tarkistakaa öljypohjanne sisältö
tarkistakaa öljypohjanne sisältö
kävipä tässä taannoin niin, että meni n.kk sitte alipainepumppu vaihtoon, koska oli laakerit hirttäny kiinni, samalla tietenkin vuoristoradan pinta paskana, ym.. no ei muuta kuin uudet osat kiinni, ja samalla uusi ketjukin kun ketjunvaihto kesti ammattimieheltä hulppetat reilu 5.min.
rempan jälkeen sanoi vain että öljypohja auki mahd.pian, ennekuin kuulat ym, romut menee öljypumpun siivilän läpi. ja ne kuulemma MENEE läpi! koska kaikki romut, ja teräskuulat laakereista jää juuri sinne ö.pumpun siivilää vasten hieroutumaan.
olikin tosi hieno yllätys, kun sain kouralliseen metalli paskaa käteen irroitettuani lisäöljypohjan(T.diesel). ja onneksi löysin kaikki kuulat vielä. (12kpl)
eli kannattaa katsoa öljypohjaan joskus, koska nämä romut ei tule edes öljynvaihdossa pois, ei magneetilla saa kuin kuulat, koska loppu romut olivat alkkaria.
tulee aika iso itku, kun öljypumppu menee paskas kesken ajon, eikä mersuissa ole edes öljypaine merkkivaloa!
rempan jälkeen sanoi vain että öljypohja auki mahd.pian, ennekuin kuulat ym, romut menee öljypumpun siivilän läpi. ja ne kuulemma MENEE läpi! koska kaikki romut, ja teräskuulat laakereista jää juuri sinne ö.pumpun siivilää vasten hieroutumaan.
olikin tosi hieno yllätys, kun sain kouralliseen metalli paskaa käteen irroitettuani lisäöljypohjan(T.diesel). ja onneksi löysin kaikki kuulat vielä. (12kpl)
eli kannattaa katsoa öljypohjaan joskus, koska nämä romut ei tule edes öljynvaihdossa pois, ei magneetilla saa kuin kuulat, koska loppu romut olivat alkkaria.
tulee aika iso itku, kun öljypumppu menee paskas kesken ajon, eikä mersuissa ole edes öljypaine merkkivaloa!
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: tarkistakaa öljypohjanne sisältö
Mutta eikös kumminki öljynpaine mittarista huomaa että millon öljynpaine häviäädansku kirjoitti: tulee aika iso itku, kun öljypumppu menee paskas kesken ajon, eikä mersuissa ole edes öljypaine merkkivaloa!

- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
on valo.. mutta valo kertoo öljyn määrän öljypohjassa, ei öljynpaineiden määrää.Voihanrontti kirjoitti:Hetkinen? Ei valoa? Eikö? Eikös siellä semmonen punanen öljykannun kuva oo?. Enkös mää siitä aina kattonu millon 123 piti lisätä öljyä... Taidan lähteä heti tarkastamaan asian. En saa muuten nukuttua.

kyllä semmoinen öljypaine valo/summeri olisi aika kova juttu, jos olisivat tehtaalla ajatelleet.

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
ei mitään hajua varmaks.. kun saksantuonti auto.Kipsu kirjoitti:Paljonko oli mittarissa kun onnettomuus kävi (siis koneella tai ap.pumpulla)?

mutta kaikkein huvittavinta oli, että rikkinäinen alipainepumppu ei pitänyt juuri mitään ääntä, eikä mitään sivuvaikutuksia ollut, josta vian olisi huomannut. pientä räpätystä vain tyhjäkäynnillä, joka sekin hukkui 7mm tappien tyhjäkäynnin peittoon.
tuli vain mieleen, kuinkakohan monta mersukuskia pitkin suomenmaan ajelee autuaasti tietämättömänä alipainepumpun olevan viimeisillään, koska ne ehdottomasti yksi heikoimmista lenkeistä, 124:sen dieselmalleissa. (viimeistä kehitysversiota lukuunottamatta)
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
dansku kirjoitti:on valo.. mutta valo kertoo öljyn määrän öljypohjassa, ei öljynpaineiden määrää.Voihanrontti kirjoitti:Hetkinen? Ei valoa? Eikö? Eikös siellä semmonen punanen öljykannun kuva oo?. Enkös mää siitä aina kattonu millon 123 piti lisätä öljyä... Taidan lähteä heti tarkastamaan asian. En saa muuten nukuttua.
![]()
kyllä semmoinen öljypaine valo/summeri olisi aika kova juttu, jos olisivat tehtaalla ajatelleet.
Juu niinpä olikin


Think Locally, Fuck Globally
N. 560 000km kohdalla leikkasi moottori täällä kiinni. Kaksi alipainepumppua siihen on jouduttu vaihtamaan ennen tuhoa. Öljypumpusta sihti puhki ja pumppu jumiin kuten ylhäällä kuvattu. Kampiakseli kieroksi, ei kannata oikaista, laakerit silppuna. Vuosimalli on -90. Sanottiinpa Veholla joskus pumpun vaihdossa, että "tulee ne kuulat öljynvaihdossa pois ja vaikkei tulisikaan niin ei ne siellä öljypohjassa mitään haittaa". Prkl.
Auto ei hajonnut minun ajossa, mutta tuskinpa itsekään olisin paineiden häviämistä mittarista huomannut. Valoja alarivi täynnä ja tärkein puuttuu!

Auto ei hajonnut minun ajossa, mutta tuskinpa itsekään olisin paineiden häviämistä mittarista huomannut. Valoja alarivi täynnä ja tärkein puuttuu!

juuri näin
eli kannattaa tarkistaa ne öljypohjat, jos ei tiedä varmaksi onko siellä mitään vai ei.
voi olla, ja todennäköisesti onkin hajonnut alipainepumppu esim. edellisellä omistajalla!
ei voi ikinä tietää.
turbodieselin omistajat pääsevät helpolla, kun on se ylimääräinen lisäöljypohja mistä pääsee puhdistamaan kunnolla.
sit vielä, kun öljypohja on pois, niin kannattaa dieseleissä vaihtaa se öljynpaineen ylipaineventtiilin jousi, jonka saa n. 5€ veholta, niin nousee öljynpaineetkin 0,5-1 kiloo tostavaan 


eli kannattaa tarkistaa ne öljypohjat, jos ei tiedä varmaksi onko siellä mitään vai ei.
voi olla, ja todennäköisesti onkin hajonnut alipainepumppu esim. edellisellä omistajalla!

turbodieselin omistajat pääsevät helpolla, kun on se ylimääräinen lisäöljypohja mistä pääsee puhdistamaan kunnolla.


S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR