Piristystä 200D:hen!
Piristystä 200D:hen!
Eli olen tollasta C200D -94:sta hankkimassa ja ensimmäiseks tuli mieleen, että se on niin nuha että kehtaako ilman mitään piristystä körmyytellä? Pumpun säädättäminen on lähinnä käynyt mielessä? Muita keinoja?
Viimeksi muokannut Mikko T, La 24.01.2004 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisko noin...200vaparidiesel...antaisin kyl itse olla nysväämättä.Ei kai siinä oikein paljoa g-voima muutu pelkällä pumpun säädöllä(jos ei sit ole pielessä)Mulla on 200D ja siinä arvostan eniten varmuutta sekä todella pientä kulutusta.olen sitä mieltä et stuttggartista kun laitetaan mersu eteenpäin,on siellä moottorissa kaikki balanssissa toisiinsa nähden ja kun moottoriin muutetaan jotain ,seuraa sitä oikea oppisesti aina poikkeuksetta muitakin muutoksia että balanssi säilyy...
kun balansia järkkyy käyttö-ikä lyhenee .jos lisäät esim syöttöä,täytnee sille olla jotain hyötysuhdesyitä,turbon lisäystä....hmmm meni ton turbon jälkeen jo männät kansi alakerta....mull on valmis jo...entä teillä
Jos haluaa tehoa lisää,täytyy tehdä mun mielest paljon enemmän vaparidieseliin ku rukata pumppua.
eikä noista dieseleistä raketteja saa vaik tekis mitä.
Hyvä varma käyttö-auto sellaisenaan....olikos noissa C-sarjan pumpuissa jotain isompaa häikkää kautta linjan???muistelen olevan,nyt vois paljastaa ne joiden käsien läpi enempi näitä mersuja kulkee,on takuulla tullu näitä ongelmia vastaan???
kun balansia järkkyy käyttö-ikä lyhenee .jos lisäät esim syöttöä,täytnee sille olla jotain hyötysuhdesyitä,turbon lisäystä....hmmm meni ton turbon jälkeen jo männät kansi alakerta....mull on valmis jo...entä teillä

eikä noista dieseleistä raketteja saa vaik tekis mitä.
Hyvä varma käyttö-auto sellaisenaan....olikos noissa C-sarjan pumpuissa jotain isompaa häikkää kautta linjan???muistelen olevan,nyt vois paljastaa ne joiden käsien läpi enempi näitä mersuja kulkee,on takuulla tullu näitä ongelmia vastaan???
Viimeksi muokannut G280E, Pe 23.01.2004 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lucas sähköohjattu pumppu (C,E mersut) alkaa vuotamaan polttoainetta vanhemmiten. Sama vika BMW 525 tds.
C mersuissa myös osassa pumpun johtonippu hankautuu puhki öljynsuotimen vieressä olevaan lauhduttimeen ja sitten särkyy jotain, tuurilla selviää ilman suurta remonttia kun EDC valon sytyttyä ei aja enää.
Korjaus tahtoo olla 800-1300€ jos pumpusta ehtii hajota jotain.
Ohjainlaite 2500 € uusi, käytetyt harvassa.
Muuten, sitä ei uskoisi miten paljon esim W124 diesel muuttuu kun osaava kaveri laittaa pumpun kondikseen !
Sanoisin että 200 vastaa 250 ja 250 taas 300.
Oma 290 diesel MB laitettiin PP dieselillä - pumppu uuteen uskoon ja ennakot kohdalleen ja täytyy sanoa että on kuin eri auto.
Työssäni olen myös koeajanut noita rukattuja "vapareita" ja kyllä niillä on ilo ajaa verrattuna vastaavaan vakioon.
C mersuissa myös osassa pumpun johtonippu hankautuu puhki öljynsuotimen vieressä olevaan lauhduttimeen ja sitten särkyy jotain, tuurilla selviää ilman suurta remonttia kun EDC valon sytyttyä ei aja enää.
Korjaus tahtoo olla 800-1300€ jos pumpusta ehtii hajota jotain.
Ohjainlaite 2500 € uusi, käytetyt harvassa.
Muuten, sitä ei uskoisi miten paljon esim W124 diesel muuttuu kun osaava kaveri laittaa pumpun kondikseen !
Sanoisin että 200 vastaa 250 ja 250 taas 300.
Oma 290 diesel MB laitettiin PP dieselillä - pumppu uuteen uskoon ja ennakot kohdalleen ja täytyy sanoa että on kuin eri auto.
Työssäni olen myös koeajanut noita rukattuja "vapareita" ja kyllä niillä on ilo ajaa verrattuna vastaavaan vakioon.
Näin on... prkl kallista.. osa syy miksi hankin 200D:n ukolta juuri menikin 220D "Väykystä" tuo Lucasin pumppu. Remontille hintaa tuli 1300edealer kirjoitti:Korjaus tahtoo olla 800-1300€ jos pumpusta ehtii hajota jotain.

W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Muuten, sitä ei uskoisi miten paljon esim W124 diesel muuttuu kun osaava kaveri laittaa pumpun kondikseen !
Sanoisin että 200 vastaa 250 ja 250 taas 300.
Oma 290 diesel MB laitettiin PP dieselillä - pumppu uuteen uskoon ja ennakot kohdalleen ja täytyy sanoa että on kuin eri auto.
Työssäni olen myös koeajanut noita rukattuja "vapareita" ja kyllä niillä on ilo ajaa verrattuna vastaavaan vakioon.[/quote]
tuota tuota...mikä kumma se on ettei täällä pysytä millään edes kaltevilla pinnoilla...melkoisia ylilyöntejä aika tiuhaan tahtiin...mitähän tuohonkin ny sanois,että 200D pumpun säädöillä 250D tehoihin...
enpä taida sanoa mitään...
Sanoisin että 200 vastaa 250 ja 250 taas 300.
Oma 290 diesel MB laitettiin PP dieselillä - pumppu uuteen uskoon ja ennakot kohdalleen ja täytyy sanoa että on kuin eri auto.
Työssäni olen myös koeajanut noita rukattuja "vapareita" ja kyllä niillä on ilo ajaa verrattuna vastaavaan vakioon.[/quote]
tuota tuota...mikä kumma se on ettei täällä pysytä millään edes kaltevilla pinnoilla...melkoisia ylilyöntejä aika tiuhaan tahtiin...mitähän tuohonkin ny sanois,että 200D pumpun säädöillä 250D tehoihin...
enpä taida sanoa mitään...
Tuota noin, kyllä tuo pitää paikkansa, ovathan mynädieselissä ottaneet vapari 300 D:stä 170 hv, pumpuun tosin oli elementit vaihdettu suurempiin, mutta silti se oli vapari.G280E kirjoitti:tuota tuota...mikä kumma se on ettei täällä pysytä millään edes kaltevilla pinnoilla...melkoisia ylilyöntejä aika tiuhaan tahtiin...mitähän tuohonkin ny sanois,että 200D pumpun säädöillä 250D tehoihin...
enpä taida sanoa mitään...
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 23.01.2004 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuota noin, kyllä tuo pitää paikkansa, ovathan mynädieselissä ottaneet vapari 300 D:stä 170 hv, pumpuun tosin oli elementit vaihdettu suurempiin, mutta silti se oli vapari.[/quote]
Mauri hyvä,mieti ny..200D=250D....tän 250/300 jutun mä vielä nielasen mutta kun puhutaan 200D/250..
Olisko mahdollista että joku antais yhteystietoja tällaiselle kaverille??
tällaisen tiedon täytyy kiinnostaa jo kaikkia 200D:n omistajia.
Täytyy kyllä saada jotain varmuutta asialle ennenkuin annan autoni tällaiseen hoitoon,mut mikäli se on mahdollista,olen potentiaalinen asiakasehdokas.
koekaniiniksi en tietystikään ajokkiani altista ja täytyis moottorin kestää vielä säätöjen jälkeenkin jonku kilometrin ajoa.
olisko nyt kenelläkään yhteystietoja laittaa näkyviin?
Mauri hyvä,mieti ny..200D=250D....tän 250/300 jutun mä vielä nielasen mutta kun puhutaan 200D/250..
Olisko mahdollista että joku antais yhteystietoja tällaiselle kaverille??
tällaisen tiedon täytyy kiinnostaa jo kaikkia 200D:n omistajia.
Täytyy kyllä saada jotain varmuutta asialle ennenkuin annan autoni tällaiseen hoitoon,mut mikäli se on mahdollista,olen potentiaalinen asiakasehdokas.
koekaniiniksi en tietystikään ajokkiani altista ja täytyis moottorin kestää vielä säätöjen jälkeenkin jonku kilometrin ajoa.
olisko nyt kenelläkään yhteystietoja laittaa näkyviin?
Mynädieseliin minä luotan, omakin auto on ilmeisesti helmi-maaliskuussa menossa elementtien vaihtoon.
Soitella voit firman palvelunumeroon: 0600 393131
Kyllä siitä kakssatasesta varmaan 20 % lisätehoa saa, sehän tekee sitten 15 hv, eli myöhemmän mallin tehoiksi 90 hv.
Kaverin 200 D automaatti muuten heräsi tosi kivasti kulkemaan Salolaisen Jussin Dieselin säätöjen jälkeen, sama mies pisti TDT:n teholukemat ihan eri planeetalle toista vuotta sitten, auto tosin oli aiemmin huonoissa säädöissä.
Soitella voit firman palvelunumeroon: 0600 393131
Kyllä siitä kakssatasesta varmaan 20 % lisätehoa saa, sehän tekee sitten 15 hv, eli myöhemmän mallin tehoiksi 90 hv.
Kaverin 200 D automaatti muuten heräsi tosi kivasti kulkemaan Salolaisen Jussin Dieselin säätöjen jälkeen, sama mies pisti TDT:n teholukemat ihan eri planeetalle toista vuotta sitten, auto tosin oli aiemmin huonoissa säädöissä.
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 23.01.2004 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aikaisempaan mainintana, että Lucaksen sähköpumppu oli mielestäni käytössä vain C 220 D / E 220 D -malleissa, eli vapariesikammiomoottoreissa (95 hv).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jeps. kiitoksia,mä soittelen maanantaina sinne ja selvitän asian.Ei ihan olemattoman tehon lisäyksen takia kannata alkaa millekkään ton 200:n kanssa.jos oikein tulee hinku saada lisää tehoa ni onhan mersulla valmiita vaihtoehtomoottoreita,mistä valita.Tietysti mikäli saan 250:n tehokäppyrän pikkutöillä kakssatkuuni ja kohtuukustannuksin ni mikä ettei...palaan asiaan...
Mauri H. kirjoitti:Tuota noin, kyllä tuo pitää paikkansa, ovathan mynädieselissä ottaneet vapari 300 D:stä 170 hv, pumpuun tosin oli elementit vaihdettu suurempiin, mutta silti se oli vapari.



G280E ; HP diesel Ylivieskassa ja PP diesel Kannuksessa - kysy numerot tiedustelusta, minullakaan ei löytynyt niitä.
Alkaa Mersu liikkumaan, on sitten turbo eli ei.
Kustannus oli muistaakseni 200d jotain 350 € eli halpoja hevosvoimia...
Varmasti samoin Mynädieselissä, sitäkin firmaa on pelkästään kehuttu.
Kyllä tämä on mm.200 d omistajia kiinnostanutkin, PP D kertoi tuossa muualla että 150 mersun pumppua / vuosi menee hänen käsien läpi ja tehoa tulee siinä samalla 2000-2600 hevosvoimaa...
Muuten,minusta täällä on aivan turha kommentoida toisten asiallisia tekstejä jos itsellä ei ole kysyttävää tai todellista tietoa asiasta ?
Alkaa Mersu liikkumaan, on sitten turbo eli ei.
Kustannus oli muistaakseni 200d jotain 350 € eli halpoja hevosvoimia...
Varmasti samoin Mynädieselissä, sitäkin firmaa on pelkästään kehuttu.
Kyllä tämä on mm.200 d omistajia kiinnostanutkin, PP D kertoi tuossa muualla että 150 mersun pumppua / vuosi menee hänen käsien läpi ja tehoa tulee siinä samalla 2000-2600 hevosvoimaa...
Muuten,minusta täällä on aivan turha kommentoida toisten asiallisia tekstejä jos itsellä ei ole kysyttävää tai todellista tietoa asiasta ?
Jeps...kyllä mä epäilen edelleen ja mikäli 200D tehot jää edes hevosen verran 250D ni tulen kyllä sen kertomaan teillekkin.
tossa aiemmin ja muualla PP D kertoi pumppuja menneen käsien läpi jotain 150 kpl luokkaa,mutta ei ollu ruiskupumppuja mistä oli puhe vaan niitä alipaine pumppuja.
Liekö sitten jossain muuallakin käsitelty tätä 150kpl:n erää ruiskutus pumppujen osalta...?
Joo kiitos numeroista.
tossa aiemmin ja muualla PP D kertoi pumppuja menneen käsien läpi jotain 150 kpl luokkaa,mutta ei ollu ruiskupumppuja mistä oli puhe vaan niitä alipaine pumppuja.
Liekö sitten jossain muuallakin käsitelty tätä 150kpl:n erää ruiskutus pumppujen osalta...?
Joo kiitos numeroista.
G280E kirjoitti:Jeps.tietysti syynä voi olla sekin,että olen aina pitänyt 250D:ä huimasti tehokkaampana ku 200D:ä,mutta että 15 hepoa,,,eikö todellakaan ero ole kuin 15heppaa???
huimasti väärä sana,
meillä 190 2.5d tomaatti, ja oma 124 200D manuaali, 190:ssä saksan pumppusäädöt paikallaan, ja omaa vähän kiusattu syöttöä ruuvaamalla.
ja nyt jo ei ole 250D kaukana.
varmarsti tullaan 250 tehoihin jos käy pumpun säädättämässä.
Jep, siinä alipainepumppujutussa oli niistä "hevosista" puhetta myöhemmin, PP D-hän irrottaa alipainepumpun mersusta yleensä vain, koska ruiskupumppua ei saa muuten irti - eli "virityksen" yhteydessä.
Muuten, miksu80 kyseli väännöstä - ainakin omassa autossani ja yleensä niillä viritetyillä (pumppu-) joilla olen ajanut, tulee nimenomaan sellainen tunne, että veto alkaa heti kun normaalissa ajossa kaasua painaa, eli omassanikin piti ennen survoa kaasu pohjaan ja sitten vasta veto alkoi.
Omassa autossani pumppu oli jo toki kulunutkin.
Polttoaineenkulutus pieneni hieman.
Pakokaasutestiä en ole omastani virityksen jälkeen tehnyt, mutta savua tulee jonkunverran. Puhe olikin että tehoa otetaan reilusti.
Mersun pumppu on toki helppo rajoittaa katsastukseen, jos on tarve.
Toisena autona minulla on 1,6 td ,josta on myös pumppu tehty, ja turbodieselissähän tehot tehdään nimenomaan pumpulla.
Kyllä liikkuu iloisesti, ja katsastuksessa savuarvo 2,86.
Ahtopaineenalaisen syötön kun ruuvaisi täysille, saisi vielä huomattavat lisätehot ilman savuarvojen muutosta, mutta ei viitsi vanhaa konetta kiusata.
Cooleri pitää vielä asentaa.
Sorry, tuli pitkä tarina mutta aihe on mielenkiintoinen!
Muuten, miksu80 kyseli väännöstä - ainakin omassa autossani ja yleensä niillä viritetyillä (pumppu-) joilla olen ajanut, tulee nimenomaan sellainen tunne, että veto alkaa heti kun normaalissa ajossa kaasua painaa, eli omassanikin piti ennen survoa kaasu pohjaan ja sitten vasta veto alkoi.
Omassa autossani pumppu oli jo toki kulunutkin.
Polttoaineenkulutus pieneni hieman.
Pakokaasutestiä en ole omastani virityksen jälkeen tehnyt, mutta savua tulee jonkunverran. Puhe olikin että tehoa otetaan reilusti.
Mersun pumppu on toki helppo rajoittaa katsastukseen, jos on tarve.
Toisena autona minulla on 1,6 td ,josta on myös pumppu tehty, ja turbodieselissähän tehot tehdään nimenomaan pumpulla.
Kyllä liikkuu iloisesti, ja katsastuksessa savuarvo 2,86.
Ahtopaineenalaisen syötön kun ruuvaisi täysille, saisi vielä huomattavat lisätehot ilman savuarvojen muutosta, mutta ei viitsi vanhaa konetta kiusata.
Cooleri pitää vielä asentaa.
Sorry, tuli pitkä tarina mutta aihe on mielenkiintoinen!
wiimax.fi
se savutus ei minua ainakaan haittaa... katsastukseen mennessä syöttöä voi vähän pienentää...dealer kirjoitti:Jep, siinä alipainepumppujutussa oli niistä "hevosista" puhetta myöhemmin, PP D-hän irrottaa alipainepumpun mersusta yleensä vain, koska ruiskupumppua ei saa muuten irti - eli "virityksen" yhteydessä.
Muuten, miksu80 kyseli väännöstä - ainakin omassa autossani ja yleensä niillä viritetyillä (pumppu-) joilla olen ajanut, tulee nimenomaan sellainen tunne, että veto alkaa heti kun normaalissa ajossa kaasua painaa, eli omassanikin piti ennen survoa kaasu pohjaan ja sitten vasta veto alkoi.
Omassa autossani pumppu oli jo toki kulunutkin.
Polttoaineenkulutus pieneni hieman.
Pakokaasutestiä en ole omastani virityksen jälkeen tehnyt, mutta savua tulee jonkunverran. Puhe olikin että tehoa otetaan reilusti.
Mersun pumppu on toki helppo rajoittaa katsastukseen, jos on tarve.
Toisena autona minulla on 1,6 td ,josta on myös pumppu tehty, ja turbodieselissähän tehot tehdään nimenomaan pumpulla.
Kyllä liikkuu iloisesti, ja katsastuksessa savuarvo 2,86.
Ahtopaineenalaisen syötön kun ruuvaisi täysille, saisi vielä huomattavat lisätehot ilman savuarvojen muutosta, mutta ei viitsi vanhaa konetta kiusata.
Cooleri pitää vielä asentaa.
Sorry, tuli pitkä tarina mutta aihe on mielenkiintoinen!
..
Sitten kannattaa ottaa vielä pakokaasunkierrätys pois toiminnasta, sanovat että sekin parantaa kulkua.
Eilen näin 24v Om603:n imusarjan. Oli muuten sitten TODELLA törkeässä kunnossa tuon pakokaasunkierrätyksen johdosta
OT: Tuossa w210:aan polttimoita vaihtaessa tuli mieleen vilkaista autotohtori-lappua, jossa oli savumittauksen tulos, 1,31. w123:ssa oli tiistaina 1,23
Tuota tulosta ei lienee pidä kuitenkaan yleistää
Eilen näin 24v Om603:n imusarjan. Oli muuten sitten TODELLA törkeässä kunnossa tuon pakokaasunkierrätyksen johdosta

OT: Tuossa w210:aan polttimoita vaihtaessa tuli mieleen vilkaista autotohtori-lappua, jossa oli savumittauksen tulos, 1,31. w123:ssa oli tiistaina 1,23

Tuota tulosta ei lienee pidä kuitenkaan yleistää

w115,123,124,126,210 yms.
Jep, "epk",kysy sieltä sitten ajoitusohjeet, tai kertovat varmaan kysymättäkin.
Veikkailen että siinä 13 astetta kun vakio on 15 seutuvilla.
Imusarjasta läppä pois, kierrätysputki tukkoon jos on kierrätys.
Imuputkesta kuristus pois.
Muuten, mittailkaapa vaikka kolmosvaihteella 60-90 km / h kiihtyvyyttä ennen ja jälkeen virityksen, siitä saa hyvän vertailupohjan.
Tietysti siihen vaikuttaa renkaiden koko ym. sitten kun verrataan eri autoja keskenään, mutta jotain käsitystä siitä saa esim. vakio 250 vastaan viri200,jos useampia mittaajia löytyy.
(1,6td menee muuten kuuden sekunnin paikkeille nyt.)
Veikkailen että siinä 13 astetta kun vakio on 15 seutuvilla.
Imusarjasta läppä pois, kierrätysputki tukkoon jos on kierrätys.
Imuputkesta kuristus pois.
Muuten, mittailkaapa vaikka kolmosvaihteella 60-90 km / h kiihtyvyyttä ennen ja jälkeen virityksen, siitä saa hyvän vertailupohjan.
Tietysti siihen vaikuttaa renkaiden koko ym. sitten kun verrataan eri autoja keskenään, mutta jotain käsitystä siitä saa esim. vakio 250 vastaan viri200,jos useampia mittaajia löytyy.
(1,6td menee muuten kuuden sekunnin paikkeille nyt.)
nii joo, ajoitusta pitänee muuttaa samalla, höh ei oo nää moottori asiat vielä oikeen hallussa....dealer kirjoitti:Jep, "epk",kysy sieltä sitten ajoitusohjeet, tai kertovat varmaan kysymättäkin.
Veikkailen että siinä 13 astetta kun vakio on 15 seutuvilla.
Imusarjasta läppä pois, kierrätysputki tukkoon jos on kierrätys.
Imuputkesta kuristus pois.
Muuten, mittailkaapa vaikka kolmosvaihteella 60-90 km / h kiihtyvyyttä ennen ja jälkeen virityksen, siitä saa hyvän vertailupohjan.
Tietysti siihen vaikuttaa renkaiden koko ym. sitten kun verrataan eri autoja keskenään, mutta jotain käsitystä siitä saa esim. vakio 250 vastaan viri200,jos useampia mittaajia löytyy.
(1,6td menee muuten kuuden sekunnin paikkeille nyt.)
kannattaisiko viedä vaan koko auto samalla....
onko vaikee nakki tuo ajoituksen muuttaminen?
Ei toki ole vaikea, samallahan se tulee kun pumpun käyttää irti.
(Tietysti on hieman hankalaa määritellä vaikeusastetta tuntemattomalle henkilölle)
Pumpun kiinnityspulttien ollessa löysällä käännetään pumpun asentoa 8mm avaimella, ruuvi kyllä löytyy kun pumpun käyttää irti.
Asteet näkyvät kampiakselilta suoraan asteikosta ja pumpun kyljestä löytyy tulpan alta ajoitustapin paikka, nämä tietänetkin.
Kannattaahan se kysyä hintaero jos vie koko auton / irtopumpun !
(ja jos ei ole varma osaamisestaan, teettää "avaimet käteen")
(Tietysti on hieman hankalaa määritellä vaikeusastetta tuntemattomalle henkilölle)
Pumpun kiinnityspulttien ollessa löysällä käännetään pumpun asentoa 8mm avaimella, ruuvi kyllä löytyy kun pumpun käyttää irti.
Asteet näkyvät kampiakselilta suoraan asteikosta ja pumpun kyljestä löytyy tulpan alta ajoitustapin paikka, nämä tietänetkin.
Kannattaahan se kysyä hintaero jos vie koko auton / irtopumpun !
(ja jos ei ole varma osaamisestaan, teettää "avaimet käteen")
sen verran meisseli pysyy kädessä että onnistuu, jos ei niin onhan noita tietävämpiä kavereita joilta kysellä.dealer kirjoitti:Ei toki ole vaikea, samallahan se tulee kun pumpun käyttää irti.
(Tietysti on hieman hankalaa määritellä vaikeusastetta tuntemattomalle henkilölle)
Pumpun kiinnityspulttien ollessa löysällä käännetään pumpun asentoa 8mm avaimella, ruuvi kyllä löytyy kun pumpun käyttää irti.
Asteet näkyvät kampiakselilta suoraan asteikosta ja pumpun kyljestä löytyy tulpan alta ajoitustapin paikka, nämä tietänetkin.
Kannattaahan se kysyä hintaero jos vie koko auton / irtopumpun !
(ja jos ei ole varma osaamisestaan, teettää "avaimet käteen")
no, täytyy tosiaan selvittää mitä maksaa ja millä tavalla.

Kattelin niitä Meesun pumppuja, 200D vm 96-97 on näköjään käytetty Lucas pumppua C-mallissa...
Katsastuksesta: ei tarvi eikä kannata ruuvata pienemmälle, siihenki löytyy konstit helpommat, rouvan 190 on tullu laitettua vielä vähä virimmäksi ku järestään ja jos vien sellasenaan konttorille tulee n 3,3 savut, mutta mulla on valmiina semmonen mutteri, sen ku laitan niin menee läpi että helähtää.
Tehoerot opus sanoo 200= 72 hepoa ja 250= 90. Kyllä tuon eron ottaa pumpun säädöllä ja ajoituksen optimoinnilla kiinni.
Laitan vielä tuon numeron jos joku vaikka haluaa soitella: 050-3436313, osoitteessa www.ppdiesel.com on vähä lisää juttua
Katsastuksesta: ei tarvi eikä kannata ruuvata pienemmälle, siihenki löytyy konstit helpommat, rouvan 190 on tullu laitettua vielä vähä virimmäksi ku järestään ja jos vien sellasenaan konttorille tulee n 3,3 savut, mutta mulla on valmiina semmonen mutteri, sen ku laitan niin menee läpi että helähtää.
Tehoerot opus sanoo 200= 72 hepoa ja 250= 90. Kyllä tuon eron ottaa pumpun säädöllä ja ajoituksen optimoinnilla kiinni.
Laitan vielä tuon numeron jos joku vaikka haluaa soitella: 050-3436313, osoitteessa www.ppdiesel.com on vähä lisää juttua