millainen on c 203 200cdi -01

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

millainen on c 203 200cdi -01

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

millainen on c 203 200cdi -01? mitä kannattaa huomioida ja minkälaisia tyyppivikoja? onko ruostemurheita?
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Haku-toiminnolla löytyy useampia ketjuja, joissa on käsitelty 203-korimallin Mersua ja sen ominaispiirteitä. Osa niistä on aivan viime päiviltä. Täällä ensin silmääni osunut, jossa vieläpä keskustelun kohteena oli sinuakin kiinnostava C200CDI. Muita ensimmäisellä haulla tulleita keskusteluita, jotka sinua saattaisivat kiinnostaa, ovat tämä ja tämä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
hanta
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hanta »

Hain omani (W203, 200CDI A) saksasta huhtikuussa 05 ja yleisesti ottaen olen ollut tyytyväinen, mutta seuraavat viat on tullu korjattua:
-ESP-valo paloi ajottain (Sivuttaiskiihtyvyysanturi, osa+työ Veholla 275 E)
-takajousi katkesi, helppo vaihtaa, uusi Veholla 65;- E/kpl
-vaihdoin termarin kun kävi kylmänä. uusi Veholla 65:- E
-etumaisen kallistuksenvakaajan välitanko kolisi, helppo vaihtaa 20:- E tarvike
-vaihdoin yhden rikkoutuneen hehkun (20;- E)
-edessä kolisi myös tukivarsien kumipuslat, vaihdoin tukivarret kokonaan n 100;-/kpl (tarvike)

Osa kolinoista on edellisen omistajan peruja, muut viat tulleet ajamani 65000 km aikana. Paitsi jousen katkeamista, olen ymmärtänyt että muita autooni tulleita vikoja on esiintynyt kohtuullisesti muillakin.
Ruostetta ei ole löytynyt, paitsi pieni täplä aivan takaikkunan alapuolella. (kun avasi takaluukun)
Kilometrejä nyt yhteensä 124 t, mikäli pitävät paikkansa.

Kaikenkaikkiaan olen siis tyytyväinen autoon, sopii hyvin rauhalliseen, miellyttävään ja taloudelliseen menoon, mutta kyllä pikkuautot voi myös jättää taakseen..

Kaikki suodattimien ja öljynvaihdot suht helppo hoitaa itse, eli käytännössä huollot. Mutta torx-avaimien lisäksi tarvitaan ainakin öljynsuodattimen avain ja pari erilaista momenttiavainta.
Ja auton mallihan on mielestäni yksi mersun parhaita. Suosittelen !
W203CDI
Vastaa Viestiin