
Huomenna menossa katsomaan 124 meseä
Huomenna menossa katsomaan 124 meseä
Huomenna ois tarkotus mennä kattomaan 124 2.5 kiisseli mesä 94 vuoden ajettu 370tkm,mitä kaikkee kannattas erityisesti tsekata kyseisestä pelistä?vinkkejä otetaan vastaan 

ruosteista
mm. tunkin korvakkeen ympäristö ja
taka rekisterikilvenvalojen ympäristö
muita tyyppivikoja:
-virtalukko
- sisäpuhallin
- pyykijä
- alustan kumit, pyörien tasainen kuluminen
Muut jatkakoon
Onko moniventiili moottori

taka rekisterikilvenvalojen ympäristö
muita tyyppivikoja:
-virtalukko
- sisäpuhallin
- pyykijä
- alustan kumit, pyörien tasainen kuluminen
Muut jatkakoon
Onko moniventiili moottori

Viimeksi muokannut felmit, To 11.01.2007 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomenna menossa katsomaan 124 meseä
Tuossa on taulussa vähän hassut kilometrit..Fallu kirjoitti:Huomenna ois tarkotus mennä kattomaan 124 2.5 kiisseli mesä 94 vuoden ajettu 370tkm,mitä kaikkee kannattas erityisesti tsekata kyseisestä pelistä?vinkkejä otetaan vastaan
Kannattaa tutustua näillä kilomereillä:
-Alipainepumpun toiminta
-kytkimen toiminta (jos manuaali)
-Tarkastaa onko jakopäänketju vaihdettu ja nakuttaako nostajat..
-Laturi voi ruvetä häröileen noissa kilomereissä, kun hiilet on lopussa
- Iskarit voi olla aika finaalissa + jouset
Ruostetilanne:
Ovien helmat ja kynnykset
lokarinkaaret
Takaluukun tienoo..
Ikkunantiivisteet ettei puske ruoste ikkunan tiivisteiden alta.. (tuulilasi ja takaikkuna)
Sisätilat:
Lämmityslaitteen puhallin (toiminta)
Kaikki vielä riippuu että minkä hintasta dieseliä sitä hakee..
Ei sattus olemaan tämä?
Dieseli
220.128 Black Mirror
Re: Huomenna menossa katsomaan 124 meseä
Myös lämmönsäätimien toiminta kannattaa kokeilla. Jos on rikki, antaa pelkästään kuumaa ilmaa.Kryptonite kirjoitti:[Kannattaa tutustua näillä kilomereillä:
Sisätilat:
Lämmityslaitteen puhallin (toiminta)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tiedä näistä. Kaikki täällä foorumilla vannoo, kuinka 124 kestää maailman tappiin. Iso poru on Väykky-Mersujen ruosteista. Tutulla on 98-mallin Väykky ja yli 300 tkm. Ei oo tosiaankaan lasien reunat ruosteessa. Penkit kuin uudet. Lokareita on vähän fiksailtu, muutoin ehjä. Tuskin nyt noin ylhäältä hetimiten ruostuu (Jos miettii että 124 / 94 jo ruostuu).Fallu kirjoitti:kävin kattoo mersua en ostanu vielä ainakaan,kuskin penkki kulunu reunasta puhki ruoste täplää tuulilasin reunas arveluttaa kyllä kilsat
Muutenkin oon alkanu hieman seuraileen näitä ruoste-juttuja, kun on niin paljon puhetta. Kyllä aika monet 124:t on aika karmeessa ruosteessa. Väykyissä näyttäs olevan lokarien reunat pahimmat paikat. Niin oli itelläkin. Jonkun verran näkee takaluukun lukon ympärillä kukkaa. Ulospäin ei näy ovien alapinnat. Monessa on tässä varmaan kukkaa.
Mutta jos lasin reunasta kukkii (joka nyt on aika ylhäällä, eikä pahimmassa suolakylvyssä), niin missä jamassa on pohja ? Voipi näyttää suht. karmeelta, jos suojausta ei oo koskaan tehty.
Nimittäin kun tietää kokemuksesta, että lokarien reunat ruosteessa jo tarkoittaa, että pohja on kanssa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Joo ei näissä lasien reunat ruostu ellei ole edellisessä tai sitä edellisessä tai sitä sitä edellisessä... lasin vaihdossa jätetty syntyneitä naarmuja suojaamatta
ainut mistä tuulilasin ympäriltä ruostuu omia aikojaan on alakulmat lasin alta
ja jostain syystä vänkärin puolelta useammin 



W124 300D aut -89
Nuo luettelemasi epäkohdat ei kerro kilometreistä mitään. Penkki voi kulua puhki jo ennen 200tkm, tuulilasin reuna on voitu naarmuttaa jo uutena.Fallu kirjoitti:kävin kattoo mersua en ostanu vielä ainakaan,kuskin penkki kulunu reunasta puhki ruoste täplää tuulilasin reunas arveluttaa kyllä kilsat
Mitä huonoa tuossa oikeasti oli? Vai lähditkö uutta ostamaan?
124.023
Tuommosesta mulla kulu penkki puhki 350 tkm ja kun tuulilasin vaihdatin maal.yhteydessä niin listan laidassa oli ruosteenalkua.Fallu kirjoitti:siistin näkönen peli muuten oli ajattelin tehä tarjouksen tuosta 4tonnia jos heittäs,ei hän se uusi auto kyllä ole kuskinpenkki kulmasta repsottaa ja kukan alkua tuulilasin reunas ei pahoja vikoja
vaikka olisi enämpi kilsoja niin on se huoleton peli.Taitaa verokin olla maks 2000 e,ja tinkaamaan.Siinä on hyvä tuntipalkka
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Epäilen kilometrejä,sillä on voitu ajaa vaikka 800tkm. Käytä ennen ostopäätöstä testerissä niin selviää asia paremmin.Jos alustasta kuuluu mitään ylimääräistä noilla kilsoilla niin unohda koko peli.Jos se peli on huollettu veholla joskus niin mee veholle niin ne laittaa vehkeen testeriin niin saat tietää oletko ostamassa loppuun ajettua vai hyvää meseä.
Olipas hyvä neuvo mesen ostajallejjulli kirjoitti:Epäilen kilometrejä,sillä on voitu ajaa vaikka 800tkm. Käytä ennen ostopäätöstä testerissä niin selviää asia paremmin.Jos alustasta kuuluu mitään ylimääräistä noilla kilsoilla niin unohda koko peli.

Joku voi ottaa jopa todesta ja näin ollen tulla harmaan johdetuksi

Epäilet siis kilometrejä penkin nurkan kunnon ja ruostetäplän perusteella... hmm

Ja alustasta jos kuuluu ylimääräinen ääni 380tkm kohdalla niin kilometrit eivät pidä paikkaansa vai

Noh jokainen tavallaan, mutta pakko oli sanoa ääneen, koska edellä mainittujen tietojen perusteella ei ole mitään syytä epäillä kilometrejä jos ei autosta enempää tiedä

Itselläni on jotain pientä hajua päässy väkisinkin kertymään noista kakkoslankuista ja sataysikympeistä ku noita on itellä ollu/menny tarkalleen ottaen 16kpl mittarilukemilla 210-870tkm

Hinta/laatu kun kohtaa niin mersutkin meneeFallu kirjoitti:Perkele se kerkes mennäno pitää etsiä parempi mese

Onnea uuden etsintään ja vinkkinä, että osta hyvä ja maksa tonni enemmän ku että ostat paskan ja korjaat heti kahdella

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
täyttä asiaa, varmasti huonoin mahdollinen vinkki sanoa että "noilla kilsoilla ei sais kolista" !Jube kirjoitti:Olipas hyvä neuvo mesen ostajallejjulli kirjoitti:Epäilen kilometrejä,sillä on voitu ajaa vaikka 800tkm. Käytä ennen ostopäätöstä testerissä niin selviää asia paremmin.Jos alustasta kuuluu mitään ylimääräistä noilla kilsoilla niin unohda koko peli.![]()
Joku voi ottaa jopa todesta ja näin ollen tulla harmaan johdetuksi![]()
Epäilet siis kilometrejä penkin nurkan kunnon ja ruostetäplän perusteella... hmm![]()
Ja alustasta jos kuuluu ylimääräinen ääni 380tkm kohdalla niin kilometrit eivät pidä paikkaansa vai![]()
Noh jokainen tavallaan, mutta pakko oli sanoa ääneen, koska edellä mainittujen tietojen perusteella ei ole mitään syytä epäillä kilometrejä jos ei autosta enempää tiedä![]()
Itselläni on jotain pientä hajua päässy väkisinkin kertymään noista kakkoslankuista ja sataysikympeistä ku noita on itellä ollu/menny tarkalleen ottaen 16kpl mittarilukemilla 210-870tkm
Hinta/laatu kun kohtaa niin mersutkin meneeFallu kirjoitti:Perkele se kerkes mennäno pitää etsiä parempi mese
![]()
Onnea uuden etsintään ja vinkkinä, että osta hyvä ja maksa tonni enemmän ku että ostat paskan ja korjaat heti kahdella
Kaikenlisäksi pito vaikuttaa tautisesti, moni 500tkm voi olla parempi mitä 250tkm ajettu. Sekä 200tkm ajettu voi olla oikeesti 500tkm ajettu....
Pointtini on että paras kun ottaa mersuista tietävän mukaan, osaa sanoa 15min sisään kannattaako ostaa, pitääkö kilsat mitenpäin paikkansa, paljonko menee rahaa mahdollisten vikojen korjaamiseen ja mitä on rikki.
Juuri näinepk kirjoitti:Pointtini on että paras kun ottaa mersuista tietävän mukaan

Tällainen tietää, mitä katsoa. Tietää, mitä minkäkin kohteen mahdollinen korjaus maksaa..
Jos ja kun joskus vaihdan mersun mallia, aion käyttää varmasti apunani sellaisen jo omistavan ja/tai sellaisesta enemmän kokemuksia omaavan henkilön arviota..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Joku taisi kirjoittaa tässä viestiketjussa, että jos kaarissa on ruostetta, niin pohjassa myös??? Älkää nyt hyvät ihmiset tuolla tavalla yleistäkö! Omalle kohdalle kun on sattunut juuri täysin päinvastaisia tapauksia. Eli kaarissa, ikkunatiivisteiden alla jne. ruostetta, mutta pohja, kynnyskotelot yms. täysin ehjiä. Ja nämä yksilöt syynättiin todella tarkasti lävitse. Toisinpäin olleet tapaukset ovatkin sitten yleensä olleet maaliruiskun edessä..
Niin ja sen kun muistaa, että kuinka mainio värkki tuo automobiili ylipäätään onkin, juuri koskaan ei voi tehdä hyvää autohankintaa. Mutta alan asiantuntijoiden avustuksella saattaa onnistua tekemään hieman vähemmän huonon hankinnan...
Niin ja sen kun muistaa, että kuinka mainio värkki tuo automobiili ylipäätään onkin, juuri koskaan ei voi tehdä hyvää autohankintaa. Mutta alan asiantuntijoiden avustuksella saattaa onnistua tekemään hieman vähemmän huonon hankinnan...