Kannattaisikohan vaihtaa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Kannattaisikohan vaihtaa?

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eli tarjolla olisi vm 1996 väyrynen, 220tiisseli mittarissa 315tkm.
Hinta olis aika kohdallaan, coupe vaihdossa ja 4000e päälle.
Laiskuutensa lisäksi onko noissa jotain tyypillisiä vikoja?
Olin suunnitellut kyllä ajavani vielä jonkin aikaa nykyiselläni ja vaihtaa johonkin uudempaan cdi härveliin....mutta tuo hinta sitten toisaalta alkoi houkutella...ja tuota pystyisi vielä ilmeisesti itse korjailemaankin nuo uudemmathan alkavat olla jo aivan hepreaa tee-se-itse miehelle :lol:
Ja minkälaista diiselveroa tuollaisista joutuu kärsimään, entä todelliset kulutuslukemat...kuulemma 7l/100 ?
Meikäläisen kilometreillä alkaisi kyllä jo diisseli kannattamaan ja kilometriensä puolestahan tuosta olisi vielä autoa moneksi vuodeksi.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä tuolla manuaalivaihteisena taitaa mennä alle 7 litran , maantiellä 6 litran tuntumaan, jopa allekin.

Kauhea kanuunahan se ei vakiona ole, mutta neliventtiilidieselinä siinä voisi olla potenttiaalia aika pirteäksikin, kunhan pumpun laittaa iskuun, siis jos se ei ole sähköisesti ohjattu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuohan on ensimmäisten vuosien E 220 D, joten eikös siinä ole se murheenkryyni-Lucaksen punppu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Lucaksen pumputhan niissä on. Väitän keskikulutuksen olevan enemmän kuin 7 l /100km, kun nuo suorasuihkutteiset CDI-moottorisetkin tuuppaavat haukkaamaan sen 7,5-8 litraa.

Eikös noissa ensimmäisissä ollut tyyppiongelmia korroosiokestävyyden kanssa?
Vastaa Viestiin