c220d-98 nykii/kierrokset huojuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

c220d-98 nykii/kierrokset huojuu

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Palaan vielä tähän aiheeseen.Aikaisemmin olen jo aihetta käsitellyt,mutta vika on edelleen olemassa.
Kerrataan vielä.Auto käynnistyy kylmänä hyvin ja pelaa moitteettomasti muutenkin.Tuossa 70-90 lämpötilassa alkaa sitten
kierrosten hummaus.Tämän tuntee penkkiin ja kierroslukumittarissa
heitto on 150-300 kierrosta.Oire on tasakaasulla.Heti,kun antaa leipää lisää,niin oireilu häviää.Vian ollessa päällä,jarrua painaessa kierrokset
laskevat "loikkimalla".Viisari ei siis laske tasaisesti,vaan laskee nykien ja
melko hitaasti.Oireilu kestää muutaman minuutin.Yleensä 5-10 km ajon jälkeen vika on poissa.Kuumana ei sitten mitään ongelmia enää.

Osia on vaihdettu seuraavia:
automaatin öljyt+suodatin
polttoainesuodattimet
ilmansuodatin
imuilman lämpötilantunnistin(on niinkuin tämä ilmamassamittari)
jäähdytysvedenlämpötila-anturi(liekö oleellinen)
kaasupotentimetri
imuilman tunnistin anturi
ahtopaineensäädin(liittyy kierrätysjärjestelmään)
lucas laitettu vuosi sitten

kierrätysjärjestelmää on kokeiltu käytössä ja ilman.

Testeri antaa vain vikakoodit p1689,122,28.
Nämä ovat joka kerta samat.Viittaavat johonkin mittaristovikaan tai epäloogiseen signaaliin.


Nyt vielä olis yksi vaihtoehto kokeilematta.Ajattelimme kytkeä testerin kiinni ja kannettavan hanttarin syliin.Lähdetään liikkeelle kylmällä autolla ja katsotaan mitä tapahtuu.Kannettavaan saa näytölle muistaakseni
4 eri anturiarvoa kerralla.Koska tilanne tulee ja menee ohi äkkiä,täytys tarkkaan miettiä,mitä arvoja kannattais seurata.Seuraava tilaisuus,kun tulee vasta vuorokauden kuluttua auton kunnolla jäähdyttyä.

Vetoankin nyt teihin hyvät foorumilaiset,mitä arvoja kannattais valita
seurantaan?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Amazon123GT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 23.06.2005 21:20
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

CDI ongelma

Viesti Kirjoittaja Amazon123GT »

Jatketaanpa tähän, että täsmälleen sama ongelma -02, 220 CDI:n kanssa (ei siis lukas versio)

Jo tehtyä: (eikä näillä ollut vaikutusta)

- Ilmamassamittari vaihdettu
- EGR Venttiili alipainekelloineen vaihdettu
- Akku Vaihdettu
- Imusrajan läpät näyttäisi toimivan normaalisti
- Normaali B huolto suodattimineen ja öljyineen.

- Kaasupotenttio metri ei vaikuta, koska vakionopeussäätimellä sama homma.

- Samoin vaihdelaatikon 4 ja 5 vaihteen pakkolukituksella sama ilmiö vaihteella kuin vaihteella joten laatikolla ei lienee osuutta asiaan.

Mystinen vika ja ratkaisua ei myöskään tiedossa.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Mä kattelisin turbiinilukon kytkentäpainetta ja tilaa, saa näkyviin ainakin Snap-On:in ja Launchin testereistä.
Niin, ja lisäksi moottorin kierrokset/vaihteiston sisäänmenoakselin kierrokset.
Noissa turbiinilukon ohjauksissa on ollut tuon tyyppistä vikaa ja yleensä ei ole vikakoodia.
JariN
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

C220d-98 Kierrokset hummaa

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Olet varmaan myös testereissä käyttänyt?Muistatko mitä vikakoodeja
antoi?
Itse olen pistänyt merkille,että tuolla koneen lämmöllä on osuutta asiaan.Muutamana pakkaspäivänä on ollut narun päässä.Silloin oireita ei ole tullut välttämättä ollenkaan tai hyvin pienenä.

Töitä on tuon eteen tehty paljon.Neljällä eri testerillä tutkittu.Viimeksi
vehon omalla.Tällä taisi tulla kaikkein vähiten koodeja näkyviin ja eniten laskua. :twisted:.Kaikkein parhaimman tuloksen löysi smart box merkkinen laite.Tälläkään ei kuitenkaan tätä vikaa pystytty paikallistamaan.

Omassa kävi myös akun vaihto mielessä,mutta antaa nyt olla vielä
toistaiseksi.Kun asiaa miettii oikein loogisesti,niin eikös huono akku
oireilisi heti kylmänä.Pienenkin ajon jälkeen laturi kyllä lykkii virtaa,vaikka
akku olis selvä.

Tutkittiin tuo automaatin ohjainlaiteboksikin.On ollut paljon juttua,että
tiivisteiden pettäessä,öljy nousee boksiin saakka.Tämä sitten aiheuttaa
häiriöitä ja saattaa antaa minkä vaan vikakoodin.Omassa boksi oli kuiva.
Liittimet avattiin ja lukittiin uudestaan.Ei ollut mitään hapettumaakaan.

Laatikon pyörintänopeusanturin vois olla yksi vaihtoehto.Automaattispecialistin mukaan taas ei.Yleensä ne hajoavat täysin.Meno hyytyy kokonaan tai vain tietylle vaihteelle.

Aika vähissä alkaa oleen keinot kohta. :cry:
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

c220d-98 Kierrokset hummaa

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Tuota turbiinilukkoa olen kans hieman epäillyt.Toisaalta tuo nykiminen ei ole "kovin" voimakasta.Joskus kyllä penkkiinsä tuntee,kun kierrokset
vaeltaa,jokin nykäisy tapahtuu.Tätä ei tapahtu usein.Yleensä siinä vaiheessa,kun kierrokset hummaa aikansa ja tekee korkeamman "piikin".
Ilmeisesti lukko avautuu tässä vaiheessa,koska signaali laatikkoon on epäloogista.
Kaiken takana voi olla sitten ohjainboksi tai itse pääboksi.
Näitä ei viitsi kyllä ihan huvikseen kokeilemalla vaihtaa.


Mikä vaan vaikuttaa tähän nykimiseen ja kierroksien hummaamiseen puolilämpöisellä autolla?On pakkasillakin aamulla lähdettäessä toiminut hyvin,kunnes ehtii normaalilämpöön.Sitten taas oireilun jälkeen auto lämpöisenä mitään poikkeavaa ei esiinny.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vastaa Viestiin