Onko kellään kokemuksia että onko miten hankala vaihdettava?
joutuuko paljon purkamaan ennenku pääsee käsiksi itse tiivisteeseen vai onko olemassa jotain jippo konsteja.
itsellä vaihtohommat edessä kun tahtoo nestettä hävittää jonkin verran ja pakoputken kautta tulee osa ulos.
Kannentiiviste (W201)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Kannentiiviste (W201)
Ja moottori oli mikäSumppi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia että onko miten hankala vaihdettava?
joutuuko paljon purkamaan ennenku pääsee käsiksi itse tiivisteeseen vai onko olemassa jotain jippo konsteja.
itsellä vaihtohommat edessä kun tahtoo nestettä hävittää jonkin verran ja pakoputken kautta tulee osa ulos.


Oli se mikä tahansa niin uskon että ei ole vaikee.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
saman lainen se on, kun muissakin autoissa, erona vaan jakopää. sairaasti nippeliä ja pulttia.. ei oo paha, jos yhtään tietää, missä mennään.
tälläsissä vanhoissa mersuissa on suurena etuna se, että on kuitenkin aika paljon tilaa touhuta. sitten, kun on mondeoon tehny saman, niin huamaa sen mersun "suuren" tilan. eli siis onnistuu.
tälläsissä vanhoissa mersuissa on suurena etuna se, että on kuitenkin aika paljon tilaa touhuta. sitten, kun on mondeoon tehny saman, niin huamaa sen mersun "suuren" tilan. eli siis onnistuu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
juu-u.....kyl pitää myöntää että usko loppu kun näin sen johto/letku hässäkät.....rupesi näytästämään siltä että joutuu melkein koko moottorin purkamaan että pääsee käsiksi siihen kannentiivisteeseen.....eikö tosiaan ole mitään muuta keinoa? osaako kukaan kertoo että mitä kaikkee piti ottaa irti ennen ku pääsee käsiksi kannen pultteihin esimerkiksi? noin suurin piirtein....
ite tein sillain, et kaikki, mikä on edessä, niin pois vaan. sitten se siältä pikkuhiljaa alkaa näkeen se ite kansi ja kannenpultit.
lopulta sulla on edessäsä kauhee kasa kaikkia nippeliä ja pulttia. se on sitten palapelin kasaamista, kun alkaa arpoon, et mikähän menee mihinkäkin paikkaan.. noi alipaineletkut kannattaa muuten merkata jollain teipillä ja numeroilla, nii ei tarvi niitä niin kauheesti arpoo, siis kun niitä joutuu irrotteleen liitoksistaan.
lopulta sulla on edessäsä kauhee kasa kaikkia nippeliä ja pulttia. se on sitten palapelin kasaamista, kun alkaa arpoon, et mikähän menee mihinkäkin paikkaan.. noi alipaineletkut kannattaa muuten merkata jollain teipillä ja numeroilla, nii ei tarvi niitä niin kauheesti arpoo, siis kun niitä joutuu irrotteleen liitoksistaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No eihän siinä ole kun muutama hassu johto kun irroittaa ne ja nostaa johtosarjan sivuun ja kun nostaa syylärin pois et saa ketjun ohjari kiinnitys tapit irti...ja imusarja ja pakosarja voipi olla paikallaan kun no tietysti bensaletkut joutuupi irroittaan ja muutama alipaine letku ja imusarjan alta se kolmio rauta mikä menee muistaakseni imusarjasta moottorin kiinnikkeen pultin alle.... ja eihän se pahvi ole kun muutaman kympin mut jos kannen irti käyttää niin ohjurigummit vaihtoon ja voipi olla et pako-ohjurit menee vaihtoon mut ei pakko tietystikkään... ja jos nestettä häipyy niin ponnistaahan se pitää...ja oikaista...jos on kiero...joskus se oikaisu on ihan turhaa hommaa...
noin kolme vuotta sitten kansi työt jotka sisälsi kannen putsauksen eli puhallettiin puhtaaksi ja purettiin ja kasattiin koneistamon toimesta pako-ohjarit holkitettiin ja kansi oikaistiin istukka pinnat koneistettiin maksoi 176eur....plus siihen sitten tiivisteet ja ohjurikumit...omaa työ aikaa jokunen tunti
noin kolme vuotta sitten kansi työt jotka sisälsi kannen putsauksen eli puhallettiin puhtaaksi ja purettiin ja kasattiin koneistamon toimesta pako-ohjarit holkitettiin ja kansi oikaistiin istukka pinnat koneistettiin maksoi 176eur....plus siihen sitten tiivisteet ja ohjurikumit...omaa työ aikaa jokunen tunti
Itse tein ja säästin