Alipainepumpun ym korjausta w124 (neuvoja tarvitaan)
Alipainepumpun ym korjausta w124 (neuvoja tarvitaan)
Millainen työ on vaihtaa tiiviste alipainepumpun ja lohkon väliin w124 300d -89? Syyläri irti........? Ja toinen remonttikohde olis apusimpukka jossa klappia, onko säätömahdollisuus vai uudet palikat? Millainen operaatio (korjaamon tuntiliksoja ajatellen)?
vw golf variant -97,vw vento -96.
Mulle on edelleen hieman epäselvää, mitä tarkoittaa apusimpukka, kun aikaisemmat autot on mulla ollu hammastangolla. Jos nyt olen oikein päätellyt, niin apusimpukalla tarkoitetaan sitä repsikan puolella samalla kohtaa olevaa niveltä, kuin kuskin puolella on simpukka - korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin. Ei sitä kai sen kummemmin voi säätää, mutta käsiksi siihen pääsee kyllä helposti ja korjaussarjakin näkyi olevan Motonetissä kakkosneloseen kokonaista 19,50 €.
W123 280TE -79
Joo apusimpukka on se simpukan vastapuolella oleva "nivel". Mulla oli ennemmin w123 johon tuon apusimpukan korjasin mutta pitäis tietää onko w124 kopassa samanlainen systeemi eli kannattaako ite alkaa ihmettelemään vai viekö korjaamolle, mersu on kaverin jolla ei tallia/korjauspaikkaa ole joten nämä remontit pitää tehdä mun tallissa tai teettää jossakin.
Tuo alipainepumpun tiiviste näyttää olevan veemäinen vaihtaa ilman syylärin ym purkua, kone tiputtaa öljyä alipainepumpun ja lohkon välistä ja jo viimeksi konttorilla valittivat "merkkaamisesta".
Tuo alipainepumpun tiiviste näyttää olevan veemäinen vaihtaa ilman syylärin ym purkua, kone tiputtaa öljyä alipainepumpun ja lohkon välistä ja jo viimeksi konttorilla valittivat "merkkaamisesta".
Hitto mikä homma oli vaihtaa hehkut äiteen w201 200deehen. Helpoiten menis kun purkais suutinputket ja imusarjan pois tieltä mutta nyt selvittiin muutamalla kirosanalla + pari tuntia töitä ja mitä nyt sinne koneen etupäähän kattelin niin ahdasta on ja pitäähän sieltä purkaa hihna + koko alipainepumppu pois että saa sen tiivisteen vaihdettua. Tästä kokemuksesta pisteet w123 -kopalle jossa huoltotyöt paljon helpompaa. 

Vaihdoin tänään omaan -90 300D:n apusimpukan korjaussarjan. Helppo homma, keula pukeille, muoviset pohjapanssarit pois. Apusimpukan suojapelti pois ja 24 mm pultti auki. Vanhat holkitkin lähti hyvin helposti pois. En vain mistään löytänyt mihin momenttiin se pitkä pultti muttereineen pitäisi kiristää? Laitoin nyt silmämäärin siten ettei "notku" mutta taisi mennä liian tiukalle kun ohjaus tuntui hieman nihkeältä. Vika tosin korjaantui eli repsikan puolen pyörän klappi ja kampeaminen oikealle. Loput klapista on itse simpukassa, muttei enää häiritsevässä määrin.AM kirjoitti:Ei ole ihmeellinen se apusimpukkakaan.Siihen saa korjaussarjoja jonka vaihto on helppoa jos vaan mahdollisuus päästä auton alle.