C220 2,5 turbodiesel

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

C220 2,5 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Terve kaikille. Tietääkö joku, onko C220 mallia voinut ostaa joskus 2,5 litran turbokoneella alkuperäisenä. Vai onko se vain C250-mallissa? Eräs tyrkyttää C220 autoa ja väittää että siinä on 2,2 litran kone. Merkkiliike sanoi hänelle vain että siinä on hyvä kone, 20 venttiiliä ja sillee. Mutta eikös se määrä venttiileitä ole vitoskoneessa? Auto on vuosimallia 98 mutta ei ole cdi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12613
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nyt meni vähän ohi mutta koneet on näin :

C220 16v

C250 turbokone 20v
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

C 220 Diesel -> OM 604, 4-syl. 2155 cm3, 95 hv, 4 vent./syl. = 16 v

C 250 Turbodiesel -> OM 605LA, 5-syl. 2497 cm3, 150 hv, 4 vent. / syl. = 20 v

Noin se käsittääkseni menee. Lieneekö joillain markkina-alueilla myyty C220 Dieseliä 2,5 litran koneella, kaikkihan on mahdollista...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

C250 on vaparidiesel, jossa on viisi sylinteriä ja 20venttiiliä. C220 on aina 2.2 nelonen 16v, paitsi Italian ja Portugalin malleissa on ollut 2.0 om604:sta, 16v.

c220 ja c250 turbodiesel on omat mallinsa. Yhden moottorinvaihdon tiedän tehdyn siten Ylivieskan suunnalla, että c220:een farkkuun on laitettu c250turbodieselin tekniikka.
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Kiitoksia vastauksista. Se auto tulee mulle katsottavaksi huomenna aamulla. Toki siitä voi laskea sylinterit niin saan selville, mikä kone siinä on. Onko c250:ssa isompi kori kuin c220? Olen vielä vähän aloittelija tässä mutta eiköhän nämä asiat opi joskus. :oops: Eli oliko näin että korimalli on w202 vanhemmalla c220? CDI oli w203? ja mikä on korimalli c250:llä? On kuitenkin katsastettu suomeen joten ei kai se mitään haittaa jos siinä on 250 turbodiesel :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W202 = C-malli 1993-2000
W203 = C-malli 2000-2007

Kori on W202:n sisällä (siis esim. C 180, C 280, C 220 Diesel jne.) sama. Numerot ilmoittavat moottorin tilavuuden (tosin ei enää nykyään). Tähän koriin tuli ensimmäinen CDI-moottori malliin C 220 CDI vuonna 1998. Samaan aikaan tosin valmistettiin myös C 250 Turbodieseliä, jossa oli vielä perinteinen esikammiokone.

Sama juttu W203:ssa, kori kaikissa malleissa sama moottorista riippumatta.

Tuo tarjokkaasi on siis tyyppiä W202. Kannattaa olla tarkkana, toivottavasti mistään tekniikanvaihdosta ei ole kysymys.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Juu tuli hetimiten kirjoituksen jälkeen mieleen että ei kai ne koria muuta välttämättä jos kone muuttuu. En tiedä sitten onko se C250. Siinä on aika paljon varustuksia mitä ei paikallinen merkkiliikkeen myyjä heti uskonut siinä olevan. Siinä on ilmastointi, ortopedinen jakkara, luistonesto, vakionopeussäädin yms. Ilmoittelen huomenna lisää kun olen katsastanut auton.
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Luettelit just samoja lisävarusteita mitä meikäläisen (ja varmaan monen muunkin) C250:ssä on, eli ei kai ne kovin erikoisia varusteita ole.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Niin ei kai ne erikoisia ole c250:ssä mutta ei niitä kuulemma ole paljoa c220:ssa. Sehän tässä vähän ihmetyttääkin myyjän puolelta että myykö hän tosiaankin c250:stä 220:nä? Ei kai se minua haittaa mutta vähän epäilemään se panee. Niin ja onko c220:ssä sipsit? Tässä autossa ne on.
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Noniin auto on nyt kokkeiltu. Se on c220, mutta korissa on c250 Turbodiesel merkit takana. Nelipyttyinen vapaastihengittävä siellä on pellin alla. Mutta varustus on ihan kuin 250:stä. Sips, cruisecontrol, ASR, ilmastointi, nahkapenkit ja sillee. Hyväkuntoinen auto, Veholla sanoivat että se moottori on niitä kestävimpiä koneita. Mutta edelleen myyjä väittää että siinä on 20 venttiiliä. No ei se mitään. Auto toimi hyvin ja laatikko vaihtoi pehmeästi. Ei kai siinä pahoja vikoja ole. Pumppukaan ei ole vuotanut ainakaan vielä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12613
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

varustus ei kulje kone koon kanssa samassa kädessä, eli kaikki nuokin on pitänyt varustelistasta ruksia. Sipsit tais olla tuossa vm:ssä jo vakiona.


Elikkä tuohon lyöty vaan 250 merkit taakse :lol: ei kai myyjä tosissaan sitä turboksi ole luullut itsekkin ...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onhan se kone ehkä vahva, mutta pumppu ei! Jos ei ole jo korjattu. 16 venttiiliä on C 220 Dieselissä ja sillä sipuli. Ei ole 5-venttiilidieseleitä vielä Mersulla(kaan) :D .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Saako udella missä hintaluokassa?
Ei nimittäin kovinkaan kysyttyjä autoja,toki myyjä voi niin vakuutella... Varusteet ehdottomasti plussaa.
Mieluummin se aito 250 turbodiesel,ei harmita kun mummot potkuttelee ohi,täytyy mummon olla hiukan terävämässä kunnossa :wink: Tehoja tuosta vaparista ei kummosesti saa,turbottaminen käytännössä mahdoton homma,näin jatkoa ajatellen...
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Joo ei se turbotus ole mullakaan mielessä ollut. Mielellään ottaisin ihan aidon C250:sen. En tiedä miksi olisi merkit taakse liimattu??? Se koko systeemi tuntui niin aidolta 250:ltä??!!. Nyt vain hiipii mieleen ajatus että onko ruottinpuolella joku vaihtanu toisen motin ilman turboa. No pittää katella vielä. Onhan noita tarjokkaita. Hintapyynti 10500€, ajettu alle 300tkm. Jatkan etsintää. Kiitos kaikille tiedoista.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12613
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mitä tarkoitat että tuntuu kaikin puolin 250:ltä ? ei pitäisi tuntua mitenkään erilaiselta vaikka olis mikä kone keulilla noin muuten .

runkonumeroa kehiin niin nähdään millaisena on tehtaalta lähtenyt !
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Siis sitä vain tarkoitin että en ole nähnyt vielä tuolla varustuksella olevaa 220:stä ja on vielä ne molemmat merkitkin takana niin kuin oikeassa C250 turbodieselissä. Mutta en ole nähnyt kaikkea ja voihan noita merkkejä liimailla auton kuin auton perään. Hyvältä se tuntui, ohjaus oli vähän epätarkka ja välystä tuntui ratissa. Hemmetin hyvin pidetty, ja historia pitäisi saada helposti selville. Ruåttista on kuitenkin tänne rantautunut niin ei sitä tiedä millä herkuilla ne sinne mersuja ostelee. Onko muuten 500tkm paljon 250TDT:lle?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Yleensä isomoottorisiin mersuihin ostetaan samalla paremmat varusteet. Pikkukoneisissa harvemmin on kaikkia herkkuja, mutta toki ne on ollut saatavilla myös c220een. Yleensä mielummin valitaan suurempi kone samalla hinnalla, mitä vaikkapa nahkapenkit tulisi maksamaan.

Tässä topicissa on tyyppiesimerkki automyyjästä, joka ei oikeasti ymmärrä ko. merkistä yhtään mitään, vaan yhdistelee kaikkea Esson baarissa kuullutta. Mersu on siitä erikoinen auto, että merkkiin liittyy vaikka minkälaista "tietoa" ja huhua. Näitä juttuja kun sitten pistetään "tietona" eteenpäin, niin hyvä tulee.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12613
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

JP74 kirjoitti:Yleensä isomoottorisiin mersuihin ostetaan samalla paremmat varusteet. Pikkukoneisissa harvemmin on kaikkia herkkuja, mutta toki ne on ollut saatavilla myös c220een. Yleensä mielummin valitaan suurempi kone samalla hinnalla, mitä vaikkapa nahkapenkit tulisi maksamaan.

niin onko tuokaan nyt varma , ettei vaan olis cdi koneella... siinä nuo varusteet ei olis mitenkään harvinaiset.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Meinasinkin kirjoittaa, että nykyään "pienimoottoriset" dieselit ovat jo niin pirteitä, että herkemmin panostellaan varusteisiin. Moottori on jo tarpeeksi tehokas. Nykyautoissa, myös mersussa ainakin mun tarvitsemat varusteet on jo vakiona. Tosin ei tarvitse näillä näkymin uutta autoa olla tilailemassa :lol:
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Moi taas. Jos tietää runkonumeron niin mistä voisi kysellä, mikä on auton alkuperäinen lähtökunto tehtaalta?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12613
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Kannattaa kertoa se runkonumero tai venäläissivuston antamat tiedot täällä foorumillakin, niin varmasti saa lähes vedenpitävän analyysin autosta ja varusteista.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Moi taas. Tämmöistä tietoa tuli venäjän pojalta. Ihan samalta näyttää kuin minun auto eli ostin sen sitten pois.

VIN WDB2021821F641159
Model C 220 DIESEL
Chassis 2021821F641159
Engine 604910 12 024523
Transmission 722603 00 506398
Order 0 7 569 67675
Delivery date 11.08.97
Dealer Sweden (569)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
189 emerald (green) black metallic (с 1993)
Options
236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)
special light wiring for Norway and Sweden
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
292 sidebag in front left and right (с 01.01.1994)
404 left front seat with multiple contour backrest (с 01.01.1996)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)
480 self-levelling suspension (с 01.03.1965)
533 front and rear speakers - without radio (с 01.03.1994)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
656 light alloy wheels, 10-hole (с 01.06.1993)
668
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
825
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
955 extension tube on the roof, front
equipment package elegance (с 01.11.1991)
984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

En tiedä muuta, mutta loistavan värinenhän toi sun autos on 8)

<---
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin