Mahtuuko pyörimään c-sarjassa?
Mahtuuko pyörimään c-sarjassa?
mahtuuko pyörimään 93-96 tai jotain.. vuosimallisessa c- sarjan mersussa vanteet mitkä on kokoa 7*17 ja et on 35? Jos mahtuu niin minkäs kokoisella renkaalla tämä yhdistelmä pitää toteuttaa? Mitään muutoksia autoon ei tehdä elikkäs vanteet pitäisi mahtua kaaria rullaamatta / säätämättä.
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Mulla on omassa talvipyörillä 7,5" leveillä ja kesäpyörillä 8" leveillä vanteilla 225/45-17 pyörät ja auto on tehtaan matalammalla alustalla (Sport), niin kesä rengas ottaa oikein isossa heitossa lievästi etukaareen kiinni, mutta muuten mahtuu todella hyvin pyörimään.
Niin tosta talvipyörän vanteen ET:stä en ole ihan varma, luultavasti juurikin toi 35, mutta kesäpyörän vanteessa ET on 30
Niin tosta talvipyörän vanteen ET:stä en ole ihan varma, luultavasti juurikin toi 35, mutta kesäpyörän vanteessa ET on 30
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Hmm... Pyöritelläänpä tähän jonkinlainen kaava, niin voi hyödyntää noita profiileja laskiessaan, joka haluaa.
Renkaan kokomerkintähän muodostuu seuraavista:
leveys milleissä, profiili prosentteina leveydestä ja sisähalkaisija tuumina
Seuraavassa kaavassa alkuperäisen renkaan leveys w1, uuden renkaan leveys w2, alkuperäisen renkaan profiili p1, uuden renkaan profiili p2, alkuperäinen vanteen halkaisija (renkaan sisähalkaisija) r1 ja uuden renkaan r2. Lasketaan ensin halkaisijoiden erotuksen ja luvun 1270 tulo, merkataan sitä vaikkapa kirjaimella e, eli:
e = (r2 - r1) x 1270
Ja sitten seuraavalla kaavalla:
''''''''''''''''''''''w1 x p1 - e
p2 = --------------------------------
''''''''''''''''''''''''''''''''w2
Tuolla kaavalla pystyy siis laskemaan mitä uuden renkaan profiilin pitäisi olla, kun tietää uuden vanteen koon ja uuden renkaan leveyden, että pysyisi renkaan halkaisija samana. Jos laskee erilevyisille renkaille profiilia samankokoiselle vanteelle, voi kaavasta jättää tuon e:n kokonaan pois.
Jos laskee funktiolaskimella, täytyy muistaa painaa välillä =-merkkiä, ennenkuin jakaa tuolla w2:lla. Nelilaskimella voi vain näpytellä, kun nelilaskin ei ymmärrä laskujärjestyksistä mitään.
Voin koittaa vääntää jonkun Excel-taulukon tosta, kun kerkiän. Mutta nyt on siis hätäisimmille kaava.
Niin ja jos joku jäi ihmettelemään, mistä tuo 1270 tulee, niin yksi tuuma on 25,4 mm ja kun renkaassa on merkitty halkaisija ja profiilin laskemiseen tarvitaan sädettä, täytyy halkaisija jakaa kahdella, jonka voi siis yhtä hyvin tehdä tuohon muuntokertoimeen. Lisäksi kun noita profiileja lasketaan prosentteina, täytyy tuo vielä laittaa satakertaiseksi.
Renkaan kokomerkintähän muodostuu seuraavista:
leveys milleissä, profiili prosentteina leveydestä ja sisähalkaisija tuumina
Seuraavassa kaavassa alkuperäisen renkaan leveys w1, uuden renkaan leveys w2, alkuperäisen renkaan profiili p1, uuden renkaan profiili p2, alkuperäinen vanteen halkaisija (renkaan sisähalkaisija) r1 ja uuden renkaan r2. Lasketaan ensin halkaisijoiden erotuksen ja luvun 1270 tulo, merkataan sitä vaikkapa kirjaimella e, eli:
e = (r2 - r1) x 1270
Ja sitten seuraavalla kaavalla:
''''''''''''''''''''''w1 x p1 - e
p2 = --------------------------------
''''''''''''''''''''''''''''''''w2
Tuolla kaavalla pystyy siis laskemaan mitä uuden renkaan profiilin pitäisi olla, kun tietää uuden vanteen koon ja uuden renkaan leveyden, että pysyisi renkaan halkaisija samana. Jos laskee erilevyisille renkaille profiilia samankokoiselle vanteelle, voi kaavasta jättää tuon e:n kokonaan pois.
Jos laskee funktiolaskimella, täytyy muistaa painaa välillä =-merkkiä, ennenkuin jakaa tuolla w2:lla. Nelilaskimella voi vain näpytellä, kun nelilaskin ei ymmärrä laskujärjestyksistä mitään.
Voin koittaa vääntää jonkun Excel-taulukon tosta, kun kerkiän. Mutta nyt on siis hätäisimmille kaava.
Niin ja jos joku jäi ihmettelemään, mistä tuo 1270 tulee, niin yksi tuuma on 25,4 mm ja kun renkaassa on merkitty halkaisija ja profiilin laskemiseen tarvitaan sädettä, täytyy halkaisija jakaa kahdella, jonka voi siis yhtä hyvin tehdä tuohon muuntokertoimeen. Lisäksi kun noita profiileja lasketaan prosentteina, täytyy tuo vielä laittaa satakertaiseksi.
W123 280TE -79
No niin. Nyt tuli vähän kikkailtua taulukkolaskennalla ja tässä olisi tulos. Itselläni ei ole Exceliä vaan tein tuon OpenOfficen Calcilla. Kertokaa nyt joku toimiiko tuo Excel-muodossa tallennettu Excelissä.
OpenOffice muodossa oleva laskuri löytyy täältä ja Excel-muodossa täältä.
OpenOffice muodossa oleva laskuri löytyy täältä ja Excel-muodossa täältä.
Viimeksi muokannut Raine, Ke 10.01.2007 10:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W123 280TE -79
Viimekesänä koitettiin kaverin C mekkeriin noita 18" kromipyöriä jota olen kauppaillut, ja kyl ne sinne mahtu
Leveys on 8,5" ja ET23. Kyseises autos oli espritin tehdasmadallus.

"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Omassani tuli kaupanmukana 18 tuumaset. päällä 235/40 kummit hieman levitettynä.
Tarkempaa tietoa vanteiden ET:stä / leveydestä ei ole.
Etukaarista oli maalia lähteny kumien mukaan. Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan kyseisiä vanteita alle kun on tää talvi vielä päällänsä.
Alustana Espirit, eli 30mm normaalia matalempi.
Eli 18" alkaa jo olee vähän ahdasta. ainakin matalalla alustalla.
Tarkempaa tietoa vanteiden ET:stä / leveydestä ei ole.
Etukaarista oli maalia lähteny kumien mukaan. Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan kyseisiä vanteita alle kun on tää talvi vielä päällänsä.
Alustana Espirit, eli 30mm normaalia matalempi.
Eli 18" alkaa jo olee vähän ahdasta. ainakin matalalla alustalla.
ei kyllä ees ala..!JUHHisi kirjoitti:Omassani tuli kaupanmukana 18 tuumaset. päällä 235/40 kummit hieman levitettynä.
Alustana Espirit, eli 30mm normaalia matalempi.
Eli 18" alkaa jo olee vähän ahdasta. ainakin matalalla alustalla.
onhan niitä isompiakin laitettu ilman levityksiä..
itellä 225 40 18 et35/32 eikä oo ongelmista tietoakaan.. ja madallusta takaa 40 ja edestä hieman enemmän..