viton eperissä laakerivika?
viton eperissä laakerivika?
vito vm -00, eperi toiminut uudesta asti mallikkaasti. nyt se pitää poikkeavan kovaa ääntä niinkuin olis laakeri kuiva. onko jollain kokemusta vastaavasta? ajattelin avata sen ja tutkia , pitäis vain saada ensin räjäytys kuvat tai tietoa aiheesta. volvo lämmittimiä olen joskus peukaloinut ja ainakaan se ei ollut monimutkainen mekaanisilta osin.
Anna laakerin huutaa. Tiukka on joskus hyvä, mutta väljä laakeri ei mee jumiin vaikka seisoo vähän pitempään (tuo jumitus on yleensä se ongelma miksi eberi ei pelaa). En ole kuullut, että joku olis pystynyt vaihtamaan pelkät laakerit, vaan yleensä se puhallin kokonaan menee vaihtoon.
Minä muuten rasvasin tuollaisen jumissa olevan puhaltimen laakerit vaseliinispraylla ja sain siivikon pyörimään. -> nyt Eberi on toiminut koko talven. Pitää tietyllä pyörimisnopedella kylläkin vähän raakaa ääntä...
Minä muuten rasvasin tuollaisen jumissa olevan puhaltimen laakerit vaseliinispraylla ja sain siivikon pyörimään. -> nyt Eberi on toiminut koko talven. Pitää tietyllä pyörimisnopedella kylläkin vähän raakaa ääntä...
Kyllä se laakerien vaihtaminen onnistuu paloilmapuhaltimeen. Vaihdoin pari vuotta sitten vain toisen laakerin kun piti niin kovaa ääntä eikä jaksanut pyöriä. Laakeri maksoi muistaakseni 5euroa, että ei paha hinta. Työtä purkamisessa oli jonkun verran. Varsinkin ne muovikannen kiinnityspultit ovat tiukassa kun teräspultit oikein hapettuu kiinni alumiiniin. Pari pulttia piti porata pois. Laakerin vaihdon jälkeen on toiminut moitteetta.
W124 250TD -89
3 vuotta myöhemmin...eperi
Nyt ei eperi enään toimi.En ole tutkinut asiaa joulukiireiden vuoksi.Olisko vaan sulake
.Sisätilan puhallin ja näyttö ainostaan toimii.
Oli hyvä toi janimatin neuvo laakerivikaan silloin 3 vuotta sitten , Lämmitin on toiminut moitteetta heinäkuusta 2000 asti eli uudesta.Jos ei ylimääräistä ääntä lasketa.
Sain jostain aikoinaa korjaamo tiedoston laitteeseen mutta kun ei oo tarvinnut sitä niin on kadonnut.

Oli hyvä toi janimatin neuvo laakerivikaan silloin 3 vuotta sitten , Lämmitin on toiminut moitteetta heinäkuusta 2000 asti eli uudesta.Jos ei ylimääräistä ääntä lasketa.
Sain jostain aikoinaa korjaamo tiedoston laitteeseen mutta kun ei oo tarvinnut sitä niin on kadonnut.