Viton 112cdi suuttimet ...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jamimari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 13.10.2006 19:01
Paikkakunta: Kankaanpää

Viton 112cdi suuttimet ...

Viesti Kirjoittaja jamimari »

Vito savutti minkä johdosta vein auton Veholle huoltoon. Huollosta tuli soitto "kaikki neljä suutinta pitää vaihtaa" sovittiin suuttimien vaihdosta (a-hinta 450€+työt). Jälleen soitettiin veholta... "yks suutin jäi jumiin ei saada vaihdettua vaatii uuden kannen hinta on 6000-7000€ töineen" Sanoin auto on kasattava ilman viimeisen suuttimen vaihtamista uuteen. "Ei saada kasattua, vaatii uuden kannen" Vehon kanssa sovittiin suuttimien vaihdosta ja nyt autoon pitää vaihtaa kansi ja minun maksaa! Eikö suuttimien vaihto onnistu ilman, että pitää myös kansi vaihtaa? :?:
MB E 200 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Avatar
Love D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 20.05.2005 22:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Love D »

Me vietiin aikoinaan tuo isän MB Vito 112cdi ihan paikalliselle autokorjaajalle, joka teki työn paljon halvemmalla kuin veho ja puolet nopeammin 8)

Veho tuumaa aina rahastaa nois jutuis :?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Forumilta löytyy juttua miten suutin on katkennut kanteen lähinnä _käsittääkseni_ asentajan kokemattomuutta. Suomesta löytyy ainakin yksi paikka mistä löytyy työkalu, jolla katkennutkin suutin saadaan irti kantta irroittamatta ja vielä kansi pelastettua. Nyt kannattaa kovasti käyttää hakua ja etsiä se topic, tai vaihtoehtoisesti soittaa mese forumin deler nimimerkille ja kysellä vähän jotta jos hänellä on tietoa.

Suuttimen jumiutuminen kanteen on lähinnä seurausta sen vuotamisesta, mitä pidempään vuotaa, sitä enemmän menee jumiin. Tämä on taas kerran esimerkki kun se 1 € osa aiheuttaa monen tonnin ongelman cdi koneessa.

Suutinhan irtoaa siten, että lukituspultti pois ja kone käyntiin -> sylinteripaine irroittaa suuttimen ehjänä. Taitaa Veho nyt olla tehnyt mokan...taas kerran. Kannattaa alkaa täyttelemään sitä kuluttajavalituslautakunnan kaavaketta pikkuhiljaa.

Vaikka suutin olisi katkennut kanteen, ei se kansi ole siitä mennyt pilalle, jollei asentaja sitä ole hajottanut. Viimeisenä keinona on ottaa kansi pois, jolloin suutin saadaan kyllä irti.

Eikä niitä suuttimia sieltä Veholta kannata alkuperäisiä ottaa, vaan semmoiset tuikun tehosuuttimet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

eBaystä löytyy suuttimia...halvalla.
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Joo... Kaveri vaihdatti just turkulaisessa alan korjaamossa Vitoon AMG-suuttimet. 398€/reikä. En tosin tuotakaan pitänyt mitenkään erityisen halpana...

jukis
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Hae se auto pois sieltä..

Tässä vaiheessa kannattaa ottaa kuluttajaneuvojaan yhteyttä ja yrittää saada se auto edes siinä kunnossa pois mitä se oli sinne vietäessä.
Kyllä ne suuttimen saadaan pois ilman kannen irrottamista saati sitten koko kannen vaihtoa, ovat hajoittaneet sen kannen jotenkin, jotain älytöntä tehneett..

Mihin Vehoon veit?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:Joo... Kaveri vaihdatti just turkulaisessa alan korjaamossa Vitoon AMG-suuttimet. 398€/reikä. En tosin tuotakaan pitänyt mitenkään erityisen halpana...

jukis
Häkkisellä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:Häkkisellä ?
jepjep

jukis
jamimari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 13.10.2006 19:01
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jamimari »

Auto vietiin Tampereen Veholle korjattavaksi. Veho on vienyt moottorin koneistamoon, yrittävät saada suuttimen irti. :(

Kuluttaja-asiamieheen olen ollut yhteydessä, alustavasti oli sitä mieltä, että huolto on tehnyt virheen suuttimia irrottaessa. Tämä on vaikeampi juttu, kun auto on firman nimissä ja nämä asiat puidaan käräjäoikeudessa Vehoa vastaan. :oops:

Vito on ollut käytössämme vajaan vuoden, mittariin on kilometrejä meillä tullut 15 tuhatta, autolla on ajettu 215 tuhatta. Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.

Kokemusta on 9:stä Mersusta w115 - w 210,
* w 202 surullisen kuuluisaan luucaksen pumppuun tehtiin 4000 mk remontti.
* w 210 uusittiin automaattilaakkoon kierrosluvun ohjainanturi 750 €
* w 210 veho korvasi ruostevaurio korjauksen.
MB E 200 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

jamimari kirjoitti:Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Jaa, empä sano mitään. . .
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:
jamimari kirjoitti:Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Jaa, empä sano mitään. . .
Eihän siihen voi olla pettynyt kun tätä forumia lukiessa jokainen tietää mihin sekaantuu.

...mutta jos tuo suutinjuttu on se viimeinen niitti niin sehän ei ole Viton vika vaan asentajan, aivan sama ongelma on kaikissa cdi moottoreissa, jos niistä ei osaa sitä suutinta irroittaa oikein. Vehonkin on oppirahat maksettava, tosin halvemmaksi tulisi jos nuoret asentajat lukisivat mersuforumia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
johnny99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 19.12.2006 17:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja johnny99 »

jamimari kirjoitti: Vito on ollut käytössämme vajaan vuoden, mittariin on kilometrejä meillä tullut 15 tuhatta, autolla on ajettu 215 tuhatta. Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Kuin myös. Etuiskarit vaihdettu ainakin kertaalleen, takaluukku ruostuu -> maalattu, ilmastoinnin kanssa ollut kokoajan ongelmaa, yms.

Seuraava paku on joku muu kuin mersu. Tod. näk. toyota tai vw.

E: niin, ja vito on tätä uudenpaa sukupolvea
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

johnny99 kirjoitti:Kuin myös. Etuiskarit vaihdettu ainakin kertaalleen, takaluukku ruostuu -> maalattu, ilmastoinnin kanssa ollut kokoajan ongelmaa, yms.

Seuraava paku on joku muu kuin mersu. Tod. näk. toyota tai vw.

E: niin, ja vito on tätä uudenpaa sukupolvea
Tyhmyys on sitä kun virheistä ei opi, eli vaikuttaa kovasti siltä, että mersu on tyhmä kun ei ole edes toisen sarjan Vitoissa osattu tehdä takaluukkua, joka ei ruostu. Volkarilla se on osattu jo kautta aikain, ainakaan oma 75 vuoden vw pakun takaluukku ei ollut ruosteessa, joka on lähtenyt saumoista.

Saumoista lähtevä ruoste kuuluu automaattisesti takuun piiriin, jos vain se on ajoissa reklamoinut. Omassani on luukku lähtenyt ruostumaan varmaankin jossain 100 tkm kohdalla, ja silloinen omistaja ei siitä reklamoinut --> takuu raukesi. Itse asiassa ei se silloinkaan raukea mutta enpä jaksa mokomasta lähteä riitelemään. Omaa tyhmyyttä jos ostaa ruosteisen auton.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jamimari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 13.10.2006 19:01
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jamimari »

veskola kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:
jamimari kirjoitti:Vitoon olemme todella pettyneitä kokemamme jälkeen.
Jaa, empä sano mitään. . .
Eihän siihen voi olla pettynyt kun tätä forumia lukiessa jokainen tietää mihin sekaantuu.

...mutta jos tuo suutinjuttu on se viimeinen niitti niin sehän ei ole Viton vika vaan asentajan, aivan sama ongelma on kaikissa cdi moottoreissa, jos niistä ei osaa sitä suutinta irroittaa oikein. Vehonkin on oppirahat maksettava, tosin halvemmaksi tulisi jos nuoret asentajat lukisivat mersuforumia.
Suuttimet ei ole se viimeinen niitti viton "arkkuun" vaan kokoajan on ollut jotain pientä. Suutin remontti on tähän mennessä kallein ja maksumiehenä olen minä, Veho ei tässä vastaan tule niillä on hyvät perustelut koko remonttiin.


Viton takaluukun ruostevauriosta selvitään 100 - 150 €:n hinnalla. :!:

Taidan palata jälleen Hiacen rattiin, kun auton saan korjaamolta.... :wink:
MB E 200 cdi -99
Vito 112 cdi -99
Vastaa Viestiin