w203 lunastukseen
w203 lunastukseen
Niinhän siinä sitten kävi!! Ehdinkin jo olla peräti reilun kuukauden "onnellinen mersu-miäs"!! (w203)
Vaimo ajeli kaikessa rauhassa maanantaina 15.01.2007 töihin kun vastaantulija pamautti nokkaan suoralla ( tapahtuma paikalla n. 500m aivan suoraa molempiin suuntiin) tiellä.
Onneksi Mersun sekä aktiivinen että passiivinen turvallisuus oli kohdallaan!! Selvisi pelkillä mustelmilla & lihaskivuilla & sairaslomalla! Vastapuoli edelleen heikossa kunnossa. Ajeli -88 mallisella Sunnyllä!!
Nyt sitten pitäis etsiä autoa... Parikin vaihtoehtoa olisi:
-Mb C200 Cdi classic Farmari -04 facelift
-Audi A4 2.5 Dti Avant Tiptronic -03
Mersulla ehdin ajella 1500km, joten olishan se mukavaa ajella vielä toisetkin 1500km... No, toivottavasti vaikka 150000km
Vaimo ajeli kaikessa rauhassa maanantaina 15.01.2007 töihin kun vastaantulija pamautti nokkaan suoralla ( tapahtuma paikalla n. 500m aivan suoraa molempiin suuntiin) tiellä.
Onneksi Mersun sekä aktiivinen että passiivinen turvallisuus oli kohdallaan!! Selvisi pelkillä mustelmilla & lihaskivuilla & sairaslomalla! Vastapuoli edelleen heikossa kunnossa. Ajeli -88 mallisella Sunnyllä!!
Nyt sitten pitäis etsiä autoa... Parikin vaihtoehtoa olisi:
-Mb C200 Cdi classic Farmari -04 facelift
-Audi A4 2.5 Dti Avant Tiptronic -03
Mersulla ehdin ajella 1500km, joten olishan se mukavaa ajella vielä toisetkin 1500km... No, toivottavasti vaikka 150000km
Mb C200 Cdi
Suzuki Bandit 1200S
Suzuki Bandit 1200S
Ei se hihnan materiaali sitä vikaa aiheuta vaan suunnitteluvika, mutta tosi juttu tuo v6 moottoriongelma vag tuotteissa.
Kyllä kuminen jakohihna on ihan ok, kunhan se on helppo vaihtaa ja se vaihdetaan määräajoin, eikä vaihdon jäljiltä tule mitään pultin kiinnipysymisongelmaa...eli hyvä suunnittelu kunniaan.
VAG tuotteen nokka-akseli ongelmahan taisi olla materiaalivika vai miten se nyt oli ?
hah, ja onhan mersussakin ollut VAG V6, eli Viton 6 sylinterisessä Vitossa
Ostaisin vähän vanhemman mersun mutta suuremmalla diesel koneella ja varusteilla, tuollainen 2004 mallinen on tosi kallis ja hinta, siis arvo, (edelleen) laskee nopeasti.
Kyllä kuminen jakohihna on ihan ok, kunhan se on helppo vaihtaa ja se vaihdetaan määräajoin, eikä vaihdon jäljiltä tule mitään pultin kiinnipysymisongelmaa...eli hyvä suunnittelu kunniaan.
VAG tuotteen nokka-akseli ongelmahan taisi olla materiaalivika vai miten se nyt oli ?
hah, ja onhan mersussakin ollut VAG V6, eli Viton 6 sylinterisessä Vitossa

Ostaisin vähän vanhemman mersun mutta suuremmalla diesel koneella ja varusteilla, tuollainen 2004 mallinen on tosi kallis ja hinta, siis arvo, (edelleen) laskee nopeasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w203 lunastukseen
Hieno juttu kuulla, että ei käynyt pahemmasti! Itse olen välillä katsellut iäkkäämpien erikoisautojen perään, mutta juuri tuo kolariturvallisuus on yksi asia, joka on saanut empimään tohtiiko autokantaa vanhentaa.JiiÄm kirjoitti:...Onneksi Mersun sekä aktiivinen että passiivinen turvallisuus oli kohdallaan!! Selvisi pelkillä mustelmilla & lihaskivuilla & sairaslomalla!...
Molemmat, sekä Audi että Mersu, ovat hienoja autoja. 2.5-litrainen TDI on mahtava kone toimiessaan. Erityisesti, jos se on quattrossa. Mersu on noista hieman "tavallisempi". Itse päätyisin kuitenkin "tavalliseen", sillä
-Audin laatu ei ole yhtä tasarakeista kuin Mersun. Tarkoitan tällä, että hyvä Audi on hyvä. Mutta jos käteesi sattuu sellainen, mikä reistaa, reistaamista on tiedossa oikein urakalla. Mersussakin on omat ongelmansa, mutta ne ovat aikalailla tunnettuja ja toistuvat kaikissa yksilöissä.
-V6-TDI on hieno, mutta itse saisin siitä edellä mainittujen ominaisuuksien vuoksi harmaita hiuksia.
Yksi kysymys: Miksi Classic eikä Elegance?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
On tiedossa nuo VAG konsernin nokka viat. On myös kuultu paljon hyvääkin...
Niin, nuo Audi ja MB ovat vaihtoehtoja. Tuo MB kiinnostaa siksi, koska se on tuo facelift...niin ja vaikka se onkin vain classic. Tottakai eleganse, avantgarde kelpaisivat mieluusti, mutta kun ostaa käytettyä yksilöä niin aina ei välttämättä kaikki osu kohdalleen.
Kyllä aion myös tarkistaa tuon Saksan mahdollisuuden... pitänee katsella aivan rauhassa ja ajella entisellä kakkosautolla, nykyisellä ykkösellä... Ehkäpä jossakin vaiheessa sieltä löytyy se mitä etsii... mutta ei sitä liian kauaa jaksa odottaa...
Niin, nuo Audi ja MB ovat vaihtoehtoja. Tuo MB kiinnostaa siksi, koska se on tuo facelift...niin ja vaikka se onkin vain classic. Tottakai eleganse, avantgarde kelpaisivat mieluusti, mutta kun ostaa käytettyä yksilöä niin aina ei välttämättä kaikki osu kohdalleen.
Kyllä aion myös tarkistaa tuon Saksan mahdollisuuden... pitänee katsella aivan rauhassa ja ajella entisellä kakkosautolla, nykyisellä ykkösellä... Ehkäpä jossakin vaiheessa sieltä löytyy se mitä etsii... mutta ei sitä liian kauaa jaksa odottaa...
Mb C200 Cdi
Suzuki Bandit 1200S
Suzuki Bandit 1200S
veskola kirjoitti:Ei se hihnan materiaali sitä vikaa aiheuta vaan suunnitteluvika, mutta tosi juttu tuo v6 moottoriongelma vag tuotteissa. -> niin, en sitä tarkoittanutkaan että hihna on syy nokka vikoihin vaan audi on mielestäni siinäkin suhteessa huonompi koska siinä on hihna eikä ketju niinkuin mersussa.
Kyllä kuminen jakohihna on ihan ok, kunhan se on helppo vaihtaa ja se vaihdetaan määräajoin, eikä vaihdon jäljiltä tule mitään pultin kiinnipysymisongelmaa...eli hyvä suunnittelu kunniaan. -> mielestäni hihna on aina huonompi/epävarmempi kuin ketju.
VAG tuotteen nokka-akseli ongelmahan taisi olla materiaalivika vai miten se nyt oli ? -> väittävät että ei öljynpaine riitä tyhjäkäynillä nokka-akselille...
hah, ja onhan mersussakin ollut VAG V6, eli Viton 6 sylinterisessä Vitossa-> siis missä viton malissa??? tässä uudessa on ainakin mersun oma kone, sama kuin henkilö malissa mutta eri tehoisena.
Ostaisin vähän vanhemman mersun mutta suuremmalla diesel koneella ja varusteilla, tuollainen 2004 mallinen on tosi kallis ja hinta, siis arvo, (edelleen) laskee nopeasti.
[OT] Ja mitäs olikaan se poraaminen, että autot optimoidaan nykyään vaan Euro NCAPpia varten, eikä ne tähtöset auta oikeissa kolareissa mitään...
Että tälläisiä eroja, vrt tapaus Lignell.
Tuo "Ceemeli" oli neljän tähden auto, maailmassa on ainakin kaksi uutta ihmistä lisää, jotka allekirjoittavat Tuulilasissa olleet artikkelit, viime lokakuulla ja joulukuulla ilmestyneissä numeroissa.Kannattaa lukea, jos on erehtynyt eräässä ketjussa kehumaan vanhojen lossien turvallisuutta verrattuna uudempiin 'muoviautoihin...'[/OT]
Ylläoleva ei siis liity sinun kirjoituksiisi JiiÄm.
Että tälläisiä eroja, vrt tapaus Lignell.
Tuo "Ceemeli" oli neljän tähden auto, maailmassa on ainakin kaksi uutta ihmistä lisää, jotka allekirjoittavat Tuulilasissa olleet artikkelit, viime lokakuulla ja joulukuulla ilmestyneissä numeroissa.Kannattaa lukea, jos on erehtynyt eräässä ketjussa kehumaan vanhojen lossien turvallisuutta verrattuna uudempiin 'muoviautoihin...'[/OT]
Ylläoleva ei siis liity sinun kirjoituksiisi JiiÄm.
Tiedät paikan, kokeile
Audi ei ole huono vaihtoehto..kunhan muistaa että Audi on vain "Audi" jos se ei ole quattro..
Ja vakavammin puhuen..Audi ei oikeasti ole paskempi vaihtoehto ja sen ainoa suurempi "vika" lienee se, ettei se ole Mersu

Ja vakavammin puhuen..Audi ei oikeasti ole paskempi vaihtoehto ja sen ainoa suurempi "vika" lienee se, ettei se ole Mersu

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Menee pikkusen OT, mutta kun tuli mieleen...
Eli erään PSA-tuotteen V6-moottorisen version hammashihnan vaihtoon ilmoitettiin merkkihuollossa kuluvan 2 työpäivää, hinta vuonna 2005 noin 1500...1700 eurorahaa, vaihtovälisuositus Suomessa 60tkm... aika kallista /km, sanoisin. Audissahan on ilmeisesti edelleen kone pitkittäin, mutta hetken saattaa sinäkin joutua muoveja irrottlemaan ennenkuin on hihna tavoitettu....

Eli erään PSA-tuotteen V6-moottorisen version hammashihnan vaihtoon ilmoitettiin merkkihuollossa kuluvan 2 työpäivää, hinta vuonna 2005 noin 1500...1700 eurorahaa, vaihtovälisuositus Suomessa 60tkm... aika kallista /km, sanoisin. Audissahan on ilmeisesti edelleen kone pitkittäin, mutta hetken saattaa sinäkin joutua muoveja irrottlemaan ennenkuin on hihna tavoitettu....

