LISÄVALOJEN ASENNUS 124.EEN
LISÄVALOJEN ASENNUS 124.EEN
Sellaista asiaa tiedustelisin, olisiko kellään kokemusta lisävalojen
asentamisesta 124:een, lähinnä puskurin alle, ilman että tarvissisi
asentaa spoileria puskurin alle.
asentamisesta 124:een, lähinnä puskurin alle, ilman että tarvissisi
asentaa spoileria puskurin alle.
p.0400-504502
Lisäpitkät
Melko hintavia vaan on ne "kirkkaat lasit", taisi olla 160e kappale eli 320e maksaa autoon lasit.... jos ei entiset rikki ole niin ei kyllä noin paljoa kehtaa maksaa lasista.
Hellan pyöreät lisäpitkät saa 80 euron hintaan, ja asennus onnistuu 5 euroa maksavalla asennuskilvellä (tulee rekisterikilven alle). Asennus tosin pitää tehdä puskurin päälle..
-Mikko-
Hellan pyöreät lisäpitkät saa 80 euron hintaan, ja asennus onnistuu 5 euroa maksavalla asennuskilvellä (tulee rekisterikilven alle). Asennus tosin pitää tehdä puskurin päälle..
-Mikko-
-MB SLK-
Re: Lisäpitkät
Kl-varaosissa lasit oli vanhempaan 105e ja uudempaan 99e. No kalliit kuiteskii noihin tarvike lamppuihin verrattuna.ztn kirjoitti:Melko hintavia vaan on ne "kirkkaat lasit", taisi olla 160e kappale eli 320e maksaa autoon lasit.... jos ei entiset rikki ole niin ei kyllä noin paljoa kehtaa maksaa lasista.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
KL:n lehdessä on tarjous 370€/pari koko umpiot.
Aika paljon, mutta siinä on kaikki uutta.
Omassani on tollaset. Kyllä niillä ainakin näkee hyvin, eikä ole mitään ylimääräsiä ulokkeita puskurin päällä
Aattelin laitella sumarit puskurin alle, kun ehdin/viitsin.
Aika paljon, mutta siinä on kaikki uutta.
Omassani on tollaset. Kyllä niillä ainakin näkee hyvin, eikä ole mitään ylimääräsiä ulokkeita puskurin päällä

Aattelin laitella sumarit puskurin alle, kun ehdin/viitsin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS 124.EEN
Hmm.. Et oo harkinnu et pistät lisävalot kiinni maskiin? Itsestäni paras vaihtoehto. Tai sitten toi asennuskilpi ois toinen ihan hyvä vaihtoehto. Niin ja sit kaverille oli tarkotus laittaa silleen et lattarauta tulis maskin alta, mut joutus varmaan vähän työstämään puskuria.0090463 kirjoitti:Sellaista asiaa tiedustelisin, olisiko kellään kokemusta lisävalojen
asentamisesta 124:een, lähinnä puskurin alle, ilman että tarvissisi
asentaa spoileria puskurin alle.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
tuo kyl kuulostaa ihmeelliseltä toi että "puskurin alle" siis miks sinne, miks ei ajovalojen tasolle? siitä kait ne parhaiten näyttää... :\ eikä ehken siinä mee niin herkästi paskaksikaan ku siellä alhaalla..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Ehdottomasti maskiin! Siinä on niiden paikka. Toimii, muuten samalla vähän syylärin suojana kovilla pakkasilla, mutta ennen kaikkea ulkonäon kannalta niiden paikka on siinä. Sitten johdotukset siten, että ne saa kesäksi napattua helposti pois. Ei sen kummempaa...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Guula kirjoitti:epk kirjoitti:turussa oon nähnyt maskin sisäpuolella olevat lisävalot, tiedä sitten valotehosta, tosin ISOT ne oli
kajaanissa on kans parissa mesessä ollu vaan ei oo mun mielestä kovin häävin näköset viritykset..paistaa rumasti läpi päivällä sieltä alta, kun eivät ole päällä.
onhan se noinkin, tosin karmeammat ne siinä ulkona on

- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
minun mielestä ne kyl kans käy paremmin siihen ulos ku että sinne alle. kunhan ei nyt mitään saatanan tuikkukynttilän kokosii ja tehosii ala siihen naulaamaan.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Kyllä ne siihen keulalle ihan kivasti sopii, kunhan ovat tarpeeksi järeätä kaliiberia, eli aika lailla samaa kokoa auton omien kanssa.
Ja näkyvyys talvella ajaa kyllä ulkonäön ohi, ainakin kun täällä valaisemattomalla landella asuu.
Niin ja jos puskurin alle asentaa, niin ongelmaksi muodostuu kantama, valot on suunnattava prosentin laskulla, joten auton omien valojen alle asennettujen lisävalojen valokiila jää lyhyemmäksi. Samalle tasolle kannattaa asentaa.

Ja näkyvyys talvella ajaa kyllä ulkonäön ohi, ainakin kun täällä valaisemattomalla landella asuu.
Niin ja jos puskurin alle asentaa, niin ongelmaksi muodostuu kantama, valot on suunnattava prosentin laskulla, joten auton omien valojen alle asennettujen lisävalojen valokiila jää lyhyemmäksi. Samalle tasolle kannattaa asentaa.

Yes. Toteaisin vielä, että tuo Maurin mainitsema teline (jollainen itsellänikin on) on siitä hyvä, että sen saa tosiaan irti, ja siihen voi asentaa tarvittaessa uudetkin valot. Esimerkiksi itsestäni tuntuu, että nämä nykyiset Boschit ei nyt NIIN hyvät olekaan kuin luulin. Nytpä on jo teline valmiina ja johdot, sen kun vaan iskee uudet valotoosat kiinni, ei tarvitse porailla eikä ihmetellä.
Noita maskin sisällä olevia valojahan oli mm. 40-luvulla Peugeotin 203 (?) mallissa. Itselleni on tullut joskus sama idea mieleen lisävalojen suhteen. Kesällä en kyllä hirviäisi mokomalla ratkaisulla yhtään jarruttaa syylärille menevää ilmavirtaa...
Noita maskin sisällä olevia valojahan oli mm. 40-luvulla Peugeotin 203 (?) mallissa. Itselleni on tullut joskus sama idea mieleen lisävalojen suhteen. Kesällä en kyllä hirviäisi mokomalla ratkaisulla yhtään jarruttaa syylärille menevää ilmavirtaa...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- jari lehtinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: La 05.04.2003 12:57
Sattuisko kellään oleen ko. lehteä ja skanneria, kiinnostais toi artikkeli.jari lehtinen kirjoitti:kannattas ehkä lukee TEKNIIKAN MAAILMA vm.96 num.15 ennenkö rupee turhia "hilavitkuttimia" nokalle asentelemmaan.
Itellä on kyllä TM-lehtiä v:sta -67eteenpäin, mutta 96 vuodelta ei yhtään

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Mutta kuten tänään Maurin kanssa pääteltiin (ja kuten TM:kin on usein todennut), nuo auton omat valot kannattaa pitää iskussa -- oli lisäpitkät tai ei. Jos nimittäin nokalla on jotkut über-lisäkaukovalot ja sitten ihan läpipaskot lähivalot, ajaminen pimeällä on todella kiusallista. Lähivalojen on syytä olla edes tyydyttävässä kunnossa, jotta kaukovalot pois knipattaessa "säkki päähän-tunnetta ei synny.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Onko noita valoja tuossa kuvassasi tuettu mitenkään muualta kuin valojen jalasta. AInakin mulle on katsastusmies valittanut jos valoissa ei ole kahta tukipistettä.Mauri H. kirjoitti:Kyllä ne siihen keulalle ihan kivasti sopii, kunhan ovat tarpeeksi järeätä kaliiberia, eli aika lailla samaa kokoa auton omien kanssa.
Ja näkyvyys talvella ajaa kyllä ulkonäön ohi, ainakin kun täällä valaisemattomalla landella asuu.
Niin ja jos puskurin alle asentaa, niin ongelmaksi muodostuu kantama, valot on suunnattava prosentin laskulla, joten auton omien valojen alle asennettujen lisävalojen valokiila jää lyhyemmäksi. Samalle tasolle kannattaa asentaa.
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Ei ole tuettu, eikä ole ollut tarvettakaan. Nuo Hellan 3000:set ovat kevyet vaikka suuret ovatkin, jolloin eivät tärise kuin todella voimakkaassa nimismiehen kiharassa kovaa ajaessa. Se tukirauta jossa ne ovat kiinni on tosi vahvaa tavaraa ja neljällä 8 mm pultilla kiinni, mutterit hitsattu puskurin taakse pystypeltiin.Jukka K. kirjoitti:Onko noita valoja tuossa kuvassasi tuettu mitenkään muualta kuin valojen jalasta. AInakin mulle on katsastusmies valittanut jos valoissa ei ole kahta tukipistettä.Mauri H. kirjoitti:Kyllä ne siihen keulalle ihan kivasti sopii, kunhan ovat tarpeeksi järeätä kaliiberia, eli aika lailla samaa kokoa auton omien kanssa.
Ja näkyvyys talvella ajaa kyllä ulkonäön ohi, ainakin kun täällä valaisemattomalla landella asuu.
Niin ja jos puskurin alle asentaa, niin ongelmaksi muodostuu kantama, valot on suunnattava prosentin laskulla, joten auton omien valojen alle asennettujen lisävalojen valokiila jää lyhyemmäksi. Samalle tasolle kannattaa asentaa.
Ei ole maastureissa eikä muissakaan autoissani koskaan ollut yläkiinnitystä, eikä koskaan ole tullut sanomista.
Milloin nuo säännöt on muuttunut? Mulla on ainakin yhden kerran auto hylätty katsastuksessa, kun ei ollut yläkiinnikettä. Piti vielä olla säädettävä yläkiinnike.Ei ole tuettu, eikä ole ollut tarvettakaan. Nuo Hellan 3000:set ovat kevyet vaikka suuret ovatkin, jolloin eivät tärise kuin todella voimakkaassa nimismiehen kiharassa kovaa ajaessa. Se tukirauta jossa ne ovat kiinni on tosi vahvaa tavaraa ja neljällä 8 mm pultilla kiinni, mutterit hitsattu puskurin taakse pystypeltiin.
Ei ole maastureissa eikä muissakaan autoissani koskaan ollut yläkiinnitystä, eikä koskaan ole tullut sanomista.
Eikä ollut siitä kiinni, että valot olisivat heiluneet pelkällä alakiinnikkeellä.
Vai onkohan tuo katsastusasema ja katsastaja kohtainen juttu.
[/quote]
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
No mullahan tuollaiset avatarissakin näkyvät Hella 3000 blue lisävalot.Alakiinnitys itsetehdyllä telineellä maskissa ja yläkiinnitys 8mm kierretangolla kiristettynä maskia vasten,ei tärise vaikka ajaisi mihin!
Valotehoa noissa riittää kyllä hyvin mutta silti samanlaiset valosäännökset kuin ruotsissa olisivat poikaa...
Kyllähän erilliset lisävalot ihan erimaata kuin sumareitten paikalle tulevat.Sumareitten paikallekin tulevat ovat kyllä varmasti ihan pätevät,tuossa TM lehdessä tosiaan niitä ainakin kehuivat!
Valotehoa noissa riittää kyllä hyvin mutta silti samanlaiset valosäännökset kuin ruotsissa olisivat poikaa...
Kyllähän erilliset lisävalot ihan erimaata kuin sumareitten paikalle tulevat.Sumareitten paikallekin tulevat ovat kyllä varmasti ihan pätevät,tuossa TM lehdessä tosiaan niitä ainakin kehuivat!
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Jotenki typerää ettei suomessa saa laittaa juuri mitään lisävaloja keulaan ja sit mietitään ku tulee hirvikolari iltahämärässä...
mut toisaalta kyl
taas vastaantulijaa häikäsee isot valot keulassa, mut onhan noita rekoissaki isot valot eikä se nyt ainakaan minua oo koskaan haitannu, ku tajuaa vaihtaa lyhyet päälle ajoissa

taas vastaantulijaa häikäsee isot valot keulassa, mut onhan noita rekoissaki isot valot eikä se nyt ainakaan minua oo koskaan haitannu, ku tajuaa vaihtaa lyhyet päälle ajoissa

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti: