Alipainepumpun ym korjausta w124 (neuvoja tarvitaan)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Alipainepumpun ym korjausta w124 (neuvoja tarvitaan)

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Millainen työ on vaihtaa tiiviste alipainepumpun ja lohkon väliin w124 300d -89? Syyläri irti........? Ja toinen remonttikohde olis apusimpukka jossa klappia, onko säätömahdollisuus vai uudet palikat? Millainen operaatio (korjaamon tuntiliksoja ajatellen)?
vw golf variant -97,vw vento -96.
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Mulle on edelleen hieman epäselvää, mitä tarkoittaa apusimpukka, kun aikaisemmat autot on mulla ollu hammastangolla. Jos nyt olen oikein päätellyt, niin apusimpukalla tarkoitetaan sitä repsikan puolella samalla kohtaa olevaa niveltä, kuin kuskin puolella on simpukka - korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin. Ei sitä kai sen kummemmin voi säätää, mutta käsiksi siihen pääsee kyllä helposti ja korjaussarjakin näkyi olevan Motonetissä kakkosneloseen kokonaista 19,50 €.
W123 280TE -79
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Joo apusimpukka on se simpukan vastapuolella oleva "nivel". Mulla oli ennemmin w123 johon tuon apusimpukan korjasin mutta pitäis tietää onko w124 kopassa samanlainen systeemi eli kannattaako ite alkaa ihmettelemään vai viekö korjaamolle, mersu on kaverin jolla ei tallia/korjauspaikkaa ole joten nämä remontit pitää tehdä mun tallissa tai teettää jossakin.

Tuo alipainepumpun tiiviste näyttää olevan veemäinen vaihtaa ilman syylärin ym purkua, kone tiputtaa öljyä alipainepumpun ja lohkon välistä ja jo viimeksi konttorilla valittivat "merkkaamisesta".
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja joonais »

tuo alipainepumpun tiiviste onnistuu helposti vaihtaa kun ottaa remmin pois edestä. Ei tartte ottaa mittään syyläriä pois
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei ole ihmeellinen se apusimpukkakaan.Siihen saa korjaussarjoja jonka vaihto on helppoa jos vaan mahdollisuus päästä auton alle.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Hitto mikä homma oli vaihtaa hehkut äiteen w201 200deehen. Helpoiten menis kun purkais suutinputket ja imusarjan pois tieltä mutta nyt selvittiin muutamalla kirosanalla + pari tuntia töitä ja mitä nyt sinne koneen etupäähän kattelin niin ahdasta on ja pitäähän sieltä purkaa hihna + koko alipainepumppu pois että saa sen tiivisteen vaihdettua. Tästä kokemuksesta pisteet w123 -kopalle jossa huoltotyöt paljon helpompaa. 8)
vw golf variant -97,vw vento -96.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

sooppa kirjoitti:Hitto mikä homma oli vaihtaa hehkut äiteen w201 200deehen.
Tästä kokemuksesta pisteet w123 -kopalle jossa huoltotyöt paljon helpompaa. 8)
Eikö se hehkujen vaihto vapariin ole helppo kun ottaa ilmanpuhdistajan pois.

No onhan se 123D konehuone kuin tehty huoltajalle ja korjaalle.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

No sitä ilmanputsarin poistoa harkitsin mutta ei siitä olis hyötyä ollut kun hehkut on niin ihme kulmissa että piti kaikenlaisia jatkovarsia ja kulmia räikkään viritellä. Ei w123 koppasia ole pahemmin tarvinnut korjailla, ajoon ne on tehty. :roll:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Kolmeen vuoteen kolme hehkua,kyllä siinä ilmanputsarin jaksaa irrottaa,kutoskone...
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Miksi moneen kertaan vaihtaa? Vaihdoin uudet hehkut w123 koppaan joskus -96 ja toimivat kaikki vielä -06 jolloin auton myin.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Sasperi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 10.03.2007 00:25

Viesti Kirjoittaja Sasperi »

AM kirjoitti:Ei ole ihmeellinen se apusimpukkakaan.Siihen saa korjaussarjoja jonka vaihto on helppoa jos vaan mahdollisuus päästä auton alle.
Vaihdoin tänään omaan -90 300D:n apusimpukan korjaussarjan. Helppo homma, keula pukeille, muoviset pohjapanssarit pois. Apusimpukan suojapelti pois ja 24 mm pultti auki. Vanhat holkitkin lähti hyvin helposti pois. En vain mistään löytänyt mihin momenttiin se pitkä pultti muttereineen pitäisi kiristää? Laitoin nyt silmämäärin siten ettei "notku" mutta taisi mennä liian tiukalle kun ohjaus tuntui hieman nihkeältä. Vika tosin korjaantui eli repsikan puolen pyörän klappi ja kampeaminen oikealle. Loput klapista on itse simpukassa, muttei enää häiritsevässä määrin.
Vastaa Viestiin