Viton 112cdi suuttimet ...
Viton 112cdi suuttimet ...
Vito savutti minkä johdosta vein auton Veholle huoltoon. Huollosta tuli soitto "kaikki neljä suutinta pitää vaihtaa" sovittiin suuttimien vaihdosta (a-hinta 450€+työt). Jälleen soitettiin veholta... "yks suutin jäi jumiin ei saada vaihdettua vaatii uuden kannen hinta on 6000-7000€ töineen" Sanoin auto on kasattava ilman viimeisen suuttimen vaihtamista uuteen. "Ei saada kasattua, vaatii uuden kannen" Vehon kanssa sovittiin suuttimien vaihdosta ja nyt autoon pitää vaihtaa kansi ja minun maksaa! Eikö suuttimien vaihto onnistu ilman, että pitää myös kansi vaihtaa? 
MB E 200 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Forumilta löytyy juttua miten suutin on katkennut kanteen lähinnä _käsittääkseni_ asentajan kokemattomuutta. Suomesta löytyy ainakin yksi paikka mistä löytyy työkalu, jolla katkennutkin suutin saadaan irti kantta irroittamatta ja vielä kansi pelastettua. Nyt kannattaa kovasti käyttää hakua ja etsiä se topic, tai vaihtoehtoisesti soittaa mese forumin deler nimimerkille ja kysellä vähän jotta jos hänellä on tietoa.
Suuttimen jumiutuminen kanteen on lähinnä seurausta sen vuotamisesta, mitä pidempään vuotaa, sitä enemmän menee jumiin. Tämä on taas kerran esimerkki kun se 1 € osa aiheuttaa monen tonnin ongelman cdi koneessa.
Suutinhan irtoaa siten, että lukituspultti pois ja kone käyntiin -> sylinteripaine irroittaa suuttimen ehjänä. Taitaa Veho nyt olla tehnyt mokan...taas kerran. Kannattaa alkaa täyttelemään sitä kuluttajavalituslautakunnan kaavaketta pikkuhiljaa.
Vaikka suutin olisi katkennut kanteen, ei se kansi ole siitä mennyt pilalle, jollei asentaja sitä ole hajottanut. Viimeisenä keinona on ottaa kansi pois, jolloin suutin saadaan kyllä irti.
Eikä niitä suuttimia sieltä Veholta kannata alkuperäisiä ottaa, vaan semmoiset tuikun tehosuuttimet.
Suuttimen jumiutuminen kanteen on lähinnä seurausta sen vuotamisesta, mitä pidempään vuotaa, sitä enemmän menee jumiin. Tämä on taas kerran esimerkki kun se 1 € osa aiheuttaa monen tonnin ongelman cdi koneessa.
Suutinhan irtoaa siten, että lukituspultti pois ja kone käyntiin -> sylinteripaine irroittaa suuttimen ehjänä. Taitaa Veho nyt olla tehnyt mokan...taas kerran. Kannattaa alkaa täyttelemään sitä kuluttajavalituslautakunnan kaavaketta pikkuhiljaa.
Vaikka suutin olisi katkennut kanteen, ei se kansi ole siitä mennyt pilalle, jollei asentaja sitä ole hajottanut. Viimeisenä keinona on ottaa kansi pois, jolloin suutin saadaan kyllä irti.
Eikä niitä suuttimia sieltä Veholta kannata alkuperäisiä ottaa, vaan semmoiset tuikun tehosuuttimet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Hae se auto pois sieltä..
Tässä vaiheessa kannattaa ottaa kuluttajaneuvojaan yhteyttä ja yrittää saada se auto edes siinä kunnossa pois mitä se oli sinne vietäessä.
Kyllä ne suuttimen saadaan pois ilman kannen irrottamista saati sitten koko kannen vaihtoa, ovat hajoittaneet sen kannen jotenkin, jotain älytöntä tehneett..
Mihin Vehoon veit?
Tässä vaiheessa kannattaa ottaa kuluttajaneuvojaan yhteyttä ja yrittää saada se auto edes siinä kunnossa pois mitä se oli sinne vietäessä.
Kyllä ne suuttimen saadaan pois ilman kannen irrottamista saati sitten koko kannen vaihtoa, ovat hajoittaneet sen kannen jotenkin, jotain älytöntä tehneett..
Mihin Vehoon veit?
Häkkisellä ?jukis kirjoitti:Joo... Kaveri vaihdatti just turkulaisessa alan korjaamossa Vitoon AMG-suuttimet. 398€/reikä. En tosin tuotakaan pitänyt mitenkään erityisen halpana...
jukis
Lisää tietoa: www.skg.fi
Auto vietiin Tampereen Veholle korjattavaksi. Veho on vienyt moottorin koneistamoon, yrittävät saada suuttimen irti.
Kuluttaja-asiamieheen olen ollut yhteydessä, alustavasti oli sitä mieltä, että huolto on tehnyt virheen suuttimia irrottaessa. Tämä on vaikeampi juttu, kun auto on firman nimissä ja nämä asiat puidaan käräjäoikeudessa Vehoa vastaan.
Vito on ollut käytössämme vajaan vuoden, mittariin on kilometrejä meillä tullut 15 tuhatta, autolla on ajettu 215 tuhatta. Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Kokemusta on 9:stä Mersusta w115 - w 210,
* w 202 surullisen kuuluisaan luucaksen pumppuun tehtiin 4000 mk remontti.
* w 210 uusittiin automaattilaakkoon kierrosluvun ohjainanturi 750 €
* w 210 veho korvasi ruostevaurio korjauksen.
Kuluttaja-asiamieheen olen ollut yhteydessä, alustavasti oli sitä mieltä, että huolto on tehnyt virheen suuttimia irrottaessa. Tämä on vaikeampi juttu, kun auto on firman nimissä ja nämä asiat puidaan käräjäoikeudessa Vehoa vastaan.
Vito on ollut käytössämme vajaan vuoden, mittariin on kilometrejä meillä tullut 15 tuhatta, autolla on ajettu 215 tuhatta. Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Kokemusta on 9:stä Mersusta w115 - w 210,
* w 202 surullisen kuuluisaan luucaksen pumppuun tehtiin 4000 mk remontti.
* w 210 uusittiin automaattilaakkoon kierrosluvun ohjainanturi 750 €
* w 210 veho korvasi ruostevaurio korjauksen.
MB E 200 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Vito 112 cdi -99
- vito500tkm
- Asiantuntija

- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Eihän siihen voi olla pettynyt kun tätä forumia lukiessa jokainen tietää mihin sekaantuu.vito500tkm kirjoitti:Jaa, empä sano mitään. . .jamimari kirjoitti:Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
...mutta jos tuo suutinjuttu on se viimeinen niitti niin sehän ei ole Viton vika vaan asentajan, aivan sama ongelma on kaikissa cdi moottoreissa, jos niistä ei osaa sitä suutinta irroittaa oikein. Vehonkin on oppirahat maksettava, tosin halvemmaksi tulisi jos nuoret asentajat lukisivat mersuforumia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kuin myös. Etuiskarit vaihdettu ainakin kertaalleen, takaluukku ruostuu -> maalattu, ilmastoinnin kanssa ollut kokoajan ongelmaa, yms.jamimari kirjoitti: Vito on ollut käytössämme vajaan vuoden, mittariin on kilometrejä meillä tullut 15 tuhatta, autolla on ajettu 215 tuhatta. Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Seuraava paku on joku muu kuin mersu. Tod. näk. toyota tai vw.
E: niin, ja vito on tätä uudenpaa sukupolvea
Tyhmyys on sitä kun virheistä ei opi, eli vaikuttaa kovasti siltä, että mersu on tyhmä kun ei ole edes toisen sarjan Vitoissa osattu tehdä takaluukkua, joka ei ruostu. Volkarilla se on osattu jo kautta aikain, ainakaan oma 75 vuoden vw pakun takaluukku ei ollut ruosteessa, joka on lähtenyt saumoista.johnny99 kirjoitti:Kuin myös. Etuiskarit vaihdettu ainakin kertaalleen, takaluukku ruostuu -> maalattu, ilmastoinnin kanssa ollut kokoajan ongelmaa, yms.
Seuraava paku on joku muu kuin mersu. Tod. näk. toyota tai vw.
E: niin, ja vito on tätä uudenpaa sukupolvea
Saumoista lähtevä ruoste kuuluu automaattisesti takuun piiriin, jos vain se on ajoissa reklamoinut. Omassani on luukku lähtenyt ruostumaan varmaankin jossain 100 tkm kohdalla, ja silloinen omistaja ei siitä reklamoinut --> takuu raukesi. Itse asiassa ei se silloinkaan raukea mutta enpä jaksa mokomasta lähteä riitelemään. Omaa tyhmyyttä jos ostaa ruosteisen auton.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Suuttimet ei ole se viimeinen niitti viton "arkkuun" vaan kokoajan on ollut jotain pientä. Suutin remontti on tähän mennessä kallein ja maksumiehenä olen minä, Veho ei tässä vastaan tule niillä on hyvät perustelut koko remonttiin.veskola kirjoitti:Eihän siihen voi olla pettynyt kun tätä forumia lukiessa jokainen tietää mihin sekaantuu.vito500tkm kirjoitti:Jaa, empä sano mitään. . .jamimari kirjoitti:Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
...mutta jos tuo suutinjuttu on se viimeinen niitti niin sehän ei ole Viton vika vaan asentajan, aivan sama ongelma on kaikissa cdi moottoreissa, jos niistä ei osaa sitä suutinta irroittaa oikein. Vehonkin on oppirahat maksettava, tosin halvemmaksi tulisi jos nuoret asentajat lukisivat mersuforumia.
Viton takaluukun ruostevauriosta selvitään 100 - 150 €:n hinnalla.
Taidan palata jälleen Hiacen rattiin, kun auton saan korjaamolta....
MB E 200 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Vito 112 cdi -99






