124 coupe jätti tielle
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
124 coupe jätti tielle
Ihme homma, hyyty sähköt kesken työmatkan, eka pimeni radio, sit meni valot ja ABS, missäänvaiheessa laturin merkkivalo ei syttyny ja loppujenlopuks tumppas sitten vielä konekkin, kun koitin, mitä tapahtyy kun yrittää startata, ei kone hievahtanutkaan, ei edes pienintä naksausta, tahi äännähdystä.
Hetkenpäästä starttas uudelleen ja sai ajettua huoltiksenpihaan ja siihtä sitten hinautin kotio sen... mistähän mun kannattais alottaa hakemaan vikaa?
Laturilta lähtevät johdot kävin jo läpi, eikä mitään ihmeellistä näkyny siellä, ei tunnu purkavan maihinkaan (oletus, koska en ole mittaillut mitään, mutta tällejä en ole autosta saanut)
Sitten jos vielä joku osaa laittaa arviota, kuinkapaljon joudun pienentää viimeisten joululahjojen budjettia, olisin perin kiitollinen...
Hetkenpäästä starttas uudelleen ja sai ajettua huoltiksenpihaan ja siihtä sitten hinautin kotio sen... mistähän mun kannattais alottaa hakemaan vikaa?
Laturilta lähtevät johdot kävin jo läpi, eikä mitään ihmeellistä näkyny siellä, ei tunnu purkavan maihinkaan (oletus, koska en ole mittaillut mitään, mutta tällejä en ole autosta saanut)
Sitten jos vielä joku osaa laittaa arviota, kuinkapaljon joudun pienentää viimeisten joululahjojen budjettia, olisin perin kiitollinen...
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
vaikuttaako se just tuollatavalla, et rupee sähköt pikkuhiljaa hyytymään?
Vois kyl vaikka ollakkin tuo, ei meinaan o mitään hajua, onko koskaan kukaan joutunu tuosta sitä vaihtamaan... toiseksi onko pahakin homma sen vaihto, lähinnä onko hirveä määrä rojua tiellä?
Vois kyl vaikka ollakkin tuo, ei meinaan o mitään hajua, onko koskaan kukaan joutunu tuosta sitä vaihtamaan... toiseksi onko pahakin homma sen vaihto, lähinnä onko hirveä määrä rojua tiellä?
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 124 coupe jätti tielle
Mittasitko akun jännitteet? Ettei olisi vain akku sanonu itsensä irti..Elmo kirjoitti:Ihme homma, hyyty sähköt kesken työmatkan, eka pimeni radio, sit meni valot ja ABS, missäänvaiheessa laturin merkkivalo ei syttyny ja loppujenlopuks tumppas sitten vielä konekkin, kun koitin, mitä tapahtyy kun yrittää startata, ei kone hievahtanutkaan, ei edes pienintä naksausta, tahi äännähdystä.
Hetkenpäästä starttas uudelleen ja sai ajettua huoltiksenpihaan ja siihtä sitten hinautin kotio sen... mistähän mun kannattais alottaa hakemaan vikaa?
Laturilta lähtevät johdot kävin jo läpi, eikä mitään ihmeellistä näkyny siellä, ei tunnu purkavan maihinkaan (oletus, koska en ole mittaillut mitään, mutta tällejä en ole autosta saanut)
Sitten jos vielä joku osaa laittaa arviota, kuinkapaljon joudun pienentää viimeisten joululahjojen budjettia, olisin perin kiitollinen...
Jos ei startti edes pyöritä, niin jostais syystä autossa ei virta kulje.
Maadotus ilmeisesti on kunnossa, jos piuhat ainakin silmämääräisesti läpi kävit..
Voihan se vika tosiaan olla tuossa virtalukon pohjassakin.. Onko autolla paljon ajettu?
Syttyykö laturin valo normaalisti kun käntää virrat päälle? Ettei ole semmonen että on laturin valo palanut?
Onko laturinhihna kireellä, ettei päästä luistamaan? Silloin syttyy kyllä kaikki tuikut koelautaan. Eika akku lataannu. Silloin se auto myös hyytyy, kun akusta loppuu puhti.. Voihan se sitten hetken päästä antaa taas vähän virtaa, kun akku on levossa ja palautuu..
Itsellä meni vesipumppu tossa ja se aiheutti hihnan löystymisen, joten välähti mittariston jokainen valo palamaan. Tuolloin hajosi samalla laturin ylijännitesäädinkin sitten samalla. kyseessä oli w124 300-24 cupee..
Tosin noihan myös ne laturinhiilet loppuvat. yleismittarilla näitä vika mahdollisuuksia saa poisluettua..
220.128 Black Mirror
[/quote] Ei kovin paha homma. Alaverhoilu irti,mittaristo pois,avain ykkösasentoon ja vedetään lukon virtapistoke takaa pois.Alta pitäisi paljastua kolme ruuvia,joilla pohja on kiinnitetty.Aika kinkkiset irroittaa,jos annat olla lukkorungon rattiputkessa kiinni.Mutta jatkakoon joku tästä,etten puhu puuta heinää,koska itsellä on tuo W126,johon olen operaation tehnyt,et jos on vähän eri systeemit tuossa sinun autossaVois kyl vaikka ollakkin tuo, ei meinaan o mitään hajua, onko koskaan kukaan joutunu tuosta sitä vaihtamaan... toiseksi onko pahakin homma sen vaihto, lähinnä onko hirveä määrä rojua tiellä?

M-B 260SE -86 "basso"
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
hmm, jos tosta akku on menny, ni sitten kyllä hirtän yhden kappaleen akkukauppiaita vehkeistään, viimekesäl meinaan vaihdoin siihen tulenpalavan ja suht laadukkaan akun... jos se nyt on menny p¤skaks, ni ei kyllä hyvä heilu 

W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä niitä menee hajalle.. Ei se kauppiaan vika ole. Ehkä on jos on ylimainostanut ja luvannu kestävyyttä.. Ei mitään hätää jos akku on menny. Noinkin uusi akku menee aina takuuseen..Elmo kirjoitti:hmm, jos tosta akku on menny, ni sitten kyllä hirtän yhden kappaleen akkukauppiaita vehkeistään, viimekesäl meinaan vaihdoin siihen tulenpalavan ja suht laadukkaan akun... jos se nyt on menny p¤skaks, ni ei kyllä hyvä heilu
220.128 Black Mirror
Älä nyt mene suotta ostamaan uutta akkua. Oma 124 hyyty samallailla 3vuotta sitten, ekaks sammui mankka, valot himmeni, sit sytty abs:n merkkivalo, josta kului 3min ja auto sammui.
Syynä laturin hiilet. Tarkasta kun laitat virrat päälle että laturin merkkivalo syttyy. Jos ei syty niin hiilet loppu. Tämä kuulemma ihan ominaisuus 124:ssa autoliiton edustajan mukaan. Ja siitä asti toiminut.
Tosin voihan se laturikin olla tiensä päässä, mutta hiilet ei paljoa maksa.
Syynä laturin hiilet. Tarkasta kun laitat virrat päälle että laturin merkkivalo syttyy. Jos ei syty niin hiilet loppu. Tämä kuulemma ihan ominaisuus 124:ssa autoliiton edustajan mukaan. Ja siitä asti toiminut.

Tosin voihan se laturikin olla tiensä päässä, mutta hiilet ei paljoa maksa.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Pariin kymppiin saa hiilet missä on säädinosakin mukana, vielä helpompi vaihtaa.juhaoh kirjoitti:Laturin hiilet lopussa.
Niin maksaa muutaman euron jos onnistuu itsellä juottaminen.
Ja täältä yksi lisä-ääni laturille, siltä tuo kuulostaa. Paussilla vaan akku elpyi sen verran, että sait vielä rassin käyntiin ja hetkeksi tien päälle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
moro. itellä meni kans tuo hiili/jännitteensäädin palikka ja uusi maksoi 12e eli ei hirveitä.
itelläni teki sellaista että akku aina melkein tyhjä ja lähti juuri ja juuri käyntiin.
kun sitten lähti niin valot kirkastui niin että sen kyllä huomasi ja sitten muutaman sekunnin päästä taas meni ihan himmeiksi ja taas uudelleen pikkuhiljaa kirkastui ja tuota teki monta kertaa jopa ajon aikana!
kun otti puhaltimen ja soittimen pois päältä ja ajoi lyhkäset päällä niin riitti virtaa juuri ja juuri valoille.
ja koko tänä aikana kun se tuota teki jotain kuukauden verran niin ei
palanut/välkähtänyt latauksen punainen valo
nyt toimii moitteetta ja saa olla soitin subeineen, lämppäri päällä, penkin lämmittimet, takalasin lämmitys ja muita joita tarvitaan päällä. eikä
valot vilku.
eli jos ei tuollaista ongelmaa niin itse annan ääneni virtalukolle
saattaa olla kyllä nuo hiiletkin
itelläni teki sellaista että akku aina melkein tyhjä ja lähti juuri ja juuri käyntiin.
kun sitten lähti niin valot kirkastui niin että sen kyllä huomasi ja sitten muutaman sekunnin päästä taas meni ihan himmeiksi ja taas uudelleen pikkuhiljaa kirkastui ja tuota teki monta kertaa jopa ajon aikana!
kun otti puhaltimen ja soittimen pois päältä ja ajoi lyhkäset päällä niin riitti virtaa juuri ja juuri valoille.
ja koko tänä aikana kun se tuota teki jotain kuukauden verran niin ei
palanut/välkähtänyt latauksen punainen valo
nyt toimii moitteetta ja saa olla soitin subeineen, lämppäri päällä, penkin lämmittimet, takalasin lämmitys ja muita joita tarvitaan päällä. eikä
valot vilku.
eli jos ei tuollaista ongelmaa niin itse annan ääneni virtalukolle
saattaa olla kyllä nuo hiiletkin

jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
Nyt rupiais vaikuttamaan siltä, että jännitteensäädin p*skana, akku ottaa virtaa juu ja laturi lataa... puskee 14Volttia akulle ja ilmeisimmin keittää nesteet akusta pihalle... vai mitä te meinaatte, eikös se näin äkkiseltään siltä näyttäis? 

W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mä otin hiilipaketin laturista irti kerran ja totesin,että vaihdon tarpeessa,noh ostin tarvike hiilipaketin(säädin samassa)Unipoint 15 € merkkinen Elector-tuotteesta Treelta.
Noh vaihdoin sen ja ajelin pari päivää,ihmettelin kun tuulilasinpyyhkijä
pyörii niin vaivalloisesti,noh ajattelin,että liuku on kuiva jarasvasin
sen,ei muuttunut nopeemmaksi.
No sit yks aamu,ensin pimeni radio,ajattelin menipä omituisesti rikki,sit
sammutin auton ei meinannut millän käyntiin,ei edes jaksanut pyörittää starttia kunnolla,noh sit sain sen käyntiin pienen ihmettelyn jälkeen ajoin äkkiä kotipihaan,vilkkukin oli tosi vaisu ja ei vilkuttanut kunnolla.
Noh onneks olin säästänyt vanhan kuluneen Boschin hiilipaketin vaihdoin sen takas niin taas toimi kuin ihmisen mieli.
Eli tuo aiheutti ihan ihme vikoja.
Taas yritin säästää väärässä paikassa,eli älkää ostako tarvikepaketteja,ostin Motonetistä uuden Boschin 24 € alkuperäisen ja hyvin toimii.
Täytyy viedä tarvikepaketti takasin,jos sais vaikka rahat takas.
Noh vaihdoin sen ja ajelin pari päivää,ihmettelin kun tuulilasinpyyhkijä
pyörii niin vaivalloisesti,noh ajattelin,että liuku on kuiva jarasvasin
sen,ei muuttunut nopeemmaksi.
No sit yks aamu,ensin pimeni radio,ajattelin menipä omituisesti rikki,sit
sammutin auton ei meinannut millän käyntiin,ei edes jaksanut pyörittää starttia kunnolla,noh sit sain sen käyntiin pienen ihmettelyn jälkeen ajoin äkkiä kotipihaan,vilkkukin oli tosi vaisu ja ei vilkuttanut kunnolla.
Noh onneks olin säästänyt vanhan kuluneen Boschin hiilipaketin vaihdoin sen takas niin taas toimi kuin ihmisen mieli.
Eli tuo aiheutti ihan ihme vikoja.
Taas yritin säästää väärässä paikassa,eli älkää ostako tarvikepaketteja,ostin Motonetistä uuden Boschin 24 € alkuperäisen ja hyvin toimii.
Täytyy viedä tarvikepaketti takasin,jos sais vaikka rahat takas.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
häviääkö kaikista kennoista vesi vai vain yhdestä? Ettei vain olis akku oikosulussa sisäisesti? Toinen vaihtoehto on että käyt korjaamolla jossa on oskiloskooppi... Voi olla että laturin diodi/diodit ovat viottuneet ja laskevat virtaa molempiin suuntiin. Normaali jännitemittari näyttää silloin tuon 14v, mutta.... Voit kuvitella että mille akusta tuntuu, kun useamman kerran sekunnissa pamautetaan navat väärinpäin... Eli auton latausjännite onkin vaihtovirtaa tasavirran sijasta. Meillä oli työpaikan transportterissa pari vuotta vastaava vika. Meni kolme akkua ja sitten lopulta laturi... Merkkiliike kustanti akuista kaksi ja firma yhden sekä uuden laturin. Ei tarvinnu muuten maksaa huoltolaskujakaan, muusta kuin laturin vaihdosta ja yhdestä akunvaihdosta. Autoa vietiin laturivikaisena huoltoon jo ensimmäisellä kerralla, totesivat vain että akussa vika ja vaihtoivat akun. Ei suostunu auto lähtemään seuraavana aamuna käyntiin... Sanoivat että lataa akkua laturilla, että "herää", mutta aina kun lähti ajamaan rupesi akku haisemaan, kun se kiehui... No laittoivat toisen akun matkahuollossa tulemaan ja totesivat että uudessa akussa valmistusvirhe. No sama jatkui ja otin ja hermostuin. menin paikalliselle nyrkkipajalle ja ei kun tutkimaan... Todettiin että laturissa diodivika ja tilattiin merkkiliikkeeltä laturi ja kolmas akku, kun oli ehtinyt ottaa jo siipeensä... Ja vot akku rupesi kestämään... No minä soittamaan liikkeeseen ja kyselin josko sais huoltopäällikön puhelimeen... Aikamme juteltuani totesimme että laittavat hyvityslaskut jo tulleiden laskujen tilalle ja laittavat laskun vain yhdestä akusta ja laturista ja maksettiin nyrkkipajan lasku suoraan... Ei pidä aina aliarvioida asiakasta, joka sanoo että olisko vika kenties laturissa....



Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...