten kleemann jne... ovat käsittääkseni valmistettu valamalla ja ovat kevyempiä jne... En tiedä lieneekö sillä merkitystä, mutta hinnat ainakin ovat huomattavasti kovempia.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
no kleemania nyt kovasti kehuttu, ja hinta on ihan kohdallaan, kysyppä koskisen karilta esimerkiksi. Mulle lupasi ainakin n.800€ paikalleen asennettuna kleemanin setin joten hinta on mun mielestä ihan kohallaan. karin paja sijaitsee seinäjoella. Mutta tietenkin nuukaan luonteeseeni sopii että jos halvempaa löytyy niin mikä jottei =)
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jos hajoaa niin sitten korjataan. 354hp -> 395hp luulis tuntuvan jossakinJP74 kirjoitti:Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
tästä viestistä ei nyt ihan selvinnyt minkä kompuran remonttia tarkoitat, ainakaan näitä mersun kompurakoneitten remppoja siivapyörien vaihtojen takia ei liiemmin ole ilmennyt suomalaisilla eikä myöskää ulkomaalaisilla palstoilla, kukaan ei ole rohjennut kertoa suoraan. Jopa Veho tekee näitä asennuksia, että ihmettelempä suuresti. Pakko sanoa, että sulla on ollut mersussa jotain muutakin vikaa kuin kompura.JP74 kirjoitti:Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)

elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta
caitsu79 kirjoitti:tästä viestistä ei nyt ihan selvinnyt minkä kompuran remonttia tarkoitat, ainakaan näitä mersun kompurakoneitten remppoja siivapyörien vaihtojen takia ei liiemmin ole ilmennyt suomalaisilla eikä myöskää ulkomaalaisilla palstoilla, kukaan ei ole rohjennut kertoa suoraan. Jopa Veho tekee näitä asennuksia, että ihmettelempä suuresti. Pakko sanoa, että sulla on ollut mersussa jotain muutakin vikaa kuin kompura.JP74 kirjoitti:Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)
Veljellä oli tommonen -96 kompura c230. Siihen vaihdettiin isompi kampiakselin hihnapyörä, nostettiin bensanpaine, putkisto vaihdettiin ja tietysti ohjelmoitiin alan pajalla. Melko pienen ajan jälkeen kompurasta meni laakerit. Tarkoitan tällä juuri tätä moottoriin ahtopainetta tuottavaa kompuraa, vai mitä meinasit...? En tarkoittanut itse moottorin hajoamisvaaraa vaan juurikin kompressorin särkymistä, kuten tekstissäni selvästi lukee. Ilmastoinnin kompressori on eri asia ja tietääkseni muita kompressoreita autossa ei ole näiden kahden lisäksi. Jyväskylässä tiedän parikin kompura mersua, johon on vaihdettu kompura laakereiden kulumisen takia. Ompa ollut omassa kourassakin kyseinen murikka ihmeteltävänä.
Ei muuta kuin virittämään, en minä halua mitenkään kritisoida tätä touhua. Kunhan kerroin kokemuksiani. Kannattaa tietysti vaihtaa siihen kompressoriin öljyt joskus, saattaa pidentää lakereiden käyttöikää, kun käyttökierroksia nostetaan.
Juu tuo informaatio ei vissiin kulkenut aivan kokonaan silmältä aivoihin mutta juu, ihan samasta asiasta puhuttiin, mulla taas lähipiirissä kanssa kompuromerkeleitä, tosin uudempia kaikki kun mun ja niissä taasen ei ole ollut onkelmia ja mitä nyt tämän foorumin ja mese.fin kautta olen asiasta höpötellyt asiasta muidenkin kanssa, ihan positiivisella mielellä palautteen mukaan olen asiaa harkinnut. eli oli vain pieni lukihäriö tai sinneppäin
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta
Veljellä oli tommonen -96 kompura c230. Siihen vaihdettiin isompi "kampiakselin hihnapyörä"?!?
Siis itseasiassa nyt meni se loppukin tekstistä jakeluun, kleemanin setissä ainakin on kompuran siiva pyörä joka vaihdetaan ekiä kampiakselin pyörää... viisaammat saavat tietysti korjata jos olen väärillä jäljillä....
Siis itseasiassa nyt meni se loppukin tekstistä jakeluun, kleemanin setissä ainakin on kompuran siiva pyörä joka vaihdetaan ekiä kampiakselin pyörää... viisaammat saavat tietysti korjata jos olen väärillä jäljillä....
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
hymy leviää vasta 300hpeesta
Re: pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin
Voisko joku kertoa helpon tavan saada kyseiseen C 230 w202 komperssoriin vaikkapa 50 heppaa lisää? noepasti ja edullisesti!
Re: pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin
Mikä on edullisesti, jos tonni ei tunnu missään, niin varmasti mahdollisuuksien rajoissa, ainakin noin 20-30hepan luokkaa. Paineiden nosto hihnapyörillä ja jonkin sortin lastu/ohjelmointi.mela kirjoitti:Voisko joku kertoa helpon tavan saada kyseiseen C 230 w202 komperssoriin vaikkapa 50 heppaa lisää? noepasti ja edullisesti!