om 617 kierrokset jää huutamaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaskinikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 20.11.2006 20:07

om 617 kierrokset jää huutamaan

Viesti Kirjoittaja kaskinikki »

tere!

en löytänyt haulla mitään...

no kuitenkin murhe on se, että laitoin syöttöä lisää ja kierroksia lisää niin vaikutus oli sellainen että kierrokset laskee pirun hitaasti, ja kun tyhjäkäynti on kohdallaan se heittelee jonku verran eikä vetoa ole ala-kierroksilla (tyhjäkäynnillä) oikeastaan ollenkaa muuten vasta ku sitte kun painaa kaasua(ennen auto sentään liikkui kytkintä nostettaessa eikä sammunut) onkohan nuo normaaleita ilmiöitä...

runsaasti syöttöä väänsin eikä ainakaan savua tule oikeastaan ollenkaan, mahtoikohan syöttöä nyt kuitenkaan lisää yhtään, eikä vetoakaan niin ihmeitä lisää tullut jos tuli ollenkaan...

kyllä tuolla ruuvamisella kuuluisi huomata eron, vaikkei muuten niin savun määrästä... mersu taitaa olla poikkeus :lol:

kertokaa jos jollain ollut samoja murheita
range rover--->(om617)
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Yleensä joutuu tyhjäkäyntiä pienentämään kun lisää syöttöä. Kannattaa katsoa että vivusto myös liikkuu, kun tekee säätöä. Jos sulle nyt ei vivusto liiku tarpeeksi, ei syöttöäkään juuri enempää tule. Maksimikierroksia kun lisäät se rupeaa rajoittamaan syöttöä myöhemmin.
Osa ilmoittamistasi ongelmista on ilmeisemmin tuosta, ettet vähentänyt kierroksia, siis tyhjäkäynnin kierroksia.
Takakannen takana on oikealla ylhäällä tyhjäkäynnin säätö, jota kannattaa nyt säätää. Avaaminen pienentää tyhjäkäyntiä, avaa suurinpiirtein samanverran kuin lisäsit syöttöä. Tarkasta että vivusto liikkuu..
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
kaskinikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 20.11.2006 20:07

Viesti Kirjoittaja kaskinikki »

no kyllä se tyhjäkäynti niinku säätyy mutta silti kierrokset laskee kauheen hiljaa vaikka sen säätäisi niin pienelle että se lopuiksi sammuu, minusta outo homma.

kyllä se vivusto liikkuu mielestäni ihan niinku pitää, enkä tosiaan tiedä onko sieltä sitten joku sisuskalu jumissa kun ei sitä savuakaa tule ollenkaa vaikka kolme ja puoli-neljä kiekkaa sitä syöttöäkin säädin...

voiskohan olla että se nostaa jotenkin laiskasti polttoainetta tankista?

hullulta tuntuu mutta tarttee jotain koittaa keksiä... kaikkia vinkkejä jos jotain tulee mieleen niin olen kiitollinen... :wink:
range rover--->(om617)
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Itselle kävi ihan samalla lailla kun ruuvasin syöttöä lisää. Tilanne korjaantui kun syöttöä hiukan pienensi, ja edelleenkin sitä on riittävästi, samoin tyhjäkäynti kohdallaan ja "kuormankestävyyttä" tyhjäkäynnilläkin normaalisti. En usko että pumpussa on vikaa, syöttöä vaan vähän liikaa.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Vastaa Viestiin