180c -94 ratissa glappia ja luikertelee ajettaessa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
180c -94 ratissa glappia ja luikertelee ajettaessa
olen ihmetellyt auton huonoja ajo ominaisuuksia vaikka on uudet michelin ice north renkaat alla. Auto luikertelee kuin takaveto lada tiellä maantienopeudella. ohjauspyörässä on kone sammutettuna pieni klappi joka ei poistu vaikka kone käynnistyy ja ohjaustehostin nostaa paineensa.klappi on kellonastekolla luokkaa 3-5 min. Onkohan ominaisuus vai vika ja missähän voisi olla vikaa? katsastuksessa ei valittamista autolla ajettu takuumäärä 107 tkm.
Onkos tuossa vielä simpukkaohjaus? Kokeilepa laittaa hakuun vaikkapa simpukan AND kiristys. Se levottomuuskin johtuu todennäköisesti juuri tuosta klapista. Eli siis simpukkaan on kulunut välys ja se täytyy kiristää. Ohjeet löytyy tosiaan haulla niin moneen kertaan, etten jaksa niitä tähän sen tarkemmin eritellä.
W123 280TE -79
ohjausiskunvaimennin
Aika monesti syypää keulan levottomuuten,halpa ja helppo vaihdettava
Ei välttämättä lopeta luikertelua,mutta ainakin vähentää jos se on hajalla
Ei välttämättä lopeta luikertelua,mutta ainakin vähentää jos se on hajalla
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Mulla loppui tuo luikertelu pelkällä kulmien säädöillä. tietysti, jos simpukassa on välystä, niin kannattaa tietysti kiristää, mutta tarkista ensin se välys niin, että katot rengasta samalla kun käännät rattia. Se 3-5 minuutin välys nimittäin tuntuu melkeinpä sille normaalille kevyemmälle alueelle paikallaan käännettäessa, jolloin renkaassa kyllä näkyy liikettä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei kuulemma ole näissä 202 sissa enää käsin säädettävää simpukkaa,
väljyys korjataan simpukasta sisälle vaihdetavilla osilla.
Hintaa en muista enää mutta miustelen että aika kallis.
Tämä siis veholta kuultua tietoa.
Omassakin on suunilleen samanlainen klappi mutta eipä tuo silleen häiritte enää kun on jo tottunut.
Tuo vetely johtuu omassa ainakin alatukivarren puslista ne on ihan muusina siellä kolossa.
väljyys korjataan simpukasta sisälle vaihdetavilla osilla.
Hintaa en muista enää mutta miustelen että aika kallis.
Tämä siis veholta kuultua tietoa.
Omassakin on suunilleen samanlainen klappi mutta eipä tuo silleen häiritte enää kun on jo tottunut.
Tuo vetely johtuu omassa ainakin alatukivarren puslista ne on ihan muusina siellä kolossa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Vaikuttaako kallistuksen vaimentaja tuohon luikuroimiseen ? Ei siis omistajan, vaan auton
Minulla kanssa tuota oiretta, ja huomasin jarrurempan yhteydessä että ainakin etupyörien laakereissa on vähän välystä. Onko noissa yleensä vedetty niin tiukalle ne, ettei yhtään tunnu väljää- ja tohtiiko reippaan parisataa ajetun laakereita kirrailla- ja vielä että voikohan edes kirstää ? Onko ne sellaset kartiolaakserit kun "ennenvanhaan" , vai semmonen uudempi pakettiratkaisu noissa c malleissa ?

Minulla kanssa tuota oiretta, ja huomasin jarrurempan yhteydessä että ainakin etupyörien laakereissa on vähän välystä. Onko noissa yleensä vedetty niin tiukalle ne, ettei yhtään tunnu väljää- ja tohtiiko reippaan parisataa ajetun laakereita kirrailla- ja vielä että voikohan edes kirstää ? Onko ne sellaset kartiolaakserit kun "ennenvanhaan" , vai semmonen uudempi pakettiratkaisu noissa c malleissa ?
Kyllä muuten pistää. Siis kun jostain urasta rengas nappaa sopivasti ja ratilla on vähänkin reilummin klappia, pääsee renkaat aina kääntymään sen klapin verran. Siis jos ratti on sen klapin toisessa ääripäässä, kun rengas osuu uraan jolloin renkaat pääsevät kääntymään sen klapin toiseen ääripäähän. Uraisella tai muuten epätasaisella tiellä vetelee aika vi***maisesti ja autoa joutuu koko ajan toden teolla ajamaan, kun normaalisti saa vain näyttää suunnan. Ainakin omasta loppui tuo vetely kokonaan juurikin simpukan kiristyksellä. Sitä ennen meno oli usein aika kiemurtelua.cuuno kirjoitti:...simpukan klappi ei pistä autoa kiemurtelemaan
W123 280TE -79
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
Käytin autoni simpukan kiristyksessä ja on kuulemma pystyakselissa väljää. Välillä ohjauspyörästä hemputeltuna tuntuu kuin ei olisi yhtään väljää . mutta välillä taas kellon asteikolla mitattuna melkein 5 min. Auto luikertelee ilkeästi etenkin uraisella tiellä edelleen. Korjaamon mukaan simpukassa ei hälyttävää välystä kumminkaan. mistähän vällys mahtaa tulla? kannattaakohan koko simpukka vaihtaa eikä korjautella? voikohan esim raidetangon päistä johtua ja miksikähän välystä ei aina tunnu? välillä oikein korvaan klotisee kun rattia vemputtaa. voiko simpukka kulua jo 100 tkm väljäksi?