124 coupe jätti tielle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

124 coupe jätti tielle

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Ihme homma, hyyty sähköt kesken työmatkan, eka pimeni radio, sit meni valot ja ABS, missäänvaiheessa laturin merkkivalo ei syttyny ja loppujenlopuks tumppas sitten vielä konekkin, kun koitin, mitä tapahtyy kun yrittää startata, ei kone hievahtanutkaan, ei edes pienintä naksausta, tahi äännähdystä.

Hetkenpäästä starttas uudelleen ja sai ajettua huoltiksenpihaan ja siihtä sitten hinautin kotio sen... mistähän mun kannattais alottaa hakemaan vikaa?

Laturilta lähtevät johdot kävin jo läpi, eikä mitään ihmeellistä näkyny siellä, ei tunnu purkavan maihinkaan (oletus, koska en ole mittaillut mitään, mutta tällejä en ole autosta saanut)

Sitten jos vielä joku osaa laittaa arviota, kuinkapaljon joudun pienentää viimeisten joululahjojen budjettia, olisin perin kiitollinen...
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Ettei olis virtalukon pohjalla tullu tunnit täyteen?Se ei kyllä ole kallis osa,luokkaa 20-30 euroa.
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

vaikuttaako se just tuollatavalla, et rupee sähköt pikkuhiljaa hyytymään?

Vois kyl vaikka ollakkin tuo, ei meinaan o mitään hajua, onko koskaan kukaan joutunu tuosta sitä vaihtamaan... toiseksi onko pahakin homma sen vaihto, lähinnä onko hirveä määrä rojua tiellä?
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Kyllä se tuolla tavoin usein aiheuttaa omituisia sähkövikoja,kun virtalukon pohja on sökö.
M-B 260SE -86 "basso"
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: 124 coupe jätti tielle

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Elmo kirjoitti:Ihme homma, hyyty sähköt kesken työmatkan, eka pimeni radio, sit meni valot ja ABS, missäänvaiheessa laturin merkkivalo ei syttyny ja loppujenlopuks tumppas sitten vielä konekkin, kun koitin, mitä tapahtyy kun yrittää startata, ei kone hievahtanutkaan, ei edes pienintä naksausta, tahi äännähdystä.

Hetkenpäästä starttas uudelleen ja sai ajettua huoltiksenpihaan ja siihtä sitten hinautin kotio sen... mistähän mun kannattais alottaa hakemaan vikaa?

Laturilta lähtevät johdot kävin jo läpi, eikä mitään ihmeellistä näkyny siellä, ei tunnu purkavan maihinkaan (oletus, koska en ole mittaillut mitään, mutta tällejä en ole autosta saanut)

Sitten jos vielä joku osaa laittaa arviota, kuinkapaljon joudun pienentää viimeisten joululahjojen budjettia, olisin perin kiitollinen...
Mittasitko akun jännitteet? Ettei olisi vain akku sanonu itsensä irti..

Jos ei startti edes pyöritä, niin jostais syystä autossa ei virta kulje.
Maadotus ilmeisesti on kunnossa, jos piuhat ainakin silmämääräisesti läpi kävit..
Voihan se vika tosiaan olla tuossa virtalukon pohjassakin.. Onko autolla paljon ajettu?

Syttyykö laturin valo normaalisti kun käntää virrat päälle? Ettei ole semmonen että on laturin valo palanut?

Onko laturinhihna kireellä, ettei päästä luistamaan? Silloin syttyy kyllä kaikki tuikut koelautaan. Eika akku lataannu. Silloin se auto myös hyytyy, kun akusta loppuu puhti.. Voihan se sitten hetken päästä antaa taas vähän virtaa, kun akku on levossa ja palautuu..
Itsellä meni vesipumppu tossa ja se aiheutti hihnan löystymisen, joten välähti mittariston jokainen valo palamaan. Tuolloin hajosi samalla laturin ylijännitesäädinkin sitten samalla. kyseessä oli w124 300-24 cupee..

Tosin noihan myös ne laturinhiilet loppuvat. yleismittarilla näitä vika mahdollisuuksia saa poisluettua..
220.128 Black Mirror
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Vois kyl vaikka ollakkin tuo, ei meinaan o mitään hajua, onko koskaan kukaan joutunu tuosta sitä vaihtamaan... toiseksi onko pahakin homma sen vaihto, lähinnä onko hirveä määrä rojua tiellä?
[/quote] Ei kovin paha homma. Alaverhoilu irti,mittaristo pois,avain ykkösasentoon ja vedetään lukon virtapistoke takaa pois.Alta pitäisi paljastua kolme ruuvia,joilla pohja on kiinnitetty.Aika kinkkiset irroittaa,jos annat olla lukkorungon rattiputkessa kiinni.Mutta jatkakoon joku tästä,etten puhu puuta heinää,koska itsellä on tuo W126,johon olen operaation tehnyt,et jos on vähän eri systeemit tuossa sinun autossa :?:
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mittaaa ny kuitenkin ekana lataus vaikka ei valo syttynykkäään
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Jos mahdollista, koita paremmalla akulla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

hmm, jos tosta akku on menny, ni sitten kyllä hirtän yhden kappaleen akkukauppiaita vehkeistään, viimekesäl meinaan vaihdoin siihen tulenpalavan ja suht laadukkaan akun... jos se nyt on menny p¤skaks, ni ei kyllä hyvä heilu :lol:
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Elmo kirjoitti:hmm, jos tosta akku on menny, ni sitten kyllä hirtän yhden kappaleen akkukauppiaita vehkeistään, viimekesäl meinaan vaihdoin siihen tulenpalavan ja suht laadukkaan akun... jos se nyt on menny p¤skaks, ni ei kyllä hyvä heilu :lol:
Kyllä niitä menee hajalle.. Ei se kauppiaan vika ole. Ehkä on jos on ylimainostanut ja luvannu kestävyyttä.. Ei mitään hätää jos akku on menny. Noinkin uusi akku menee aina takuuseen..
220.128 Black Mirror
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Ennen ku hirtät ketään ni mittaa se laturi! (ja akku)
Mulla tuli laturilla tunnit täyteen ja käytös JUST samanlaista! Ensin radio jne...
Ja latausvalo EI syttyny...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Kyllä menis minullakin ääni virtalukonpohjalle. Ei auto pysty enää starttaamaan uudelleen, jos ei kerran jaksa virranpuutteen vuoksi pyöriä... :roll:
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Laturi sökö 99%
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Älä nyt mene suotta ostamaan uutta akkua. Oma 124 hyyty samallailla 3vuotta sitten, ekaks sammui mankka, valot himmeni, sit sytty abs:n merkkivalo, josta kului 3min ja auto sammui.
Syynä laturin hiilet. Tarkasta kun laitat virrat päälle että laturin merkkivalo syttyy. Jos ei syty niin hiilet loppu. Tämä kuulemma ihan ominaisuus 124:ssa autoliiton edustajan mukaan. Ja siitä asti toiminut. :lol:
Tosin voihan se laturikin olla tiensä päässä, mutta hiilet ei paljoa maksa.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Laturin hiilet lopussa.
Niin maksaa muutaman euron jos onnistuu itsellä juottaminen.
peekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.12.2006 21:32

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Joo hiilet/lataussäädin (samassa paketissa eikä edes kallis) vaan uusiks. Ei sytytä latausvaloa kun virtapiiri kulkee hiilien kautta.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Laturi pa*kana.
Mersussa ei 90% tapauksista syty latausvalo.
En tiedä miksi mutta ei se vaan syty :idea:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

juhaoh kirjoitti:Laturin hiilet lopussa.
Niin maksaa muutaman euron jos onnistuu itsellä juottaminen.
Pariin kymppiin saa hiilet missä on säädinosakin mukana, vielä helpompi vaihtaa.

Ja täältä yksi lisä-ääni laturille, siltä tuo kuulostaa. Paussilla vaan akku elpyi sen verran, että sait vielä rassin käyntiin ja hetkeksi tien päälle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja jannek »

moro. itellä meni kans tuo hiili/jännitteensäädin palikka ja uusi maksoi 12e eli ei hirveitä.
itelläni teki sellaista että akku aina melkein tyhjä ja lähti juuri ja juuri käyntiin.
kun sitten lähti niin valot kirkastui niin että sen kyllä huomasi ja sitten muutaman sekunnin päästä taas meni ihan himmeiksi ja taas uudelleen pikkuhiljaa kirkastui ja tuota teki monta kertaa jopa ajon aikana!
kun otti puhaltimen ja soittimen pois päältä ja ajoi lyhkäset päällä niin riitti virtaa juuri ja juuri valoille.

ja koko tänä aikana kun se tuota teki jotain kuukauden verran niin ei
palanut/välkähtänyt latauksen punainen valo

nyt toimii moitteetta ja saa olla soitin subeineen, lämppäri päällä, penkin lämmittimet, takalasin lämmitys ja muita joita tarvitaan päällä. eikä
valot vilku.

eli jos ei tuollaista ongelmaa niin itse annan ääneni virtalukolle
saattaa olla kyllä nuo hiiletkin :roll:
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Lauri S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 20.09.2003 10:29

Viesti Kirjoittaja Lauri S. »

Justiin sama vika tuos -95 200D:s... ja laturi latas peräti jotain 11.8V :?

Eli vaihtolaturi 100e:lla mukaan ja uusiyritys :arrow: toimii.

Justiin samat viat, ensi valot, sitte mittarivarotus valot ja lopuksi sammu.. tienviereen :(
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Nyt rupiais vaikuttamaan siltä, että jännitteensäädin p*skana, akku ottaa virtaa juu ja laturi lataa... puskee 14Volttia akulle ja ilmeisimmin keittää nesteet akusta pihalle... vai mitä te meinaatte, eikös se näin äkkiseltään siltä näyttäis? :?
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jos lataa 14 volttia ni sehän on ihan normaali. ei siiis johdu laturista
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Mä otin hiilipaketin laturista irti kerran ja totesin,että vaihdon tarpeessa,noh ostin tarvike hiilipaketin(säädin samassa)Unipoint 15 € merkkinen Elector-tuotteesta Treelta.
Noh vaihdoin sen ja ajelin pari päivää,ihmettelin kun tuulilasinpyyhkijä
pyörii niin vaivalloisesti,noh ajattelin,että liuku on kuiva jarasvasin
sen,ei muuttunut nopeemmaksi.
No sit yks aamu,ensin pimeni radio,ajattelin menipä omituisesti rikki,sit
sammutin auton ei meinannut millän käyntiin,ei edes jaksanut pyörittää starttia kunnolla,noh sit sain sen käyntiin pienen ihmettelyn jälkeen ajoin äkkiä kotipihaan,vilkkukin oli tosi vaisu ja ei vilkuttanut kunnolla.
Noh onneks olin säästänyt vanhan kuluneen Boschin hiilipaketin vaihdoin sen takas niin taas toimi kuin ihmisen mieli.
Eli tuo aiheutti ihan ihme vikoja.

Taas yritin säästää väärässä paikassa,eli älkää ostako tarvikepaketteja,ostin Motonetistä uuden Boschin 24 € alkuperäisen ja hyvin toimii.

Täytyy viedä tarvikepaketti takasin,jos sais vaikka rahat takas.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

häviääkö kaikista kennoista vesi vai vain yhdestä? Ettei vain olis akku oikosulussa sisäisesti? Toinen vaihtoehto on että käyt korjaamolla jossa on oskiloskooppi... Voi olla että laturin diodi/diodit ovat viottuneet ja laskevat virtaa molempiin suuntiin. Normaali jännitemittari näyttää silloin tuon 14v, mutta.... Voit kuvitella että mille akusta tuntuu, kun useamman kerran sekunnissa pamautetaan navat väärinpäin... Eli auton latausjännite onkin vaihtovirtaa tasavirran sijasta. Meillä oli työpaikan transportterissa pari vuotta vastaava vika. Meni kolme akkua ja sitten lopulta laturi... Merkkiliike kustanti akuista kaksi ja firma yhden sekä uuden laturin. Ei tarvinnu muuten maksaa huoltolaskujakaan, muusta kuin laturin vaihdosta ja yhdestä akunvaihdosta. Autoa vietiin laturivikaisena huoltoon jo ensimmäisellä kerralla, totesivat vain että akussa vika ja vaihtoivat akun. Ei suostunu auto lähtemään seuraavana aamuna käyntiin... Sanoivat että lataa akkua laturilla, että "herää", mutta aina kun lähti ajamaan rupesi akku haisemaan, kun se kiehui... No laittoivat toisen akun matkahuollossa tulemaan ja totesivat että uudessa akussa valmistusvirhe. No sama jatkui ja otin ja hermostuin. menin paikalliselle nyrkkipajalle ja ei kun tutkimaan... Todettiin että laturissa diodivika ja tilattiin merkkiliikkeeltä laturi ja kolmas akku, kun oli ehtinyt ottaa jo siipeensä... Ja vot akku rupesi kestämään... No minä soittamaan liikkeeseen ja kyselin josko sais huoltopäällikön puhelimeen... Aikamme juteltuani totesimme että laittavat hyvityslaskut jo tulleiden laskujen tilalle ja laittavat laskun vain yhdestä akusta ja laturista ja maksettiin nyrkkipajan lasku suoraan... Ei pidä aina aliarvioida asiakasta, joka sanoo että olisko vika kenties laturissa.... :lol: :lol:
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Vastaa Viestiin