automaatti ongelmia-124 vm 91
automaatti ongelmia-124 vm 91
Automaatti herjaa kolmoselta neloselle vaihtaessa.Vaihtaa normaalisti kolmoselle ja kun kiihdyttää normaalisti niin 2000 kiekan kohdalla käyttää kierroksia 2500 ja palaa 2000 jonka jälkeen kiihdytys normaalia ja neloselle vaihto sujuu normaalisti .Laatikon kyljestä säädin alipainetta 1 1/2 kierrosta kiinni päin ammattilaisen neuvosta,ei mielestäni vaikutusta.
Onko kellään juuri tuollaista oireilua lootassa ?
nimim.ostinko automaatin turhaan ?
Hajoaako käytössä ennen pitkää ?
Automaattiloota ensi kertaa
Onko kellään juuri tuollaista oireilua lootassa ?
nimim.ostinko automaatin turhaan ?
Hajoaako käytössä ennen pitkää ?
Automaattiloota ensi kertaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tarkennetaan.
Ei vaan luistais 2:n ja 3:n väli
Se tahtoo usein luistaa. Ei niinkään 3: ja 4:n väli.
Luistaminen ei ole automaatissa hyvä asia.
Ja tietää usein jotain remppaa.
No hieman luistaa itelläkin omassa kopassa ja myös MB:n laatikossa
Luistoa esiintyy juuri 2:n ja 3:n välillä.
Ite olen löysännyt vetoo aina vaihdon kohdalla ettei pääsis luistaa.
Nim.merk. Jarkko.S osaa antaa diaknoosin ja neuvvoo.
Tossa on linkki sinne päin.
http://www.konehuolto.vze.com/
Ei vaan luistais 2:n ja 3:n väli

Se tahtoo usein luistaa. Ei niinkään 3: ja 4:n väli.
Luistaminen ei ole automaatissa hyvä asia.
Ja tietää usein jotain remppaa.
No hieman luistaa itelläkin omassa kopassa ja myös MB:n laatikossa

Luistoa esiintyy juuri 2:n ja 3:n välillä.
Ite olen löysännyt vetoo aina vaihdon kohdalla ettei pääsis luistaa.
Nim.merk. Jarkko.S osaa antaa diaknoosin ja neuvvoo.
Tossa on linkki sinne päin.
http://www.konehuolto.vze.com/
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Manu300cea24 kirjoitti:Tarkennetaan.
Ei vaan luistais 2:n ja 3:n väli![]()
Se tahtoo usein luistaa. Ei niinkään 3: ja 4:n väli.
Luistaminen ei ole automaatissa hyvä asia.
Ja tietää usein jotain remppaa.
No hieman luistaa itelläkin omassa kopassa ja myös MB:n laatikossa![]()
Luistoa esiintyy juuri 2:n ja 3:n välillä.
Ite olen löysännyt vetoo aina vaihdon kohdalla ettei pääsis luistaa.
Nim.merk. Jarkko.S osaa antaa diaknoosin ja neuvvoo.
Tossa on linkki sinne päin.
Sinne soitin.
Kun kiihdyttää reilusti niin silloin vaihtaa normaalisti.
Voihan se ollakkin 2-3 välissä,mutta 60 km vauhdissa se ryntäyttää.
http://www.konehuolto.vze.com/
Viimeksi muokannut koyama, Su 28.01.2007 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Juuri näin..eli itselläkin tekee tota 2-3 välillä. Minäkin löysään vetoa joten sitä ei edes kyydissä oliat huomaa.. Ei ehkä 500 kiekkaa nosta mut jonku 100rpm kuiteski.
Tää ominaisuus on ollu autossa ainakin 100tkm eikä se varmaan ole siitä miksikään muuttunu. Lootaan on vaihdettu tiivisteet ja soitin eräälle laatikko gurulle niin neuvoi myös tota paineiden säätöä, en ole vielä kokeillut koska eipä tuo juurikaan häiritse.. Lisäksi hän sanoi että jos muuten nätisti vaihtaa niin ei kannata autoa ostamati sen takia jättää. Ja tyytyväinen olen kyllä ollut.
Kyseessä w201 2.5d
Tää ominaisuus on ollu autossa ainakin 100tkm eikä se varmaan ole siitä miksikään muuttunu. Lootaan on vaihdettu tiivisteet ja soitin eräälle laatikko gurulle niin neuvoi myös tota paineiden säätöä, en ole vielä kokeillut koska eipä tuo juurikaan häiritse.. Lisäksi hän sanoi että jos muuten nätisti vaihtaa niin ei kannata autoa ostamati sen takia jättää. Ja tyytyväinen olen kyllä ollut.
Kyseessä w201 2.5d
ryntäävä automaatti
Kyllä se 2-3 välissä ryntää.
Vähän hakusessa pykälät
Auttaako öljyjen vaihto ,jos esm.turbiinista ei ole koskaan otettu tyhjäksi ?
Voiko sinne vuosien varrella jäädä moskaa joka ei tule vaihdon yhteydessä pois ? Onko huuhtelu/pesu jollain konstilla mahdollista ?
Vai onko toiveajattelua ?
Vähän hakusessa pykälät

Auttaako öljyjen vaihto ,jos esm.turbiinista ei ole koskaan otettu tyhjäksi ?
Voiko sinne vuosien varrella jäädä moskaa joka ei tule vaihdon yhteydessä pois ? Onko huuhtelu/pesu jollain konstilla mahdollista ?
Vai onko toiveajattelua ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllähän sen luulisi parantavan toimivuutta hieman kun uudet öljyt vaihtaa ja nimenomaan kaikki öljyt.
Ei pelkästään laatikon vaan kaikki eli myös turbiinista.
Vaikka lootan öljyt puottaa pois niin silti turbiiniin jää reilusti öljyä.
Oli joskus puhetta Jarkko.S:n kanssa just tästä luistosta kun korjuutin sillä tuosta omasta purkista pakki ongelman.
Mutta ei nyt muista lähtemäänkään että mitä eri syitä se siihen 2/3 välin luistoon sanoi.
Tais olla jotain pannankiristystä ja sen sellasta elikkä mekaanista toimia.
Jos se paineen nosto ei auta.
Ja se luisto kyllä syö ennenpitkään vaidepakkaa samalla meiningillä kun luistattais kytkintä.
Ja kun kytkintä luistattaa niin joskushan se kytkin korkkaa.
Ei pelkästään laatikon vaan kaikki eli myös turbiinista.
Vaikka lootan öljyt puottaa pois niin silti turbiiniin jää reilusti öljyä.
Oli joskus puhetta Jarkko.S:n kanssa just tästä luistosta kun korjuutin sillä tuosta omasta purkista pakki ongelman.
Mutta ei nyt muista lähtemäänkään että mitä eri syitä se siihen 2/3 välin luistoon sanoi.
Tais olla jotain pannankiristystä ja sen sellasta elikkä mekaanista toimia.
Jos se paineen nosto ei auta.
Ja se luisto kyllä syö ennenpitkään vaidepakkaa samalla meiningillä kun luistattais kytkintä.
Ja kun kytkintä luistattaa niin joskushan se kytkin korkkaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
selevä homma
Ensi viikolla täytyy suorittaa kiristystoimenpiteitä.Oli se 1 1/2 kier. alipainesäätimestä liian varovainen alku .Pari kier. vielä ja tunnustella meneekö vaihdot liian kovaksi.Pumpusta on säädetty syöttöjä isommalle eli se pumpun säädin on myös säädettävä.Jätän ammattilaisen käsiin sillä saattaa euron rempasta tulla tonnin vahinko.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
loota
meilläkin 300 tdt- on jo pari vuotta tehnyt samaa....ei auta öljyjen vaihto, vaikkakin se kannattaa kumminkin ajoissa tehdä ja turbiini tyhjäksi kans. kovaa kiihdytettäessä toimii normaalisti , mutta muulloin 2-3 välis pientä luistoa. lasken vähän kaasua / vetoa niin ei luista.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita