W123 230 syö aivan liikaa,mikähän voisi olla syy???
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: La 06.01.2007 18:46
- Paikkakunta: FIN
W123 230 syö aivan liikaa,mikähän voisi olla syy???
Elikkä kone on se 2.3 ruisku malli joka on vaihdettu autoon joskus,ja syö aivan liikaa bensaa.Mikähän siinä voisi olla vikana?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: W123 230 syö aivan liikaa,mikähän voisi olla syy???
Mul w124 230 E Autom. vm;88 vie noin 15 litraa satasel/ lyhyttä ajoa (työmatkat)kustomkalle kirjoitti:Elikkä kone on se 2.3 ruisku malli joka on vaihdettu autoon joskus,ja syö aivan liikaa bensaa.Mikähän siinä voisi olla vikana?
onkohan liikaa ?
Mihin autoon moottori on vaihdettu? Onko perä vaihdettu myös? Meinaan että jos siellä on vaikka 200 D:n tiuha perä, niin moottori käy korkeammilla kierroksilla ja nestettä kuluu enemmän.
Oma autoni vie automaatilla n. 10,5 l/100 km ympäri vuoden.
Oma autoni vie automaatilla n. 10,5 l/100 km ympäri vuoden.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: La 06.01.2007 18:46
- Paikkakunta: FIN
se on vaidettu w123 230 vm-77 ja peräkin on tietääkseni vaihdettu..ja se syö kyl yli 15 litraa satasel
Viimeksi muokannut kustomkalle, To 18.01.2007 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
En tunne kyseistä moottoria mutta...
Ihan pienellä ei tota saa menemään millään. Auto on aika painava ja eikä ihan sieltä virtaviivaisimmasta päästä.
Ilmansuodattimen tukkoisuus ainakin nostaa kulutusta. Samoin viallinen termostaatti joka pitää mottorin liian kylmänä. Tarkistettavia kohteita on myös moottorin rikastusautomatiikka sekä tulppien ja sähkölaitteiden kunto. Myös matalat ilmanpaineet renkaissa ja laahavat jarrut nostaa kulutusta.
Jos tollaista konetta, -kunnossakin olevaa "käskee" kylmänä, niin hetkellinen keskikulutus voi nousta yli 100L/100Km
Taitaa ajotapa ratkaista aika paljon, Kutitelemalla nippa nappa 10 ja käskemällä varmasti yli 15L
Ihan pienellä ei tota saa menemään millään. Auto on aika painava ja eikä ihan sieltä virtaviivaisimmasta päästä.
Ilmansuodattimen tukkoisuus ainakin nostaa kulutusta. Samoin viallinen termostaatti joka pitää mottorin liian kylmänä. Tarkistettavia kohteita on myös moottorin rikastusautomatiikka sekä tulppien ja sähkölaitteiden kunto. Myös matalat ilmanpaineet renkaissa ja laahavat jarrut nostaa kulutusta.
Jos tollaista konetta, -kunnossakin olevaa "käskee" kylmänä, niin hetkellinen keskikulutus voi nousta yli 100L/100Km

Taitaa ajotapa ratkaista aika paljon, Kutitelemalla nippa nappa 10 ja käskemällä varmasti yli 15L

Viimeksi muokannut TIMO T T, Ti 09.01.2007 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 290TD T
Tossa on yksi syy miksi ostin 260:n enkä 230:stä. Samalla bensamäärällä pääsee jollei polje ihan simona.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
Kyllä 15 litraakin kuulostaa 230:lle aika paljolta, kun itsellä 280 ruisku automaatilla vie 12-15 seka-ajossa. Eikä kaasujalkakaan aina kaupungissa ajellessa sieltä kevyimmästä päästä ole. Kickdown on sen verran hupaa, että sitä tulee aika usein käytettyä.
Valoista tulee myös aika usein lähdettyä lattia suorana. Toisaalta ylinopeutta en juurikaan aja eli kiihdytykset ovat aika hetkellisiä.

W123 280TE -79
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: La 06.01.2007 18:46
- Paikkakunta: FIN
No ainakin lähelle.TIMO T T kirjoitti:
Jos tollaista konetta, -kunnossakin olevaa "käskee" kylmänä, niin hetkellinen keskikulutus voi nousta yli 100L/100Km

Talvisin kulutusta nostaa erittäin paljon se että jos lähtee kylmällä autolla heti liikenteeseen.

100km kulutus tipahtaa lähes 5litraa kun antaa joka kerta auton lämmetä tyhjäkäynnillä kymmenisen minuuttia ennekuin sillä lähtee ajamaan.

Jännä juttu toi että yleensä ihmiset antaa koneen(auton) lämmetä tyhjäkäynnillä useita minuutteja, vaikka valmistaja sitä erityisesti jopa kieltää tekemästä.
Useinhan käyttöohjeissa opastetaan lähtemään heti liikkeelle jotta lämpiää nopeemmin. Näin säästyy polttoainetta eikä tule saastetta ym.
Talvella kyllä vaikea toteuttaa näillä leveysasteilla.
Mulla 230 E vie n.10-11 l/100 km. W123 siis ja 4-lovinen manuaali.
Joka on muuten myytävänä!!
Useinhan käyttöohjeissa opastetaan lähtemään heti liikkeelle jotta lämpiää nopeemmin. Näin säästyy polttoainetta eikä tule saastetta ym.
Talvella kyllä vaikea toteuttaa näillä leveysasteilla.
Mulla 230 E vie n.10-11 l/100 km. W123 siis ja 4-lovinen manuaali.
Joka on muuten myytävänä!!
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Laitetaanhan nyt vielä yhdet kulutus tiedot tähän.
Eli ittellä tuo W201 2.3 8V koneella ja laatikkona automaatti. Kulutus on pyörinyt siinä 11.5-12.5 haarukassa. Alle en ole saanut ikinä menemään. Noh, huoltojakin on tehty himpun (suodattimet, ilmanputsari, sytkän osat) ja fortea käytetty, eikä vaikuttanut mitenkään. Tänään tulee uudet suuttimet ja o-renkaat, nii kattotaa jos sillä ainaki nuo lämpimänä käynnisymisen ongelmat katoaisi. Ja vaikka kulutuskin tipahtaisi.
Eikös ole niin että vanhassa autossa, jos rupeaa suuttimet menemään, niin suuttimen antama bensamäärä voi olla jotakin ihan muuta, kuin mitä tarkoitus? Itselläni ainakin pakokaasut haisee niin prkeleen voimakkaille että veikkaisin aika rikasta käyntiä..
Viisaammat viisastakoon...
Eli ittellä tuo W201 2.3 8V koneella ja laatikkona automaatti. Kulutus on pyörinyt siinä 11.5-12.5 haarukassa. Alle en ole saanut ikinä menemään. Noh, huoltojakin on tehty himpun (suodattimet, ilmanputsari, sytkän osat) ja fortea käytetty, eikä vaikuttanut mitenkään. Tänään tulee uudet suuttimet ja o-renkaat, nii kattotaa jos sillä ainaki nuo lämpimänä käynnisymisen ongelmat katoaisi. Ja vaikka kulutuskin tipahtaisi.
Eikös ole niin että vanhassa autossa, jos rupeaa suuttimet menemään, niin suuttimen antama bensamäärä voi olla jotakin ihan muuta, kuin mitä tarkoitus? Itselläni ainakin pakokaasut haisee niin prkeleen voimakkaille että veikkaisin aika rikasta käyntiä..
Viisaammat viisastakoon...

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Kerro sit oliko mitään apua suuttimien vaihdosta,on käynny samaopcaravan kirjoitti:Laitetaanhan nyt vielä yhdet kulutus tiedot tähän.
Eli ittellä tuo W201 2.3 8V koneella ja laatikkona automaatti. Kulutus on pyörinyt siinä 11.5-12.5 haarukassa. Alle en ole saanut ikinä menemään. Noh, huoltojakin on tehty himpun (suodattimet, ilmanputsari, sytkän osat) ja fortea käytetty, eikä vaikuttanut mitenkään. Tänään tulee uudet suuttimet ja o-renkaat, nii kattotaa jos sillä ainaki nuo lämpimänä käynnisymisen ongelmat katoaisi. Ja vaikka kulutuskin tipahtaisi.
Eikös ole niin että vanhassa autossa, jos rupeaa suuttimet menemään, niin suuttimen antama bensamäärä voi olla jotakin ihan muuta, kuin mitä tarkoitus? Itselläni ainakin pakokaasut haisee niin prkeleen voimakkaille että veikkaisin aika rikasta käyntiä..
Viisaammat viisastakoon...
homma mielessä, kun on toi kulutus aika suuri ja lompakko ohut !!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: La 06.01.2007 18:46
- Paikkakunta: FIN
No nyt on uudet suuttimet koneessa ja ensi kokemuksiakin maisteltu noin 50km matkalta. Eli lämpimänä/puolilämpimänä oli vaikeuksia saada auto jäämään käyntiin. Se nyt ainakin tuntuisi noiden vaihdon jälkeen muuttuneen parempaan suuntaan. Ei tarvinnu tajutonta sahausta että starttaa. Hörähti heti tulille. Eli se tuntuis parantuneen huomattavasti. Kulutuksesta en osaa viel sanoa mitään.. Pitää täs ajella ja informoida, että muuttuiko hullua hurskaammaksi...
Vaihtohan olikin niin yksinkertainen, kuin vain voi olla... Minä pelkäsin ja epäröin, että onkohan kovakin homma, mutta huolella tehtynä aikaa hurahti alta tunti. Eka kerta kun oli...
Onkos porukalla tietoo, että voiko/uskaltaako/kannattaako lähteä itse seoksia ettimään kohilleen?? Ja onko edes ilman mittareita mahdollista saada suunnilleen kohdilleen???
Vaihtohan olikin niin yksinkertainen, kuin vain voi olla... Minä pelkäsin ja epäröin, että onkohan kovakin homma, mutta huolella tehtynä aikaa hurahti alta tunti. Eka kerta kun oli...
Onkos porukalla tietoo, että voiko/uskaltaako/kannattaako lähteä itse seoksia ettimään kohilleen?? Ja onko edes ilman mittareita mahdollista saada suunnilleen kohdilleen???
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mistäs tilasit suuttimet ja paljonko köyhdyit !opcaravan kirjoitti:No nyt on uudet suuttimet koneessa ja ensi kokemuksiakin maisteltu noin 50km matkalta. Eli lämpimänä/puolilämpimänä oli vaikeuksia saada auto jäämään käyntiin. Se nyt ainakin tuntuisi noiden vaihdon jälkeen muuttuneen parempaan suuntaan. Ei tarvinnu tajutonta sahausta että starttaa. Hörähti heti tulille. Eli se tuntuis parantuneen huomattavasti. Kulutuksesta en osaa viel sanoa mitään.. Pitää täs ajella ja informoida, että muuttuiko hullua hurskaammaksi...
Vaihtohan olikin niin yksinkertainen, kuin vain voi olla... Minä pelkäsin ja epäröin, että onkohan kovakin homma, mutta huolella tehtynä aikaa hurahti alta tunti. Eka kerta kun oli...
Onkos porukalla tietoo, että voiko/uskaltaako/kannattaako lähteä itse seoksia ettimään kohilleen?? Ja onko edes ilman mittareita mahdollista saada suunnilleen kohdilleen???
Juu.. Pitääpä joku päivä käydä säädättämässä nuokohilleen.
Suuttimet tulivat maksamaan 30€/kpl ja tiivisteet himppua alle 2€/kpl. Että eihän tuo mitään ilmaista ole... Pitää nyt toivoo kovasti että tipahtas tuo kulutus ees tonne 10 hujakoille, niin tyytyväinen olisin...
Edit: Suuttimien vaihdon jälkeen tuli näköjää sellainen probleema, että kylmällä koneella huononi käyntiin lähtö...
Onkos kellään tuohon vinkkejä??? Kun eikös sen kuitenkin vähän pitäisi hörähtää käynnistys/rikastus suuttimen avulla? Mutta kun tahtoo vaatia sahausta tovin, sitten pari hörähtelyä ja sitten käynnistyy... Nyt on taas niin ihme homma kyl et.... Mihinkähän tuon auton kanssa mennään... Pitää ny käydä tarkistamassa, ettei oo joku johto vahingossa irronnut tai jotakin sellaista.... 
Suuttimet tulivat maksamaan 30€/kpl ja tiivisteet himppua alle 2€/kpl. Että eihän tuo mitään ilmaista ole... Pitää nyt toivoo kovasti että tipahtas tuo kulutus ees tonne 10 hujakoille, niin tyytyväinen olisin...

Edit: Suuttimien vaihdon jälkeen tuli näköjää sellainen probleema, että kylmällä koneella huononi käyntiin lähtö...


Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mika.T kirjoitti:Painappa kaasua kun käynnstät auton. Mulla saa kans sahata tuota tenavaa jos ei pidä kaasua pohjassa kylmänä käynnistettäessä.opcaravan kirjoitti:
Edit: Suuttimien vaihdon jälkeen tuli näköjää sellainen probleema, että kylmällä koneella huononi käyntiin lähtö...![]()
Kaasu pohjassa hörähtää heti.
Juu, sen suuntasta minä mietiskelinkin. Yleensä aina pitää vanhalle autolle löytää "se oikea" tapa käynnistää niin kuumana, kuin kylmänäkin. Vanhoilla suuttimilla piti taas kuumana pumpata kaasua, että jäi käymään sekä löysi kaikki sylinterit mukaan..

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00